Pabrauksim ar nākotnes auto! 26

 
15.jūlijs 2003 7:37

General Motors un Opel uzbūvējuši jaunu nākotnes auto prototipu – "Hy wire", kurš tiks darbināts ar ūdeņraža palīdzību. Ne īsti minivens, ne kupeja. "Hy wire" izskatās kā “izbēdzis” no kādas fantastikas filmas. Kādas tad ir šī auto priekšrocības un trūkumi?

uudensauto.jpg

Kāpjam iekšā. Kaut kas īsti nav kārtībā. Pārmaiņu bailīgajiem eiropiešiem pret dizainu vien būs gūzma iebildumu. Durvis neveras tā, kā esam raduši, bet gan gluži pretēji. Mazliet atgādina ZAZ vabolīti vai kādu Londonas taksi.

uudensauto1.jpg

Grīda gluda, bez izciļņiem vai paaugstinājumiem. Salonu grezno četri atsevišķi futūristiska izskata sēdekļi. Spoguļus dizaineri arī “ nolauzuši”, toties iebūvējuši mazus monitoriņus, kas rāda automobiļa sānos un aizmugurē notiekošo. Patīkamu noskaņu rada priekšējais stikls, kas stiepjas gandrīz no grīdas līdz pat jumtam.

uudensauto2.jpg

Kaut kā tomēr pietrūkst. Kur paslēpies dzinējs? Kur tad instrumentu panelis? Kur ātrumpārslēgs? Kur pedāļi? Nav! Un nevajag arī – vismaz ne šādam automobilim. Auto sirsniņa paslēpta gandrīz 30 cm biezajā grīdā, tāpat kā pārējie elementi, kuri nepieciešami objektam, kas kustas uz četriem riteņiem.

uudensauto3.jpg

Ierastās “barankas” vietā ieraugam vadības mehānismu – stūri, pedāļus, ātrumpārslēgu vienā. Gāze tiek piedota līdzīgi kā motociklam, pagriežot rokturi. Bremzes strādā aptuveni tāpat – rokturi pavelkot uz savu pusi. Vienīgais, kas palicis no parasta auto ir stūre – griežam pa labi vai pa kreisi.

Piespiežam pogu D (Drive) un aiziet! Asta la vista, baby!

Mārtiņš Šīrants

 
Visi komentāri
 
87458. viesis 15.jūlijs 2003 9:18
0 0 Atbildēt

Par to jau kaut kur lasīju - virsbūvi varot likt kādu gribi šasijai virsū. Starp citu, Reno Megane prototipam arī durvis vērās kā šim, bet bez vidus stieņa acīmredzot samazinās drošība sānu trieciena gadījumā, tāpēc šādas idejas reti tiek tālāk par prototipiem.

87459. viesis 15.jūlijs 2003 9:20
0 0 Atbildēt

shrots...

87460. viesis 15.jūlijs 2003 9:21
0 0 Atbildēt

Izskataas jau nu taa masina konkreeti peec kroplja..., bet es tomeer neatteiktos ar to izbraukt :)

87461. viesis 15.jūlijs 2003 9:22
0 0 Atbildēt

tā jau smuks autiņš, varēs bēmistiem blondīnes aplasīt no degungala :) tikai interesanti cik gadi paies līdz benzīns kļūs tik dārgs, ka šito atmaksāsies izmantot?

tagad jau drīz gandrīz visi liks durvis kā šķūnim :) tā jau tāda jauna modes lieta! incanti tikai vai braucot varēs atvērt un kas tad notiks?paskat mazda akal bija pirmā ar sava RXa šķūņa durvīm. un vai visiem patīk šitā sēdēt ar kājām taisni???

87469. viesis 15.jūlijs 2003 9:34
0 0 Atbildēt

Viss jau labi, bet tā gāze kā mocim... atkal visas rokas aizņemtas

87474. viesis 15.jūlijs 2003 9:45
0 0 Atbildēt

Bet tehniskie parametri - jauda, max ātrums, ūdens patēriņš, vai degviela speciāli jāsagatavo (jādestilē)?

87478. viesis 15.jūlijs 2003 9:57
0 0 Atbildēt

A vadāmība? Cik noprotu tas kroplis iet uz elektrību - t.b. palaižam pedāli (ručku) un tas tik ripo kā neitrālajā. Paprovē nu kādu līkumu uz grantenes (iesākumam)... roķenes normālas arī nava:(

87481. viesis 15.jūlijs 2003 9:58
0 0 Atbildēt

kuda mir kaķitca...

:(

87489. viesis 15.jūlijs 2003 10:08
0 0 Atbildēt

Driiz tjuuneesim elektromotora skanju... ;D

87492. viesis 15.jūlijs 2003 10:15
0 0 Atbildēt

Gribu, gribu, gribu tādu . . . Nu ļoti gribu ! Un vēl tālvadības pulti, lai uz stāvvietu nebūtu jāiet.

87503. viesis 15.jūlijs 2003 11:01
0 0 Atbildēt

Cartman_626-> ne jau ūdeni, bet ūdeņradi! :) tas jau nav gluži viens un tas pats :)

Bet tiešām, kur ir kautkādi parametri? Cik ātri šitas kustas, cik Zs attīsta tāds dzinējs? Cik patērē to degvielu (šinī gadījumā ūdeņradi), kādas izmaksas ir ūdeņradim? utt. ? Pa maz informācijas!

Bet no iekšpuses jau baigi labi, ka tik plašs skats uz ceļu- man tāds patiktu :)

87508. viesis 15.jūlijs 2003 11:11
0 0 Atbildēt

Reku atradu infu: www.cardesignnews.com/autoshows/200...iew/gm-hywire/ Tur rakstīts, ka ir 96kw, tas laikam tad ir ~130Zs! Es nekļūdos? Kā tur ar tiem KW, kāds zin?

Svars šitam ir 1,9t, nu nav nemaz tik viegls, bet nav jau maziņš.

Jā, bet cik ir max H un kāds uzrāviens utt, to neatradu.

87510. viesis 15.jūlijs 2003 11:15
0 0 Atbildēt

GM Hy-Wire ( www.h2cars.biz )

The fuel cell propulsion system is the same GM system designed for the HydroGen3 concept (top speed of 160 km/h or roughly 100 mph), which is based on an Opel Zafira. Inside, between the aluminum beams of the skateboard chassis, GM engineers have integrated an impressive technology package. An electric motor, mounted transversely, drives the front wheels.

The three-phase motor generates a maximum power of 60 kilowatts and delivers a maximum torque of 215 Nm (159 lb-ft). At a maximum 12,000 rpm, it drives the front wheels of the Hy-wire via a single-stage planetary gear with a transmission ratio of 8.67:1, leading to a maximum torque of 1,864 Nm (1,375 lb-ft) at the wheels.

The fuel cell stack is roughly the size of a PC tower, and consists of a block of 200 single fuel cells connected in series. The stack, which operates under a pressure of 1.5 - 2.7 bar, has a power density of 1.60 kW/l and produces 94 kilowatts continuously with a peak power of 129 kilowatts.

87514. viesis 15.jūlijs 2003 11:17
0 0 Atbildēt

bembis atkal pacenties :))))

BMW 745h

The 745h continues in the tradition of BMW hydrogen powered cars.

The 745h is powered by a 4.4-liter V8, featuring bi-VANOS variable valve timing, Valvetronic variable intake runners, and a fully variable intake manifold. The 745h does not require a complete hydrogen infrastructure and can use either hydrogen or premium unleaded gasoline.

Running on hydrogen, the 745h produces 184 horsepower and can achieve a top speed of 215 km/h (133 mph). The cruising range is 310 km (190 miles). Added to the 640 km (400 miles) range of the normal fuel tank, the 745h can go 950 km (600 miles) between fill-ups.

An Auxiliary Power Unit (APU) runs the 745h's power-consuming features. The APU operates on a Polymer Electrolyte Membrane (PEM) fuel cell that is independent of the engine, thanks to a direct hydrogen feed from the trunk-mounted tank. This means power accessories like air conditioning can be operated when the engine is shut off.

87515. viesis 15.jūlijs 2003 11:19
0 0 Atbildēt

neizskat'as, ka tur butu erti sedet...

87523. viesis 15.jūlijs 2003 11:56
0 0 Atbildēt

Ja priekšējais stilks ir praktiski līdz grīdai, un es esmu uzvilkusi īsus svārkus - vai mazliet netiktu novērsta pretim braucošo uzmanība:)? No otras puses, braucot var sakrustot kājas, jo gāze/ bremzēšana no tiek ar rokas vadību:)

87532. viesis 15.jūlijs 2003 12:56
0 0 Atbildēt

87558. viesis 15.jūlijs 2003 15:24
0 0 Atbildēt

briesmonis ne auto

87576. viesis 15.jūlijs 2003 16:45
0 0 Atbildēt

Lai Die's nogrābstās. :D

87582. viesis 15.jūlijs 2003 17:14
0 0 Atbildēt

It kā jau nav nemaz tik slikti un droši, ka pie tā visa arī klusu skan. Jautājums jau ir pavisam cits, kā tad ar jaudām? Vai ātrāk pa 50 km/h ies?

87610. viesis 15.jūlijs 2003 23:53
0 0 Atbildēt

sis auto maksas laikam kartigu piki!!!!!!

87734. viesis 16.jūlijs 2003 19:20
0 0 Atbildēt

a) pēc kropļa (lasi - renault) viņš izskatās tikai pirmajā brīdī, bet tur kur jau reālā dabā, uz asfalta - tur jau tīri smukiņš (vismaz, manām, SAABista acīm tur daudz kas visai pieņemams šķiet)

b) ne jau motora troksnis tur būs jātjūnē, bet programma - varēsim sacensties kodēšanā, kurš savam vāģim krutāku strāvas padevi motoriņam uzprogrammējis, kā arī kurš resnākus vadus uz motoru ielicis , vadības IGBTiem (MoSFET paveids) un motoram kādu papildus dzesēšanu uzlicis, krutākajiem - droši vien ar to pašu ūdeņradi dzesēšana būs uztaisīta.

c) pievērsiet uzmanību griezes momentam - ja nemaldos, kaut kur ap 10 tūkstošiem Nm (!) uz riteņiem sanāca...

d) un vispār nafig to padonu (sauktu par skateboard) tunēt - sākam tūnēt / būvēt virsbūves ko šamam virsū likt, kas tad tur - droši vien ar 4 skrūvēm un 1 štekeri klāt turās. Varu iedomāties, atradīsies arī tādi kas to virsbūvi vispār nafig nost noplēsīs, un brauks tikai ar to apakšu, vai vispār nopirks tikai to skeitu vienu pašu... Un kurš liedz to vadību pārbūvēt uz normālu stūri, vai uz džoistiku, vai kaut vai uz taustiņiem... vai vispār ar balsi vadāmu - tāpat tas viss ir elektroniski, un caur kompi...

109806. viesis 29.decembris 2003 22:27
0 0 Atbildēt

kooll.. gribu nodziivot tik ilgi ka $itaadi buus parastiem mirstiigajiem :)

122396. viesis 7.aprīlis 2004 15:16
0 0 Atbildēt

Labais autinsh.Es veelaaak taadu nopirktu.Man vinsh atgaadina trenazieri uz riteniem.

125595. viesis 9.maijs 2004 15:32
0 0 Atbildēt

ha-haa... nu jaa... Kas juus par mani njirgaajaties? Kad man buus taada? (Sugary15)

126873. viesis 18.maijs 2004 19:50
0 0 Atbildēt

stulbums. Es priekšroku dotu camaro vai labam bembim

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Nissan modernizējis krosoveru Qashqai (+ FOTO) 3

Pēc trim gadiem apritē, modernizāciju piedzīvojis viens no Nissan kompaktās klases modeļiem - krosovers Qashqai. Lasīt vairāk

 

Auto asociācija piedāvā risinājumu auto servisu legālas darbības veicināšanai 7

Katru gadu valsts budžets zaudē aptuveni 200 miljonus eiro, ko rada "ēnu tirgus", kas valda auto servisu nozarē. Tāpēc, lai veicinātu auto servisu legālu darbību, augstāku pakalpojumu kvalitāti un veicinātu nodokļu maksājumus, Auto asociācija rosina Latvijā ieviest autoservisu brīvprātīgas sertificēšanas sistēmu. Lasīt vairāk

 

Jaunā Škoda Octavia stājas uz konveijera

Pagājušajā nedēļā Čehijā tika uzsākta modernizētās Škoda Octavia ražošanu. Modelis būs pieejams ar plašu dzinēju klāstu, ieskaitot elektrificētās mild-hybrid versijas. Lasīt vairāk

 

Neuzmanīgs velosipēdists vai neuzmanīgs autovadītājs? (+ VIDEO) 39

Video autors ierakstam devis nosaukumu "Neuzmanīgs velosipēdists pārāk pārliecinoši uzbrauc uz pārejas". Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti