Svētdien, 10. augustā ar 3,5 km prologu Turcijā sāksies Pasaules kausa (PK) izcīņas sestais posms cross country rallijreidā - Rallye d’Orient Cappadoce 2003, kurā dalību ņems arī četras ekipāžas no Latvijas. Sacīkšu mašīnas un tehniskais personāls jau ir ieradies Turcijā, bet sportisti ar avioreisu uz sacensībām izlido 8. augustā.
Latviju rallijreidā pārstāvēs komandas Rīga trīs ekipāžas: Māris Saukāns/Didzis Zariņš, Andris Lukstiņš/Ivars Krauklis un Andris Dambis/Ainārs Princis, kā arī komandas RE Autoklubs ekipāža Jānis Naglis/Valdis Purvinskis. A. Lukstiņš un A. Dambis pilotēs Ogres Servisa Centrā uzbūvētos T2 klases rallijreidu prototipus OSCar, bet M. Saukāns un J. Naglis tāpat kā iepriekš brauks ar T2 klases Mitsubishi Pajero.
Renē Metžē bez Master Group atbalsta
Rallye D’Orient rīkotājs ir kādreizējais Dakaras varonis Renē Metžē, kurš kopš deviņdesmitajiem gadiem sadarbībā ar Krievijas finansu korporāciju Master Group rīkoja iecienīto rallijreidu Master Rallye. Diemžēl, šogad R. Metžē ir zaudējis naudīgo sponsoru un tamdēļ rallijreids notiek ar mazāku vērienu.
Pieejamā informācija pagaidām ir ļoti skopa. Nav praktiski nekādas skaidrības par dalībnieku sastāvu. Pēc neoficiālas informācijas savu tautieti atbalstīs francūzis Žans Luī Šlesērs (Schlesser-Ford), kurš pašlaik PK izcīņas kopvērtējumā ir otrais, par astoņiem punktiem atpaliekot no portugāļa Karlosa Souzas. Būtu neloģiski, ja nepiedalīsies arī pats seriāla līderis, jo K. Souzam (Mitsubishi Galp) šogad pirmo reizi ir tik reālas cerības izcīnīt prestižo rallijreidu trofeju.
Maz ticams, ka piedalīsies Mitsubishi rūpnīcas komanda, jo tās prioritāte ir tuksnešu rallijs Arābu Emirātos un nākāmā Dakara. Tiesa, japāņi sevi noteikti pārstāvēs ar pazīstamiem privātkomandu braucējiem. Domājams, ka Turcijā startēs BMW X-Raid piloti. Iepriekšējā PK posmā Spānijā uz starta bija nevis divi BMW kā ierasts, bet jau veseli pieci un uzvarēja Luks Alfāns. Arī otro un ceturto vietu izcīnīja BMW braucēji, trešajā pozīcijā palaižot Ž. L. Šlesēru.
Rallye D’Orient Cappadoce 2003 kopējā distance ir 2949 kilometri, no kuriem puse ir speciālie ātrumposmi. Pirmdien, 11. augustā sportisti dosies pirmajā 420 kilometru garā posmā (ātrumposms 243 km). Pēc līdzīga scenārija noritēs arī pārējās dienas – katru dienu jāveic aptuveni 300 km ātrumposms un divreiz garāka kopējā distance. Vienīgi sestdien – rallijreida finišā trase būs nedaudz īsāka – 272 kilometri (ātrumposms 148 km).
Latvieši cīņai gatavi
Uz Turciju ir sagatavoti jau divi prototipa OSCar eksemplāri, un pie otrā stūres pārī ar Aināru Princi sēdīsies pats konstruktors Andris Dambis. Latvijā veiktie izmēģinājumi nav likuši veikt izmaiņas OSCar konstrukcijā. „Kopumā esam apmierināti ar padarīto,” pirms izbraukšanas sacīja Andris Dambis, „Ir piestrādāts pie dažādu mezglu regulēšanas, īpaši pie stūres iekārtas, lai padarītu auto vadīšanu vieglāku. Domāju, ka sacensība Turcijā ļaus saprast OSCar spēku samēru un mūsu pašu varēšanu.”
„Mūsu Pajero ir pārbaudīts un noregulēts cietai un akmeņainai trasei. Cik var spriest, apstākļi trasē būs līdzīgi sacensībām Itālijā, kur bijām pavasarī. Jūtamies labi un esam gatavi cīņai,” optimistiski noskaņots bija arī Māris Saukāns.
„Salikām atkal kopā veco Pajero, jo citas iespējas pagaidām nav. Jāiztur sacensība līdz galam un tad jau redzēs, ko mūsu mašīnas un kats būsim vērti,” sacīja Jānis Naglis, kurš Turcijā pirmoreiz startēs pārī ar Jāņa Āža ekipāžas stūrmani Valdi Purvinski, jo uz sacensībām nevarēja doties Modris Mēters.
Jāatzīmē, ka pagaidām labākā starptautisko sacensību bilance ir J. Naglim, kurš par spīti novecojušai tehnikai līdz šim vienīgais ir spējis sasniegt finišu visos PK posmos, turklāt šogad Itālijā un Marokā ierindojies salīdzinoši augstās vietās – Itālijā 82 dalībnieku konkurencē 26. vietā, bet Marokā divdesmitais starp vairāk nekā 50 ekipāžām.
M. Saukānu ilgi vajāja dažādas neveiksmes un labi izdevās nostartēt vienīgi Marokā, kur ekipāža ierindojās 18. vietā. Savukārt A. Lukstiņš ārzemēs nav braucis kopš pagājušā gada Master Rallye. A. Dambis braucēja ādā rallijreidu sacensībās ir startējis tikai Latvijā, toties kā mehāniķis viņš ir bijis visās PK sacensībās ar latviešu braucēju līdzdalību un lielo rallijreidu virtuvi pazīst labi.
Ainārs Zariņš
LAF Cross Country komisijas
preses sekretārs (6439409)
plašāka informācija www.crosscountry.lv
sanaaca Tranziita Terminaalaa apluukot naglja masiinu. vispar iespaidiigs monstr, neklas nebija sists. bus interesanti p[alukot uz vinju pec gonkas.