Sestdien, 13. septembrī notika sporta kluba „Mazozoli 4reiz4” un „WESS Motors” Latvijas Trofi-reidu kausa izcīņas 5. posma sacensības „Nītaure Trophy 2003”. Spēcīgāko TR3 grupas automobiļu konkurencē šajās bezceļu autobraukšanas sacensībās uzvaru izcīnīja Dainis Zeltiņš/Viesturs Balodis ar UAZ markas automobili. TR2 grupas automobiļu konkurencē uzvaru svinēja Vitālijs Mateiko/Dmitrijs Birznieks ar Toyota Land Cruiser.
Mores mototrase aptur TR3 favorītus
TR3 grupas fovorītiem Venta Vīduša un Arņa Namajuna ekipāžām sacensības iesākās neveiksmīgi. Jau pirmā speciālā posma, kas bija nosprausts mototrasē Mores pagastā, pašā sākumā pamatīgā dubļu vannā iestrēga Namajuna UAZ, bet Vīduša pilotētais auto kaut arī distanci veica, „sarijās” ūdeni, dzinējs sāka rīstīties un tika pārtērēts atvēlētais laiks. Visātrāk ātrumposmu veica Dainis Zeltiņš un Edvīns Vansovičs, taču pēdējais sabojāja Nissan Patrol radiatoru un bija spiests izstāties.
Otrais speciālais posms ar dziļa grāvja forsēšanu TR3 grupas braucējiem lielas grūtības nesagādāja un to visātrāk pārvarēja gan Zeltiņš, gan Vīdušs un Namajums, kā arī Māris Zvirbulis. Ne tik veiksmīgi tas padevās Mārim Krūmiņam, kura ekipāža pirmajā ātrumposmā arī bija starp labākajām. Turklāt Krūmiņš pārtērēja laiku arī laika kontroles punktā.
Sacensību otro daļu perfekti aizvadīja Vents un Indulis Vīduši. Trešo speciālo posmu viņi veica gandrīz divreiz ātrāk nekā sacensību uzvarētājs Dainis Zeltiņš, taču pirmajā daļā tika zaudēts pārāk daudz. Otro un trešo laiku pēdējā trases daļā uzrādīja Māris Zvirbulis un Ēriks Kriviņš, bet salīdzinoši neveiksmīgāk brauca Andris Užulis un Māris Krūmiņš.
Summējot ātrumposmos un laika kontroles punktos iegūtos soda punktus, ar 313 puktiem pirmo vietu izcīnīja pieredzējušie Latvijas rallijreidu čempionāta braucēji Dainis Zeltiņš/Viesturs Balodis. Atpaliekot par astoņiem punktiem otrajā vietā TR3 klasē ierindojās Māris Zvirbulis/Bruno Lielkāja ar Land Rover Dicovery, bet tikai trešo vietu nopelnītie 370 punkti ļāva ieņemt līdzšinējiem kausa izcīņas līderiem Ventam un Indulim Vīdušiem ar UAZ.
Pirms pēdējā trofireidu kausa izcīņas posma, kas notiks oktobra beigās, pirmo pozīciju ar 66 punktiem saglabāja Vīdušu ekipāža, taču Māris Zvirbulis vairs atpaliek tikai par 7 puktiem. Nītaurē paliekot sestajā vietā, cerības uz uzvaru kopvētējumā praktiski zaudēja Arnis Namajuns/Harijs Sils (48 punkti) , kuriem uz papēžiem jau cieši min ceturto vietu izcīnījušie Andris Užulis/Artūrs Melnis (43 punkti).
Pirmajiem vieglāk
Kā izrādījās, TR2 grupā veiksme daļēji bija to ekipāžu pusē, kas izlozēja pirmos starta numurus, jo pirmā ātrumposma trase sākumā bija vieglāk veicama, bet vēlāk kļuva par īstu dubļu slazdu. Otrais trasē devās Vitālijs Mateiko un sasniedza labāko rezultātu. Otro laiku uzrādīja Gundars Skudriņš, bet trešo Gints Jatnieks. Jāatzīmē, ka tikpat ātrs kā Mateiko bija arī klases favorīts Andris Kuzņecovs, taču viņa vadītais auto nogāza vienu no trasi iezīmējošiem mietiņiem un saņēma 30 soda punktus.
Sacensību pirmās daļas turpinājumā vislabāk veicās Kuzņecovam un Skudriņam kā arī Edgaram Zaķim, taču Kuzņecovs salīdzinoši lēnāks bija otrās daļas trešajā speciālajā posmā. To visātrāk veica Zaķis, bet Skudriņš un Mateiko ar gandrīz vienādu rezultātu bija attiecīgi otrais un trešais. Tiesa, Skudriņa ekipāža pirms tam saņēma 30 punktu sodu par laicīgu neierašanos uz starta laika kontroles vietā. Trases otro daļu labi veica arī Edgars Bumburs un Leonīds Pavlovs, taču pirmajā daļā sapelnītie soda punkti viņiem liedza ieņemt augstāku vietu.
Saskaitot kopvērtējuma punktus, izrādījās, ka dažām ekipāžām visnotaļ izšķirīgs ir bijis tieši pirmais posms. Vislabākā punktu summa 297 izrādījās ekipāžai Vitālijs Mateiko/Dmitrijs Birznieks ar Toyota Land Cruiser. Gundaram Skudriņam/Ivaram Paškovskim ar UAZ uzvarēt neļāva jau pieminētais sods par kavējumu uz startu, viņiem 304 punkti. Tikai 5 punkti vairāk bija trešās vietas ieguvējiem Edgaram Zaķim/Arnim Trūpam ar Range Rover. Jāatzīmē, ka Zaķis pirmajā ātrumposmā devās viens no pēdējiem, kad trase bija pamatīgi izmalta un rezultāts padevās sliktāks nekā sākumā startējušajiem, kamdēļ arī kopvērtējumā iznāca tikai trešā vieta. TR2 grupas līderiem Andrim Kuzņecovam/Dizdim Blūmam nācās samierināties tikai ar ceturto vietu.
Andra Kuzņecova ekipāžas nepārliecinošais starts „Nītaure Trophy” atstāja atklātu jautājumu par galvenā kausa likteni arī TR2 klasē. Kuzņecovam tagad ir 77 punkti, bet Skudriņam 66. par trešo vietu cīnīsies Jātnieks un Zaķis, kuriem tagad ir attiecīgi 48 un 47 punkti. Jāatgādina, ka kausa izcīņas kopvērtējumā vērā tiks ņemti pieci labākie rezultāti sešās sacensībās. Tīri matemātiski dažādas varbūtības ir abās automobiļu klasēs un pilnīgi drošs par savu vietu vēl nevar būt neviens.
Ainārs Zariņš
LAF Cross Country komisijas
Preses sekretārs (GSM: 6439409)
Plašāka informācija un rezultāti: www.mazozoli.lv
es arii tur biju kaa skatiitaajs. Peedeejais posms bija labais :) nobridos pa dubljiem ka nutikai.
ps. sveicieni "forshajiem chaljiem" no Ceesiim (ja nu kaads no viniem lasa). Naakamreiz cerams tehnika nepievils
Martins