Lādoga 2003. Mēs te bijām! (III) 10

 
8.jūlijs 2003 0:02

Kādus 200 metrus pa labi uz galvenā ceļa reids ir sācis kooperāciju – sāvākuši visas troses un piesējuši pirmo mašīnu pie pretējā krasta, viņi pakāpeniski vinčojas cits pret citu.

Visā garumā baļķu ceļš izgaismots ar automobīļu prožektoriem. Skats kā lielpilsētas ielu sastrēgumā. Bet mēs pa to laiku jau esam sasnieguši pretējo krastu. Šaurā nosacītās sauszemes strēle ir izmuļļāta līdz bezsamaņai, bet te vismaz ir koki pret ko vinčoties! Tiekam līdz galvenajai trasei un pamanām pāris nobirušas Proto sporta mašīnas – ja izdosies finišēt, nebūsim pēdējie! Bet līdz finišam vēl ir pieci kilometri slima suņa murgu! Arī laika norma sāk spiest uz nerviem, mūsu ekskluzīvās izklaides ir prasījušas pārāk daudz dārgā laika! Sākam tā kā steigties! Tālāk manas atmiņas kļūst diezgan fragmentāras un vairāk līdzinās diapozitīviem. Kaut kad ap trijiem no rīta satiekam Hariju un Māri. Liekas, ka nu jau viss varētu būt galā, man uznāk pilnīgs apsīkums. Varētu saritināties zem jebkuras eglītes un jauki pasnaust. Mums liekas, ka visu darām ļoti ātri, bet Harijs ar Māri visu laiku bļauj – ko jūs gaidāt, te vajag gāzēt, ko tu lūri, nu kabini taču to trosi ap koku! Acīm redzot esam kļuvuši drusku gausi. Turklāt tie divi visu laiku stāsta, ka priekšā ir tīrais haivejs, tikai te tā upīte, un jā, es aizmirsu, te tā slīkšņa. Ceļš nepārprotami ved prom no purva, bet tie recidīvi, tie recidīvi! Purvs ik pa brīdim atgādina, ka tepat vien ir. Beidzot sasniedzam vietu, kur šamējie pieslēpuši troses, iekraujam tās mašīnā, un mums tiešām izdodas atrauties no kājāmgājējiem! Ar otro pazemināto traucamies uz finišu. Līdz kontrollaika beigām palikusi vēl stunda un 12 minūtes! Ap sešiem no rīta esam nometnē un meklējam kādu tiesnesi, ko pamodināt, lai nodotu kontrolkarti. Arī tas mums izdodas! Liekas, ka kāds man palīdz pārģērbties un ielīst guļammaisā. Ar labu rītu! Statistika ir diezgan nežēlīga. Purvu par Neuzveicamo ir atzinuši ne tikai BTR, bet arī tieši puse no 12 Protosporta mašīnām. Nevaru saprast, vai mēs esam pēdējie, vai tomēr sestie. TR3 no 18 startējušajiem laika normā iekļāvušies 10. Arnis ir uzstādījis trešo labāko rezultātu! TR2 ir gājis jau grūtāk - no 16 ekipāžām tikai 6 ir paspējuši laikā. Reidā no 19 komandām 12 veiksmīgas. Latvieši te brangi izcēlušies – Guntars Tomanovičs, Māris Zvirbulis un Valentīns Kokalis, izmantojot slepeno ieroci – ģeorežģi (vizuāli līdzīgs žoga sietam, tikai viegls, sintētisks un izturīgs), ko rullējši sev pa priekšu un braukuši pāri purvam kā pa bruģi, uzrādījuši labāko laiku! Edvīns Vanzovičs un Uldis Mežulis trešie, savukārt Edgars Zaķis, Andris Kuzņecovs un Gundars Skudriņš piektie. Ja arī kāds varbūt nav īsti apmierināts ar pirmās dienas rezultātiem, tad kopumā tie ir gana pārliecinoši. Visnopietnākā restaurācija vajadzīga Zebrai, pārējie ir tikuši vieglāk cauri. Vents ņem un pieslīpē sadales kārbas nepaklausīgo zobratu pāri ar fleksi! Sliktāk būt vairs nevar, neliels negatīvs leņķis varbūt palīdzēs tiem noturēties sazobē. Vārds pa vārdam un laiks uz otrās dienas startu! Otrās dienas SP tēlaini nosaukuši kādas alpīnistu iecienītas vietiņas vārdā. Reids tā arī varētu palikt neziņā, kāds purvam sakars ar alpīnismu, bet sportam bija sagatavots īsts klinšu kāpšanas saldēdiens. Grūtības pakāpe 6, bet man liekas, tas varēja būt pirmajai trases pusei, ko veicām kopā ar reidu. Pirmās trases pusītes kulminācija bija kārtējais Lādogas ilgspēlējošais purviņš, kas pagājušogad bija sacensību fināls. Starp milzu akmeņiem iekārtojies apaļš akacis pa kuru bija jāizbrauc neliels līkumiņš pārsimts metru garumā. Kamēr gatavojamies purviņam un laižam gaisu no riepām, piebrauc igauņu Vranglertraktors (246) un lietišķi gāžas iekšā purviņā. Drusku ierokas, pavinčojas un prom ir. Paaugsimies un mēs arī tā varēsim! Iebraucot purvā, sūnu ir plēsuši jau visi vēl pie veselības palikušie dalībnieki, tāpēc sevišķi tālu netiekam. Izvinčojamies un ar lielu līkumu velkam uz sausākām vietām. Pa ceļam apdzenam Uniroveru. Mūsu galvenais konkurents cīņā par 5. vietu! Piebraucot tuvāk galamērķim, konstatējam, ka mūsu iepriekš izvēlētais maršruts nemaz nav tik sauss, kā varētu vēlēties. Izlemjam iet pa taisno pāri akača centram. Iestigt var pilnīgi visur, bet pa pašu viducīti riskējuši braukt tikai daži. Varbūt pa svaigu vietu tomēr tiksim pāri!. Aptuveni tā arī notiek, ja vēl vinča darbotos, kā pirms vakardienas eksekūcijām!… Laika kontrole. Kaut kādu brīdi GPS punkti jau iet ar simts un vairāk metru nobīdi, galīgi saputrojos, jo nākamais ir it kā aiz muguras! Garām brauc vienīgā Ņiva no TR3. Viņi ņemot aiznākamo punktu un tur ar virzieniem viss OK. Sekojam. Kad sākas kārtējās megarises, šie pieklājīgi mūs palaiž pa priekšu. Tālāk sākas īsta klinšu kāpšana! Stāvi akmeņaini pauguri, un purva dūkstis starp tiem. Īsts Karēlijas dabas skaistuma šedevrs! Vienu dūksti veiksmīgi paņemam pa galveno risi, nākošajā ievelkam tādā dziļumā, ka ātri gribas atpakaļ. Unirovers un Ņiva tikmēr pa akmeņaino maliņu mūs apdzen. Akmeņi tādi, ka par maz neliekas! Zebrai slieksnis ir normāla galda augstumā - tā ap 80 cm, bet reiz auto paliek karājoties uz sliekšņiem! Nākamajā dūkstī atkal apdzenam Uniroveru, arī Ņiva kaut kur atpaliek. Braucam pa kaut kādu murgaini akmeņainu izcirtumu, kamēr saprotu, ka garām! Metam ripā un pēc gabaliņa pamanam dzelteno Pirelli lentīti, ar ko organizatori laiku pa laikam iezīmē trasi svaigā mežā, - te ir pagrieziens! Jālīkumo starp kokiem, jākāpj pāri akmeņiem un vēl jāizvairās no dziļākajām dūkstīm! Tad kāds apvainojies koķelis, pagrūž Zebru virsū kādam citam. Ar riteni atmetoties pret koku stūre tiek izsista Ventam no rokām un izgriesta pāri visām atdurēm. Kādu brīdi vēl turpinam pārvietoties, tad ar šausmām pamanu, ka trīs riteņi enerģiski rok kūdru, bet ceturtais tēlo buldozeru. Ar briesmīgiem krakšķiem priekšējā tiltā uzvinčojames kalnā un saprotam, ka tālāk brauksim klasikā. Skrūvējam nost pusass galu. Arī atskrūvēts tas negrib demontēties, ir jāņem nost ritenis. Beidzot tiepša ir nomontēts un ritenis vietā, var laist mašīnu lejā no domkrata. Pēkšņi mežā noplaiksnī tāds kā zibspuldzes uzliesmojums. Tā nav godīgi! Es jau biju pierakstījies haidžeka lietotāju pulciņā un pa zobiem no šī rīka dabūjis! Atkārtots atgādinājums par darba drošības tehniku. (Turpinājums sekos...)
 
Visi komentāri
 
85880. viesis 8.jūlijs 2003 8:38
0 0 Atbildēt

ta-a... atliksim redaktoru nepatikshanas lidz ritam, kad bus nakama dalja jagaida. Super!!! :)))

Redaktors 8.jūlijs 2003 8:44
0 0 Atbildēt

es zinu droši, ka līdz sestdienai daļas parādīsies regulāri :)

85888. viesis 8.jūlijs 2003 8:52
0 0 Atbildēt

Es kaut kā nesapratu, kas tas par uzliesmojumu. Kas ir haidžeks?

85901. viesis 8.jūlijs 2003 9:07
0 0 Atbildēt

To Qued: haidžeks ir tāds liels domkrats, šad un tad ar viņu neuzmanīgi apejoties ir iespēja ar šo rīku sastrīdēties un tad gadās ka šis mauc un ja trāpa tad tas ir pa īstam.....acīmredzot kaujas karstumā Indulis būs izteicis kādu neapdomīgu frāzi un haidžeks būs reāli apvainojies un ievilcis šim pa funktieri, rezultātās efekts ir tieši tāds kā divatā ar meiteni verojot negaisu vai fotogrāfējoties pasei. :)

85905. viesis 8.jūlijs 2003 9:11
0 0 Atbildēt

Paldies, skaidrs.

85984. viesis 8.jūlijs 2003 10:39
0 0 Atbildēt

Par pēdejo rindkopu - haidžeks tas ir tāds ļoti liels domkrats ar ļoti garu sviru, ar kuraas palīdzību paceļ vai nolaiž auto. Šī rīka konstrukcijā ir tāda, ja neuzmanīgi manipulē ar sviru, laižot lejā auto, tad tā ļoti ātri sāk vicināties un apdraud operātoru, kas ar to darbojas.

86048. viesis 8.jūlijs 2003 12:15
0 0 Atbildēt

vai ku labs izskaidrojums :):):)

86071. viesis 8.jūlijs 2003 12:39
0 0 Atbildēt

Isteniba lasot visu so, sezu un tecinu siekalinju, jo baigi jau nu interesanti izklausas un tur noteikti uz vietas ari butu bijis baigi labi. Prieks ka musejiem labi gaja!

86409. viesis 8.jūlijs 2003 22:45
0 0 Atbildēt

To ansisl: sēžot pie galda siltumā un omulībā iespējams ka siekala tiešām parādās, bet esot mežā, mitrumā, aukstumā un odu ielenkumā, ar lūžņu kaudzē pārvērtušos auto kautkur purva vidū, siekala netecēja, bet gribējās kaukt pēc siltām filča čībām un mīļās sausās flaneļa pidžammas.

99807. viesis 6.oktobris 2003 15:28
0 0 Atbildēt

NIVA IR VIS KRUTAKA MASINA!!!

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Krievijas autotirgus “ķīnizācija”

Krievijas automobiļu tirgu pārņem Ķīnas autobūve, Krievijas ražotāji nespēj konkurēt ar lielā Austrumu kaimiņa piedāvājumu. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Visu laiku labākais VW Passat? (+VIDEO) 12

Jaunais Volkswagen Passat bija un ir gada gaidītākais D segmenta modelis, kas turpmāk būs tikai universāļa izpildījumā. Pats galvenais, ka jaunais Passat būs ļoti “gardi” aprīkots un tas lieliski brauks. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Izmēģinām jauno Toyota C-HR PHEV (+VIDEO) 1

Jaunais Toyota C-HR ir lielāks, greznāks un jaudīgāks par iepriekšējo, turklāt tagad tam ir arī lādējamā hibrīda versija. TV Autoziņām bija izdevība iepazīties ar šo C-HR modeli testa braucienos Francijā. Lasīt vairāk

 

Šis hibrīds nav tas hibrīds. Kā atšķiras elektrificētie auto? (+VIDEO) 2

Daudzzīmolu auto dīleris Autohalle tagad saucas Auto Bassadone. Šoreiz sadarbībā ar AB servisa tehnisko speciālistu Edgaru Lulli salīdzināsim trīs veidu pašuzlādes hibrīdus - Opel mikrohibrīdu, Alfa Romeo vieglo jeb mild hybrid kā arī pavisam īstu Hyundai pašuzlādes hibrīdu. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti