Volkswagen savā Osnabrikas ražotnē Vācijā ražos XL1. Tas ir degvielu taupošākais sērijveida modelis pasaulē, tā degvielas patēriņš ir 0,9 l/100 km. Automobilis spēj nobraukt 50 km lielu attālumu tikai elektriskā režīmā, tātad vispār neradot izmešus.
XL1 ir veidots pēc sporta automobiļu dizaina principiem – ar mazu svaru (795 kg), izcilu aerodinamiku (Cd 0,189) un zemu smaguma centru (1153 mm augstums). Tas ļauj efektīvajam Volkswagen automobilim braukt ar nemainīgu 100 km/h ātrumu, patērējot vien 6,2 kW / 8,4 ZS jaudas. Elektriskajā režīmā tam nepieciešama mazāk kā 0,1 kWh jaudas, lai nobrauktu vairāk kā vienu kilometru.
Progresīvs mazsvara dizains, izcila aerodinamika un plug-in tipa hibrīdsistēma, kas sastāv no divu cilindru TDI dzinēja (35 kW / 48 ZS), e-dzinēja (20 kW / 27 ZS), 7-pakāpju dubulta sajūga transmisijas (DSG) un litija akumulatora – tas viss palīdz jaunajam Volkswagen XL1 radīt vien 21 g CO2 izmešu uz kilometru. Ja nepieciešams, XL1, kura maksimālais ātrums ir 160 km/h, var uzņemt ātrumu līdz 100 km/h vien 12,7 sekundēs. Nepārprotami, 0,9 l/100 km degvielas patēriņš ir rekordlabs rādītājs, ko līdz šim nav spējis sasniegt neviens cits automobilis.
Konceptuāli XL1 simbolizē Volkswagen 1 litra degvielas patēriņa automobiļu stratēģijas trešo attīstības līmeni. Kad tikko iestājās jaunā tūkstošgade, Prof. Dr. Ferdinands Pjehs (Prof. Dr. Ferdinand Piëch), kurš šobrīd ir Volkswagen AG uzraudzības valdes priekšsēdētājs, uzstādīja mērķi radīt tādu sērijveida automobili, kas būtu praktisks ikdienas lietošanā un patērētu 1 litru degvielas uz 100 km. Ar divu sēdvietu XL1 modeli šis mērķis nu ir kļuvis par realitāti. Neskatoties uz lielisko XL1 efektivitāti, izstrādātāji veiksmīgi ir izveidojuši virsbūves koncepciju, kas piedāvā vairāk lietderības ikdienas lietošanā kā iepriekšējie divi prototipi. Ja modelī L1 – viena litra automobilī, kas tika prezentēts 2002. un 2009. gadā – autovadītājs un pasažieris sēdēja viens aiz otra, lai nodrošinātu optimālu aerodinamiku, jaunajā XL1 abi braucēji sēž līdzās nedaudz atstatus, gandrīz kā parastā automobilī.
XL1 ir 3888 mm garš, 1665 mm plats un tikai 1153 mm augsts. Vērtējot pēc parastajiem autonozares standartiem, tas ir ļoti mazs. Salīdzinājumam var minēt Polo ar līdzīgu garumu (3970 mm) un platumu (1682 mm), bet ievērojami lielāko augstumu (1462 mm). Pat tāds sporta superautomobilis kā pašreizējais Porsche Boxster ir par 129 mm augstāks (1282 mm).
Bez pasažieriem?