Pirms kāda laika iAuto deva iespēju saviem lasītājiem uzdot jautājumus Iekšlietu ministram Gulbja kungam. Atbildes beidzot ir gatavas un tās tiek publicētas.
---------------------------
viesis 07.03.2003 11:24
Cien. Ministra kungs! Es gribeetu zinaat, kad CP tiks iemaaciits tas, ka paarkumi ir jaanoveersh, nevis tikai peec to izdariishanas jaasoda? Es ar to domaaju to, ka CP sleepjas, gaida, kad kaads paarkaapums tiks izdariits un tad soda! Tas neatiecas tikai uz aatruma paarkaapshanu, bet arii uz citaam lietaam kaa piemeeram celja ziimju neieveeroshanu.
Manupraat Latvijas Valstij buutu labaak, ja buutu mazaak paarkaapeeju, nevis vairaak nosodiito auto vadiitaaju.
Paldies.
Ceļu satiksmes dalībnieku pienākums ir pildīt Ceļu satiksmes noteikumu prasības, kā arī prasības, kas noteiktas ar ceļa zīmēm un ceļa apzīmējumiem. CP darbinieki ar savu klātbūtni disciplinē satiksmes dalībniekus, tāpēc aizliegts viņiem slēpties.
---------------------------
anonimikis 07.03.2003 11:26
Kad beidzot atjaunos evakuatorus un sāks savākt gan tos vecos šrotus, kas mēnešiem mētājas, gan tos ībļus, kuri liek savus (pamatā biezos) vāģus tā, ka traucē citiem - sevišķi uz Barona ielas.
Lai atjaunotu evakuāciju, ir jāveic izmaiņas Ceļu satiksmes likumā, kas ir Saeimas kompetencē. “Veco šrotu” savākšana ir Rīgas Domes kompetencē.
---------------------------
Volvoklubs 07.03.2003 11:32
Cien. M.Gulbja k-gs! Kad Mūsu Ceļu policija (turpmāk CP) zinās savus pienākumus? Kad tiks veikta pārbaude CP zināšanu līmenim? Ja viņa tiek veikta, tad šādai pārbaudei nav pilnīgi nekādas jēgas, jo liela daļa CP inspektoru nezin savus pienākumus un tik elementāras lietas kā Ceļu satiksmes noteikumus, nemaz nerunājot par likumu, kurš nosaka CP darbību.
CP darbiniekiem regulāri tiek veikta atestācija, kurā tiek vērtētā atbilstība ieņemamajam amatam. Ar šo gadu uzsākta CP darbinieku kompleksa kvalifikācijas paaugstināšana policijas skolā Kauguros.
---------------------------
fender 07.03.2003 11:36
Vai nebuutu taakaa laiks pacelt maximaalo pieljaujamo aatrumu aarpus pilseetaam liidz 110km/h??? nav vairs vecie laiki, kad braucot uz 110 auto knapi tureejaas uz celja, laiks iet!
Vispirms jāizvērtē speciālistiem no drošības viedokļa vai tas ir pieļaujami.
---------------------------
QQ 07.03.2003 11:38
Jautājums:
Kāpēc nekas netiek darīts, lai zagtos auto nevarētu izvest no valsts un vismaz 99% gadījumos aizturēt uz robežas?
Cik man zināms, parasti zagtajiem auto uzliek Igaunijas vai Lietuvas Nr. zīmes un bez problēmām šķērso robežu.
Varbūt iesākumā pilnīgi pietiktu ar Baltijas valstu vienotas informācijas datu bāzes izveidošanu, lai pilnīgi kontrolētu katra auto maršrutu, un nebūtu situācija, ka auto ar Igaunijas Nr. izbrauc no Latvijas, bet patiesībā nekad Latvijā nav iebraucis. ??
Tiek gan darīts un esmu informēts, ka tiek arī aizturēti zagtie auto, taču problēma nav vienkārša un atrisināma īsā laikā. Pašreiz policija ir uz pēdām vairākām autozagļu grupām, notiek operatīvais darbs. Un rezultāti ir – Rīgā automašīnu zādzību skaits ir samazinājies.
---------------------------
Ulzha 07.03.2003 11:49
Kad beidzot sāks sodīt biezos zēnus (tiem kuriem neeksistē pagriezieni, visi ceļie ir viņu īpašums, lien visiem priekšā) ???
Man vakar gadījās vienam tādam piebraukt priešā, galīgi netīšām parādīju pagriezienu un pārkārtojos blakus joslā pat netraucēju viņam, bet nē šis piebrauc krustaa atver logu un saak lamaaties. Tumši zaļš Toyota Landcruiser.
Ja izdarīts CSN pārkāpums vadītājs jāsauc pie atbildības neatkarīgi vai viņš ir biezs vai plāns.
---------------------------
fender 07.03.2003 11:50
Kad beidzot beigsies taa CP patvalja uz celjiem, vaitad vinjiem noteikumi nav jaaieveero? un apstaadinot auto fraaze "Dokumentu paarbaude", un peekshnja izlekshana tumsaa no kruumiem! !!
CP darbinieki jārīkojas saskaņā ar normatīvo aktu prasībām, ja tas netiek darīts darbinieki tiek saukti pie disciplinārās atbildības.
----------------------
KasparsF 07.03.2003 11:50
1. Kādēl tieši pie iekšlietu ministrijas ēkām, it īpaši ceļu policijas bāzēšanās vietām var redzēt visvairāk neatbistoši satiksmes noteikumiem novietotas automašīnas?
2. Kādēl tieši pie iekšlietu ministrijas ēkām, it īpaši ceļu policijas bāzēšanās vietām var redzēt visvairāk automašīnas (privātās) bez tehniskās apskates uzlīmēm bet ar policijas vimpeļiem un citām ar policiju saisām uzlīmēm logos?
Fenomens, x-Faili vai tomēr nav viens likums visiem?
Ceļu policijas pārvaldes Specrotai ir dots rīkojums periodiski veikt pārbaudes par “apstāšanās – stāvēšanas” un citiem noteikumu noteikumu pārkāpumiem pie visām Iekšlietu ministrijas ēkām. Vainīgie tiek sodīti, neatkarīgi no tā, vai pārkāpējs ir policijas darbinieks vai civilpersona. Vasarā īpaša uzmanība tiks veltīta tieši šo uzlīmju pārbaudei – vai tās ir īstas, vai pagarināts derīguma termiņš utml.
---------------------------
Lily 07.03.2003 12:08
Labdien, Gulbja kungs!
Nav noslepums, ka Pasvaldibas policijas statu sarakstos atrodas ari tadas personas, kas nekad nav stradajusas policija, bet izmantojot PP uzlimes savu automasinu logos, sekmigi izmanto visas tas prieksrocibas, kas ir PP darbiniekiem.
Vai nevajadzetu veikt parbaudi sajos statu sarakstos un kontrolet, vai tiesam visi, kas tur ir ieklauti, praktiski arii straadaa?...
Pašvaldības policija pakļaujas vietējām pašvaldībām.
---------------------------
viesis 07.03.2003 12:10
Kad tiks pielikts punkts tam, ka ceļu policisti slēpjas krūmos un grāvjos? Kas ir būtiski CP atrasties uz ceļa, būt saimniekam un ar savu klātbūtni nepieļaut pārkāpumus, vai slēpties krūmos ļaujot pārkāpt noteikumus un tad lekt no krūmiem āŗa vai dzīties pakaļ, tādējādi apdraudot satiksmes drošību, un galvenais sodīt. Izskatās ka CP mērķis ir tāds lai viņus nepamana, pieļaujot situāciju ka autovadītājs pārkāpj un tad iekasēt naudiņu.
Ceļu policija savā darbā vadās no instrukcijas “Par darba organizēšanu” prasībām un vadītāju – pārkāpēju apstādināšanu veic saskaņā ar ceļu satiksmes noteikumu punktu Nr. 46. CP inspektoriem nedrīkst slēpties. Vairāk jāpievērš uzmanība profilaktiskajiem pasākumiem.
---------------------------
viesis 07.03.2003 12:12
Varbuut kaads no augstaak staavoshaam personaam var izskaidrot CPtiem, ka apturot paarkaapeejus tomeer vajadzeetu arii ieveerot CSN, lai nerastos avaarijas situaacias citiem vadiitaajiem apbraucot shos, jau piemineetos, auto.. Shaadas lietas var redzeet katru dienu CP darbībaa.
Ceļu policija savā darbā vadās no instrukcijas “Par darba organizēšanu” prasībām un vadītāju – pārkāpēju apstādināšanu jāveic saskaņā ar ceļu satiksmes noteikumu punktu Nr. 46, kā arī saskaņā ar likumu “Par policiju”.
---------------------------
viesis 07.03.2003 12:19
Labdien,
Daudz ir runāts par satiksmes regulēšanu uz Brīvības ielas un kreisā pagrieziena aizliegumu. Vakar, 6.03.03 ir parādījusies informācija, ka Teikā tiks aizliegts kreisais pagrieziens uz Lielvārdes ielu. Manuprāt, vadītāji rēķinās un ir informēti, ka šis ir dzīvs krustojums, kas satiksmes caurlaidību pa Brīvības ielu īpaši neierobežo. Lielākas problēmas pašreiz sagādā tieši kreisie pagriezieni uz mazajām ielām. Kas ir tie kritēriji, pēc kuriem tiek adekvāti izvērtēta satiksmes organizēšana pilsētā?
Ar satiksmes organizēšanas jautājumiem (zīmju, pāreju, luksoforu uzstādīšana, joslu palielināšana) nodarbojas Rīgas Domes Satiksmes departamenta satiksmes organizēšanas un kustības drošības daļa.
---------------------------
2r 07.03.2003 12:35
Cien. ministra kungs !
Kāpēc LR ceļu policija nevarētu ņemt paraugu no citām valstīm - ne tikai sodīt pārkapējus, bet arī veicināt audzinošo darbu - brīdināt, aizrādīt, pamācīt. Tajā pašā laika tiešām vajadzētu sodīt tos, kas apzināti apdraud satiksmes drošību. Tie daudzie vīri krustojumos ne vienmēr ir efektīvi, ja viņi nofiksējušies uz kādu viena veida pārkāpumu. Varbūt būtu lietderīgāk ceļu policistam būt "daudzfunkcionālam", citādi, meģinot ieraudzīt pa gabalu uzlīmes un citas lietas, neredz vai negrib redzēt, ka blakus kāds tīšām rupji pārkāpj - brauc pa pretējo joslu visiem lielīgi garām, vai kā citādi. Varbūt joprojām ceļu policija neaiztiek "biezās" mašīnas ?
Izvērtējot CP atskaites par paveikto darbu var secināt, ka pietiekoši daudz vadītājiem ir izteikts mutvārdu aizrādījums. Darbs jāturpina.
---------------------------
viesis 07.03.2003 12:39
Labdien cien. kungs -
Ko Jūs domājat par numuru zīmēm AA56**, AA66**, AA80**, MK **, RD **?
Vai nevajadzētu šīs mašinas reģistrēt kā visas pārējās, lai arī policijas darbinieku attieksme būtu līdzīga.
Bet varbūt, ka tas ir tieši labi, tādējādi cilvēkiem ir iespēja redzēt, kurš pārkāpj CSN.Turklāt esmu personīgi teicis, ka attieksmei pret visām automašīnām ir jābūt vienādām – gan pret lauku onkuli, kurš ved kartupeļus, gan pret Valsts prezidenti, kuru pavada ekskorts.
---------------------------
viesis 07.03.2003 12:40
cien.ministr.pilniibaa atbalstu juusu peekshnjaas aktivitaates ierasties negaidiiti kaadaa valsts iestaade.
bet vai nevajdzeetu peekshnji kautkad 5-dienas 6-dienas vakaros paarbaudiit kaadu celju policijas patrulju uz alkohola paarbaudi, protams ka info par to uzreiz nonaaks pie citaam patruljaam tachu varbuut 1 vai 2 vai 3 patruljas izdosies paarbaudiit-iespeejam jums atklaasies interesantas lietas.jo nu tas jau nav noslpeepums.????
Policijas pārvalžu vadītāju pienākumos ir regulāri pārbaudīt personālsastāvu, tai skaitā arī CP darbiniekus. Man nav ziņots par gadījumiem, kad CP inspektori būtu darba laikā iereibuši, taču ja tādas aizdomas kādam ir, lūdzu nekavējoties ziņot kaut man personīgi.
---------------------------
ZAZiks 07.03.2003 13:04
A. god. ministra kungs,
Ljoti, ljoti luudzu publiceet iauto (vai kur citur) normatiivos aktus, noteikumus, reglamentus, ieksheejos noteikumus (jeb kaa nu tos sauc), kas regulee un nosaka CP darbiibas, to kaartiibu un kompetences robezhas. Buutu jauki, ja tas viss tiktu apkopots vienaa rakstaa un to buutu iespeejams izdrukaat. Taadejaadi mees (autovadiitaaji) vareetu veersties pret CP darbiniekiem ar liidziigiem panjeemieniem - kaa vinji pret mums. Nu eksistee tachu noteikumi, kas nosaka vinju darbiibas principus?
Es zinu, ka to visu var salasiit dazhaadaas vietaas un iestaadees, bet tas ir par daudz sarezhgjiiti.
Ieprieksh pateicos!
Vadītājam jāvadās no oficiāliem likumiem un noteikumiem, kuri publicēti Latvijas vēstnesī, daudzi izdalīti atsevišķās brošūrās. Iekšējie dokumenti ir priekš attiecīgajiem darbiniekiem.
---------------------------
Cartman_626 07.03.2003 13:08
Gulbja kungs, iespējams, šis jautājums būtu jāuzdod CSDD, bet, tā kā CP inspektors man teica, ka CSDD viedoklis ir nav svarīgs, tad jautāju Jums, cerībā, ka Jūsu teiktajam būs kāda nozīme CP acīs.
Tātad:
1.Vai CP darbiniekam ir tiesības apturēt automašīnu tikai tāpēc, ka viņam tā gribas? Piemēram, dokumentu pārbaudei? Vai tomēr viņam uzreiz pēc apturēšanas ir jāpasaka apturēšanas iemesls? Ir ļoti kaitinoši piektdienu vakaros pa četrām reizēm uzrādīt dokumentus.
2. Tā kā policisti bieži atsaucas uz kaut kādām "iekšējām instrukcijām", rodas jautājums, kur var ar šīm instrukcijām iepazīties, un, ja nevar, tad kādēļ?
1. CP tiesības apturēt transportlīdzekļus ir noteiktas likumā “Par policiju”.
2. CP instrukcijas ir policijas darbības iekšējie reglamentējošie dokumenti.
---------------------------
V8 07.03.2003 13:19
Cien.Gulbja kungs.
Visu laiku policija sūdzas ka tai nepietiek transporta utt.Taču ir tik daudz konfiscēto auto kuri gaida savu likteni ne jau pusgadu vai gadu bet vēl krietni vairāk.Ja kāda ārvalsts apdrošinātāju kompānija nedod atbildi ilgāk par gadu, vajadzētu pieņemt likumu, ka tāds auto pāriet valsts īpašumā policijas vajadzībām bez tiesībām atsavināt (tikai norakstīt), nokrāsot balti-pelēkus, uzlikt bākugunis un viss.Nekas ka tad būs biezie dārgie auto kā patruļdienests-nevajadzēs ar sagrabējušu Rover dzīties pakaļ mersim.Arī atbrīvosies vieta laukumā.Domāju ka 12.nodaļa arī atbalstītu tādu lietu-cik var ar personīgiem auto darba lietās braukāt-tas jau nevienu neinteresē-tava problēma kā darbu paveikt-neloģiski kaut kaa...
Šogad esam budžetā policijai saņēmuši vairāk kā miljonu autu jaunu auto iegādei, policija, tai skaitā CO, tās saņems rudenī – diemžēl jeb pa laimi Latvijā valsts iepirkumu procedūra ir komplicēta un saistīta ar milzīgu laika patēriņu.
---------------------------
fender 07.03.2003 13:24
Vai nevajadzeetu atcelt sodiishanu par droshiibas jostaam? neliekot droshiibas jostu tachu neviens netiek apdraudeets (iznjemot sevi, taa tachu ir katra pasha dariishana) !
Nepiekrītu. Drošības jostu lietošanu nosaka CSN p.26.4., par to nelietošanu ir paredzēts sods, saskaņā ar LAPK prasībām. Ja CSNg cilvēks gūst traumas, tad arī valstij rodas zaudējumi.
---------------------------
IkdienasViesis 07.03.2003 13:25
Ļ.cien. ministra k-gs, izmantojot situāciju, vēlos uzdot Jums dažus jautājumus:
1. Vai Jūs nevarētu precīzāk izskaidrot IeM Valsts sekretāra J.Rekšņas rīkojuma būtību par "it kā" aizliegumu CP darbiniekiem pildīt savus pienākumus, izmantojot jebkādu slēpņa metodi ? Publiskajās datu bāzēs (NAIS) tml.dokumenti nav pieejami, un autovadītājiem ir neskaidrs viedoklis par CP darbību slēpņos, kura nereti ir iemesls avārijas situāciju izraisīšanai. (pēkšņi pārādoties policistam, autovadītājs apjūk, veic neordināru rīcību utt.) Latenti, protams, autovadītāja atbildība par izdarīto CSN pārkāpumu, ši iemesla dēļ nemainās.
2. Vai nebūtu pienācis laiks CP vadībai un ierindas darbiniekiem UZSĀKT cīņu pret policijas u.c tiesību aizsardzības iestāžu darbiniekiem, kuri ilggadēji izmanto savus privātauto BEZ TEHNISKAJĀM APSKATĒM ? Šobrīd faktiski 99% gadījumu, CP darbinieki ieraugot operatīva darbinieka apliecību (policijas, prokuratūras, apsardzes dienestu, arī tiesnešu) - atļauj autovadītājam, kurš izdarījis pārkāpumu, nesodītam aizbraukt. Kā stāsta paši CP (to skaitā, arī mani studenti augstskolā), neesot reta parādība, kad prokuratūras iestāžu darbinieki braucot ar saviem privātauto, pēc CSN pārkāpšanas, uzrādot OPERATĪVĀ TRANSPORTA ceļazīmes. Bez tam, joprojām ir sastopami gadījumi, kad paši CP darbinieki izmanto transportu (arī privāto) bez TA. Tādu policijas darbinieku bezatbildīga rīcība, kas grauj policijas" mundiera godu", būtu jānovērš augstāku struktūru vadītājiem.
Ar cieņu, autovadītājs ar 25.gadu bezāvāriju stāžu, savulaik arī iepriekšējās izmeklēšanas sistēmas darbinieks.
1. CP darbinieki ar savu klātbūtni disciplinē satiksmes dalībniekus, tāpēc aizliegts viņiem slēpties. CP darbiniekiem jārīkojas saskaņā ar normatīvo aktu prasībām, ja tas netiek darīts, darbinieki tiek saukti pie disciplināras atbildības.
2. Par CSN pārkāpumiem sodīti tiek vienlīdz gan policijas darbinieki, gan civilpersonas.
---------------------------
OIZO 07.03.2003 13:35
Cien. Gulbja k-gs.
Kad beidzot CP darbinieki sāks ievest kaut kādu kārtību uz ceļiem un nevis tikai iekasēt naudiņu par ātruma pārkāpumiem.Konkrētāk jautājums būtu tāds. Kad CP darbinieki sāks audzināt visus tos "aunus" kas pārvietojas pa ceļiem neatbilstoši CSN (nevis pēc iespējas tuvāk labajai malai), bet gan mierīgi pēc maksimuma pa kreiso pusi. Velkoties uz jebkuras maģistrāles pa otro vai trešo rindu ar ātrumu kas ir zemāks par pieļaujamo.
Piekrītu. Vadītāju savstarpējās kultūras līmenis ir vēl neapmierinošs. Bet vai Jūs vienmēr ievērojat CSN?
---------------------------
Zigulists 07.03.2003 14:02
Labdien a.god M.Gulbja kungs!
Gribētu Jums vaicāt par Klijānu ielas inspektoriem. Vai viņiem tiek veikti kādi kvalifikācijas testi vai tamlīdzīgas pārbaudes? Kontaktējoties ar vienu no šiem darbiniekiem man radās pamatotas aizdomas, ka es kā parasts autovadītājs par CSN zinu krietni vairāk kā šis darbinieks. Konkrēti runa ir par ļ.cien. CP inspektori S.Grīnbergu. Turklāt šai kundzei likās bija arī acīmredzamas problēmas saprast manis teikto, jo runāju latviski.
Konkrēta CP darbinieka atbilstību amatam nosaka viņa kvalitatīvie rādītāji, kas parādās viņa dienesta atestācijā (reizi divos gados), kā arī analizējot viņa darbu konkrētā laika periodā. Jautājums par CP darbinieka atbilstību tiek lemts uz vietām.
---------------------------
asais 07.03.2003 14:07
Labdien!
Man tāds būtu jautājums, ja jau ir nolemts ka brauc CP ar privato auto un filmē pārkāpējus (ātruma un utt.) pēc tam piebrauc CP trafarētā automašīna un abas ekipāžas pierāda manu pārkāpumu, kapēc tad lidz šim pastāv tāda lieta ka CP sež krumos fiksē atrumu un pa rāciju paziņo nākam postenim un neviens man nevar pierādit ka tas esmu es bijis, pat laiku uz radara nevar parādīt, un vispār tada aizdoma ka tiek pazinots tas viss uz aci, jo pat bieži vien kopš iegādājos radaru detektoru tādās situācijas tas nebrīdina, tātad radara nav, bet ka es to varu pierādīt???
Un kad beidzot Vecmilgrāvī Jūs sodīsiet municipāļus kuri braukā pa vakariem un iedomājās ka var apstādināt katru aizdomīgu šoferi.
Gaidīšu atbildi.
Uz šo brīdi ar šādu metodi – divu posteņu sistēma – policija vairs nestrādā. Satiksmes uzraudzība tik tiešām tiek veikta ar policijas netrafareto automašīnu, braucot kopējā transporta plūsmā un fiksējot ar videoiekārtu satiksmes pārkāpējus – autovadītājus. Par to tiek informēts CP inspektors, kurš veic patrulēšanu ar CP trafareto automašīnu, kura veic autovadītāja – pārkāpēja apstādināšanu – sodīšanu.
---------------------------
Bormans 07.03.2003 14:09
Ļ.cien. ministra k-gs, izmantošu izdevību un uzdošu pāris jautājumus, kuri noteikti ir kļuvši īpaši aktuāli pēc traģiskā atgadījuma uz Rīgas - Jelgavas šosejas (tika notriekts gājējs un pār viņu vēl pāris reizes pārbraukts pāri) -
1. vai ir plānots paaugstināt sodus gājējiem, kuri pārkāpj CSN - īpaši tiem, kuri pārvietojās nepietiekamas redzmības apstākļos, tumšās drēbēs, bez atstarotājiem, lukturīšiem?
2. es personīgi neesmu redzējis, ka tiktu sodīts kāds gājējs par CSN pārkāpšanu - (protams, ķēpa ir krietni liela, nauda maza), BET vai tad CP pienākums nav kontrolēt visus satiksmes dalībniekus tai skaitā gājējus nevis visu uzmanību koncentrēt tikai uz autovadītājiem?
3. Vai nevarētu veikt tādas pat, es gribētu piezīmēt, veiksmīgas akcijas kā "piesprādzējies" un "palaid gājēju uz pārejas" arī attiecībā uz gājējiem?
Paldies par atbildi.
Gājējiem, tāpat kā transportlīdzekļu vadītājiem tiek pievērsta uzmanība ceļu satiksmes noteikumu ievērošanā, par to liecina sodīto gājēju skaits.
---------------------------
viesis 07.03.2003 14:31
Cien. Gulbja k-gs. Kaapeec CP NAv jaauzraada radars paarkaapeejam, ja paarsniegts aatrums? Vai mees visi esam tik ljoti paarliecinaati par CP godiigumu? Kaadeelj tiek lietoti radari "Stalker", kuri neuzraada paarkaapuma izdariishanas laiku? Kursh izdomaa shos "superiigos" likumus?
Paarkaapeejs (dazhreiz... ljoti reti)
Stalker radari ir sertificēti. Katrs vadītājs neatkarīgi no tā vai parāda ātruma mērījumu pats zina ar kādu ātrumu brauca. Jebkurā gadījumā, ja transportlīdzekļa vadītājam liekas, ka viņš nav pārkāpis CSN, viņam ir tiesības rakstīt iesniegumu.
---------------------------
viesis 07.03.2003 14:44
Es gan iisti nezinu vai Juus esat atbildiigs arii par PP darbu, bet vai tieshaam nevareetu nedaudz sakaartot staaveeshanas sisteemu Riigaa. Taa ir vairaak nekaa necieshama! Visur bezjeegaa tiek saliktas ziimes apstaaties aizliegts, spiezhot parkoties par maksu daudzstaavenees un visur spieto PP Celju dalja iekseejot ceenerus!
Veel es gribeetu zinaat ilgi diskuteejamo jautaajumu- vai PP ir tiesiibas sodiit vadiitaaju ja tas atrodas pie sava auto? (Auto novietots vienaa no absurdajaa staaveet aizliegts vietaam).
Paldies jau ieprieksh, Imants
Pašvaldības policija pakļaujas vietējām pašvaldībām. Ceļa zīmju izvietošana nav Iekšlietu ministrijas kompetencē. Pašvaldības policijai ir tiesības sastādīt protokolu ja vadītājs ir pārkāpuma vietā.
---------------------------
viesis 07.03.2003 15:12
1. Vai CP ir noteikts sodu naudas iekasēšanas plāns? Ja ir, tad vai tiek sodīti tie, kas šo plānu neizpilda vai prēmēti tie, kas šo plānu pārpilda? Vai CP darbinieks saņem prēmiju vai piemaksu, atkarībā no iekasēto soda naudu apjoma?
2. Vai piekrītat, ka, ievērojot nepieciešamo drošību, ir pieļaujama neliela ātruma pārsniegšana un citi nenozīmīgi pārkāpumi? Vai pats braucot pie stūres ievērojat visus CSN?
3. Kā Jūs vērtējat autovadītāju savstarpējo kultūru (ar atzīmi no 1-10) un kā CP darbu?
1. Plāns nepastāv. CP darbinieki par iekasēto naudas soda apjomu ne prēmiju, ne piemaksu nesaņem.
2. Cenšos ievērot visus.
3. Autovadītāju savstarpējo kultūru ar 5 un tāpat pagaidām arī COP darbu. Tam ir daudz iemeslu, taču ticu, ka mēs pavisam drīz pārņemsim ne tikai ES likumdošanu, bet arī mums kaut kas „pielips” no braukšanas kultūras, CP attieksmes un ceļu satiksmes organizēšanas.
---------------------------
SANIJS 07.03.2003 15:18
Labdien!
Sakiet lūdzu, vai pastāv iespēja, ka Ceļu Satiksmes Drošības Direkciju apvieno ar Iekšlietu ministriju, jo pašlaik tā ir Satiksmes ministrijas pakļautībā? Neilgu laiku atpakaļ izskanēja šāda informācija.
Paldies par atbildi.
Tas ir iekšlietu un satiksmes ministriju kopīgs jautājums.
---------------------------
Kindzulis 07.03.2003 15:27
Sveiki !
Jautaajums sekojoshs : kad saaks paarbaudiit no kurienes rodaas CP lielie veederi respektiivi ienaakumu avotus.
Un tieshi to pashu vareetu attiecinaat uz paareejiem valsts iereednjiem.
Katru gadu darbinieki aizpilda ikgadējās amatpersonu ienākumu deklarācijas. Ienākumu avotus pārbauda VID.
---------------------------
viesis 07.03.2003 15:34
Labdien!
Rīgas ielās un krustojumos tagad biezi redzami ceļu policisti, kas reāli discipline vadītājus. Tomēr uz gājejiem vini neskatās, vismaz es esmu redzējusi, ka, nobraucot pa Vanšu tiltu pirmaja krustojuma stāvošais policists izlikās nemanam, ka gājējs, pārkapjot pāri ķēdēm un ignorejot, ka tajā vieta ielu šķersot nevar, neliekas ne zinis... Es nesaku, ka uzreiz jāsoda, bet taču pat neaizrādīja... Manuprāt, policistiem arī gājēji jāaudzina...
Paldies!
Saskaņā ar LAPK129.panta 1.daļu Gājējiem par satiksmes regulēšanas signālu neievērošanu, brauktuves šķērsošanu vai virzīšanos pa to nenorādītās vietās, mopēdistiem vai velosipēdistiem, pajūgu vadītājiem un citām personām, kas lieto ceļus, par satiksmes regulēšanas signālu, ceļa zīmju vai brauktuves apzīmējumu prasību, kā arī uz autoceļiem noteiktās kustības kārtības neievērošanu – uzliek naudas sodu līdz pieciem latiem.
Saskaņā ar LAPK129.panta 2.daļu Gājējiem par satiksmes noteikumu pārkāpumiem, ja tie radījuši avārijas situāciju, kā arī transporta līdzekļu, kravu, ceļa, ceļa un citu būvju vai citādas mantas bojāšanu, kā arī nodarījuši cietušajam vieglus miesas bojājumus bez veselības satricinājuma - uzliek naudas sodu no desmit līdz piecdesmit latiem.
Gājēju un vadītāju pienākumus un tiesības regulē CSN. Jau no šī gada janvāra mēneša gājējiem tiek pievērsta pastiprināta uzmanība no ceļu policijas inspektoru puses par ceļu satiksmes noteikumu ievērošanu.
---------------------------
FunFan 07.03.2003 15:36
Jautājums: Kāda vispār ir logos ielīmēti policijas uzlīmju nozīme? Rodas iespaids, ka tās domātas tikai "savējo" atpazīšanai. Kāda ir šo uzlīmju likumiskā bāze (normatīvie akti utt) ?
Šobrīd policijā nekādas uzlīmes nepastāv. Minētās dekoratīvās uzlīmes var iegādāties Rumbulas tirgū. Par to lietošanu tiek uzlikts administratīvais sods LS 3 – 5 (CSN 189.p.)
---------------------------
asais 07.03.2003 16:05
Vel viens ierosinājums par gājiejiem vai nevarētu rosināt viņus ar saukli nevis ''Gājej vari justies uz gājēju pārejas droši'' bet gan ''Gājēj pārliecinies vai vadītājs apstājās un palaiž tevi'', jo bieži vien pēc tā kad sākāt (drāzt) vadītājus, par to ka nestājās pie gājēju pārejām, gājēji sāk justies kā karaļi uz ceļa un iet pāri neskatoties, bet kā var apstāties uz slidena ceļa, kad gājējs izskrien, ja tā godīgi man ta kas iedos 5 gadus nosacīti, atņems tiesības, bet cilvēks ta nebūs.
Noteikti japievēršās gājēju disciplēnetībai.
Sodīti tiek arī gājēji. Šogad 3 mēnešos jau sodīti 215 gājēji.
---------------------------
viesis 07.03.2003 16:07
1. Vai ir normāli, ka es ļoti bieži vasarā Jūrmalā (Jomas ielā) redzu kārtības policistus formas tērpos atpūšoties kafejnīcās un restorānos (sēžot, ēdot, sktoties TV, runājoties ar bārmeņiem) ? Šaubos, ka tik regulāri un bieži es redzu policistus sēžot un pusdienojot. Viņi vienkārši ejot apgaitā ātri vien piekūst un lielāko daļu nosēž kafejnīcās, kur tēju un kafiju dod pa velti!
Nē, man arī tas nepatīk un neuzskatu, ka tas ir pieļaujami. Savus ierosinājumus saistībā ar formastērpiem un reglamentu tos valkājot esmu izteicis Valsts policijas priekšniekam un Valsts sekretāram, gaidu rezultātus. Ja to nebūs, lēmumus pieņemšu pats.
---------------------------
asais 07.03.2003 16:09
Par policijas uzlīmēm un apliecībām, kāpēc policists policistam piedod pārkāpumus neskatoties ka tie brauc dzērumā, ļoti gribētos redzēt statistiku cik policisti ir sodīti par ātrumu, cik par dzērumu, cik par jostām utt. es domāju iauto lasītajiem būs ļoti interesanti redzēt šo statistiku, tikai nesakiet ka šie dati nav pieejami.
Tāpat, kā netiek uzskaitīts cik ārstu, žurnālistu utt. pieļauj CSN pārkāpumus, arī policistu, kā privātpersonu pārkāpumi netiek uzskaitīti.
---------------------------
DM 07.03.2003 16:24
God. Ministrs kungs! Esmu bieži novērojis situācijas, kad ir notikusi kāda avārija, vadītāji gaida kad atbrauks CP un reģistrēs notikumu, bet tajā pašā laikā gabaliņu aiz vai pirms šīs notikuma vietas stāv kāda CP ekipāža un "iekasē" piecīšus. Dažreiz pat redzot notikušo avāriju, tie turpina savu iesākto "darbu". Tātad jautājums:
Vai uz satiksmes negadījumu vietām izbrauc tikai atsevišķas, speciāli nozīmētas CP vienības mašīnas, vai tomēr CP darbiniekiem redzot šādu notikumu vajadzētu operatīvi uzsākt notikuma reģistrēšanu un brauktuves atbrīvošanu, vai vismaz paregulēt satiksmi šādās vietās?
Saskaņā ar likumu Par policiju policijas darbinieka pamatpienākumi ir sniegt palīdzību personām, kuras cietušas nelaimes gadījumos u.tml. visā Latvijas teritorijā. Par likumā minēto prasību nepildīšanu policijas darbinieks tiek disciplināri sodīts.
---------------------------
RD 07.03.2003 16:29
Vai tiks likvidētas brīvpratīgo policijas palīgu, jeb manuprāt, ļaunprātīgo CSN pārkāpēju apliecības.
Jau ir pieņemts lēmums apturēt policijas palīgu institūcijas darbību.
---------------------------
viesis 07.03.2003 16:46
Viesturs. Labdien, ministra kungs.
Man būtu par CP daži priekšļikumi:
1.Vispirms lielāko daļu CP-tus nosūtīt uz ētikas kursiem- viņu uzvedības līmenis ir zem katras kritikas: ar auto vadītājiem runāt viņi neprot, jūtas kā dievi, uz šoferu argumentiem izsaka nepieklājīgus komentārus U.t.t.Pat kafejnīcās, kur ietur daudži cilvēki ēdienreizes, visi solīdi cilvēki pirms sēžas pie galda, novelk virsdrēbes, taču CP darbinieki kā klauni sēž savās zaļajās vestēs.
2.Aizliegt CP darbiniekiem sodīt autovadītājus par pārkāpumiem, kurus paši neievēro.Piem., kā var sodīt autovadītāju, kuram pirms mēneša beigusies tehniskā apskate, ja pašam policijas autu vai prrivātajam, kurš tiek izmantots, apskate jau beigusies pirms 1/2 gada vai pat gada? Galu galā, vai tad pašiem policistiem nav jārāda sabiedrībai priekšzīme?
1.Pašlaik tiek izstrādāts policijas darbinieku ētikas kodekss.
2. Policijas darbinieki, tāpat kā citi pārkāpēji tiek sodīti atbilstoši LAPK.
---------------------------
flys 07.03.2003 16:52
Topiet sveicināts cinījamais Gulbja kungs .Ir problēma-mūsdienas neviens sevis cienīgs cilvēks labā laikā ārpus pilsētas nebrauc ar ātrumu, kas mazāks par 110 km/h. Tā kā būs vien jāsāk apdomāt lieta par maksimālā ātruma ierobežojuma palielināšanu.Citādāk kāds vecītis, ticis pie jauna bmw, nevarēs vien atrauties no mācītāja lodziņa, sūdzot grēkus, ka ir kārtējo reizi pārkāpis ātrumu.
Vispirms jāizvērtē speciālistiem no drošības viedokļa vai tas ir pieļaujami.
---------------------------
viesis 07.03.2003 17:26
Ierosinu padomāt par CSDD nosaukuma maiņu, lai tas daudzmaz atbilstu iestādes reālajām funkcijām. Dzirdot vārdus Ceļu Satiksmes Drošības Direkcija, vairumam rodas maldīgs iespaids, ka šī ir nešaubīgi galvenā, koordinējošā instance. (skat. svešvārda "direkcija" skaidrojumu).
Patiesībā CSDD ir visai attāls sakars ar satiksmes drošību un pilnīgi nekāds sakars ar reālāko satiksmes drošības struktūru-CP. Saskaņā ar CSDD statūtiem "No 1997.gada 5.jūnija CSDD nodarbojas ar transportlīdzekļu reģistrāciju, autovadītāju kvalifikācijas eksāmenu pieņemšanu un vadītāja apliecību izsniegšanu, tehniskās apskates nodrošināšanu, ceļu uzraudzību satiksmei drošā stāvoklī, kā arī transportlīdzekļu un vadītāju valsts nozīmes reģistra veidošanu un uzturēšanu".
Mans priekšlikums ir (pat saglabājot saīsinājumu) nosaukt CSDD par Ceļu Satiksmes Datu Departamentu. Domāju, ka iemesli to darīt ir nozimīgāki nekā precedentam- FinanŠu ministrijai.
Ar cieņu -Egils
CSDD ir Satiksmes ministrijas pakļautībā.
---------------------------
viesis 07.03.2003 17:55
2 ierosinājumi:
1) diferencēt sodus par CSN pārkāpumiem atkarībā no braukšanas stāža un bezavāriju braukšanas stāža. Ideālais variants - ja ir iespējams nolikt "ekstrēmista" eksāmenu, un braukt, kā vēlies. Pēc pirmās izraisītās avārijas, protams, visas privilēģijas nost, tiesības ieskaitot,
2) Rīgā laikam ir kaut kāds "Satiksmes regulēšanas birojs", kurš it kā nodarbojas ar satiksmes optimizāciju. Vai ir iespējams ieviest sistēmu, kad šī iestāde pieņem priekšlikumus no autovadītājiem un, galvenais, arī veic reālus pasākumus?
1 – Pēc pastāvošās likumdošanas, pieņemot lēmumu par pārkāpēja sodīšanu kādā administratīvā pārkāpuma lietā, tiek ņemts vērā vainu mīkstinoši un pastiprinoši apstākļi.
---------------------------
Webster 07.03.2003 18:04
Kad sāks kontrolēt to kas notiek dzīvojamo māju teritorijās (guļamrajonos). Diezgan bieži cilvēki (autovadītāji) neievēro pieļautos ātrumus (pie kam krietni pārsniedz pieļauto) dzīvojamās zonās, un piedevām vēl visādas smagās fūres bojā jau tā sliktā stāvoklī esošo ceļa segumu. Konkrētā gadījumā iet runa par pļavnieku guļamrajonu...
Domāju vairāk uzmanības jāpievērš Pašvaldības policijai.
---------------------------
uldiskru 07.03.2003 18:20
Cien.Gulbja kungs!
Mani loti interese ko dod sis nejedzigas dokumentu, TA, un OCTA parbaudes, pedejo divu nedelu laika esmu si iemesla del apturets nu reizes 12-13 (obektivites labad gan jasaka, ka ar auto diena nobraucu loti daudz km) kaut gan man loga ir abas uzlimes, nu tas tacu redz jau pa gabalu (sis parbaudes vel ir saprotamas nakts laika) bet diena priekskam???? Vel jo vairak, taja pat laika kamer CP stav un veic sis parbaudes, paskatieties kas notiek uz Jurmalas sosejas, Maskavas ielas, Bauskas un citam sosejam, kur lielaka dala parsniedz atrumu par 20-50km/h un tur nav neviena CP, tapat kas notiek Rigas ielas, kur lielaka dala censas apdzit, pielist prieksa, parsniedz atrumu nu vajag tak sitos kert nevis turet visus pec kartas, apturet un tad nu meginat kaut ko piesut, es saprotu, ka CP tas ir vienkarsak, bet tad kapec jabrinas, ka pieaug avariju skaits? Un vel tads jautajums vai tad Jums nav zinams, ka ir tadi krustojumi kur katrs tresais parkapj noteikumus, kapec sados krustojumus nevar norikot CP, da kaut vai lai vinu tur sez masina un rubi kartis tak kartiba bus daudz lielaka, jo nav tak daudz tadu atsaldeto, kas redzot CP tomer griezis kur nevar ! !! !! !!
CP darbinieki kontrolē visus ceļu satiksmes noteikumus.
---------------------------
316 07.03.2003 20:20
Vai juus bijaat informeeti par jautaajumos mineetajaam probleemaam pirms to uzdosanas? (90% no taam ir ruugta patiesiiba, daudz braucu un daudz redzu). Ja nee, vai jums nevajag nomainiit savus padomniekus? Ja jaa, kaapeec neko nedarat?
Un veel, varbuut juus vareetu informeet muus par probleemu risinaasanas gaitu? Seviski attieciibaa uz CP darbiibu un darbiniekiem (iipasi vinju attieciibaam ar alkoholu.)
Mani padomnieki ir ārštata un par to nesaņem algu un netaisos tos nomainīt, jo viņi ir kompetenti – Aloizs Blonskis un Aldis Lieljuksis. Padomus par to kā uzlabot CP darbu varu iegūt bez speciāla padomnieka amata, tos varētu saņemt arī no jums. Domāju, ka galvenais ir attieksmes jautājums un tas nav izdarāms ātri. Diemžēl.
---------------------------
viesis 07.03.2003 22:17
Ne pārāk sen CSDD "portālā" es piedāvāju Lukstiņa un Jirgena kungiem izmaksāt katram maršruta taksometra biļeti. Tas tādēļ, lai viņi varētu pierādīt, ka Rīgas pilsētā ir kaut viens maršruta taksometra reiss, kurā netiek pārkāpti CSN. Mani CSDDirekcija, protams, laipni "atšuva" uz iestādi, kurai itkā būtu jārūpējas par šo problēmu.
Ministra kungs, kas, Jūsuprāt ir iemesli, kādēļ šis maršrutu taxi bizness jau sen ir ārpus likuma un viņu pārkāpumi pilnīgi ignorēti no CP puses?
Egils
Maršruta taksometra vadītāji tiek sodīti tāpat kā citi CSN pārkāpēji. Tomēr tam jāpievērš lielāka uzmanība.
---------------------------
Lbralis 08.03.2003 01:00
Labdien, Ministra kungs!
1) Cik pamatots ir CSDD lēmums par Transporta nodevas paaugstināšanu vieglajiem a/m? Runas par ceļu kvalitātes uzlabošanu neiztur kritiku, bet pamatīgi sadārdzina auto ekspluatācijas izmaksas, kuras jau tā nav zemas.
2) Vai nav dīvaini, ka lielaako daļu CSDD nepieciešamo būvdarbu veioc RBS Skals, un ši pati firma arī sponsorē CSDD direktora Lukstīņa ekskluzīvo vaļasprieku (apvidus a/m rallijus?) ?
3) Pastāv sodi par a/m novietošanu"Zaļajā zonā". Vai esat lietas kursā par to, kā izskat';as darbdienās Braslas ielā iepretim Iekšlietu ministrijas garāžām?
CSDD ir satiksmes ministrijas kompetencē. Par Rīgas Domes sabiedriskās kārtības noteikumu pārkāpumiem (braukšana vai stāvēšana zaļajā zonā u.c.) soda Rīgas Pašvaldības policija.
---------------------------
Kaneelis 08.03.2003 11:48
Man nav jautaajums, man ir priekshlikums - Daanijaa, piemeeram, ritenjbrauceejiem diennakts tumshajaa laikaa braucot ir jaaapriiko savi velosipeedi ar lampaam. Nevis ar atstarotaajiem, bet tieshi ar lampaam. Gan priekshaa, gan arii aizmuguree. sods par noteikuma paarkaapshanu - apmeeram Ls 15. Nebuutu tachu gruuti ieviest arii shadu izmainju CSN.
P.S. shajaa gadiijumaa vairaak zheel ir nevis notriektos ritenjbrauceejus, kuri var atljauties naktii braukt bez apgaismojuma, bet gan autovadiitaajus, un vinju automashiinas, kuriem naakas saskarties ar tiem ritenjbrauceejiem.
Jāpanāk, lai būtu kārtīgi atstarotāji.
---------------------------
jv1965 08.03.2003 14:43
Labdien ministra kungs!
Vai nebūtu lietderīgi noorganizēt akciju (līdzīgi kā par drošības jostām, gājēju pārejām un pret kreisās joslas braucējiem), kas vēstos pret "ielu slalomistiem" t.i. tiem, kas intensīvas satiksmes apstākļos maina braukšanas joslu neviš, lai nogrieztos pa labi vai pa kreisi, apgrieztos braukšanai pretējā virzienā vai apturētu transporta līdzekli? Domāju, ka šādas akcijas rezultātā CSN skaits Rīgā varētu būtiski samazināties, ja vien akcija būtu vērsta ne vien uz sodīšanu, bet arī uz izglītošanu.
Paldies !
P.S. Cik zinu ES valsīs un citur pasaulē CP īpaši stingri vēršas tieši pret šādiem braucējiem.
Piekrītu.
---------------------------
viesis 08.03.2003 15:28
Labdien! Kad beidzot tiks novākts muļķīgais ātruma ierobežums 80km/h, tiem, kam ir mazāks stāžs par diviem gadiem, ja esi ieguvis tiesības un vēl neproti braukt, tad nevajag dot tiesības, nevis iedod tiesības un uz ceļiem palaiž satiksmes dalībniekus, kurus pārējiem ir jāapdzen tādejādi, palielinot riska situāciju un bīstamību uz ceļiem.
Šajā jautājumā varat griezties satiksmes ministrijā.
---------------------------
viesis 08.03.2003 15:33
Labdien, l.cien. M. Gulbja kungs!
butu ari velams samazinat alkohola promillu maksimuma robezu tiem autovaditajiem, kuru stazjs mazaks par 2 gadiem. Iesaku no 0,2 paaugstinat uz 0,5 kaa pieredzejusiem autovaditajiem.
Šādi bija arī IeM priekšlikumi Saeimai.
---------------------------
Fridrihs 08.03.2003 16:16
Divi jautājumi ministra kungam!
Vai Vecrīgas teritorijā tiek sodīti autovadītāji par apstāšanās noteikumu pārkāpumiem. Auto tiek novietoti gan uz ietvēm (tā, ka gājējiem pa ietvi pārvietoties vairs nav iespējams), gan perpendikulāri ietvei, kaut gan nav nevienas ceļa zīmes, kas to atļautu, gan arī gājēju ielās. Personīgi strādāju Vecrīgā jau krietnu laiku, bet neesmu redzējis nevienu sodīto autovadītāju!
Kur grizties ar pretnzijām pret ceļu policijas darbu. Jo bija gadījums no savas pieredzes, kad ceļu policijas darbinieks lika PARAKSTĪT PILNĪGI TUKŠU (NEAIZPILDĪTU) PROTOKOLU, kurā man ar parakstu vajadzēja apliecināt, ka ar alkohola pārbaudes rezultāiem jau esmu iepazinies un tiem piekrītu!
Šāds gadījums nevairo uzticību ceļu policijai!
Paldies!
Vecrīgas teritoriju kontrolē Rīgas pašvaldības policija.
Ar sūdzībām par ceļu policijas darbu varat griezties tajā teritoriālajā policijas pārvaldē, pret kuras darbiniekiem Jums ir pretenzijas.
---------------------------
(Neklatienes_students) WAP 08.03.2003 23:00
Gulbja kungs! Njemot veeraa to, ka tumsaa uz shosejaam tiek notriekti daudzi gaajeeji, vai nevajadzeetu samazinaat maksimaalo tumsaa pieljaujamo aatrumu liidz 80 km/h?
Gājējiem tāpat kā transportlīdzekļa vadītājiem ir jāievēro CSN. Atļautā ātruma samazināšana diennakts tumšajā laikā neatrisinās gājēja nokļūšanu CSNg. Gājējam, pārvietojoties pa brauktuvi diennakts tumšajā laikā, jābūt apģērbam ar gaismu atstarojošiem elementiem vai jātur rokā iedegts lukturītis.
---------------------------
(Neklatienes_students) WAP 08.03.2003 23:10
Gulbja kungs! Njemot veeraa to, ka daudzi autovadiitaaji bezatbildiigi paarkaapj aatrumu, vai tiks pastiprinaata sleepto metozhu izmantoshana paarkaapeeju kjershanaa?
Šobrīd eksperimentāli uzsākta netrafaretās a/m izmantošana ceļu satiksmes uzraudzībā. Darbu turpināsim.
---------------------------
viesis 09.03.2003 00:40
Ceru, ka neesmu vieniigais, kuram "liidz kaklam" ir pieaugoshaa pagrieziena signaala neiesleegshana veicot attieciigos manevrus! Luudzu organizeet soda apmeera palielinaashanu shiem paarkaapumiem un arii sho paarkaapumu sodiishanu! Peedeejais gan nav jautaajums, bet... paldies par Juusu darbu -esmu paarliecinaats, ja visas amatpersonas straadaatu kaa Juus, tad muusu valsts uzplauktu daudz straujaak.
Veiksmi darbaa, Kaspars.
Saskaņā ar LAPK 122’.panta 1.daļu Transportlīdzekļu vadītājiem par brīdinājuma signālu došanas noteikumu pārkāpšanu pirms pārkārtošanās, pagrieziena vai braukšanas virziena maiņas, kā arī par apstāšanās vai stāvēšanas noteikumu pārkāpšanu -
uzliek naudas sodu līdz desmit latiem (pirms grozījumiem 2001.gada 01.augustā naudas sods bija līdz pieciem latiem).
---------------------------
viesis 09.03.2003 01:16
cik policistiem tiks pielikts pie algām, kad?
Pielikts ir no 1.maija.Kopumā policijas algām papildus piešķirti vairāk kā 5 miljoni latu.
---------------------------
viesis 09.03.2003 08:30
cien ministra kungs!
uzskatu, ka CP neraadot radaru un lietojot radarus, kuri nefiksee paarkaapuma laiku, paarkaapj manas tiesiibas, jo tas tak nevar buut piraaadiijums manam paarkaapumam ja nav fikseets laiks, un neraadot radaru CP var vienkaarshi kraapties! veel gribeetu noveeleet veiksmi darbaa,
Raicha.
Visi radari ir sertificēti. Katrs vadītājs neatkarīgi no tā vai parāda ātruma mērījumu pats zina ar kādu ātrumu brauca. Jebkurā gadījumā, ja transportlīdzekļa vadītājam liekas, ka viņš nav pārkāpis CSN, viņam ir tiesības rakstīt iesniegumu.
---------------------------
glock 09.03.2003 13:17
Kad Latvijā pilicisti PALĪDZĒS ceļu satiksmes dalībniekiem - bet ne sodīs un traucēs pārvietoties ???
Policisti palīdz un palīdzēs ceļu satiksmes dalībniekiem, kuri nokļuvuši sarežģītā situācijā vai nelaimē, bet vadītāji kuri neievēro un pārkāpj CSN tiks saukti pie atbildības saskaņā ar likumu.
---------------------------
viesis 09.03.2003 14:27
Kad buus pienaaciigs ekipeejums celju policijai, kad buus taadi ardari, kas raadiis vismaz laiku cikos fikseets aatrums?Cik man zinaams (Stalker) taada nav..
Pašlaik CP rīcībā ir jau 15 automašīnas, kurās ir ierīkotas video iekārtas, kurās tiek fiksēts gan pārkāpuma datums, gan laiks, gan automašīnas numurs.
---------------------------
(T.P.) WAP 09.03.2003 15:16
Gribetos pievienoties tiem, kuri jau jautaja, kad policijas darbinieki saks stingri ieverot CSN. Un tagad konkrets piemers. Rigas galv. policijas eka Aspazijas bulv. 7. Braucot no centralas stacijas pusi un, nogriezoties pa labi no 13. janvara ielas, var redzet, ka RGPP darbinieku masinas novietotas perpendikulari ietvem, bet pie iejas eka Nr. 7 pat uz trotuara. Tur izvietotas 326. c/z ar papilplakstnitem atlauj parkoties policijas tr-tam, bet tikai atbilstosi CSN 85.p. Ludzu Jusu komentaru. Paldies liels.
Ir izdots rīkojums kontrolēt un sodīt transportlīdzekļu vadītājus, kuri neievēro CSN prasības pie visām IeM ēkām. Šobrīd tam tiek pievērsta pastiprināta uzmanība.
------------------------
(master_p) WAP 09.03.2003 16:36
Kaa policija izvelas kurus auto pirkt CP vajadzibam? Un kadus, lietotus vai jaunus ta perk?
Konkursa kārtībā tiek noteikts pieņemamākā (nepieciešamākā) automašīnu marka un modelis.
---------------------------
viesis 09.03.2003 17:23
Cien. Ministra kungs.dzivoju paslaik irija.Man pieder auto Volvo-850 ar labas puses sturi. Ko iesakat ar to darit kad pec darba liguma beigam atgriezisos Latvija?Ja gribam but eiropa, varbut ir laiks atcelt likumu kas liedz registret auto ar labas puses vadibu jo eiropas valstis registre automasinas vienalga kura puse tai nebutu sture ?Ar cienu, Ainars.
Automašīnu reģistrācija ir CSDD kompetencē.
---------------------------
(Neklaatienes_students) WAP 09.03.2003 19:06
Gulbja kungs! Njemot veeraa to, ka satiksmes negadiijumu un to upuru statistika Latvijaa ir viena no sliktaakajaam Eiropaa, vai nebuutu laiks daudzkaartiigi paaugstinaat sodus par satiksmes noteikumu paarkaapumiem? Vai piekriitat, ka plasha sleepto metozhu izmantoshana apvienojumaa ar bargu sodu draudiem vareetu liidzeet uzlabot autovadiitaaju discipliinu?
Diemžēl nevienmēr paaugstinot sodus samazinās CSN pārkāpumi vai uzlabojas vadītāju disciplīna. Ļoti daudz ir atkarīgs no sabiedrības attieksmes.
---------------------------
(Neklaatienes_studenta_teevs) WAP 09.03.2003 19:15
Gulbja kungs! Gadiem ilgi Jelgavas tirguu to vien dzird kaa,,vodka, sjigareti, spirtjik,,. Dome un vinjas policija negrib to apkarot. Cik ilgi tas veel turpinaasies?
Prasīšu rezultātus Jelgavas policijai, taču domāju, ka situācija ar tirgiem jārisina kompleksi – tirgos jātirgo lauksaimniecības preces nevis cigaretes.
---------------------------
(Neklaatienes_students) WAP 09.03.2003 19:20
Vai buus ciinja ar nelietiigajiem radardetektoru izmantotaajiem?
LAPK 121.p.7.d. ir paredzēts naudas sods no 10 līdz 15 LS par transportlīdzekļu vadīšanu, kuri ir aprīkoti ar ierīcēm (antiradari u.c.), kas var uztvert braukšanas ātruma kontroles mērierīču raidītos signālus.
---------------------------
viesis 09.03.2003 22:47
Kad sāksies reāla cīņa ar narkomāniju? Nav noslēpums, ka Rīgā patrulējošie policisti nodarbojas ar nelielu biznesiņu. Noķerot narkomānu vai narkotiku tirgotāju viņš tiek palaist vaļā par nelielu samaksu vai arī tāpat, ja viņam ir radinieki, kuri ieņem nopietnus amatus policijā. Tas pats ar spirta tirgotājiem tirgos. Vai nebūtu laiks reāli pacelt darba samaksu policistiem un prasīt atbildību. Nav arī noslēpums, ka CP ir slikta tā diena, kad nav uz rokas nopelnīti kādi 400 Ls. Varbūt ir jēga veikt kadru maiņu policijā. Un kad sāksies cīņa ar kontrabandu? Ir tik daudz kontrabandas gadījumu, bet nav neviena vainīgā. Kāda ir pašreizējā muitas posteņa nodeva dienā, kas ir jāsamaksā Rīgai par mierīgu strādāšanu?
Nepiekrītu, ka nav rezultāti cīņā ar narkotiku izplatītājiem, apskatieties kaut drusku pēdējā laika statistiku. Par korupciju cita runa – tas pašreiz ir uzdevums Drošības policijai, jo līdz ar algu pielikumu pret policiju esmu izvirzījis daudz stingrākas prasības. Taču man noderētu konkrēta informāciju, kura varētu palīdzēt šādus policistus pieķert.
---------------------------
viesis 09.03.2003 23:53
pēc kā skatīsies ka policistiem pieliks 40-70% pie algas.kam būs tie 40 kam 705 klāt no pašreizējās algas
Pēc darba rezultātiem – tas būs galvenais kritērijs. Esmu deleģējis iespēju izlemt par katras pārvaldes algas pielikumu pārvaldes priekšniekam. Esmu dzirdējis, ka lielākais pielikums skar priekšniekus, bet tas tieši radīs konkurenci, jo žēlastības par nepaveikto šajos laikos nebūs un gribētāju uz priekšnieku amatiem tagad būs, jo atalgojums irpieklājīgs. an gribētos sagaidīt jauno policistu iniciatīvu, jo tas ir ļoti svarīgi, lai mainītu policijas darba stilu un metodes.
---------------------------
viesis 10.03.2003 09:22
Cik ilgi transportlīdzekļu ikgadējā nodeva būs netaisnīga?
Tā svārstās dažiem transporta līdzekļiem tā ir 0.8s/kg, bet citiem 2.8s/kg.
Šis jautājums ir CSDD kompetencē.
---------------------------
viesis 10.03.2003 10:50
Kā Jūsuprāt ir izskaidrojams tas, ka latvijā uz ceļiem ir tik daudz, pat pārspīlēti daudz CP, bet kārtības nav, tajā pašā laikā es varu izbraukt visu Rietumeiropu un neredzēt nevienu CP un kārtība kā jau Jūs varat iedōmāties ir daudzreiz lielāka. Varbūt mūsu CP nedara savu darbu pareizi? Tikai8 soda, nevis novērš pārkāpumus pirms to izdarīšanas?
Paldies.
Kad uzlabosies kārtība, tad samazināsies CP skaits.
---------------------------
KAIFARIX 10.03.2003 11:28
KURAI INSTITŪCIJAI BUTU JĀVEIC AVĀRIJAS VIETAS SAKOPŠANA, KĀ ARĪ SABRAUKTO DZĪVNIEKU SAVĀKŠANA? PATLABAN AVĀRIJAS VIETAS VĒL ILGI ATGĀDINA PAR SEVI AR SAVU NESAKOPTĪBU. CIK ZINU ASV POLICIJA VISMAZ SASLAUKA UZ BRAUKTUVES ESOŠĀS LAUSKAS.
Nepieciešamības gadījumā CP aicina palīgā Ugunsdzēsības un glābšanas dienesta darbiniekus.
---------------------------
fender 10.03.2003 11:47
Kad beidzot celji buus salaboti, maksaa tik tos milziigos celja nodokljus, bet nekaa! !! nuja, ministriem vaig jaunas mashiinas tachu! !! : |
Šis jautājums ir satiksmes ministrijas kompetencē.
---------------------------
Cipans 10.03.2003 11:59
Sveiki!
1) Driizaak nevis jautaajums bet priekshlikums.
Njemot veeraa daudzo a/m skaitu ar policijas uzliimeem logaa, ierosinu ieviest sisteemu, kas ljauj identificeet uzliimes iipashnieku (uzrakstot uz uzliimes zhetona Nr. vai kaadu izsniegshanas numuru). Un iespeeju noskaidrot vai tas tieshaam ir policijas darbinieks vai kaads kursh taadu uzliimi ir nopircis. Reaals piemeers no dziives , tiesa pirms gada. Apstaajos Gertruudes ielaa pie zooveikala zem ziimes "Staaveet aizliegts" jo bija jaaiekrauj krava, un ar paaris grants maisiem stiepties paaris kvartaalus ir diezgan nelogjiski. Veikalaa uzkaveejos apmeeram 10 -15 min. Iznaakot aaraa pie loga bij pieliimeets pazinjojums par staaveeshanu neatljautaa vietaa, sods 10 ls. Ok, vainiigs, biju, samaksaaju. Bet tas buutu siikums, ja turpat nestaaveetu veel 4 mashiinas, no kuraam 2 bija Policijas uzliime logaa., turklaat viena no vinjaam bija apstaajusies trolejbusa pieturaa. Reaali no 5 mashiinaam shie soda taloni bija uzliimeeti 2vaam. Viens likums visiem ?
2) Kas nosaka sho soda apmeeru par staaveeshanu neatlautaa vietaa ? Es reaali pats nezinu nevienu gadijumu kad buutu bijis sods mazaaks par 10 ls, lai gan peec noteikumiem, sods ir "liidz 10 ls." Ir starpiiba vai a/mnovieto perpendikulaari ietvei taa ka jaaveic biistami manevri lai apbrauktu vai ja a/m novietota iipashi netrauceejot satiksmi. Bet sods abiem vienaads.
Paldies.
1.Šobrīd policijā nekādas uzlīmes nepastāv. Minētās dekoratīvās uzlīmes var iegādāties Rumbulas tirgū. Par to lietošanu tiek uzlikts administratīvais sods LS 3 – 5 (CSN 189.p.)
2. Soda mēram jābūt pieņemtam, izvērtējot visus apstākļus kopumā.
---------------------------
sharky 10.03.2003 12:55
Kāpēc daudzām dārgām automašīnām ir izdotas CSDD caurlaides, kas atļauj a/m stāvēt un apstāties neievērojot CSN? Saprotu ka inkasāciju un kurjerpastu automašīnām tās ir nepieciešamas, bet uz kāda pamata tās tiek izsniegtas LEXUS un MERCEDES īpašniekiem?
Tādu caurlaižu, kas ļauj pārkāpt CSN nav.
---------------------------
viesis 10.03.2003 12:57
Labdien!
Ierosinu aizturēt zagtos auto uz Latvijas robežām!
Ir zināms, ka zagtos auto pārved pāri robežai un viss notiekās, auto dabūt atpakaļ nevar.
Vajag papildus kontroli uz robežas. KĀ VAR TĀ BŪT, KA AUTO VAR VIENKĀRŠI IZVEST PĀRI ROBEŽAI NEVIENAM NEZINOT, KĀDS TAČU AIZ TĀ SLĒPJAS
Paldies!
Atbildēts jau iepriekš
---------------------------
viesis 10.03.2003 13:18
Sniedziet skaidrojumu kādēļ Ceļu policija kaunās no sava mundiera un tup krūmos, lai sodītu pārkāpējus. Esmu simtreiz pārliecināts, ja ceļu policija dežūrētu, novietojot savu automobīli ceļa malā, autiņu vadītāji neskrietu. Ceļu policija nepilda savu primāro funkciju - kustības drošības organizācija, bet ir pārvērtusies par represīvu orgānu. Tas nav godīgi, jo šada attieksme norāda, ka primārais ir naudas sodu iekasēšana, nevis kustības drošība.
Policisti palīdz un palīdzēs ceļu satiksmes dalībniekiem, kuri nokļuvuši sarežģītā situācijā vai nelaimē, bet vadītāji kuri neievēro un pārkāpj CSN tiks saukti pie atbildības saskaņā ar likumu.
---------------------------
viesis 10.03.2003 13:31
Esmu bijis liecinieks CSN kuras aculiecinieks bija arī CP, kas atradās turpat blakus, kad griezos pie viņa ar informāciju palīdzēt, viņa atbilde bija viennozīmīga - "Piesakiet CSN un ja man pavēlēs es formēšu dokumentus." Apgriezās un aizbrauca. CP gaidīju vairāk kā stundu.
Šādi gadījumi nosodāmi un par to ir jāziņo attiecīgās Ceļu policijas nodaļas vadībai.
---------------------------
viesis 10.03.2003 13:33
Kad reiz CP apgūs satiksmes noteikumus. Lielāko daļu viņi novieto savas automašīnas, lai veiktu kontroli, pārkāpjot CSN - apstāšanos, stāvēšanu, ceļu krustojumos, autobusu pieturās, uz gājēju ietvēm un pārejām.
Par jebkuru CSN pārkāpumu no policijas darbinieku puses tiek veikta dienesta pārbaude, kuras gaitā tiek noskaidroti lietas apstākļi un ja informācija apstiprinās, vainīgās personas tiek sauktas pie atbildības.
---------------------------
viesis 10.03.2003 14:03
Labdien, M.Gulbja kungs.
Mans jataajums ir, kaadaa veidaa un kaa sodiis kaajaamgaajeejus? Vai kaa defineejiet, kad gaajeejs ir jaapalaiz (agraak bija, ja ir uzkaapis uz gp, tad jaalaizh, tagad, kaa policists veelas- kam vairaak tiesiibu, tam taisniiba????).
Saskaņā ar LAPK129.panta 1.daļu Gājējiem par satiksmes regulēšanas signālu neievērošanu, brauktuves šķērsošanu vai virzīšanos pa to nenorādītās vietās, mopēdistiem vai velosipēdistiem, pajūgu vadītājiem un citām personām, kas lieto ceļus, par satiksmes regulēšanas signālu, ceļa zīmju vai brauktuves apzīmējumu prasību, kā arī uz autoceļiem noteiktās kustības kārtības neievērošanu – uzliek naudas sodu līdz pieciem latiem.
Saskaņā ar LAPK129.panta 2.daļu Gājējiem par satiksmes noteikumu pārkāpumiem, ja tie radījuši avārijas situāciju, kā arī transporta līdzekļu, kravu, ceļa, ceļa un citu būvju vai citādas mantas bojāšanu, kā arī nodarījuši cietušajam vieglus miesas bojājumus bez veselības satricinājuma - uzliek naudas sodu no desmit līdz piecdesmit latiem.
Gājēju un vadītāju pienākumus un tiesības regulē CSN.
---------------------------
viesis 10.03.2003 14:20
Labdien! Ari ieteikums, piemeram, Kr.Barona iela, preti Veselibas centram 4, nesen tika uzstadita zime - stavet/apstaties aizliegts. Ko, sakiet, darit cilvekiem, kuri atved slimos? Pirms uzliek zimes, vajag alternativus variantus (kaut vai uzlikt maksas automatus). Man dels bija javed uz parsieshanu, pats paiet nevar uz -krukjiem, kur atstat a/m? Butu Jus redzejushi kaa CP darbinieks skrien limet soda naudas kviti... Pretigi! !! Taja diena viens virietis, acimredzot, bija atvedis savu mammu (sievietei pie 70 gadiem, gaja ar grutibam) pie arsta, vins pat nepaspeja vinju lidz durvim aizveest, bet policists ar taadu prieku acis skreja sodit, ka jaadoma, cilvecigas juutas vinjam sveshas! Vajadzetu ieviest kaut kadas atljaujas pie tadam iestadem ka slimnicas, poliklinikas.
Šobrīd Rīgas Domē ir izveidota darba grupā, kurai jāizvērtē satiksmes organizācijas jautājumi Rīgā. Par visiem gadījumiem ar priekšlikumiem jāgriežas minētajā institūcijā.
---------------------------
viesis 10.03.2003 15:51
Cien. ministra kungs.
Gribētu, lai kāds arī paskatītos, kas notiek pie pašas Iekšlietu ministrijas ēkas cauru dienu. (domāts ir viss kvartāls ap jūsu pārraudzībā esošo māju) Man neviļus rodas jautājums, ka nez kādu iemeslu dēļ, neviens CP no pašvaldības, vai Jūsu vadītās iestādes neuzdrošinās līmēt soda kvītis uz tur novietotiem auto. Es saprastu, ja tās būtu operatīvās a/m. Ja jums rodas iespēja un vēlme izvēdināt galvu, tad aizstaigājiet uz Kalpaka bulvāri no viesnīcas Rīdzene līdz Parex bankai.Var jau būt, ka tas tā ir pieņemts, un nav ko celt traci. paldies, Juris
Piekrītu, jāpievērš lielāka uzmanību.
---------------------------
fh1 10.03.2003 17:52
Cien.ministra kungs.
Man ir tāds jautājums, kad beidzot sāks cīnīties ar gājējieem, velosipēdistiem kas vazājas pa ceļa braucamo daļu, tumšajā diennakts laikā bez atstarotājiem?Gribētos arī uzzināt cik autovadītāji ir sodīti un kā par braukšanu ar nasamērīgi zemu ātrumu, jo tādu ir daudz, kas pa šosejām ar vielajām automašīnām pārvietojas ar ātrumu ap 70 km/st.Šādi braucēji parasti aiz sevis savāc tā pavairāk kravas auto un tad vieglie sāk taisīt kaskadieru cienīgus trikus lai visu šo kolonu apdzītu.
Vēlviens jautājums, ja kravas auto aptur pa ātruma pārsniegšanu, bet man tarhogrāfa diagramma rāda ka ātrums ir ievērots-tātad atšķirīgi ātrumi, vai mani drīkst sodīt?Vai atverot tarhogrāfu, CP ir uz tahoripas jāuzliek zīmogs, ja nav zīmoga tad jāsastāda protokols par taho atvēršu?Jo tarhogrāfu, vismaz eiropā drīkst atvērt tikai lai nomainītu ripu un nomainītos vadītājiem, ja nav tad kāda jēga no viņiem?Ja CP nav zīmoga vai nestāda protokolu par tarhogrāfa atvēršanu, vai man ir tiesības to neatvērt?
Paldies par atbildēm.
Gājējiem un velosipēdistiem, tāpat kā transportlīdzekļu vadītājiem tiek pievērsta uzmanība ceļu satiksmes noteikumu ievērošanā, par to liecina sodīto gājēju un velosipēdistu skaits. Šogad trijos mēnešos jau ir sodīti 215 gājēji un 255 velosipēdisti.
Uz doto brīdi saskaņā ar pastāvošo likumdošanu CP tahogrāfus nepārbauda, ar to nodarbojas satiksmes ministrijas institūcijas.
---------------------------
Bimmer 10.03.2003 19:38
Jautājums ministram: Vai dienesta BMW 740iL vēl ir? Ja taisāties to mainīt, tad tikai uz BMW 745i (vismaz), bet iesaku tomēr 745Li un jauno 760Li (ir arī bruņotās versijas) ! Lai rullējās!
Pagaidām iztikšu ar to pašu, lai vispirms policija nomaina auto, man tas nav tik svarīgi un pa centru cenšos iet kājām, jo ar auto bieži vien ir ilgāk. Paldies par ierosinājumu jebkurā gadījumā!
---------------------------
viesis 11.03.2003 00:12
Pirms kāda laika LTV mūs pārsteidza ar ziņām, ka CP piekopj novatorisku pārkāpumu ķeršanas metodi- ierakstu ar videokameru.
Jautājums nav par to, kādēļ šāda tehnika netika izmantota pirms gada vai pieciem.
Jautājums - vai uzskatāt, ka CP būtu jāizskata (un, protams, jāsoda) tikai pārkāpēji, kas ir "pašu safilmēti", vai arī jebkuri citi šādi dokumentēti (un ļoti grūti apstrīdami) pārkāpumi.
Ja jebkurš šāds pārkāpuma videoieraksts būtu saistošs CP un liktu tiem attiecīgi reaģēt un sodīt vainīgos- manuprāt tas vienkārši sagrautu pašreizējos CP uzbūves pamatus.
Bet lai Jums veicas!
Egils
Video ieraksts tiek izmantots, kā papildus pierādījums. Ņemot vērā procesuālos jautājumus pagaidām izmantosim tikai savus ierakstus.
---------------------------
Redoktors 11.03.2003 09:29
God. ministra kungs,
Pagājušo piektdien saskāros ar situāciju, ka joprojām alkohola pārbaude vadītājiem netiek veikta likumā noteiktajā kārtībā, konkrētāk - netiek sastādīts pārbaudes protokols. Var jau meklēt attaisnojumus, ka tas ir lieks laika un darbaspēka patēriņš un tamlīdzīgi. Bet tad man jājautā, kāpēc tad vispār likumi tiek rakstīti. Kādā veidā policija var uzskaitīt pārbaudīto vadītāju skaitu, vai pēc izlietotajām trubiņām? (bet varbūt policists kādu duci aiznes mājās?) No otras puses skatoties, kā tiek dokumentēts vienreizlietojamo trubiņu izlietojums, ja reiz nav protokolu par pārbaudes veikšanu? (turpretim uzņēmējam par katru izlietoto sīkumu jāstāda akts) Kā plānojat atrisināt šo situāciju?
Piekrītu, nepieciešams veikt izmaiņas MK noteikumos,. Lai vienkāršotu šo procedūru, uz doto brīdi ir izstrādāti priekšlikumi.
---------------------------
viesis 11.03.2003 10:58
Auto vadītājs.
Cien. Ministra k-gs.
Ir jau labi braukt uz mazpilsētām piedalīties reidos, bet pabraukājiet pa mūsu Rīgu agri no rīta. Sajūta ir tāda ka ceļa policijai trafarētās mašīnas vispār neeksistē. Vai tas ir jauns veids, kā cīnīties pret pārkāpējiem, vai CP patvaļa. Esmu diezgan daudz bijis aiz Latvijas robežām bet tik neaudzinātus policistus ir jāpameklē.
Esmu piedalījies arī Rīgā. Saistībā ar CP auto – esmu devis rīkojumu, ka jāpatrulē trafaretās. Tā ir problēma, jo mašīnu trūkst un ja jāstrādā uz ielas 12 stundas, citreiz arī lietus laikā…
Nu gan vinjs ir pacenties, vai varbut patiesiba vinjs nemaz nav lasiijis pusi no sim jautaajumiem, varbuut pat visus. kas to lai zin.
starp citu sodien redzeju vienu motopeli uz valmieras ielas ap pulkst. 16 15 bez tuvaas gaismas lukturiem,diemzeel nespeju peirakstit numuuru, jo paarak aatri aizbrauca vinjs garaam.