Pētījums: joprojām pa vienam 11

 
5.marts 2013 9:55

Vidēji septiņi no desmit autovadītājiem sastrēgumu laikā Rīgas centrā pārvietojas vienatnē, noskaidrots Statoil veiktajā auto skaitīšanā*. Katrā ceturtajā auto bija divi braucēji, bet tikai četrās no simts automašīnām - trīs vai vairāk braucēju.

„Pavisam vienkārši rēķinot, aptuveni 70% autovadītāju būtu iespēja ietaupīt uz degvielas rēķina, ja izdotos atrast ceļabiedrus pa ceļam uz darbu. Protams, daudzas no šīm automašīnām pieder uzņēmumiem un šoferi ikdienā ar tam pārvietojas vieni paši. Tāpat daudziem ceļabiedru atrašana nav nemaz tik vienkārša, taču iespējas vēl ir,” norāda Statoil Fuel & Retail Latvia vadības grupas pārstāvis Artūrs Eglītis, uzsverot, ka tas dotu ne tikai degvielas ietaupījumu, bet arī mazinātu sastrēgumus.

Lai motivētu autovadītājus ietaupīt un braukt kopā ar ceļabiedriem, līdz pat 20. martam Statoil Latvijā īsteno pilotprojektu, nodrošinot lielāku atlaidi degvielai, ja auto ir vairāk nekā viens braucējs.

Tikai katrs desmitais šogad plānojis kooperēties ar citiem braucējiem**
Jau ziņots, ka, salīdzinot ar pērno gadu, kad autovadītāji pārskatīja savus braukšanas paradumus, šogad lielākā daļa (58%) vairs neplāno samazināt braukšanas apjomus ikdienā. Starp tiem šoferiem, kas plānojuši šogad mainīt savus autobraukšanas paradumus, tikai katrs desmitais minēja, ka kooperēsies ar darba kolēģiem vai kaimiņiem, dalot izdevumus par degvielu. Turklāt lauku rajonos dzīvojošie to plāno darīt divreiz biežāk.

„Vairākās valstīs Ziemeļamerikā un Eiropā kopā braukšanas aktivitātes tiek īpaši atbalstītas arī no valsts puses. Piemēram, ir izveidotas īpašas joslas, kas paredzētas automašīnām, kurās pārvietojas vismaz divi vai trīs braucēji. Tas ļauj samazināt ne tikai satiksmes sastrēgumus, bet arī gaisa piesārņojumu,” papildina A. Eglītis.

Uzziņai:
* Automašīnu skaitīšana tika veikta 2013. gada marta sākumā laikā no plkst. 8.00 līdz 9.00 trijos no lielākajiem sastrēgumu punktiem Rīgā – Kr. Valdemāra ielā pie Nacionālā teātra virzienā no Pārdaugavas, Akmens tilta uzbrauktuvē Pārdaugavas pusē, kā arī Lāčplēša un Satekles ielas krustojumā virzienā uz Salu tiltu. Kopumā tika saskaitītas 2979 automašīnas, un 2096 no tām tās vadītājs bija vienīgais pasažieris.

** aptauja tika veikta 2013. gada janvārī un tajā piedalījās 885 respondenti.

Vairāk par akciju „Ar ceļabiedriem izdevīgāk” šeit - http://ej.uz/celabiedri.
 

 
Visi komentāri
 
289723. viesis 5.marts 2013 10:41
0 0 Atbildēt

Vācijā lielākajai daļai iedzīvotāju ģimenēs ir vairāki auto. Braukšanai uz darbu vienatnē pilsētas apstākļos vairums parasti izmanto golfa tipa automašinu,kas ir ekonomiskāka. Lielie ģimenes auto tiek izmantoti tikai braukšanai brīvdienās. Protams, arī tur "krānu mērišana" nav sveša lieta - liela daļa lietišķo biznesmeņu,ārstu,advokatu ikdienas braucienos zīmejas ar superdžipiem, linkolniem un `s-meršiem. Pie mums lielākai daļai iedzīvotāju ģimenē ir viens auto .tad nu nav nekāds lielais brīnums, ka kāds no ģimenes locekļiem vienatnē rullē uz darbu ar vojadžeri vai santa fe. Es katru rītu uz darbu braucu kopā ar sievu- abi strādājam centrā. Aizvedu viņu līdz valdības ēkai, tad braucu atpakal uz vecrīgu , kur manam auto ir dienesta stāvvieta. Un tā katru darbadienu jau vairāk nekā divdesmit gadus. Mana meita gan ikdienā savu auto izmanto reti, jo ir problēmas ar tā novietošanu pilsētas centrā. Ar sabiedrisko iznāk lētāk. Tā nu tas ir .

289724. viesis 5.marts 2013 11:18
0 0 Atbildēt

IV,nu kur Tu Vācijā esi redzējis "linkolnus" ?Ja arī ir,tad tas ir rets gadījums.

289725. viesis 5.marts 2013 11:33
0 0 Atbildēt

Ir redzēti "nafigatori", tikai tiem parasti aizmugurē ir piekabe ar

1 vai 2 ... ZIRGIEM! :-)

289727. viesis 5.marts 2013 12:12
0 0 Atbildēt

IV lielās,ka sievu ved uz valdības namu un pats ar turpat kaut kur mīt. Tāpēc no viņa nes tā naftalīna smaķele par daudzām tēmām. Kārtējais naudas norijējs..

289728. viesis 5.marts 2013 12:25
0 0 Atbildēt

tas, ka IV ved savu sievu līdz vaaldibas mājai nenozīmēe, ka viņ sieva tur arī šancē. tajā ēkā ir arī tieslietu ministrija un augstākā tiesa. ja kas, tad es savu sieevu arī katru rītu izlaižu pie augstākās tiesass durvēm - kaut arī viņa šancē otrā ielas pusē..ha,ha. es vēl ved arī sav meit - to izlaižu pie zālīšaa skolas . Tā nu mēs katru dienu ar kia-ceedu rullējam trīs cilvēki.

289733. viesis 5.marts 2013 15:26
0 0 Atbildēt

es no rita vedu sievu, pēc tam kaimiņa sievu un pec tam savas sievas milako.

politisku apsverumu pec mes nevaram visi cetri braukt kopaa

vakara man atpakal ved kaimins

kas atved manu sievu atpakal vel neesmu noskaidrojis

289734. viesis 5.marts 2013 16:06
0 0 Atbildēt

Ko man tagad darīt, ja uz darbu eju viens ar kājām?

289740. viesis 6.marts 2013 8:37
0 0 Atbildēt

ānsi, sāc vadāt priekšnieci no rīta uz darbu un vakarā uz mājām, un problēma iet vienam ar kājām uzreiz atktritīs jau pati no sevis

289741. viesis 6.marts 2013 8:39
0 0 Atbildēt

nu jā, pie valdības mājas kaut kur blakām ir arī maksas tualete, un arī tur var strādāt...

289745. viesis 6.marts 2013 11:20
0 0 Atbildēt

Es ar mašīnu braucu tāpēc, ka nekad nevar zināt, kur kautko varēs iehavot. Un vēl man ir alerģija pret pūli un zemākas kārtas indivīdu koncentrāciju.

289777. viesis 8.marts 2013 13:34
0 0 Atbildēt

Ja uzņēmums saviem darbiniekiem izsniedz mašīnas, lai viņi vieni paši braukātu, tad vadītāji ir galīgi neprašas. Izņēmums varētu būt takši, kravu pārvadātāji, kurjeri. Pārējiem jālieto kāds vienvietīgs transportlīdzeklis vai sabiedriskais transports. Būs vieglāk bilanci savilkt. No otras puses Park&Ride ir nožēlojamā līmenī.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Ar 120 000 eiro vērtības kritumu – Vācijā pārdod Audi ar V12 dīzeļa dzinēju 21

Pirms 12 gadiem šī automašīna maksāja 145 000 eiro, tagad īpašnieks to gatavs atdot par 23 800 eiro. Lasīt vairāk

 

Porsche pirms termiņa izbeidz 718 modeļa pārdošanu Eiropā 11

Par iemeslu modeļa izņemšanai no konfiguratora kļuva neatbilstība Eiropas kiberdrošības likumam. Lasīt vairāk

 

Vācijas autotirgus martā: elektriskie ar gandrīz 29% kritumu 17

Eiropas lielākajā jauno automobiļu tirgū 2024. gada marts izrādījies ne tas veiksmīgākais, sāpīgāko kritumu piedzīvojot pilnībā elektrisko auto segmentam. Lasīt vairāk

 

Atvadas no 10 cilindru motora - Lamborghini Huracan STJ desmit vienībās (+ FOTO)

Lamborghini izgatavos desmit ekskluzīvā superauto Huracan STJ eksemplārus, veltot tos atvadām no V10 motora, kas bija pamatā Huracan saimes panākumiem desmit gadu garumā. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti