Harley-Davidson šogad svin sava zīmola pastāvēšanas 110 gadu jubileju. Tādēļ tieši šogad ir sakomplektēts un prezentēts jaunais kruīza motocikls jeb čopers Harley-Davidson Custom Vehicle Operation (CVO) Breakout.
Breakout ir viens no izcilākajiem modeļiem savā segmentā, pateicoties tā smalkajai apdarei un specifiskajiem komponentiem, kas nav pieejami nevienam citam Harley-Davidson motociklam.
Brakeout ir jaunāko tehnoloģiju, izcila dizaina un komforta iemiesojums, kura pamatā ir Harley-Davidson gadu desmitiem iegūtā pieredze konstruējot izturīgākos un jaudīgākos motociklus tirgū.
“Veidojot Breakout modeļus, īpašu uzmanību pievērsām motociklu dizaina pamatam - proti, dzinēja un riteņu akcentēšanai,” saka Harley-Davidson modeļu dizaina izstrādes vadītājs Kirks Rasmusens (Kirk Rasmussen). “Melnais un hromētais dzinējs vizuāli akcentē motocikla centrālo daļu, taču apgrieztā spārnu daļa izceļ riepas. Mēs vēlamies parādīt maksimāli daudz gumijas faktūras, lai Breakout iegūtu sīkstu, muskuļotu izskatu.”
Breakout modelim raksturīgs kompakts un vienmērīgs stils - garā un zemā Breakout 240 mm aizmugurējā riepa ir vizuāli sabalansēta ar robusto priekšējās riepas dakšu un sadalītajiem spārniem. Nošķeltā tvertnes konsole un drag stila stūre uztur zemu profilu, kamēr Twin Cam 103 dzinēja un citiem komponentiem ir raksturīgs spožs hromējums un spīdīgi melns krāsojums.
Kirks Rasmusens min arī to, ka jaunā modeļa izveidē izmantojuši Gasser stila drag sacīkšu riteņi no XX gadsimta 60. un 70. gadiem: „Šī pagājušā gadsimta klasika ir iedvesmojusi mūs izveidot 10 pusapaļos spieķus katrai Brakeout riepai. Spīdīgi melnais pulverveida pārklājums ir uzklāts uz katra otrā spieķa un apmales, lai izceltu zem krāsas esošo alumīniju.” Pieturoties pie vienota dizaina, spīdīgi melnā apdare ir uzklāta arī jaunajai lieta alumīnija eļļas tvertnei, kā arī dakšu nolaidumiem, bremžu rotoriem, slāpētāju aizsargiem un stūrei. Softail šasija atdarina veclaicīga cietā rāmja tīrās līnijas, taču izmanto atsperes amortizatoru nodrošinātu aizmugurējās suspensijas vadību, kas ir uzstādīta horizontāli rāmja sliecēs.
“Lai pazeminātu Breakout vispārējo profilu, spidometrs ir novietots uz stūres pacēlāja, savukārt degvielas tvertnes augšpusē ir melna ādas sloksne, kas nosedz šuvi, un ar hromu noklātais nodalījums ir pietiekami augsts, lai paslēptu nepieciešamos vadus un ventilācijas līnijas. Stūrei ir jaunas formas drag izliekums, kas, pēc manām domām, rada agresīvas izjūtas braukšanas laikā,” stāsta Rasmusens.
Breakout galvenie parametri
• Twin Cam 103 dzinējs ar 103 CID (1690 cm3) ir sabalansēts un cieši iemontēts rāmī, un tā griezes moments ir 95,9 ft. lbs.pie 3000 apgr./min. Dzinējs ir aprīkots ar elektronisko secīgo portu degvielas iesmidzi jeb Electronic Sequential Port Fuel Injection (ESPFI) un automātisku kompresijas izlaišanu jeb Automatic Compression Release (ACR) un ir sajūgts ar 6 ātrumu Cruise Drive transmisiju.
• Spēka iekārta ir noklāta ar melnu pulvera pārklājumu un aprīkota ar hromētiem pārsegiem un spīdīgi melniem aizsargiem virs hromētajiem divkāršajiem slāpētājiem.
• Gasser stila 10 spieķu lietā alumīnija riteņiem ir spīdīgi melns pulvera pārklājums ar iestrādātiem akcentiem (8x18 collas aizmugurē un 3,5x21 colla priekšā).
• Peldošajiem priekšējo un aizmugurējo bremžu rotoriem ir spīdīgi melni bagāžnieki.
• Priekšējie un aizmugurējie spārni ir apgriezti. Priekšējā spārna atrašanās vieta un pamatne ir specifiska tieši Breakout. Aizmugurējam spārnam ir pielāgota forma, un tas ir novietots tuvu pie 240 mm riepas. Viengabala kaltie alumīnija aizmugurējo spārnu atbalsti ir pamatīgi nopulēti.
• Priekšgals izvērš 49 mm dakšas par apmēram 1,75 collām platāk nekā iepriekšējie FX Softail modeļi, lai nodrošinātu 130 mm priekšējās riepas uzstādīšanas iespēju. Dakšas nolaidumiem un priekšējā luktura kausam ir spīdīgi melna apdare.
• Jaunajai vienas ribas lietajai alumīnija eļļas tvertnei ir spīdīgi melna apdare.
• 18,9 litru degvielas tvertnes augšdaļā ir melna spiedienlējuma ādas sloksne un zema profila hromēts pārsegs.
• Divdaļīgajam sēdeklim ir pasažiera sēdekļa daļa, kuru var noņemt, lai brauktu vienatnē un pilnīgi atklātu aizmugurējo spārnu. Aizņemta sēdekļa augstums ir 24,7 collas.
• Pilnīgi jaunā, platā drag stila stūre ir ar spīdīgu melnu apdari. Spidometrs atrodas uz hromēta atpakaļvērsta stūres pacēlāja.
• Diskrēti zemā, centrā uzstādītā numura zīme un kombinētie apstāšanās/aizmugurējie/pagriezienu lukturi nenoslogo plato aizmugures spārnu.
• Tikai Breakout raksturīgā iezīme ir stikla pildījuma degvielas tvertnes medaljoni un grafika.
• Pieejamās tīrās krāsas ir Vivid Black, Big Blue Pearl un Ember Red Sunglo.
Mjā, tā ir mūžigā klasika. Pasapņot jau varam visi. Kaut neesmu moto braucējs, ja būtu atbilstoša "biezuma" - nopirktu tādu aparātu un izmantotu kā vasaras dārza dekoru....izskatītos ne sliktāk kā tēlnieku dārza skulpturas.