Vairāku nedēļu garumā tika stāstīts par to, ka 6.-7. septembrī Bauskas pusē, Mūsas trasē notiks iAuto rallija kausa 4. posms. Un notika arī. Un kā vēl notika...
Viss sākās jau piektdienas vakarā, kad ar HANSA AUTO piešķirto Suzuki un OPEL kopražojumu AGILA ieradās organizatori [mēs] un aktīvākie dalībnieki. Tika uzceltas teltis, kurināts liels ugunskurs. Kaut arī nakts bija auksta, visi veiksmīgi to pārcieta.
No rīta sāka rasties arī pārējie dalībnieki un tiesneši. Laikam visi bija pamanījuši, ka šoreiz pasākums tika organizēts sadarbībā ar SO "Mazozoli 4reiz4". Pēc reģistrācijas bija skaidrs, ka līdz bāzei atbraukuši 30 dalībnieki. Izrādījās, ka būtu bijis arī 31. dalībnieks, bet apmēram 500m no bāzes notika neliels „crash purns-purnā”, kurā uzvarēja Mercedes džips (arī dalībnieks), izslēdzot uz reģistrāciju steidzošos Renault 21 jebkādas iespējas piedalīties šajā posmā. Tehniskā komisija pie Lazdāna visiem nebija vienkārša – kādam pietrūka drošības jostas, kuras nācās atrast un uzmontēt, bet dažiem nebija ugunsdzēšamā aparāta. Pēc tam jau tika izsniegtas leģendas, kas radīja lielu satraukumu ar matemātikas olimpiādes „piegaršu”. Pēc dalībnieku sapulces rallijs varēja sākties. Pēdējie sagatavošanās darbi - zemo spoileru noņemšana un ... aiziet!
Plkst. 12 bija paredzēts pirmais starts. Pirms startēšanas – alkohola tests. Lūdzu, tie, kas nav atdevuši norakstīšanai alkotestera uzgaļus, atrodiet iespēju tos atdot Tusim (Andim) - tel. 9178931! Tas ir svarīgi. Cik atceros, nevienam no dalībniekiem netika konstatēts vairāk kā 0.00. Tā kā leģenda tika rakstīta pilnīgi citiem laika apstākļiem (sestdien bija sauss laiks), tā daudziem izlikās pārāk vienkārša. Kaut arī ne visi to spēja nobraukt ideāli. Vietējie atkal bija neizpratnē par kaut kādiem automobiļiem, kas virzās pa ceļiem ar 42 km/h... Arī OPEL AGILA nobrauca šo maršrutu, tikai ātrāk, lai paskatītos, kur dodas citi dalībnieki. Bija interesanti sastapt dalībniekus arī uz citiem – leģendā neparedzētiem ceļiem – tātad nomaldījušies. Viena ekipāža kaut kādā veidā pat pamanījās izvairīties no viena laika kontroles punkta. Vietējie nereta uzdeva jautājumu - ko mēs reklamējot? - Opeli!
Pēc leģendas brauciena sekoja papildsacensības uz asfaltēta laukuma Mūsas trasē. Tika saliktas riepas tā lai braucējam nāktos uzzīmēt „puķīti” no vairākiem astotniekiem. Šeit izcēlās divi auto: Subaru Impreza Sti – nobrauca visātrāk, kā arī Honda Civic – brauca ar rokasbremzi... Pēc šīm sacensībām vadībā izrāvās vairāki līderi.
Tā kā daudzi dalībnieki apgalvoja, ka leģendas regularitātes brauciens ir bijis par vieglu, nācās domāt, kā „labot situāciju”. Bija atlicis tikai pēdējais posms – nakts orientēšanās. Orientēšanās zonas punkti bija izdomāti tad, kad divas nedēļas bija lijis lietus, bet tagad viss atkal bija sauss. Priekš sestdienas šie punkti bija pārāk viegli atrodami. Laika normu arī negribējās samazināt, jo tas tikai palielinātu braukšanas ātrumu – būtu bīstami. Tad arī nolēmām OZ punktus izvietot nedaudz sarežģītākās vietās. Pie tam vietas bija izdomātas tā, ka normāli piebraukt pie tām varēja tikai no vienas puses, bet no citām – gaidāms „rokenrols”.
Pirms pirmā starta arī es nolēmu izbraukt visus punktus un pierādīt, ka ar šo mazo „elektromobīli”, kā par to draudzīgi izteicās MarkoPolo, Opel Agila tas ir iespējams. Biju jau izbraucis un atradis 3 punktus, kad atskanēja pirmais SOS zvans. Pie 7. punkta uz vēdera "sēž" VIP ekipāža. Plāni mainījās un devāmies apskatīt neveiksminiekus. Izrādījās, ka šie peļķi bija mēģinājuši šķērsot pa kreiso malu, kura izrādījās mānīgi šaura. Pēc kāda laika tika atsaukts mazais Land Rover Defender un VIP auto varēja turpināt ceļu. Pēc tam šādus palīgā saucienus es vairāk neskaitīju – Mazozolu Defenders bija noslogots.
Izrādījās, ka sapulcē bijām piemirsuši pateikt, ka viegli nebūs... Dalībnieki, plānojot maršrutu, bija kļūdījušies un to nosprauduši pa vissliktākajiem, bet taisnākajiem ceļiem. Tomēr viss beidzās labi. Bāzē atgriezās visi 30. Pēc sacensības vēl aizbraucu savākt atlikušos kontrolpunktus – ar Opel Agila visi bija sasniedzami. Īpaša uzslava tiem, kas "noslīkušajiem" nepabrauca garām, bet gan centās palīdzēt. Pirmkārt tas attiecas uz Andi Feldmani (Tusis), par ko viņš saņēma specbalvu 1 stundas bezmaksas braucienu ar šo aparātu no www.bokarti.lv
Atgriežoties bāzē bija dzirdami tikai daži vārdi – peļķes, rises, iesēsties un izvilkt... Ap plkst. 2-3 visi palicēji devās gulēt, lai sagaidītu rezultātu pasludināšanu un apbalvošanu, kas paredzēta svētdienas 12. Tā arī notika un uzvarētāji tika apbalvoti. Balvu par vistīrāko auto pēc sacensībām saņēma Austris Antons ar sarkano fordu - 30Ls dāvanu karti no GRIETAS. 3 stundu darbu no ERVO & CO saņēma Valērija ar Kia Sportage - viņa izcēlās ar to, ka vairākas reizes uzvārīja dzinēju, uzsēdās uz vēdera (ar džipu!), kā arī to, ka šī bija vienīgā sieviešu ekipāža. Skatīt posma rezultātus šeit. Kopvērtējums ir šeit.
Pēc apbalvošanas mēs nolēmām apskatīt izbraukātos ceļus dienas gaismā. Tas apskatāms arī fotogrāfijās – galerijā. Ja dalībnieki to būtu redzējuši, droši vien būtu meklējuši citus ceļus. Naktī viss izskatījās savādāk. Arī šeit viss bija veicams ar Opel Agila. Ja man jautātu ideālu auto gan laukiem, gan pilsētai – un pa pieņemamu cenu, teiktu, ka tas varētu būt šis auto.
Paldies mūsu atbalstītājiem: TSC AUTO, DDC, ERVO&CO, GRIETA, BOKARTI.LV, AUTOEURO, NEXT, JAUNĀ AVĪZE.
Īpašs paldies HANSA AUTO, kas piešķīra tik izturīgu un praktisku auto, kas mani nepievīla pat dubļainajās stigās.
iAuto rallija 4.posms - Zelta Bauska (II)
iAuto rallija 4.posms - Zelta Bauska (I)
Lai arī ko teiktu dalībnieki, tomēr visiem bija viens jautājums - kad būs nākošais posms? Nākošais rallija kauss varētu notikt pēc 6 nedēļām. Aicinām piedāvāt savus laika un vietas variantus.
Šeit varat noskatīties arī 12. ekipāžas (2.vieta) treku - kā tika veikta dienas un nakts trase. Lūdzu pagaidiet 30 sekundes starp posmiem.
Uzmanību tiem, kas maksāja dubulto dalības maksu! Rezultāti tiks apkopoti šīs dienas laikā - publicēs tos šeit pat.
Elmārs Biele
Nezinu, šķiet tā: Gribi iznīcināt auto - dodies uz iauto rally! :))