Klasika: Linkoln Twelve mod. «KB» 277B 14

 
12.augusts 2003 10:07

Firma “Linkoln Motor Co”, kas piederēja brāļiem Henrijam un Vilfredam Lelandiem, 20.- 30. gados bija orientējusies uz dārgu un reprezentablu vieglo automobiļu izgatavošanu nelielās sērijās.

20. gadu sākumā tā dažādu iemeslu dēļ bija krietnu summu parādā ASV nodokļu policijai un lūdza palīdzību populārajam auto būvētājam Henrijam Fordam. Viņš uzņēmumu izpirka, bet pēc neilga laika radās nesaskaņas starp H. Fordu un brāļiem Lilandiem, kuriem savu uzņēmumu nācās pamest. Firmu “Linkoln” iekļāva “Ford Motor Co” sastāvā.

link1.jpg

Sākumā Linkoln automobiļus būvēja tikai ar V – 8 cilindru motoriem (SV), bet 1931. gada beigās radīja jaunu V-12 cilindru SV motoru. Šo jauno Linkoln sēriju apzīmēja ar literu “KB”. Paralēli turpināja ražot modeļus ar V-8 cilindru motoriem, kuru apzīmējums bija “KA”. “KB” sērijas auto ar lielo motoru ražoja līdz 1934. gadam, kad tika izstrādāts mazākas kubatūras V- 12 cilindru motors. Konstruktīvi tas līdzinājās V-8 cilindru motoram,  to uzstādīja gan “KB” sērijas automobiļos ar riteņu bāzi “145”, gan arī  “KA” sērijas modeļos ar riteņu bāzi “136”.

link2.jpg

Uz šīm dārgajām šasijām tika montētas dažādu auto karosēriju firmu virsbūves. Augstās cenas dēļ pieprasījums nebija sevišķi liels, tādēļ saražoto auto skaits bija pāris tūkstoši gadā un ar katru gadu samazinājās. 
Šis auto ir viens no lielākajiem 1934. gada modeļiem. Tā 7– vietīgā limuzīna virsbūve izgatavota no alumīnija sakausējuma, tādējādi samazinot auto svaru. Tolaik auto ražošanā tas bija ļoti progresīvs risinājums.. Pavisam izgatavoja tikai 215 šādus limuzīnus.

link3.jpg

30. gadu sākumā Linkoln automobiļu partiju iepirka PSRS valdība reprezentācijas vajadzībām. 1934. gadā PSRS II rakstnieku kongresa laikā šo auto uzdāvināja rakstniekam Maksimam Gorkijam  par ieguldījumu padomju literatūras attīstībā un sociālisma sistēmas slavināšanā. Ilgi viņam ar to nebija lemts braukt, jo 1936. gadā rakstnieks mira. 30. gadu beigās, sākoties Staļina represijām, auto noslēpa. Tikai  60. gadu sākumā rakstnieka mazmeitas Marfa un Darja Paškovas auto sāka izmantot izbraukumiem pa Piemaskavu. Vēlāk auto nonāca M. Gorkija muzejā, bet palika abu mazmeitu īpašumā.

Tā kā glabāšanas apstākļi muzejā bija nepiemēroti un auto eksponēt nebija nekādu izredžu, mazmeitas izšķīrās par visai radikālu soli: neraugoties uz muzeja vadības protestiem, 1987. gadā Linkolnu pārdeva Rīgas Motormuzejam. Pašlaik tas apskatāms Rīgas Motormuzeja ekspozīcijā.

link4.jpg

LINKOLN – TWELVE mod. “KB” 277 B

ASV, 1934

TEHNISKIE DATI:
150 HP,  V12 cil., 6782 cm3, SV, 2526 kg, 129 km/h


Valdis Kļaviņš,
Rīgas Motormuzeja galvenais krājuma glabātājs

 
Visi komentāri
 
92287. viesis 12.augusts 2003 10:22
0 0 Atbildēt

shitaa mashiina veel ir braucama???

92299. viesis 12.augusts 2003 11:13
0 0 Atbildēt

Es domāju, ka Motormuzējā visas mašīnas ir braucamas. Vai nē?

92330. viesis 12.augusts 2003 12:26
0 0 Atbildēt

mja, 7litriigais motors un tikai 150HP. nez vai ar muusdieniigiem liidzekliem vareetu no taa motora reaalu monstru uzcept?

92349. viesis 12.augusts 2003 13:24
0 0 Atbildēt

forshi, ka shaadi raksti paaraadaas iauto!

92366. viesis 12.augusts 2003 13:56
0 0 Atbildēt

Ixele :) pirksi?

92369. viesis 12.augusts 2003 14:19
0 0 Atbildēt

Reāls motoriņs šim skaistajam auto.

92447. viesis 12.augusts 2003 16:09
0 0 Atbildēt

bullshit...

92531. viesis 12.augusts 2003 19:25
0 0 Atbildēt

viesis - droši vien tikai pilnībā no jauna būvējot motoru. Motors būvēts no tā laika materiāliem un izmantojot tā laika tehnoloģijas, kas atsaucas uz motora daļu masu, precizitāti u.tml.

92587. viesis 13.augusts 2003 10:42
0 0 Atbildēt

to viesis 12.08.2003. 19:09:

bullshit ir jaunie korejiešu un citi sūdi, bet šo nosaukt par bullshitu var tikai galīgais atsaldenis ar 8 klašu nepabeigto izglītību:|

92626. viesis 13.augusts 2003 13:16
0 0 Atbildēt

Kaads viesis laikam napamaniija virsrakstaa vaardinju "klasika"...

92665. viesis 13.augusts 2003 16:28
0 0 Atbildēt

Es teitku tā, tajā laikā no 7l motora 150Zs, tas ir kruta.

92671. viesis 13.augusts 2003 16:47
0 0 Atbildēt

Sho es cienu - ar patiesu prieku lasiiju rakstinju. Super! Vajag veel!

94369. viesis 26.augusts 2003 18:45
0 0 Atbildēt

Nu ta beidzot IAuto pievērsušies vecajiem autiņiem. Ceru ka šis nebūs pēdējais raksts. Veiksmi! :)

118564. viesis 11.marts 2004 16:37
0 0 Atbildēt

Forsi

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Nissan modernizējis krosoveru Qashqai (+ FOTO) 3

Pēc trim gadiem apritē, modernizāciju piedzīvojis viens no Nissan kompaktās klases modeļiem - krosovers Qashqai. Lasīt vairāk

 

Auto asociācija piedāvā risinājumu auto servisu legālas darbības veicināšanai 7

Katru gadu valsts budžets zaudē aptuveni 200 miljonus eiro, ko rada "ēnu tirgus", kas valda auto servisu nozarē. Tāpēc, lai veicinātu auto servisu legālu darbību, augstāku pakalpojumu kvalitāti un veicinātu nodokļu maksājumus, Auto asociācija rosina Latvijā ieviest autoservisu brīvprātīgas sertificēšanas sistēmu. Lasīt vairāk

 

Jaunā Škoda Octavia stājas uz konveijera

Pagājušajā nedēļā Čehijā tika uzsākta modernizētās Škoda Octavia ražošanu. Modelis būs pieejams ar plašu dzinēju klāstu, ieskaitot elektrificētās mild-hybrid versijas. Lasīt vairāk

 

Neuzmanīgs velosipēdists vai neuzmanīgs autovadītājs? (+ VIDEO) 39

Video autors ierakstam devis nosaukumu "Neuzmanīgs velosipēdists pārāk pārliecinoši uzbrauc uz pārejas". Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti