Ārzemju brauciens ar savu auto. Par vai pret? 72

 
9.jūnijs 2003 12:05

Labdien cienījamie iAuto lasītāji! Gribu lūgt Jums padomu. Esam ar draugu ieplānojuši braucienu uz Francijas dienvidiem šovasar. Plānojam braukt arī caur Ungāriju. Šis ceļojums varētu būt kopsummā ap 5000 km garš un 2-3 nedēļas ilgs. Nesen esmu iegādājusies mašīnītii - 94. gada, 2,5l, it kā ļoti labā tehniskā stāvoklī.

Gribētos piebilst, ka šis ir mūsu pirmais izbrauciens ārpus Latvijas ar personīgo auto.

Ļoti lūdzu – ja kāds ir ceļojis līdzīgā veidā pa Eiropu, vai arī ir jebkāda informācija, vai vienkārši kādas domas vai padomi, kas varētu noderēt, rakstiet! Iepriekš liels paldies, katram, kas atsauksies uz šo rakstu.

Probiite

 
Visi komentāri
 
81933. viesis 9.jūnijs 2003 12:11
0 0 Atbildēt

ar 2,5L 5000km būs daudz daudz daudz benzīns :) bet iespējams, ka tas ir to vērts :)

81937. viesis 9.jūnijs 2003 12:15
0 0 Atbildēt

Cik ar to mashiinu esi jau nobraukusi?

81938. viesis 9.jūnijs 2003 12:17
0 0 Atbildēt

2.5 Tdi, vai 2.5i, ja "i" tad benzīns nu patiešām daudz aizies, bet ja "Tdi" tad gan var braugt un uzdzīvot uz nebēdu, un ja autors vēl uzrakstītu, kas par auto tad gan varētu ko vairāk pastāstīt, kādas ķibelēs iespējamas u.t.t.

81939. viesis 9.jūnijs 2003 12:17
0 0 Atbildēt

Ja maz braukts, tad defekti ljoti ticams (varbuut tikai nelieli), shajos 5K km atklaasies. Bez tam- nav baigaas izmaksas uz benziinu? Videeji gandriiz 2x daargaaks nekaa pie mums.

81940. viesis 9.jūnijs 2003 12:18
0 0 Atbildēt

Nu tak rakstiits ka 2.5 L Probe! :P

81942. viesis 9.jūnijs 2003 12:18
0 0 Atbildēt

1. Iziet kārtīgu aspkati servisā, kuram uzticies. nomaini visu, kas varētu saplīst - siksnas, gumijas etc

2. kaut kur lasīju, ka ir kaut kāda apdrošināšana (?) kas sedz remonta izdevumus. Kur un kā - neatceros.

3. nepārsniedzot ātrumu brauc:D

81943. viesis 9.jūnijs 2003 12:20
0 0 Atbildēt

Ar Probe braukt garā braucienā uz ārzemēm ????

81944. viesis 9.jūnijs 2003 12:21
0 0 Atbildēt

De Suns

Nu kas tur daudz - taisnās vīles ar Probi 2,5 vairāk par 8-9 neņem (manuprāt), un jebkurā gadījumā to jau viņa pati ir parēķinājusi.

No pieredzes (braucām uz hoķi Zviedrijā) varu teikt, ka braukt ar savu auto ir OK, pats sev pavēlnieks un gids. Vienīgio pirms brauksanas servī vajag riktīgi izkratīt autiņu un LAMB paņemt starptautisko karti (15 ls) - ja nu kas gadās, sanāks lētāk.

Laimīgu ceļu

81945. viesis 9.jūnijs 2003 12:22
0 0 Atbildēt

spriezhot peec nicka - '94 gada mashiiniite ar 2.5 ir ford probe... man ar taadu buutu bail braukt aarpus Baltijas valstiim... bet nu - kas neriskee, tas nedzer alu :)

DeaDMoroZZZ

81946. viesis 9.jūnijs 2003 12:25
1 0 Atbildēt

krrix->

Ko nodrošina LAMB starptautiskā karte?

81949. viesis 9.jūnijs 2003 12:32
0 0 Atbildēt

Nav tik traki! 2002. gadā ar BMW 535 no tālā 1989 gada veicu ~ 5500 km pa maršrutu LV-LT-PL-CZ-D-PL-LT-LV. Vidējais patēriņš ~ 9l/100 km

81952. viesis 9.jūnijs 2003 12:33
0 0 Atbildēt

Jabrauc ar dizeli!

81954. viesis 9.jūnijs 2003 12:35
0 0 Atbildēt

bet ja nu tomeer gribas riskeet, un ar probi vaaleet, tad tomeer iesaku:

1) normaalaa servisaa veikt kaartiigu diagnostiku (galvenokaart -dzineejam un ritoshai, ka arii parbaudiit visas iespeejamaas "vaajaas" vietas, kuras, parasti, labojam pirms teh.apskates ) un nochekot visus iepseejamos tehniskos shkjidrumus.

2) ja ellja nav tikko mainiita - uzreiz iesaku nomainiit pret jauno sinteetiku (Francijas dienvidi nav viegls paarbaudiijums dzineejam)

3) kaartiigi apskatiit bremzhu, dzeseeshanas, kondicioneeshanas (ja ir) sisteemas...

iisaak sakot - pashu auto vajag sagatavot taa, itkaa buutu jaaiziet tehniskaa apskate, tikai N-tajaa pakaapee :) 5000 km(visticamaak, ka sanaaks pat vairaak) nav nekaadi joki 10 gadus vecam auto.

4) jaa, var arii savirzi un riepu balanseeshanu nochekot... ja kas nav kaartiibaa - lai nav jaatgriezhas dzimtenee ar sachakareetaam, noeestaam riepaam vai nobendeet stuures iekaartu...

5) kaartiigi sastaadiit celjojuma marshrutu (lai nesanaak smagi putroties, kaut gan bez miseekljiem jau taapat neiztiksiet), marshrutu var sastaadiit arii pie vieteejaam tuurisma kompaanijaam - gan celjam, gan atpuutai, gan naktsmiitnju rezerveeshanai..

6) veelams arii apdroshinaat auto gan KASKO (Eirpoas teritorijai), noderees peecaak arii ieksh LV :)

7) viennoziimiigi panjemt kaadu starptautisko teh.paliidziibu - tipa LAMB vai Auto SOS vai kas liidziigs

8) veelams liidzi nevadaat daudz skaidras naudinjas, bet izmantot krediitkartes :)

9) utt utt utt... isteniibaa padomu var buut ljoooti daudz... un taapataas visu vienmeer nav iespeejams paredzeet :) bet vismaz to kas attiecas uz auto tehnisko staavokli - tam gan jaapieveersh uzmaniiba :)

P.s. a juus gadiijumaa uz Horvaatiju neveelaties braukt ? :)

DeaDMoroZZZ

81960. viesis 9.jūnijs 2003 12:42
0 0 Atbildēt

nu es ar taisos shogad taadu apli izmest: Riga-Ventspils-praamis Geeteborga-Kopenhaagena-Hamburga-Hanovere-Krakova-Odesa un ta apakalj...

81962. viesis 9.jūnijs 2003 12:43
0 0 Atbildēt

P.s. i nevajag tik ljoti uztraukties par benziina pateerinju :)

tie kas te bljaustas par diizeljiem un 1.3 motorinjiem - laikam ir studenti, kuri meenesii vairaak par 20 Ls zupai i nevar iedomaaties :)

piemeeram, pazinju BMW520 1989.gada ar automaatu, pagaajushaa gada vasaraa, braucot uz Horvaatiju izteereeja ar visiem celju nodokljiem ap 270 Ls, tajaa pashaa liakaa 2000. mazda 626 diizeliic knapi knapi iekljaavaas 210 lashos... starpiiba nav nemaz tik dramatiska :)

DeaDMoroZZZ

81964. viesis 9.jūnijs 2003 12:57
0 0 Atbildēt

laimiigu celju :)

81965. viesis 9.jūnijs 2003 12:57
0 0 Atbildēt

kapec nebraukt, ja gribas...

piekritu augstakminetajam, ka auto jaapskata pirms cela dosanas, pievers uzmanibu gultniem un dzesesanas sistemai.

mierinajumam.... sliktakais scenarijs....ja auto noplisis totali, tad gan jau kads autodzineju kantoris pa sakarigu cenu to atgadas latvija.

ja nezinat kur naksnosiet iesaku pameginat Formula1 vai Pit Stop, man patika, jo ja ir credit karte var iecekoties jebkura laika un aptuveni 36 eiro (lidz 3 cilvekiem) par loti sakarigu numurinu.

Formula 1 atrodams visa eiropa, karti paskaties neta.

vai esat gatavi ienist probi, ja neizdosies...

un milet, ja izdosies?

81968. viesis 9.jūnijs 2003 13:01
0 0 Atbildēt

Paņemiet mani līdzi... B|jin, vai tikai man tā šodien galva sāp?

81969. viesis 9.jūnijs 2003 13:02
0 0 Atbildēt

ļoti labi darbojas ADAC vācu apdrošināšana un obligāti apdrošinat veselību ,jo ja sāk sapet zobs vai kas cits tad doktors aikāsāp noplēsīs ādu eiro izskatā ! :)

81970. viesis 9.jūnijs 2003 13:08
0 0 Atbildēt

Piekrītu Markopolo:

Ja budžets ir ierobežots, lētāk ir nomirt... Zobus var raut ar plakanknaiblēm, bet tas sāpēs, tāpēc paņemiet līdzi morfiju vai opiju. Ja kāds par to uzodīs, būs kur pārnakšņot. Ilgi.

Sorry par offtopicu.

81972. viesis 9.jūnijs 2003 13:35
0 0 Atbildēt

Ja normāls auto, izturēs, bet sliktu nav ko žēlot, sliktākajā gadījumā atceļā būs jāizmanto sabiedriskais transports, bet vispār sāds ceļojums nav nekas pārdabisks, es katru gadu aizbraucu Pirenejus aplūkot. 2,5-3 diennaktis un esi jau Spānijā. Galvenais lai labas kartes un pietiek naudas Francijas un Spānijas maksas ceļiem, jo pārvietošanās pa tiem ir ievērojami veiklāka.

Izbraukšanu vēlams iepānot lai Polijai var veltīt diennakts gaišo laiku, it kā omulīgāk.

Ja brauc atpūsties uz Francijas dienvidiem, ieteicams apdomāt vai nav labāk braukt vel un atpūsties Spānijā Barselonas vai Valensijas Vidusjūras krastā, tas cenu ziņā ir patīkamāk, arī francūži tur pavada brīvdienas, un tauta un naktsdzīve tur jestrāka.

Lai izdodas!

81973. viesis 9.jūnijs 2003 13:37
0 0 Atbildēt

nu ko, viss ko varēja ieteikt, ir ieteikts. Novēlu laimīgu ceļu! iauto apmaiņā pret lūguma izvietošanu no autora varētu pieprasīt 'brauciena atskaiti' :) Varētu būt laba pamācība tiem, kas gatavojās līdzīgam piedzīvojumam!

81974. viesis 9.jūnijs 2003 13:39
0 0 Atbildēt

Paldies visiem! Vareetu piebilst, ka mashiiniite diezgan svaiga 67000 km nobraukums, tas ir paarbaudiits, 99% kaa tieshaam arii ir!!! Varbuut vareetu siikaak pastaastiit par to LAMB karti! KO taa nodroshina?

81975. viesis 9.jūnijs 2003 13:42
0 0 Atbildēt

Parasta topika tēma, nesaprotu, kāpēc tas ir jāpublicē kā raksts? Tikai tāpēc, ka iesūtīts? (Bimmer no edzulja lap-top)

81976. viesis 9.jūnijs 2003 13:42
0 0 Atbildēt

EDU

Apsolu, ka piestaadiishu ATSKAITI:) bet brauciens plaanojams juulijaa, taa kaa veel kaads laicinsh!!!

81982. viesis 9.jūnijs 2003 14:13
0 0 Atbildēt

nocheko, lai elja kaukur nepil, a ja Vaacijaa policija to pamaniis momentaani aizdziis uz servi, kur liks sataisiit, galvoju buus daargi, vecajaa naudaa ap 3000 DEM, labi gan ka es tas nebiju, bet ir zinaams cilveecinjsh kam nepaveicaas

81994. viesis 9.jūnijs 2003 14:53
0 0 Atbildēt

logiski, ka ar savu auto braukt ir daudz patiikamaak nekaa ar autobusu... Cita brauciena kvalitaate :) vienkaarshi jaabrauc un viss, nevis jaagatavojas, ka mashiina visur saluuziis un jaanejm liidz ahuunaakie atsleegu komplekti.. Ja kas notiks tad domaas... vismaz buus interesantaaks brauciens, ja, protams, nekur nav jaasteidzas un var arii nedeelju aizkaveeties ;)

82003. viesis 9.jūnijs 2003 15:18
0 0 Atbildēt

Lūk mani komentāri, iespējams ka pilnīgi otrādi, bet nu spriest tev! Es jau kopš bērnības esmu ticis iesaistīts visādās auto ceļošanās. Jau no ~ 5g vecuma esmu apceļojis ar vecākiem gandrīz visu PSRS. Ceļojām pat ar ZAZ kuram bija 28zs motors! Bijām karpatos, urālos, karēlijā utt. Vēlāk pats esmu ar sievu un draugiem apceļojis 90% Eiropas. Esam braukuši ar Ford Siers 1.6; Siers 1.8. Audi 100 1,8; Opel Omega 2l; Mazda 626 2l; Scorpio 2l; Volvo 850 2.5l (visi benz) utt. Katru gadu mums ir tradīcija sagaidīt jaunogadu kautkur citur, ne latvijā (Prāgā, Berlīnē, Budapeštā utt) Katru vasaru atvaļinājumā izmetam 7-12 dienu tūri kautkur, piem pa Somiju līdz Laplandes salaveču mājai, galējo ziemeļu galu Norvēģijā un tad atpakaļ pa Norvēģiju utt. Piedodiet par šo komentāru, bet pārsvarā visi iepriekš minētie komenti vairāk atgādina mājāssēdētāju, remontētāju, servisa vīru komentus, nevis ceļotāju- pieredzējušu piedzīvojumu meklētāju komentus! Cilvēkos ir radies iespaids, ka tie km kas ir aiz L-jas robežas ir jau kautkādi savādāki kā te latvijā, ka tepat Lietuvā bezmazvai uzreiz sāks dilt bremžu kluči un plīsīs aiz karstuma siksnas. Manuprāt tie 5000km ir galīgi nekas. Ja padomju laikos ar padomju siksnām, eļļām ZAZ ar 28zs varēja mierīgi izbraukāt piemēram Baku un atpakaļ, tad normāls mūsdienu autiņš to veic viegli. Atceraties vēl 5 gadi atpakaļ bij cilvēki kas katru nedēļu brauca uz Varšavas tirgu ar Nivām, moskvičiem, Latvijām utt. Es arī esmu bijis Kopenhāgenā ar Latviju RAF. Tos 5000km praktiski var nobraukt trijās direnās. Kapēc lai kautkas tāds notiktu. Pamēģiniet nospiediet savu spidometru uz nullēm šodien un nobrauciet pāris mēnešus un tie 5000km būs nobraukti, vaitad kautkas pa tolaiku notiks. Tikai uz vietas tie 5000km ir skarbāki, jo mašina tiek iedarbināta 1000reizes un braukta neuzsildīta utt. 5000km tā ir puse no vienas eļļas maiņas km. Siksnas parasti tur vismaz 60000km.Tā ka pat saplaisājušas siksnas to izturēs. Mororā tāpat galvu neiebāzīsi, vai tur kāds klanis taisās lūzt. Ja nu akurāt neklaudz kautkas, vai iedarbināt tikai var iesumjot, tad uztraukties nav parko. Tas ka tur pamērīs un atklās nedaudz dažādu kompresiju, tas viss tāpat ir pupu mizas, tikai lieki nervozēsi braucot. Ja arī pieņemam ka pēkšņi uzvāras motors un izspiež šķidrumu, tad tāpat tak somā ir kāds dzeramā ūdens litrs, ko var mierīgi uzliet pa virsu, vai pasmelt kādā upītē papildus, ja pārplīsīs truba- tāpat visas trubas nepaņemsi līdz un parto nav jēgas lauzīt galvu. Tālāk, nebrauc uz taču uz Sibīriju. Ja vajadzēs uzliet eļļu - piestāsiet kādā benzīntankā nopirksiet. Nu nebūs tā 2x dārgāka. Arī cilvēki ir krietni izpalīdzīgāki un palīdzēs, iedos kādu skrūvgriezni vai atslēgu. Tālāk - ja arī kautkas notiks, tad nu nejau motors noklapēs. OK mums vienreiz sieram ielidoja pūce priekšas lukturī - iebraucām Ford servisā un pa 35DEM nopirkām stikliņu, ko arī paši nomainījām. Audi 100 sāka baigi gaudot pakaļējais gultnis Spānijā. Iegriezām vietējā šrotā, kur uzlikām lietotu, kuru vietējais maurs palīdzēja nomainīt un iedevām šamam apm ~ 10ls. OK ja sanāk braukt pa kalniem, tad bremzes karsīs un arī dils pastiprināti, tapēc var uzmest skatu klučiem, ja tur ir tikai 1mm, tad protams vēlams nomainīt, bet ja tur ir 5mm, tad pietiks. Galvenais nesaspringt. Motora tilpumam liekas ka ir pilnīgi otrādāk kā te teica, jo jo lielāks motors, jo automātiski lielāks tā resurs un stabilitāte lieliem pārbraucieniem. Attiecīgi arī komforts - apdzenot, braucot pa kalniem, un vispārībā kopējais lielās kubatūras dotais komforts - braucat taču galugalā atpūsties nevis nogurt. Tālāk - tāds 2.5l motors uz lielu pārbraucienu noēdīs ~ 8l uz 100km (varētu būt pat mazāk, atkarībā no modeļa, jo mūsu 850 Volvo ar 2.5l motoru pikaps un četriem cilvēkiem ieprogrammējot kompī precīzi startu un finišu Rīgā rādīja vidējo 7,6l uz km!) Pa bāni braucām + - 130 140km/h. Mazais motors kā Ford Siera 1.8 noēda gandrīz topašu! Vienīgi Audi 100 ar 1.8 sanāca mazāk - ka ēdis 6,3l uz km. Nu un tad ieekonomēsi uz starpības ~ 20ls, bet ar lielo motoru cita braukšana un drošība. Tad jau labāk paskaitat aiz neko darīt pa ceļam kilometrus un ielejat precīzāk degvielu, piem: ielejat svēdienā Nestes akcijā pilnu bāku un braucot iemetat kartē naudiņu speciāli pildīšanai. Izbraucot Lietuvu pēdējā benzīntankā LUKOIL ielejat atkal pilnu bāku, kautvai arī bākā ir vēl benzīns, tālāk izbraucot no Polijas atkal uzpildiet pilnu, jo piem Cehijā jau benzīns ir dārgāks. Tad atpakaļ braucot sarēķiniet apm kilometrus lai nesanāk tā ka ar Vācijas degvielu atbraucat līdz pat L-jai, bet gan atkal lai tikai sanāk līdz Polijai un tā līdz L-jai. Tā to starpību vēl ieekonomēsiet. Ford Probe 2.5 pilnīgi normāls auto, ja tikai brauc divatā, jo vietas priēkšā pietiekoši un skrien tā normāli varēs līkumot pa kalnu serpentīniem, 100x ērtāk kā piem Golfs. Vot ja četratā, tad gan tiem aizmugurē sūdīgi. Vienvārdsakot vajag tikai braukt, nevis te prātuļot, uzmest aci autiņam, pieliet visus šķidrumus un uz priekšu. Garantēju ka viss būs štokos. :) Jo vairāk gatavosies jo sūdīgāk sanāks, salūzīs vai notiks tas ko vismazāk būsiet gaidījuši. Zakon podlostji.

82009. viesis 9.jūnijs 2003 15:30
0 0 Atbildēt

Gaseetāj ! Tu tiec nominēts gada garākajam komentam ! :)

82010. viesis 9.jūnijs 2003 15:30
0 0 Atbildēt

Pankūka, gasētājs zeltu runā!! Total respect! Vot tā arī ir, jo vairāk strjomosi, jo lielākas iespējas sēdēt ceļa malā. Kolektīvā bezapziņa nostrādās :)

Lai jums veicas!

82014. viesis 9.jūnijs 2003 15:40
0 0 Atbildēt

Gaseetaaj, ir vairaaki cilveeku tipi, starp kuriem ir pohu*****isti, kuri arii ar '84 Opel Kadett 5-taa mauc uz Spaaniju, vai arii ar '88 Siermashiinu apvaalee visu Itaaliju no Alpiem liidz Siciilijai :)

un ir piemeeram taadi cilvji, kuriem gribas nodroshinaaties no nepatiikamiem paarsteigumiem un peec iespeejas visu paredzeet (kas teoreetiski protams nav iespeejami) , bet nu taadas elementaaras lietas kaa auto sagatavoshana - piekriiti man , ir normaala, ja vien tu esi nobriedis baudiit braucienu, neviss teereet laiku un naudu liekiem remontiem(kurus vareeja noveerst veel buudams maajaas)... protams,"iistam pohu***istam" neienaaks praataa njemties gar siksnaam, piekari utt utjp - jo nafig ? pohu***ists mauc ar luuzhniem, un ja kas, iebrauks shrotaa un no cita luuzhnja pa 20 EUR nopirks da jeb ko :)

82015. viesis 9.jūnijs 2003 15:41
0 0 Atbildēt

Nu tad tā, ja gribam braukt uz Franciju:

1. auto tehniksā apkope obligāta - turp un atpakaļ ceļš kalnains, slodzes lielas.

2. LAMB karte - neizmanoju, bet moš jums der.

3. degvielas izdevumi - tur maksā tā zupa Ls0.80 litrā :) pa kalnainu apvidu īpaši neko neietaupīsi ar lēnu braukšanu.

4. Francijā ir maksas ceļi! Var mēģināt braukt pa parastajiem (bezmaksas), bet ne visur tādi ir, ne visi ir labā kvalitātē, ne visur ir ceļa zīmes, ne vienmēr izdodas trāpīt vajadzīgajā virzienā. Un galvenais - pabraukt vajag - smukas mazpilsētas, bet viena pie otras, vidējais ātrums mazs.

5. Vācu valodā Francijā labāk nerunāt, tikai angļu (kara sekas).

6. APdrošināšanas visa veida obilgātas! (ja nealkstat piedzīvojumus makam).

P.S.Esmu bijis, forši, tikai līdz pašiem dienvidiem un iekļauties 5000km - nu nu, man nesanāca. 6000km kā likts!

82017. viesis 9.jūnijs 2003 15:43
0 0 Atbildēt

Oi, jā, paceļam gan Austrijā, gan Šveicē jāpieskaita autobāņu kartes!

82018. viesis 9.jūnijs 2003 15:53
0 0 Atbildēt

IIpashais paldies gaseetaajam!!! Kaa arii paareejiem! Laikam jau arii piederu pie po****istiem, kaa Juus tur sakaat:)))))) es vienmeer domaaju, ka viss labi buus, kameer visi pakaart diic un iid, un cik necik, kaut kaa arii tas paliidz!

Gribeeju jautaat varbuut kaadam ir informaacija, cik tur tie maksas celi izmaksaa? Esmu braukusi turp ar autobusu,taadeel arii nezinu kaa ir vieglajiem auto!

82019. viesis 9.jūnijs 2003 15:55
0 0 Atbildēt

vzini???

Vai luudzu nebuutu informaacijas, kaa ar to piejuras zonu, tur var iebraukt bez probleemaam, vai jaamaksaa milioni?

82021. viesis 9.jūnijs 2003 16:06
0 0 Atbildēt

Piekrītu gaseetaajam; pats arii meedzu taapat pa eirpu pavazaaties ar privaato auto. Pret visu nenodroshinaasies, ir jaabrauc un viss.

Par guleeshanu: variet pakjert liidzi telti, eiropaa kempingi normaalaa liimenii un juulijaa guleet aaraa daudz patiikamaak.

mezhonis

82022. viesis 9.jūnijs 2003 16:07
0 0 Atbildēt

Jāmaksā! :( Un Francija nav lēta zeme, ar to jārēķinās, tikai stāvietas dārgākās Eiropā ir Rīgā! :)

82023. viesis 9.jūnijs 2003 16:10
0 0 Atbildēt

82025. viesis 9.jūnijs 2003 16:32
0 0 Atbildēt

Nemaini pie apkopes eļļu no pussēntētikas uz sintētīku tieši piems braukšanas, jo tad rodas eļļas patēriņš. Tas gan notiek tikai sākumā, bet būsi pārsteigts un nesapratīsi kāpēc. Tā ir normāla parādība un izskaidrojama. Mani tas arī pirmo reizi pārsteidza. Nesaku ka tas raksturigi pilnīgi visām lietotām mašīnām. Man tas notika visos gadījumos izņēmot vienu.

Brauc un nerausties! Tas nav fantastisks attālums.

82030. viesis 9.jūnijs 2003 16:52
0 0 Atbildēt

Pirms pāris gadiem ar 78. gada VW transporter 3 nedēļās nobraucām pa Eiropu ~7000 km. Tikām līdz Spānijai. Atceļā gan no Ķīles nācās uz Rīgu braukt ar kuģi, jo nebija pārliecības, ka busiņš un mēs spēsim vēlreiz izturēt Poliju. Turpceļā, Polijā, izšāva sveci, bet vietējie meistari ieskrūvēja atpakļ. Vēlāk Austrijas servisā (buss bija atkal nomiris) mums teica, ka jāmaina motors, tomēr izrādījās, ka tikai jānotīra vadi. Kādā Francijas benzīntankā pārlūza degvielas šļauka un aizdegās motors. Nekas, nodzēsām un šļauku salabojām. Un neskatoties uz visu bijām lieliski atpūtušies!!!

Tā, ka laimīgu ceļu un nevajag izdomāt sev problēmas, tās jums izdomās citi.

Zero Wheels

82037. viesis 9.jūnijs 2003 17:13
0 0 Atbildēt

Esmu izbraucis uz Norveegiju, neko iipashu nedariiju, jo autinju kaartiibaa turu visu laiku. Nekas arii nenotiek. Lielaakie suudi kas var gadiities aarzemees ir taadi, ka servisi Sestdien un Sveetdien parasti nestraadaa. Nem un brauc, nekas tur nenotiks pa tiem 5k. Es reizeem pa Latviju divaas nedeeljaas tik daudz novelku un nekas. Seviski ja tev tiesaam ir 65k nobraukums, ko tu vispaar streso? Manam Bembim pa Norveegiju braucot bija ap 400 000.

82041. viesis 9.jūnijs 2003 17:23
0 0 Atbildēt

Ja grauztu tur var atstāt tad nekas bet ja auto maksā labi tad mati dirsā. Ideālu mašīnu nav tāpec 100 janomēra un tad jamauc.

82044. viesis 9.jūnijs 2003 17:47
0 0 Atbildēt

Par to WV transporter ir vis labākais koments, kā saka nomierināšanai ;)!

Es tā vispār esmu normāls čoms, man ir tikai divas problēmas! Par mazu alga un nemāku īsi izteikties! :) :)

Nepiekrītu textam par tiem po......tiem, jo ja zinātu mani, tad nu galīgi pie tādiem nepiederu, jo mani piemēram visvairāk nervozē tieši tā sajūta ka kautkas tur ir īsti netā vai kautkas ir tāds pasūdīgs. Jo ko nozīmē uztaisīt apkopi? Tas ir manā gadījumā divreiz gadā iet uz servisu, kur noplēsīs kautkādu naudu par diagnostiku un ko pateiks, ka tev jānomaina pus mašīna, jo redz tur buksīte tāda pabrīva, bišku pusasij brīvgājiens utt. bet tā tak ir lietota mašīna un viņai vienmēr būs vieta ko derētu nomainīt. Un ja tev konkrēti tā pusass grab, vai gultnis gaudo, tad jau es arī L-jā ar tādu nebrauktu - to būtu nomainījis. Visas siksnas ieskaitot zobsiksnu es piemēram nomainu neskatoties kā nopērku citu mašīnu. Tātad kādi pārsimt lati divreiz gadā jāiegulda tjipa lai viss būtu tjipa kārtībā un + tad vēl rezerves degvielas sūknīts jāpaņem līdz, ja nu kas lai var atjaukt bāku un nomainīt! :) A beigās uzkārsies kompis vai signalizācija vai noķīlēs kārba! Interesanti kā to kāds diagnostikā varētu pateikt? Mans princips ir tāds - labāk braucu ar lētāku auto, bet noteikti sakoptu jau principā, nevis ar nosaukumu, bet ne tālāk kā Rīgas robeža.

Pirms brauciena tests: Ja mašīna patērē normāli degvielu, velk labi, neraustās un var iedarbināt uzreiz un neēd 1l uz 1000km eļļas, tad ar motoru ir viss kārtībā un lieki tur nav ko stresot. Tālāk pabrauc pa kautvai bruģi un paklausies vai grab kautkas, ja negrab tad 10000km Eiropā izturēs ar garantiju. Apej apkārt autiņam un apskaties riepas, vai nav galīgās lisenes vai ar uzmetušos pumpu un vari pie viena bišku pakustināt riteņus, ja nav luftes, vai lufte ir ļoti minimāla, tad 10000km Eiropā gultņi noteikti izturēs. Nu ja siksnas ir saplaisājušas, tad looooģiski ka tās ir jānomaina, bet tās ir jānomaina neatkarīgi no tā vai brauc ekskursijā vai tepat pa latviju! Bet visas šīs lietas normāls braucējs jau tāpat zinās vai grab vai nē, ja vien viņš ar to mašīnu kautcik regulāri braukā. Ja iet katru gadu apskati bez 15ls iedošanas, neticu ka kāds ar klabošu, dūmojošu motoru, vai vibrējošu hadeni tā ka kratās maģis ārā no savas vietas taisītos braukt kautkur lielā ekskursijā! Par tiem po...tiem varētu saukt tos kas brauc ar to kadetu 1.1 ar lisām riepām un dūmojošu motoru! :) Bet arī ar tādu ir iespējams apceļot pasauli. Uzliec to uz kuģa un brauc kaut gadu! :D

82047. viesis 9.jūnijs 2003 18:28
0 0 Atbildēt

Hm,, apskatei parasti man Ls 20 - 25 aiziet (kukuls)

82049. viesis 9.jūnijs 2003 18:51
0 0 Atbildēt

Probiitei: 1. Patiess prieks par apņemšanos un drošsirdīgo soli tādam braucienam:))) Pats uz savas ādas esmu izmēģinājis līdzīgu braucienu, galvenais lai ceļabiedri būtu OK, ka nav 1/2ceļā jāizsēdina un jāmeklē citi;) 2. Attiecībā uz a/m tehnisko stāvokli pilnībā piekrītu 'gaseetaajam', bet nu neba tik tiešām jūs ar plikām riepām brauksiet. 3. Parēķini pati cik tu jau esi nobraukājusi pa LV teritoriju un kas a/m tika darīts. Izskanēja variants par 5000km dizstanci, vissūdīgākais posms Polija, bet pārējie vienkārši brīnišķīgi. Tās pašas nudas ekonomijas nolūkos uz maksas ceļa izbraucām tikai Francijā. 4. Nav info kā esat izplānojuši nakšņošanu, bet mēs gulējām teltīs, vai arī vienkarši guļammaisā tur pat zālītē pie DUS. Kempingi ir pilnībā nodrošināti ar visu dzīvei nepieciešamo- tīrs WC(pat uz Francijas lielceļiem vienkāršā Parkingā), duša, ~210-220W(ieteicams nopirkt elektrodakšas pāreju no Euro uz mūsu), ir izņēmumi kuros pat ir virtuve koplietošanas, bet baigais retums! kampingi - forša lieta, Šveice pie ezera pat nesamaksājām: iekūlāmies ~23:00-24:00 naktī pie šiem, vietas ierādīja viens keks, bet no rīta braucot prom šis ar vēl vienu drūmā pohā mūs vēl laipni pavadīja, vai nu ne tādā valodā prasījām, vai baigi laipnie... tas jau nu viņu ziņā.

P.S. Mūsu maršruts= Rīga-Lietuva-Polija-Vācija-Šveice-Francija(galapunkts Biskaja līcis)-1/5 dienas Spānijas pierobežas tirdziņā-Francija-min.Beļģija-Vācija-Polija-Lietuva-Rīga (nesteidzoties iekļāvāmies 16 dienās)

P.S.S. Brauca VW Passat 1.8 1984g.(pie Vācijas robežas pārbaudes laikā kā arī visu talāko ceļu kapots tika taisīts vaļā ar flķenēm no salona un otram uzlecot ar visu svaru un saucienu EEEHHHH uz kapota;))), otrs auto BMW 324 td 1988. abi ceļu izturēja godam, ja ņem vērā ka pa Šveici ripinoties bijām alpos tikuši augšā un lejā...

P.S.S.S. Ja ir vēl kādi jautājumi dod ziņu.

Ar ceiņu un laba velējumiem -DZ-

82050. viesis 9.jūnijs 2003 19:05
0 0 Atbildēt

Probe, man liekas, ka Itālijā, manus paziņas apzaga (viņu pašu muļķības dēļ, t.i. tankā aizgāja uz WC un atstāja autiņu vaļā, tur palika maks ar dokumentiem), gribēju teikt, uztaisi vienkārši kopijas pasēm un ieliec, kaut vai "bardačokā".

Lielākajā daļā EU nedrīkst autiņu šņorē vilkt.

Pilsētās uzmanies no riteņbraucējiem - tie ir svētās govs statusā, ja neesi pārliecināta, labāk palaid.

Vācijā (varbūt arī citur) neapstājies pie mirgojoša zaļā, vari dabūt kārtīgi pakaļā. :))

Vācijā uz autobāņa ja pamani priekšā mirgojošas avareikas, ātri ieslēdz savējās un sāc bremzēt – priekšā „Stau” (sastrēgums). Tie var būt no 10 min līdz, hren viņu zin cik stundām (man max 3.5 h)

Nebrīnies ja Francijā auto stāvvietā tavu autiņu, kāds pastums ar buferi, tā tur ir normāla parādība.

Galu galā, ja arī iznāk atsisties (tfu, tfu, tfu) normālā auto tirgotavā vari ar piemaksu tikt pie cita. '98 gadā es vāczemē sastūmu čupā 5 autiņus, sods bija 500 DEM, evakuators 300 DEM, `89 gada 190 baby mercedesa (ar kuru braucu) atjaunošana maksāja ap 4000 DEM. Auto tirgotavā, ar nosacījumu, ka pērku pie viņiem autiņu, par 190 deva 5500 DEM. Tā kā mājās atbraucu ar citu.

Bet nu bremzes, ritošo, siksnas un eļļas vajadzētu pārbaudīt.

Vēl, ja ir iespējams, pajem mobilajam ārzemju pieslēgumu, tikai izprasi cik, kas maksās, var būt dārgs prieks.

82051. viesis 9.jūnijs 2003 19:10
0 0 Atbildēt

P.S

5500 DEM deva par nošķiltu mersi (pats uz priekšu nekustēja)

82066. viesis 9.jūnijs 2003 22:52
0 0 Atbildēt

Par (mans sapnis)...

82094. viesis 10.jūnijs 2003 9:40
0 0 Atbildēt

Esmu braucis ar padsmit gadus vecu kupeju. 5000 km prieks normalas masinas nav skerslis. Rupigi apskati ritoso, samaini visu, kas varetu but nolietojies (bremzi, siksnas, filtri). Un uz prieksu. Ja zini valodas un nav topograafiskais idiotism, uz prieksu. Tur cilveki jauki, ja sapratis tevi- palidzes.

82100. viesis 10.jūnijs 2003 9:58
0 0 Atbildēt

Man taads jautaajiens - kur vareetu aizshaut ATPUUSTIES (t.i. padziivot jaukaa, skaistaa, mieriigaa... kempingaa?) lai vareetu redzeet kalnus, uudeni un sauli, pie tam NOTEIKTI iekljaujoties max 6 dienaas???

82118. viesis 10.jūnijs 2003 10:31
0 0 Atbildēt

MX3, mauc uz Bavaariju :) 3.5 dienas celjam, 2.5 dienas atpuutai :)

82174. viesis 10.jūnijs 2003 12:51
0 0 Atbildēt

Kas gan negribēt aizbraukt ar savu aoto uz ārzemēm?

82176. viesis 10.jūnijs 2003 12:53
0 0 Atbildēt

1a0016

Kas gan negribētu aizbraukt ar savu auto uz Ārzemēm?

82188. viesis 10.jūnijs 2003 13:24
0 0 Atbildēt

Uz tāliem braucieniem jāskatās, vai nav lētāk noīrēt ekonomiskāku auto.

Protams, ka svarīgi ir labi ceļabiedri. Brauciens uz Franciju ilgs pietiekami ilgu laiku, lai varētu apnikt viens otram, tāpēc ir rūpīgi jāizvēlas. (ideāli, ja kāds strādā autoservisā :) )

vēl ieteikums no savas peredzes - ja iz cilvēki, kas nav pārbaudīti tādos braucienos, tad vēlams ir izstrādāt cietu maršrutu bez atkāpēm, savādāk var rasties nesaskaņas, ka viens grib to, otrs - šito.

Visā visumā, lai veicas !!

82211. viesis 10.jūnijs 2003 14:45
0 0 Atbildēt

Neredzu nekaadu probleemu, es braucu 2x gadaa. Nekas tragjisks nav noticis. Pirms tam gan uz servisu. Galvenais atcereeties: nevajag lietot migliniekus Polijaa :) navajag braugt ar toneetiem stikliem :( iepirkt labu karti (tjipa Shell), apdroshinaashanu, piepildiit maksaajumu kartes ar rezervi ... apskatiities cik piemeeram Francijaa maksaa bendziins u.t.t.

Personiigi man riebjas ar autobusu kratiities, lidot ir daudz par daargu, mashiina ir lieliska alternatiiva. Vieniigaa probleema ir gauljasvietas, bet to var nokaartot arii kaadaa no muusu tuurisma firmaam (izmaksaa apm 10Ls un laikam tikai lielaajaas pilseetaas), jebshu uz vietas no riita pieceljoties, izdomaat cik taalu braugs un no esoshaa motelja rezerveet naakamo moteli. Biezhi vien tas ir motelju tiikls, liidz ar ko var reekjinaaties ar liidziigu servisu. Taadejaadi ietaupiisies ljoti daudz laika un nervu. Laimiigi!

82222. viesis 10.jūnijs 2003 15:32
0 0 Atbildēt

Probīt! Pats galvenais - uzmanies, kad būsi jau gandrīz atbraukusi atpakaļ mājās!!! Eiropā viss būs vairāk vai mazāk štokos, bet pēc pāris nedēļu kreisēšanas, māju tuvums dara izklaidīgus... Mēs 98 gadā ar diviem auto, mēneša laikā, izbraucām padsmit valstis Eiropā bez kreņķiem (nu, teiksim Francijā, kā jau te augstāk tika minēts, viena dāma mūsu autiņus smuki pastūma katru uz savu pusi, lai varētu izbraukt, Slovēnijā pārplīsa kaut kāda šļauka - meistars teica, ka mums esot vzduhs!! :), un gan jau ka vēl bija kādi sīkumi, bet tas piederas pie ceļojuma), bet 10 kilometrus pirms Lietuvas-Latvijas robežas, domās jau esot mājās, ielikām viens otram pakaļā, ka noblīkšķēja vien! Tur bija kaut kāds sasodīts ceļa remonts, ceļa zīmes nogāzuši iepriekšējie braucēji un ellīga tumsa... Pats labākais bija leišu robežsargs, kurš smīnēdams paziņoja, ka mēs esot kādi piektie braucēji šovakar, kas tur apskādējuši savus braucamos... Nu, tas tā. Starp citu, ņemiet visur līdzi pasi!!! Ungārijā gribējām aizbraukt ar auto pēc arbūza, kurus tur tirgoja visās ceļa malās un 20 (!) metrus no viesnīcas mūs apturēja kaut kādi viņu menti. Lai gan dievojāmies, ka esam no šīs viesnīcas un 5 min laikā kāds aizskries, atnesīs un uzrādīsim pases, tie draņķi izvandīja visu auto, it kā mēs tikko no Kolumbijas būtu ieradušies... Un vēl - nezinu, kā tagad, bet pirms 5 gadiem Francijā sameklēt francūzi, kas kaut vai tikai saprastu angļu valodu, bija diezgan bezcerīgs gadījums. Nu laikam viss, ko ātrumā varēju atcerēties. Ā, jā, Vācijā, ja uz bāņa piebrauc blakus policists ar moci un uguņiem un brīdinoši krata pirkstu - tas nozīmē, ka jābrauc vai nu lēnāk, vai ne tik agresīvi, bet, Dieva dēļ, nemēģini stāties malā!!!

82277. viesis 10.jūnijs 2003 23:38
0 0 Atbildēt

Es pac ar auto uz dažādām ārzemēm esmu braucis ~ 15 reizes. Pārsvarā gan darba darīšanās. Vairāk pa skandināviju (S, DK), bet ir būts arī Itālijā (2 X), tā kā lasīt turpmāko nopirtni ! :)

1. Auto. Man ir laimējies braukt ar auto kas, manuprāt, ir drusku labāki par LV vidējo (bez fleima). Hronoloģiski - volvo 850 (199?, 2,5 benz), A 4 (1997, 1,9 TDI); volvo xc (2003, 2,5 TD, automāts). Tie visi ir uzņēmuma auto, un mēs tos uzturam labā kārtībā visu laiku (a ja nu rīt karš :) ). Dažas probzas gan ir occurējušas. 1. vovlvim norvēģijā nobraucienā no norvēģu augstākā kalna pārkarsēju bremzes. Ne ļoti nopietni, bet tomēr. Likās jau ka zinu kā pa kalniem jābrauc.... :). Citureizi audim kolēģi polijā uzspridzināja motoru. Pēc tam atzinās ka pa vāciju visu laiku no dortmundes līdz minhenei un atpakaļ braukuši ar "ķieģel - kruīzu" (ķieģelis uz gāzes pedāļa). TDI motori (ar noskrējienu virs 200k km) tam nav paredzēti. Kapremontu izveica polijā, 48h laikā par fantastiski lētiem 800 Ls (jauna, veca galva + turbina ieskaitot). Nu tas ir cic stāsts.... XC polijā svētienas rītā palika uz 3 ratiem. Par laimi Augustovā izdevās atrast kādu "neticīgo" (katoliskā Polija !) riepu remontētāju un turpmāko ceļu izvecām bez incedentiem. Noslēdzot: neesmu tehnikā experc, manī daudz neklausieties :), bet ja ir probzas - meklējiet servi droši, cilviņi ir izpalīdzīgi (man turīnas audi centrā vispābā bez $$ palīdzēja) un tehniski bieži pārāki par vietējiem speciem. Bet protams, risks pastāv...

2. Ceļš. sāpe tikai 1 - min 750 km polija. Man pers., tā nav vairs probza (28 stundās esmu 1 izveicis 2500 km (rīga-turīna). kautko tādu diezin vai vēlreiz atkārtotu :) ) . Pirmās reizes gan bija smagas. Tadag ceļu zinu no galvas, braukšana iet ātri, lai gan īpaši nesteidzos. Tas laix ko iedzīsiet skrienot iztērēsiet maldoties. Vairs nebaidieties braukt caur varšavu. Trafika plūsma - līdzīga kā mums (5dienās ir murgs konkrēts). Poļu CP ir lēta, kukuļojas labprāt. Centrālajā daļā, uz nomaļākiem ceļiem vispār var tikt cauri "na šaru" -> pasaki ka kaupers ir tev draux :). Pie suvalkiem jau 2x esmu ticis filmēts :(. Uzmanieties no tumšiem, netrafarētajiem jaunajiem mondeo ghia. Pašam skatoties savu filmu no sākuma gan rēka nāk, bet kad polis sakaitija visu pēc pilna tarifa tad beidzu smaidīt... A beigās tāpat tiku cauri ar 20 eiro. :)

Vācijā par tāda bazara dzīšanu (nu tipa - mož sarunāsim) draud cietums, tāpēc ja esi nogrēkojies - labāk izmantot lielisku izdevību paklusēt. Bet tur pārkāpt grūti. Un ir kaifs ar 200 km/h braukt garām CP kas velkas ar rekomendētajiem 130 :). Bez tam Vācijā jābūt uzmanīgam ja visi pēkšņi sāk ievērot ātruma limitus (parasti iet + 20 km/h). Manuprāt (mana vācu val "klibo") par ātruma kontroli brīdina TP (traffik programme) rādio, un attiecīgajās vietiņās visi kļūst rātni :).

Vācijā visu laiku izvēlies nevis taisnākos ceļus bet bāni, pat ja attālums ir X 1,3...1,5. Tāpt būs ātrāk.

Itālijs trafiks ir pagarāka stāsta vērts. Anekdotes par viņu braukšanas kultūru nav dzimušas bez iemesla :). ļoti patīkami braukt ir skandināvijā. Man ilgstošs v>160 km/h (un ka citi ir vēl daudz ātrāki) uzdzen stresu, skandināvijā tas nav tik dulli, un tas mani priecē.

Kartes labāk ir pirkt uz vietas, katrā valstī atsevišķi. Man palaimējās karstadā iepirkt superīgu vācu atlasu pa 2,95 Eiro. Ar visiem pilsētu plāniem utt :)

Noslēgumā: nevajag baidīties, bet arī nevajag lieki riskēt. Rulzē droši ! :) Rēķinies ar IESPĒJAMIEM palieliem tēriņiem ko var paņemt auto. Ceļojumu (hoteļus, kuļtpohodus) mēģini plānot, bet ja sanāk novirzes no grafika - nepārdzīvo, tāpēc jau tas ir TAVS auto. Un pārsvarā, tur augšā ir sakarīgi padomi no pieredzējušiem rulzētājiem, tos ievēro :)

Veixmi

Niks

82310. viesis 11.jūnijs 2003 9:17
0 0 Atbildēt

Par auto pārbaudi pirms tam viss ir pateikts, skatīt citus komentārus. Esmu braucis vairākkārt, Francijas dienvidi ir cool, par spīti tam ka francūži mīl tikai sevi un runā tikai franciski, ja gadās izņēmums tad parasti tie nav francūži. Tāpēc iesaku kaut kādus biežāk lietajamos vārdus apskatīties Latvijā (var pat pierakstīt), nu piemēram kā sauc gaļu, pienu, krējumu utt. Hihi atceros kā mēs pirkām paiku turienes veikalā.. Benzīns ir konkrēti dārgākais Eiropā, jāpildās Vācijā izbraucot vai kur nu tur sanāk. Itālijā benzīntankos ir milzīgi plakāti ar aicinājumiem neatstāt autiņā (salonā ) mantas, tā arī dariet. Francijā ir perfekti kempingi, cenas no 8 Ls (mazajos miestos) līdz 25 Ls par nakti (**** kempings ar visu, ieskaitot veļas un auto mazgātuvi, 3 peldbaseinus, utt.) par auto un famīliju. Var nakšņot arī laukos pie kāda fermera gan ar pirkstiem parādīsit ko gribat un gan jau atļaus. Noteikti ko redzēt izdomājat Latvijā, ietaupīsit laiku un nervus uz vietas, ja vēlaties varu šo to ieteikt (slinkums rakstīt tagad) nebraucat uz Nicu utml. jo tur ir daudz tautas un tāpēc vēl dārgāk kā citur. Francūži ir drūmākie nacionālisti kādus man gadījies redzēt bet ja to pārvāra (nesatraucās, katrs lai dzīvo kā vēlas SAVĀ zemē) tad nekas. Neuztraucaties ja ar jums lāga nerunā Francijā - viņiem vienkārši tie tūristi ir smagi apnikuši un tikai. Iesaku pēc iespējas izvairīties no franču policijas - filmas par to nav pārspīlējums. Protams ja zinat franču valodu tad nav problēmu. Jūlijā gan nevajag braukt ja vien auto nav ar lūku vai kondicionieri - karsts dikti.. vīns gar korķi garām spiedās bagāžniekā. Labāk ir tagad vai augusta beigās. Pats biju jūlijā nu par siltu drusku.. Galvenais atcerieties VISU nekad nevar paredzēt tāpēc nevajag pārspīlēt!

82446. viesis 11.jūnijs 2003 15:58
0 0 Atbildēt

Esmu 3 reizes braucis pa Eiropu - līdz Spānijas dienvidiem,tad līdz Itālijas dienvidiem un pagājušo vasaru apkārt Baltijas jūrai,t.sk. Norvēģijas fjordi.Šogad gribu aizlaist uz Baltkrieviju un Ukrainu līdz Krimai,varbūt arī Karpati.Daudzi jau baida un saķer galvu.Jā,nu tiešām nezinu,vai darīt to vai nē....

Bet es pievienojos pārējiem par tiem ieteikumiem.

Mans līdzbraucējs ar citu auto(Mazda626 kupeja) nebija Latvijā paskatījies bremžu stāvokli,un tad nu Itālijā ar mokām sameklējām kalnos servisu,kas veselu dienu meklēja priekšējos bremžu klučus.Beigās tas viņam izmaksāja 100Ls(Latvijā 15Ls) un vēl piedevām diena pagalam...

82447. viesis 11.jūnijs 2003 15:59
0 0 Atbildēt

nē,atvainojos Itālijā biju tikai līdz Pizai,bet ne līdz dienvidiem.

82559. viesis 12.jūnijs 2003 12:12
0 0 Atbildēt

uh, te gan dikti daudz sarakstīts vēl pie visa.

parasti ir grūtības inetā atrast normālu vietu, kur būtu redzamas, kaut aptuvenas degvielas cenas Eiropas valstīs. Aizkāp uz www.eiropa.lv tur ir :)

82563. viesis 12.jūnijs 2003 12:21
0 0 Atbildēt

Dati no 22. nedēļas (pac biju :) ) Lūdzu:

Lietuva: 2,16 LTL/l

Polija: 2,67 PLN/l

Vācija: 0,85 E/l

Protams, tāpat kā pie mums +/- 3...7 %

Niks

82564. viesis 12.jūnijs 2003 12:22
0 0 Atbildēt

Protams, dīzelis.

Niks

82591. viesis 12.jūnijs 2003 15:11
0 0 Atbildēt

Noteikti jābrauc ar auto!!! Tas ir labs piedzīvojums un ja auto visi mezgli ir daudz maz ok tad var mierīgi braukt. Patēriņš nebūs lielāks kā 1,6 i dzinējam, jo 80% no tiem 5000km būs vienmērīgā ātrumā pie nomināliem apgriezieniem. Tas dzinējam nav nekāds pārbaudījums un patēriņš arī būs neliels. Cik vari uzpildies L-jā, tad pirms izbraukšanas no Leišiem atkal līdz lūpai, un tā pat pie jacekiem. Tālāk būs vēl dārgāka zupa. Ungārija ir super interesanta ar auto. Francijā īpašas iemaņas prasīs Parīzes centrs. Ik pāris dienas pārbaudi eļļas līmeni. Noteikti uztaisi casco uz visu Eiropu un veiksmīgu ceļu! Pērn ar 90' gada dīzelīti nokurināju 5000 pa Eiropu - neaizmirstams piedzīvojums un mašīnas vērtība manās acīs divkāršojās.

Protams ja ir tavam auto zināmi sugas defekti kādiem mezgliem, varbūt paķer līdz, tā pat kā pamata instrumentus. Tomēr vecs auto ir un paliek vecs (bet labs) :-)

82603. viesis 12.jūnijs 2003 16:12
0 0 Atbildēt

Pirms 2 gadiem izveicu maršrutu Rīga - Malaga - Rīga. Aptuveni ~ 9000km tika veikti ar Toyota Carina E 1.6 (1993)

Protams, vajag pārbaudīt bremzes, jo ne vienmēr var ar motoru bremzēt, gadījās braukt uz leju pa serpantīniem nobrauciens 10km un ar 2 robu līdz 100km/h uzgriezh.

Noteikti vajag padomāt par to, kā aizklāt logus ja nav tonēto stiklu. Latvijas saule tāda naktslampiņa vien ir salīdzinot ar to, ko sajūti pie vidusjūras.

Motoram nācās pieliet 1l eļļas

Protams, CASCO apdrošināšana, protams, pašiem apdrošināšana

Maršrutu saplānojām tikai turpceļam ar Shell routeplanner, kas pieejama Internet, ļiela maldīšanās nesanāca. Protams, vajag blakus cilvēku, kas nesirgst ar topogrāfisko stulbumu, jo vilkt pa bāni uz 170 km/h', skatīties karti un meklēt īsto "Exit" ir diezgan extrēmi.

Visā visumā vajag cilvēku pie stūres, kam ātrums un aba reakcija nav svešas lietas, jo ja Tu nejūti sevī spēju stundām ilgi vilkt normālā ātrumā vismaz 130km/h pa bāni, labāk nemaz nedomā turp doties.

BR,

Krabis

82782. viesis 13.jūnijs 2003 14:03
0 0 Atbildēt

Ar Fiat Regata1987.g. 1,9 D esmu izbraucis Ungāriju, Čehiju, Vāciju, Baltkrieviju ar MB 250D( univ.)- Beļgiju, Zviedriju,Norvēģiju un Somiju. Maršrutu plānoju trīs mēnešus iepriekš.Brauciena ilgums 7-10 dienas. Rocība divatā apm.300- 400 Ls uz braucienu.Pārnakšnojam kempingos (teltī vai būdā), vai mašīnā. Ja brauciena laikā jāskaitļo ko var un ko nevar atļauties - nav ko braukt. Esmu laimīgs, ka man veselība un rocība atļauj doties šajos ieriekš izplānotajos un tomēt pārsteigumu pilnajos atpūtas braucienos. Septembrī braucam uz Jaltu.

82846. viesis 13.jūnijs 2003 19:25
0 0 Atbildēt

Pagajušo vasaru devāmies pa maršrutu Riga-Paldiski-Kapelskara-Malme-KOpenhagena-Flensburga-Kelne-Drezdene-Potsdama-Šverina-Malme Stokholma-Tallina-Riga.

Priekšrocības: nav jābrauc cauri Polijai. Prāmju biļetes noperkamas tepat Rīgā.

Neaizmirst cilvēku un zaļās kartes apdrošināšanu (par 25% lētāk ar Statoil karti, ja nav pašam var draugam palūgt. Cik zinu neviens cits zaļo lētāk nedod).

Vācijā ātrākai nokļūšanai nedēļas laikā pa autobāni, bet nedēļas beigās brauciet pa mazajiem ceļiem jo uz bāņiem (īpaši virzienā Austrija, Šveice un Francija) parasti būs Stau (štau=sastrēgums, pēdējas Lieldienās pat virs 80 km garumā). Uz autobāņiem ātrums katrā Vācijas zemē ir atšķirīgs, parasti atļauts līdz 130 km/h. Ja zīmju nav var braukt ātrāk. Bet ļoti jāuzmanas no tā, lai nebrauktu pa 2. vai 3. joslu, ja brīva ir pirmā. Policija seko netrafarētos auto un ja 5-10 km no brauc pakaļ un tad lūdz nobraukt no bāņa un mekle't naudiņu. Tāpat NEAPSTEIDZIET nevienu braucot pa 1. rindu, ja kāds lēnāk brauc pa otro.

Francijā par 10 km pārsniedzot zīmē norādīto ātrumu jāmaksā nevis Ls 5.-, bet gan EUR ~ 250.- Ļoti bargi ir arī policisti Austrijā, Šveicē un Itālijā. Atļautā spidometra ķļūda ir 6 km/h. Ja vairāk, tad bargi jāmaksā. Šveicē noņem tiesības un sods var būt lielāks par autiņa cenu. Prom tiec kā gribi. Itāļi esot "laipnāki" par papildu samaksu uz sava motocikla vainģo aizved līdz tuvākam bankomātam, lai sodu varētu samaksāt. Uz šo valstu robežām gan visbiežāk iekrītot tie paši vācieši.

Zviedrijā un Norvēģijā ceļojot naudu var ietaupīt ņemot līdz savu ēdamo, bet Vācijā viss ir pietiekami lēts. Vispār dienvidos jau ir problēmas ar pārtikas uzglabāšanu.

Atliek vien novēlet LAIMĪGU CEĻU!

82857. viesis 14.jūnijs 2003 8:34
0 0 Atbildēt

sels

Ja vēlies braukt uz Baltkrieviju, Ukrainu un sevišķi uz Karpatiem varu dot daudzus padomus. Pagājušajā vasarā Karpatus izbraucu pamatīgi un nejau bez piedzīvojumiem.

eksperts@demvar.lv

82968. viesis 16.jūnijs 2003 14:32
0 0 Atbildēt

Galvenais, nevajag baidīties. Protams, benzīnā aizies pulku naudas, taču neatkarība brauciena laikā ir to vērta, la nebrauktu ar autobusu grupā. Ja maršruts kaut nedaudz ir sagatavots, tad tikai uz priekšu.

260884. viesis 20.augusts 2008 13:49
0 0 Atbildēt

Vai kaads zin kadas cenas ir polijaa avgustow pilseta?????

261035. viesis 27.augusts 2008 8:20
0 0 Atbildēt

Apmēram tas pats kas pie mums , pārēķinot mūsu naudā. Mēnesi atpakaļ biju, es gan piestāju suvalki. Pārtika lēta telekartes sākumkomplekts 25 pl-zloti, (5ls). Spried pats. Elektro preces arī padārgas intreses pēc apskatījos.

269769. viesis 2.jūlijs 2009 13:07
0 0 Atbildēt

Es kopā ar draugu biju aizbraucis 2009.gada aprīlī uz Parīzi ar Opel Tigra 1996.g. 1.4 benzīns pa maršrutu: LV - Lietuva - Polija (no Varšavavas līdz Poznaņai pa jauno maksas autobāni, maksa tīri simboliska) - Vācija (visu izbraucam pa autobāni) - Beļģija - Francija, Parīze un atpakaļ tāpat. Brīvdienu ierobežojuma dēļ dabujam braukt non-stopā turp un atpakaļ (taisijam tikai tehniskās pieturas) uz Parīzi mēs aizbraucam par 34 stundām (katrs vidēji brauca 5-6 stundas pie stūres), atpakaļ par 35 stundām (t.sk. neizturējam ritmu un Vācijā vienā no autobāņa stāvvietām pagulējam ap 4 stundām).

Polijas nelielas apdzīvotas vietas ir pilnas ar fotoradāriem, tādās braucam fūrei astē, jo tie kā valē - tā valē savus 80-90km/h gar tiem fotoradāriem.

Kopā nobraukts 4600 km, degvielai iztērēti ap 230 Ls (ja parēķināt uz pusēm, tad 115Ls no katra). Mašīna izturēja braucienu. Pirms brauciena biju autoservisā profilāktikas pēc. Pēc brauciena gan mašīnai sākās jautrības, ka dabūju vilkt līdz servisam. :)

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Vācijas autotirgus martā: elektriskie ar gandrīz 29% kritumu 6

Eiropas lielākajā jauno automobiļu tirgū 2024. gada marts izrādījies ne tas veiksmīgākais, sāpīgāko kritumu piedzīvojot pilnībā elektrisko auto segmentam. Lasīt vairāk

 

Īlons Masks veic optimizāciju: "Tesla" plāno likvidēt vairāk nekā 10% darbavietu 1

ASV elektromobiļu ražošanas uzņēmums "Tesla Motors" pasaulē plāno likvidēt vairāk nekā 10% darbavietu, pirmdien ziņoja interneta vietne "Electrek", kas publiskojusi kompānijas vadītāja Īlona Maska e-pasta vēstuli. Lasīt vairāk

 

Geely Panda tagad stilīgajā Go Kart Edition versijā 5

Ķīnas autobūves koncerns Geely nodemonstrējis elektriskā Panda Mini EV Go Kart Edition versiju, uzsverot, ka šāds modelis paredzēts gados jaunākiem pircējiem. Lasīt vairāk

 

Ford parādījis perfektāko hot hatch zīmola vēsturē (+ FOTO) 8

Ražotājs uzskata, ka jaunākais Focus ST Edition ir noslīpēts līdz pilnībai. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti