Latvijā ir mazāk auto nekā citās Eiropas valstīs 8

 
8.septembris 2003 8:42

Latvijā, salīdzinot ar citām Eiropas valstīm, ir ļoti maz automašīnu, liecina Eiropas statistikas biroja "Eurostat" apkopotie dati par auto izplatību Eiropas valstīs.

Saskaņā ar šo infromāciju Latvijā ir 235 automašīnas uz 1000 iedzīvotājiem, kas ir zemākais rādītājs starp kandidātvalstīm, kas nākamajā gadā plāno iestāties Eiropas Savienībā (ES). Tiesa, "Eurostat" ir apkopojis datus par 2000.gadu, un kopš tā laika situācija varētu būt mainījusies, jo, salīdzinot ar 1999.gadu, 2000.gadā Latvijā automašīnu skaits uz 1000 iedzīvotājiem ir palielinājies par 82. Tikpat straujš kāpums bijis vēl tikai Igaunijā, kur uz 1000 iedzīvotājiem ir 340 automobiļu, un Lietuvā, kur šis rādītājs ir 317. Saglabājoties šādām kāpuma tendencēm, Latvija tagad varētu būt atstājusi pēdējo vietu. Starp kandidātvalstīm visvairāk automašīnu ir Maltā - 483 uz 1000 iedzīvotājiem. Savukārt ES valstīs visvairāk automašīnu ir Luksemburgā - 623 uz 1000 iedzīvotājiem, kā arī Itālijā, kur šis rādītājs ir 563 mašīnas. Savukārt vispieticīgākā spēkratu ziņā ir Grieķija, kur uz 1000 iedzīvotājiem ir 304 automašīnas. RĪGA, SEP 07, BNS
 
Visi komentāri
 
95536. viesis 8.septembris 2003 8:55
0 0 Atbildēt

Latvijaa ir vismazaak, bet za to visbiezaakaas mashiinas! :p

95545. viesis 8.septembris 2003 9:32
0 0 Atbildēt

Kaut kā no rītiem uz Rīgas tiltiem mani nepārņem sajūtas, ka Latvijā to auto tā pamazāk. Bet, aizbraucot uz laukiem, škiet, ka ka tur vieglie auto ir mazāk neka 'padomju laikos. Ja tā pavēro, lauku sētās stāv ļoti daudz auto vraki - veci rekordi,kadeti u.c. Ne velti CSDD uztraucaspar 300 000 uzskaitē esošu auto, bez TA un apdrošināšanas. Tāpēc, Saeimā drīz sāks izskatīt "Nolietotu transportlīdzekļu apsaimniekošanas likumu", kurš nākamgad regulēs šrotauto izmentošanas un pārstrādes kārtību. Šis likums ir obligāta ES prasība.

95549. viesis 8.septembris 2003 9:39
0 0 Atbildēt

Varētu teikt jauki. Mazāk auto, tīrāks gaiss.

95616. viesis 8.septembris 2003 12:50
0 0 Atbildēt

Nu Rigas centra gan ta neliekas!

Izskatas, ka katrs lunis pedejos santimus sagrabinajis vacai lamatai un noteikti uzskata, ka tagad vinam no majas durvim jaiebrauc tisi darba vieta ar savu miskasti.

No vienas puses piekritu, akcizes benzinam pacelsanai un RD planiem palielinat maksu par stavesanu centra varbut tad paliks mazak lunju ar vecam grabazam pilsetas centra. Ja nav naudas lai brauc ar trolejbusu nevis ar savam lamatam lien centra!

"Menjshe narodu boljshe kislarodu"

95660. viesis 8.septembris 2003 14:26
0 0 Atbildēt

Nu,Romiqe,tas gan ir švaks teksts-katram ir tiesības braukt ar auto,nav nozīmes gadiem.Ir cilvēki,kuri uzskata,ka naudu var izlietot saprātīgāk,nekā ieguldot savu vērtību strauji zaudējošā jaunā auto-kas tad visiem ar jauniem auto jābrauc?

95662. viesis 8.septembris 2003 14:29
0 0 Atbildēt

Romiqe laikam brauc ar 2003.gada augustā ražotu auto (vai varbūt patriotiski iet ar kājām vai ar sab.trans.?):). Gadās jau centrā pa lūznim kādreiz, bet ka tie īpaši dominē - nevarētu teikt. Vecrīgā piem. BMW X5 ir ne-mazums (par Lexus, Jaguar un Mercedesaam nemaz nerunājot). Citās Eiropas pilsētās nav tā...

95677. viesis 8.septembris 2003 15:02
0 0 Atbildēt

Citās Eiropas pilsētās tik bagātīgs auto parks kā Rīgā tiešām nav. Nupat biju komandējumā Zviedrijā. Stokholmā nu vēl tā - jauno auto padaudz, bet pārsvarā jau saabi un 700-900 volvo. BMW X5 triju dienu laikā redzēju vienu, jauno 700-to arī vienu.Pat "vietējie" 60 -tie un 80-tie volviķi ne pārāk daudz. Bet, kad aizbraucām uz "provinci", t.i., uz pilsētu kādus 100 km no Stokholmas, tur gan redzējām auto - pārsvarā pavisam vecos 90 saabus un 200-tos volvo, arī pa kādai sierrai...

kādas tur ES normas ???

95746. viesis 8.septembris 2003 17:42
0 0 Atbildēt

jasmine:

Ne Romiqe brauc ar 1,5 gadus vecu auto...

Mans texts varbut tiesam ir paskarbs, bet ir kaut kas jadara lai butiski samazinatu auto skaitu pilsetas centra, jo sados tempos piaugot auto skaitam, pec kada laika no ritiem un vakaros satiksme centra vienkarsi nostopesies. Un ja ta tad jarada apsatkli lai ar auto pilseta var atlauties iebraukt ierobezots skaits cilveku, par visu attiecigi jamaksa. Jasakarto sab. transports lai attiecigi tiiem kam nebus iespeju uztureties ar auto pilsetas centra butu iespeja normali noklut nepieciesamaja vieta. Tas ir, imho, normals risinajums - japadara iebrauksanu centra par exkluzivu prieku...

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Krievijas autotirgus “ķīnizācija”

Krievijas automobiļu tirgu pārņem Ķīnas autobūve, Krievijas ražotāji nespēj konkurēt ar lielā Austrumu kaimiņa piedāvājumu. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Visu laiku labākais VW Passat? (+VIDEO) 13

Jaunais Volkswagen Passat bija un ir gada gaidītākais D segmenta modelis, kas turpmāk būs tikai universāļa izpildījumā. Pats galvenais, ka jaunais Passat būs ļoti “gardi” aprīkots un tas lieliski brauks. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Izmēģinām jauno Toyota C-HR PHEV (+VIDEO) 1

Jaunais Toyota C-HR ir lielāks, greznāks un jaudīgāks par iepriekšējo, turklāt tagad tam ir arī lādējamā hibrīda versija. TV Autoziņām bija izdevība iepazīties ar šo C-HR modeli testa braucienos Francijā. Lasīt vairāk

 

Šis hibrīds nav tas hibrīds. Kā atšķiras elektrificētie auto? (+VIDEO) 2

Daudzzīmolu auto dīleris Autohalle tagad saucas Auto Bassadone. Šoreiz sadarbībā ar AB servisa tehnisko speciālistu Edgaru Lulli salīdzināsim trīs veidu pašuzlādes hibrīdus - Opel mikrohibrīdu, Alfa Romeo vieglo jeb mild hybrid kā arī pavisam īstu Hyundai pašuzlādes hibrīdu. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti