Leģenda: 40 gadi ar «Porsche 911» 14

7.augusts 2003 7:59

Porsche 911 visā pasaulē tiek uzskatīta par īstu sporta auto paraugu. Septembrī Porsche 911 svinēs savu 40. jubileju. Lai dzīvo leģenda!

porsche.jpg

901.jpg
Porsche 901 (1963.)
Pirmā Porsche 911 tika prezentēta 1963. gadā Frankfurtē. Pareizāk būtu teikt – nevis Porsche 911, bet gan Porsche 901. Par to, ka šis modelis tiek apzīmēts ar cipariem 911, nevis 901, varam pateikties nevienam citam kā Peugeot. Franču autoražotājs pret apzīmējumu 901 cēla iebildumus, jo arī toreiz Peugeot tika apzīmēti ar cipariņu, kura vidū stalti gozējās nulle. Sporta auto smēdē strādājošie aptuveni 1000 darbinieki Peogeot iebildumu ņēma vērā un nosauca jaundzimušo par 911.

ferd.jpg
Ferdinands Poršē
Dizainu un visu pārējo izstrādāja VW vaboles tēva un firmas vadītāja vecākais dēls Ferdinands Aleksandrs Porše. Toreiz Porsche 911 saņēma sešu cilindru boksermotoru. Līdz pat šai dienai nekas nav mainījies – tikai jauda. Pirmā Porsche 911 līdz simtam ieskrējās 9,1 sekundē, dzinēja jauda sasniedza 130 Zs. Tāpat kā šodien, arī toreiz bija skaidrs – Porsche 911 bija kaut kas īpašs. Maksimālais ātrums, kādu attīstīja šis auto bija katra mūsdienu vidusmēra auto cienīgs – 210 km/h. Starp citu, arī toreiz Porsche nebija nekāda VW vabolīte, kuru varēja iegādāties kurš katrs. Taču tas netraucēja Porsche 911 kļūt par kases grāvēju. 1966. gada septembrī jau bija pārdoti vairāk nekā 100000 šo auto. Pirmā Porsche 911 modeļa ražošana apstājās 1973. gadā.

porsche912.jpg
Porsche 912
Nepagāja gads, kad Porsche iepazīstināja jaunu modeli – 912. Tas bija mazliet lētāks, aprīkots ar 90 Zs jaudīgu četru cilindru dzinēju no 356 modeļa, taču neieguva popularitāti. Tālākajā sekoja Porsche 911 dzinēja kubatūras pakāpeniska palielināšana. Līdz 1989. gadam Porsche 911 jau bija saņēmusi 3,2 litru dzinēju.

Porsche izlaida arī vairākus modeļus, kā piemēru var minēt Porsche 928 ar astoņu cilindru dzinēju, kuram, pēc ekspertu domām, vajadzēja izkonkurēt Porsche 911. Taču Porsche fani visā pasaulē gluži vienkārši ignorēja piedāvāto jaunievedumu un palika uzticīgi vecajam modelim.

gt2-front-side-studio-300-179.jpg
Porsche 911 GT2
Runājot par Porsche, noteikti jāmin 1997.gads, kad pirmo reizi Porsche 911 tika aprīkota ar ūdens dzesi sērijveidā. Šīs pārmaiņas galvenokārt bija vajadzīgas tādēļ, lai ieturētu noteiktās izmešu normas. Un tomēr – fani bija sarūgtināti, jo nācās atteikties no raksturīgās motora skaņas. Taču tas nenozīmēja, ka Porsche 911 beidza pastāvēt. Porsche ir un paliek Porsche - arī Āfrikā un ar ūdens dzesi. Cerams – vēl 40 gadus.

Mārtiņš Šīrants, speciāli iAuto

 
Visi komentāri
 
91646. viesis 7.augusts 2003 8:47
0 0 Atbildēt

Varēja jau vairāk par kartru paaudzi...

91652. viesis 7.augusts 2003 8:55
0 0 Atbildēt

GT2 gan superskaists auto!

91654. viesis 7.augusts 2003 8:58
0 0 Atbildēt

nu ko, apsveicu Porsche 911 dzimshanas dienaa.. :)

91655. viesis 7.augusts 2003 8:59
0 0 Atbildēt

Vizuāli man GT2 pat patīk labāk par GT3.... Skatījos pa Discovery chanel raidījumu, kur reāli porshus džeks testēja... sakisti

91656. viesis 7.augusts 2003 9:04
0 0 Atbildēt

Visskaistākais ir 993 un Carrera RS 2.7

91664. viesis 7.augusts 2003 9:15
0 0 Atbildēt

vareeja jau uz to jubileju porsche man kaadu 911 uzdaavinaat...:)

91682. viesis 7.augusts 2003 9:44
0 0 Atbildēt

Visu cieņu šim auto!

91683. viesis 7.augusts 2003 9:47
0 0 Atbildēt

nu fender ne tev ir dzimshanas diena, bet porsham, kad buus tev tad prasi

91686. viesis 7.augusts 2003 10:00
0 0 Atbildēt

Eh, vajadzētu iespringt lai sev uz 40 gadu jubileju uzdāvinātu Porsche.

91749. viesis 7.augusts 2003 13:25
0 0 Atbildēt

Hip Hip uraaa PORSHE!

91754. viesis 7.augusts 2003 13:37
0 0 Atbildēt

skaņa viņiem nepoatīk :)

o jāāā,

mani arī zapiņa vai karavellas murrāšana vairāk aizrauj - kamēr citi cīnās par klusumu salonā, otri citi liek sporta (lasi - nekādus) izpūtējus

91816. viesis 7.augusts 2003 15:50
0 0 Atbildēt

Hip hip urraa, 40 gadniekam.

91855. viesis 8.augusts 2003 0:24
0 0 Atbildēt

Visu cienu sim cilvekam - tas velreiz parada, ko viens cilveks var panakt, vajag tikai veleties ko darit :)))

Ir gadijies USA braukt ar GT2 - bauda, kas lidzinas s...

Novelu visiem kaut reizi muza izbraukt ar Porsche :)))

John

93275. viesis 19.augusts 2003 0:52
0 0 Atbildēt

Lai lab'ak uzsvertu dzineja kubaturas pieaugumu- vareja pieminet, ka 1990 dzinejs bija jau 3.6 litri, jo 3.2 litri 911 bija, ja nemaldos, jau no 80 gadu sakuma.

Tavs komentārs
 
 
Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

BMW svin M nodaļas 50. gadu jubileju – īpašs motocikls un M4 kupeja (+ FOTO)

BMW M sportisko automobiļu ražotne šogad svin 50 gadu jubileju, atzīmējot to ar M4 CSL kupejas un motocikla M 1000 RR īpašo versiju. Lasīt vairāk

 

LTAB: Bez derīgas OCTA polises satiksmē joprojām piedalās aptuveni 1,3% transportlīdzekļu

Bez derīgas sauszemes transportlīdzekļu īpašnieku obligātās civiltiesiskās atbildības (OCTA) apdrošināšanas polises satiksmē joprojām piedalās apmēram 1,3% transportlīdzekļu, aģentūrai LETA pavēstīja Latvijas Transportlīdzekļu apdrošinātāju birojā (LTAB), atsaucoties uz kampaņas "Ja Tev nav OC/TA - nebrauc!" datiem. Lasīt vairāk

 

Valsts policija kopā ar CSDD veic transportlīdzekļu pārbaudes – trīs dienu laikā 23 pārkāpumi uz Vidzemes autoceļiem 1

Aizvadītajā nedēļā Valsts policija (VP) sadarbībā ar Ceļu satiksmes drošības direkciju (CSDD) veica transportlīdzekļu pārbaudes – trīs dienu laikā 23 pārkāpumi un 13 anulētas tehniskās apskates. Lasīt vairāk

 

Efektīva braukšana: kā samazināt degvielas rēķinus? 27

Daudzi autovadītāji savus automobiļus izmanto katru dienu, tāpēc ikmēneša rēķins par degvielu vairāku simtu apmērā vairs nav nekāds pārsteigums. Bieži vien cilvēki tērē vairāk līdzekļu degvielai nekā īrei vai pārtikai, un, naftas cenām strauji kāpjot, situācija var kļūt nekontrolējama. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti