Plāno auto nodokļi darīt atkarīgu no degvielas patēriņa 31

 
15.septembris 2003 11:29

Vācija plāno nākotnē automašīnas nodokli (Kfz-Steuer) darīt atkarīgu no automašīnas degvielas patēriņa jeb CO2 atgāžu līmeņa. Vācijas laikraksts “Welt am Sonntag” ziņo, ka jau tuvākajā laikā ievērojami palielināsies nodokļi automašīnām ar lielajiem dzinējiem vai arī vecāka gada spēkratiem.

Pašlaik Vācijas Vides ministrija saskaņo jauno modeli nodokļu aprēķināšanai.

Avots: www.eiropa.lv

 
Visi komentāri
 
96675. viesis 15.septembris 2003 11:35
0 0 Atbildēt

man jau liekas ka degvielas paterinsh un CO2 atgazu liimenis nav viens un tas pats, bet nu no uzrakstita tads iespaids rodas. varbut labak vardinju "jeb" aizstat ar "vai"?

96677. viesis 15.septembris 2003 11:36
0 0 Atbildēt

ja to ieviesīs pie mums tad būs vāks-nebrīnos ja mūsu tizlenīši arī šo variantu pasteigsies ieviest

96678. viesis 15.septembris 2003 11:36
0 0 Atbildēt

Ļoti sakarīga doma! Gribi piedirst gaisu - maksā!

96680. viesis 15.septembris 2003 11:39
0 0 Atbildēt

Tad nu buutu jautri, ka kexi metinaatu apakalj izrautos katalizatorus

96681. viesis 15.septembris 2003 11:39
0 0 Atbildēt

Aha, gribi pa ceļu braukt, maksā nodokli - mēs gan neuzņemamies tos ceļus remontēt. Gribi lielu dzinēju, maksā - mēs, nu bet protams, nekādi netaisamies to piebezdēto gaisu filtrēt un attīrīt.

Domājāt, būs nodoklis, visi pirks jaunākās mazlitrāžas? A hromētu tapu pakausī, kur lūpu aizāķēt nevajag?

96690. viesis 15.septembris 2003 12:04
0 0 Atbildēt

:D Graber : tagad modee esot zelta podzinjas uz pieres ...

96696. viesis 15.septembris 2003 12:13
0 0 Atbildēt

Šitas gadījums jāpiemēro visiem dīzeļauto, kuri brauc bez kvēpu filtra. Paņemiet baltu tīru drānu un paturiet pie izpūtēja, lai kāds kārtīgi nospiež paātrinājuma pedāli un paveraties uz drāniņu atkārtoti. Šos melnos kvēpus elpo visi cilvēki, no tā rodas plaušu vēzis.

Un ar kvēpu filtriem nav aprīkots neviens auto kurš tiek ražots Vācijā, tikai franči ir parūpējušies par cilvēku veselību. Visi jaunie MB, BMW un VW lielie dīzeļdzinēji ir lielākie gaisa piemēslotāji.

SinIII

96697. viesis 15.septembris 2003 12:17
0 0 Atbildēt

Papildinājums. EUR4 normas nepieprasa kvēpu filtrus. un bazunēšana par samazinātajiem izmešiem arī ir tikai acu aizmālēšanai. Tāpēc arī autobūvētāji izmato šo robu, lai savus jaunos dīzeļražojumus neaprīkotu ar kvēpu filtriem. Tākā ražotājiem interesē tikai peļņa nevis cilvēku veselība un apkārtējā vide.

SinIII

96699. viesis 15.septembris 2003 12:19
0 0 Atbildēt

Bet paskat, vareja nevis nodokli autinjiem ar lielu CO palielinat, bet gan ar mazu CO samazinat.

Bet laikam esmu naivs...

Aldis

96700. viesis 15.septembris 2003 12:20
0 0 Atbildēt

Nu gan, sapirksies nu tik 1.1 benziinniekus un tad uz katra krusta slaaps tik nost, jo nepratiis normaali uzsaakt maukt ar taadu supervaagenu... :P

96701. viesis 15.septembris 2003 12:22
0 0 Atbildēt

stulbums - dažam labam vecam auto izmeši tīrāki nekā 3gadus veciem nojātiem companīkāriem, kuru noripojuši 350+Kkm....atkal jāj smadzenes....

96702. viesis 15.septembris 2003 12:35
0 0 Atbildēt

He he, gan jau pie mums arii tas buus. Tad lielaakaa dalja brauks ar mopchikiem vai staigaas kaajaam. Un laucinieki rudenii kartoshku un citas veltes vediis ar beeriishiem uz Riigu. Vo buus jautri, ne ?

96703. viesis 15.septembris 2003 12:38
0 0 Atbildēt

Un kaa tad buus ar tiem vecajiem "Ikarusiem", kas pie**zdē gaisu??? Vai tiem kāds vispār mēra atgāzes?

96704. viesis 15.septembris 2003 12:39
0 0 Atbildēt

Loģiska doma. Nodoklim vispār vajadzētu sastāvēt no divām daļām. No svara - jo tieši svars reāli "spiež" uz ceļa un no izmestajiem CO, jo tas pie.dir.š gaisu. Pie esošā 15 Ls nodokļa, piemēram 7,5/7,5 Un ja tu vecajam bmw ieliec jaunu motoru, katalizatoru un ārā tek tīrs ūdentiņš, tad viens no tiem 7,5 tiek samazināts uz 4,5, jo CO līmenis ir mazāks nekā iepriekš.

Nu tā.... fantāzijas par saprātīgu rīcību :))

96705. viesis 15.septembris 2003 12:40
0 0 Atbildēt

Luk tas nu butu apsveicams variants. Savadak seit vietejie postpadomju kompleksainie lautini iedomajusies, ka vienigais veids ka pacelt pasapzinu ir nopirkt n-litrigu, n-gadigu 'megarulzi'....

96706. viesis 15.septembris 2003 12:44
0 0 Atbildēt

piebildīšu, ka kopts un labi uzturēts n-litrīgs megarulzs ir ekoloģiskāks nekā nodreijāts un atbilstoši nekopts (firmas nauda jātaupa...) pajauns auto....

96708. viesis 15.septembris 2003 12:52
0 0 Atbildēt

vuahahā! Ah kā megarulzu īpašnieki satraukājušies! :)

96709. viesis 15.septembris 2003 12:53
0 0 Atbildēt

Tak megarulzim naudas sanāca, bendžu ko ieliet arī ir, tad jau nodoklim ar pietiks .

96716. viesis 15.septembris 2003 13:13
0 0 Atbildēt

vecajiem karburatoru modeljiem jau labi - tur saregulee pavisam mazu CO, taa ka mashiina nehu.ja neiet un peec skates - saregulee atpakalj :)

96717. viesis 15.septembris 2003 13:14
0 0 Atbildēt

Ja no CO liimenja tad ok, visas mashiinas tehniskajaa knapi ieraapos, jo buus nogriezts co liidz minimumam, ja no degvielas pateerinja... tad tas ir ljoti vienkaarshi, pieliekam benziinam cenu klaat un viss kaartiibaa... tas noziimee, ka benziinam cena ne tikai sasniegs shaabriizha eiropas cenas bet pat apsteiks...

96718. viesis 15.septembris 2003 13:15
0 0 Atbildēt

Vājprāts!!!! Vai tad tas nodoklis nav ierēķināts degvielā (ko tik daudz tērē), vai tagad vēl skaitītājus pie izpūtējiem montēs???

96721. viesis 15.septembris 2003 13:27
0 0 Atbildēt

Ja tāds nodoklis tiek ieviests, tad būtu loģiski, ka bendzīnam akcīzes nodokli atceļ, jo tie tiešām viens otru dublē.

viess

96730. viesis 15.septembris 2003 14:53
0 0 Atbildēt

Loti labi! Zviedrijaa jau taa ir sobriid! Gaiss jau arii jaelpo!

96734. viesis 15.septembris 2003 15:20
0 0 Atbildēt

co vel var saprast bet degvielas paterinu tas ir garam , ta jau lielie maksa vairak perkot benzinu , bet varbut varam ierosinat labojumu ka mazie maksa vairak jo sie nobrauc pa celu vairak ar mazaku paterinu :))

96736. viesis 15.septembris 2003 15:25
0 0 Atbildēt

Intersanti, kurš ķers pa laukiem visus tos, kas tehnisko skati kopš dzimšanas nav redzējuši un benzīnu pērk no kaimiņa Mišas, kas to vizina no tuvākajām austrumzemēm?

96761. viesis 15.septembris 2003 17:02
0 0 Atbildēt

tāpat tā nafta reiz beigsies. tad nevienam vairs nekas nerūpēs.

96768. viesis 15.septembris 2003 17:19
0 0 Atbildēt

SPAMS! Tā pat...ja pieņems likumu mēs visi maksāsim par sevi un vēl par to MIŠU... :)

96791. viesis 15.septembris 2003 20:37
0 0 Atbildēt

Romiqe 15.09.2003 12:40 un citi liidziigie: lieka atgaadinaashana ka tu esi tas nespeejiigais renjgju riima te nebija vajadziiga. Katram ir sava gaume un iespeejas un tas ka es izveelos lielu auto ar lielu dzineeju ir tikai un vieniigi mana izveele un tev par to nav jaadomaa. Vieniigi ieraugot taadu kaa tevi uz ielas kursh ar savu mazlitraazhas meesluvaboli nav speejiigs pavilkties un kursh kaa mantru skaita - man ir mazs paterinjsh man ir liela ekonomija - man naak veemiens. Tas ka tu negribi vai nevari nopirkt normaalu auto ir tikai tava probleema un nekomlekso sheit.

96817. viesis 16.septembris 2003 7:20
0 0 Atbildēt

uupizz 15.09.2003 20:37 : Tas, ka Tu brauc ar lielu auto-tā ir Tava izvēle... Bet mazs auto arī ir normāls auto. Savukārt ir arī lielie autiņi, kas piesmirdina gaisu... Es arī braucu ar lielu auto, bet, ja man nāktu vēmien, ieraugot katru mazlitrāžas auto, šķiet, ta varētu pievemt sava auto salonu, jeb arī blakus braucošā logus... :)

96823. viesis 16.septembris 2003 9:07
0 0 Atbildēt

Piekrītu tam, ko rakstīja sasha 15.09.2003 12:39. Mēs gan neesam gatavi tādām izmaiņām. Pie mums tas varētu būt tā: nododklis kā līdz šim+dabas nodoklis. Kā prakse liecina, mūsu gudrās galvas vienmēr cenšas ieviest citu valstu praksi ar saviem "uzlabojumiem". Tomēr sava loģika tajā visā ir. Galvenais nepārspīlēt.

96835. viesis 16.septembris 2003 9:45
0 0 Atbildēt

Prakse saistiit auto nodokljus ar degvielas pateerinju un (automaatiski!) ar izmeshu daudzumu eksistee jau gadus 25 vismaz - pirmie to ieviesa USA peec 70o gadu naftas kriizes, peechaak arii Eiropaa paarnjeema jamo praksi, auto ar "katalizatoru" lielaakajaa daljaa Eiropas valstu tika ieviesti mazaaki nodoklji. Taapat notika un notiek auto shkjiroshana peec dzineeja "izmeera" - sevishkji uzskataami tas notiek Itaalijaa un Spaanijaa, starpiiba starp 1600 un 2000 ccm auto nodokljiem ir ljoti labi juutama, peec 2000 ccm nodoklju likme brauc "staavus debesiis" :-) Savukaart, ja auto ir apriikots braukshanai ar gaazi, seko atvieglojumi nodoklju likmees, par dabai draudziigaaku auto. Vaardu sakot, nekas jauns izdomaats nav - gribi braukt ar dizhmotora miskasti bez Kat, maksaa ragaa, gribi taupiit "ilgterminjaa", peerc divlitru auto ar katalizatoru, turklaat, jo advanceetaaka Euro kategorija, jo mazaak naaksies atskaitiit valstij nodokljos, relatiivi, protams.

Par diizeljiem vispaar te bik shkjeersaam tika sarakstiits - kveepu filtrs nav universaalaas zaales pret piesaarnjojumu. Bez tam, shaadu filtru ievieseeji dziivee bija vaacu koncerni M.A.N. un Daimler Benz. Franchi tikai pielaagoja jamo devaisu vieglajiem auto. Un, ja saliidzina diizeljdzineeja degvielas pateerinjus, tad klasiskaa formula "grams reiz zirgspeeks reiz stunda" jebkuru vieglo auto nostaada taalu aizmuguree (izmeshu daudzuma zinjaa) jebkuram Commercial Truck vai zvejnieku kugjiitim :-)

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Jaunā Škoda Octavia stājas uz konveijera

Pagājušajā nedēļā Čehijā tika uzsākta modernizētās Škoda Octavia ražošanu. Modelis būs pieejams ar plašu dzinēju klāstu, ieskaitot elektrificētās mild-hybrid versijas. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: VW T-Cross ar lielisku gaismas tehniku (+VIDEO) 7

Mazās klases krosovers Volkswagen T-Cross kopš nonākšanas tirgū 2019. gadā Baltijas valstīs pārdots vairāk nekā 5,5 tūkst. eksemplāros. Lasīt vairāk

 

Līdz 2026.gadam Rīgā plāno pārbūvēt satiksmes pārvadu pār Kārļa Ulmaņa gatvi Bauskas ielā

Līdz 2026.gadam Rīgā plānots pārbūvēt satiksmes pārvadu pār Kārļa Ulmaņa gatvi Bauskas ielā, aģentūra LETA uzzināja Rīgas domē. Lasīt vairāk

 

Mercedes EQS modernizēts; cenas nemainās, sniedzamība vairāk par 800 km (+ FOTO) 5

Mercedes-Benz modernizējis elektriskās piedziņas sedanu EQS, piestrādājis pie izskata un uzlabojis sniedzamību, taču cenu atstājis to pašu. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti