Pašlaik notiekošajā autoizstādē Frankfurtē var apskatīt dažus ļoti īpašus auto. Viens no tiem ir Bugatti EB 16/4 Veyron. Kopš Bugatti ir VW meitas uzņēmums, autoražotājam iet aizvien labāk. Un lūk – rezultāts.
ugatti EB 16/4 Veyron savu vārdu ieguvis pateicoties pazīstamajam autobraucējam Pjēram Veironam (Pierre Veyron), kurš trīsdesmitajos gados, braucot tieši ar Bugatti ražojumiem, autosportā guva ievērojamus panākumus. Runājot par Bugatti EB 16/4 Veyron gaitas īpašībām un tehniskajiem datiem, gribas jautāt tikai vienu: “Tas vispār ir iespējams?”
Kā izrādās, ar W16 dzinēju un tiešās iesmidzināšanas sistēmu daudz kas ir iespējams. 1001 Zs tiek sasniegts pateicoties četrām turbīnām un astoņu litru darba tilpumam, degmaisījuma padevi cilindriem regulē 64 vārsti. Kā jau šādiem auto pierasts, dzinējs novietots uz pakaļējās ass. Auto spēj sasniegt 406 km/h lielu maksimālo ātrumu, līdz 300 km/h Bugatti EB 16/4 Veyron ieskiesies 13 sekundēs.
Starp 2200 un 5500 apgr./min. dzinējs sasniedz neiedomājamu 1250 Nm lielu griezes momentu. Šādu “nezvēru” iespējams novaldīt tikai pateicoties speciāli veidotai alumīnija sakausējuma virsbūvei, visu četru riteņu piedziņai un gandrīz perfektai aerodinamikai. Bugatti EB 16/4 Veyron aprīkots ar 20 collu diskiem. Un kā gan savādāk – “ar cīsiņiem nav aršana”.
Lieki piebilst - salonā atradīsim visu to labāko. Kā savā laikā teicis pats Etore Bugatti: “Nekas nav par skaistu, nekas nav par dārgu.” Bugatti EB 16/4 Veyron šai frāzei atbilst pilnībā.
Shearer, speciāli iauto
vot tas ir kaut kas labs-īstie litri un īstie zirgi.
V8