Viens litrs uz 100 km(+ foto) 3

 
25.februāris 2013 10:03

Volkswagen savā Osnabrikas ražotnē Vācijā ražos XL1. Tas ir degvielu taupošākais sērijveida modelis pasaulē, tā degvielas patēriņš ir 0,9 l/100 km. Automobilis spēj nobraukt 50 km lielu attālumu tikai elektriskā režīmā, tātad vispār neradot izmešus.

XL1 ir veidots pēc sporta automobiļu dizaina principiem – ar mazu svaru (795 kg), izcilu aerodinamiku (Cd 0,189) un zemu smaguma centru (1153 mm augstums). Tas ļauj efektīvajam Volkswagen automobilim braukt ar nemainīgu 100 km/h ātrumu, patērējot vien 6,2 kW / 8,4 ZS jaudas. Elektriskajā režīmā tam nepieciešama mazāk kā 0,1 kWh jaudas, lai nobrauktu vairāk kā vienu kilometru.

Progresīvs mazsvara dizains, izcila aerodinamika un plug-in tipa hibrīdsistēma, kas sastāv no divu cilindru TDI dzinēja (35 kW / 48 ZS), e-dzinēja (20 kW / 27 ZS), 7-pakāpju dubulta sajūga transmisijas (DSG) un litija akumulatora – tas viss palīdz jaunajam Volkswagen XL1 radīt vien 21 g CO2 izmešu uz kilometru. Ja nepieciešams, XL1, kura maksimālais ātrums ir 160 km/h, var uzņemt ātrumu līdz 100 km/h vien 12,7 sekundēs. Nepārprotami, 0,9 l/100 km degvielas patēriņš ir rekordlabs rādītājs, ko līdz šim nav spējis sasniegt neviens cits automobilis. 

Konceptuāli XL1 simbolizē Volkswagen 1 litra degvielas patēriņa automobiļu stratēģijas trešo attīstības līmeni. Kad tikko iestājās jaunā tūkstošgade, Prof. Dr. Ferdinands Pjehs (Prof. Dr. Ferdinand Piëch), kurš šobrīd ir Volkswagen AG uzraudzības valdes priekšsēdētājs, uzstādīja mērķi radīt tādu sērijveida automobili, kas būtu praktisks ikdienas lietošanā un patērētu 1 litru degvielas uz 100 km. Ar divu sēdvietu XL1 modeli šis mērķis nu ir kļuvis par realitāti. Neskatoties uz lielisko XL1 efektivitāti, izstrādātāji veiksmīgi ir izveidojuši virsbūves koncepciju, kas piedāvā vairāk lietderības ikdienas lietošanā kā iepriekšējie divi prototipi. Ja modelī L1 – viena litra automobilī, kas tika prezentēts 2002. un 2009. gadā – autovadītājs un pasažieris sēdēja viens aiz otra, lai nodrošinātu optimālu aerodinamiku, jaunajā XL1 abi braucēji sēž līdzās nedaudz atstatus, gandrīz kā parastā automobilī.

XL1 ir 3888 mm garš, 1665 mm plats un tikai 1153 mm augsts. Vērtējot pēc parastajiem autonozares standartiem, tas ir ļoti mazs. Salīdzinājumam var minēt Polo ar līdzīgu garumu (3970 mm) un platumu (1682 mm), bet ievērojami lielāko augstumu (1462 mm). Pat tāds sporta superautomobilis kā pašreizējais Porsche Boxster ir par 129 mm augstāks (1282 mm). 


 

 
Visi komentāri
 
289644. viesis 25.februāris 2013 12:17
0 0 Atbildēt

Bez pasažieriem?

289648. viesis 25.februāris 2013 21:02
0 0 Atbildēt

Jā,bez-tikai pilots un stūrmanis.

289673. viesis 27.februāris 2013 20:21
0 0 Atbildēt

GM EV1 pakaļdarinājums

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Krievijas autotirgus “ķīnizācija”

Krievijas automobiļu tirgu pārņem Ķīnas autobūve, Krievijas ražotāji nespēj konkurēt ar lielā Austrumu kaimiņa piedāvājumu. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Visu laiku labākais VW Passat? (+VIDEO) 13

Jaunais Volkswagen Passat bija un ir gada gaidītākais D segmenta modelis, kas turpmāk būs tikai universāļa izpildījumā. Pats galvenais, ka jaunais Passat būs ļoti “gardi” aprīkots un tas lieliski brauks. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Izmēģinām jauno Toyota C-HR PHEV (+VIDEO) 1

Jaunais Toyota C-HR ir lielāks, greznāks un jaudīgāks par iepriekšējo, turklāt tagad tam ir arī lādējamā hibrīda versija. TV Autoziņām bija izdevība iepazīties ar šo C-HR modeli testa braucienos Francijā. Lasīt vairāk

 

Šis hibrīds nav tas hibrīds. Kā atšķiras elektrificētie auto? (+VIDEO) 2

Daudzzīmolu auto dīleris Autohalle tagad saucas Auto Bassadone. Šoreiz sadarbībā ar AB servisa tehnisko speciālistu Edgaru Lulli salīdzināsim trīs veidu pašuzlādes hibrīdus - Opel mikrohibrīdu, Alfa Romeo vieglo jeb mild hybrid kā arī pavisam īstu Hyundai pašuzlādes hibrīdu. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti