Saulainie treniņi Igaunijas rallijā “Paide ralli”

 
17.septembris 2003 0:03

No 12. līdz 13. septembrim Igaunijā Paides pilsētas apkārtnē notika 7. Igaunijas čempionāta posms autorallijā rallijs “Paide ralli”, kurā piedalījās Honda Racing Latvia ekipāža Kaspars Šimkus / Armands Šimkus. Šo ralliju ekipāža izlēma izmantot kā treniņus pirms oktobrī gaidāmajiem rallijiem “Latvija 2003” un “Saaremaa ralli”.

“Paide ralli” ir 7. Igaunijas čempionāta posms autorallijā, kurš norisinās tikai trešo gadu Paides apkārtnē. Šis rallijs izceļas ar ļoti ātriem ātrumposmiem, kuros pēc garām un ātrām taisnēm seko bīstami likumi ar ļoti slidenu grants segumu. Šis rallijs izceļas ar lieliem maksimālajiem ātrumiem un prasa visprecīzākās stenogrammas. Uz šo ralliju Honda Racing Latvia devās bez mērķa cīnīties par godalgotām vietām, jo par galveno tika izvirzīts uzdevums pārbaudīt tehniku un sacensību gaisotnē veikt papildus treniņus, lai labāk varētu startēt gaidāmajos rallijos. Pēc pirmās dienas trijiem ātrumposmiem, no kuriem divi bija ar asfalta segumu un viens ar grunts segumu saasinājās cīņas gars, jo bija redzams, ka šajā rallijā ir iespējams cīnīties ar stiprākajām Igaunijas ekipāžām, kuras rallijā startēja arī ar priekš piedziņas automašīnām. Pēc pirmās dienas Kaspars Šimkus / Armands Šimkus ar savu N2 klases Honda Civic Type-R ierindojās uzreiz aiz A5 klases braucējiem, kuri šajā rallijā tika uzskatīti par nosacītajiem konkurentiem starp priekšpiedziņas automašīnām. Jau otrās dienas pirmajā ātrumposmā mūsu ekipāžai izdevās apsteigt igauņu ekipāžu Rain Kallaste / Kajar Valle, kuri rallijā startēja ar Seat Ibiza (A5) automašīnu, tādejādi izvirzoties nosacītās priekš piedziņas klases trešajā vietā. Savukārt 6.ātrumposmā, neskatoties uz pieļauto kļūdu un grāvja šķērsošanu, mūsu ekipāža spēja uzrādīt pietiekami labu rezultātu. Latvijā zināmā igauņu ekipāža Andrus Laur / Kristo Kraag ar Citroen Saxo S1600 (A5), kurus rallijā “Kurzeme 2003” noķert nebija pa spēkam nevienam, kļūdījās trasē un kopvērtējumā palika aiz mūsu ekipāžas. Pirms sacensību 9. ātrumposma vēl bija zināmas cerības noķert arī atlikušo konkurentu Arvo Ojaperv / Avo Kristov ar Nissan Almera 2,0 GT (A5), bet tad visātrākajā sacensību ātrumposmā, kur maksimālais ātrums priekš piedziņas automašīnām pārsniedza 170km/h, Kaspars Šimkus / Armands Šimkus pieļāva divas kļūdas, kuru pamatā bija kļūda pierakstot trasi, jo braucot ar ātrumu 170km/h līkumi kļūst daudz asāki. Pirmajā vietā, kur kļūdījās mūsu ekipāža, iebraucot grāvī un pašiem spējot no tā tikt laukā, bija kļūdījusies arī labi zināmā igauņu ekipāža Aivar Linnamäe / Aivo Hintser ar Subaru Impreza WRX (N3), viņu automašīna pēc vairākiem kūleņiem vairs nebija spējīga turpināt sacensības. Kļūdoties otro reizi šajā ātrumposmā, Šimkus ekipāža vairs nevarēja pati tikt ārā no grāvja, tāpēc jāpateicas visiem igauņu skatītājiem, kuri palīdzēja izcelt automašīnu atpakaļ uz ceļa. Šo divu kļūdu dēļ Kaspars Šimkus / Armands Šimkus pazaudēja vairāk kā pusminūti, kā arī savu otro vietu nosacītajā priekš piedziņas sacensībā. Brāļi Šimkus bija atkrituši līdz 4. vietai starp priekš piedziņas automašīnām un varēja sākt cīņu par katru pozīciju no jauna. Jau nākamajā ātrumposmā mūsu ekipāžai bija izdevies noķert Rain Kallaste / Kajar Valle ekipāžu, kā arī sākt mīt uz papēžiem Andrus Laur / Kristo Kraag ekipāžai, kura, jūtot aso spiedienu no Honda Racing Latvia ekipāžas puses, brauca maksimāli ātri. Rallija finišā Honda Racing Latvia ekipāža Kaspars Šimkus / Armands Šimkus nonāca trešie sportistu pašu radītajā priekš piedziņas klasē un 15 kopvērtējumā. Rallijā “Paide ralli” Kaspars Šimkus / Armands Šimkus tika apbalvoti kā pirmās vietas ieguvēju klasē N2 un papildus saņēma skatītāju simpātiju balvu par izkļūšanu no grāvja bez skatītāju palīdzības. Andris Šimkus (Kaspara un Armanda treneris): “Uzskatu, ka šis bija vislabākais treniņš, jo šādas situācijas nav iespējams radīt mākslīgi. Tagad ekipāža ir saskārusies ar situāciju, kad pašu kļūdas dēļ tiek zaudēta vieta klasē un cīņa ir jāsāk no jauna.” Andrus Laur (Citroen Saxo S1600): “Šī cīņa bija patiesi interesanta. Es nebiju gaidījis tādu konkurenci no brāļiem Šimkusiem, par ko patiesi priecājos. Domāju, ka jūsu komandas automašīnas ir konkurētspējīgas un ceru jūsu komandu ieraudzīt pilnā sastāvā, Cauni ieskaitot, rallijā “Saaremaa ralli””. Šīs sezonas pēdējais sacensību intrigu pilnais Latvijas čempionāta posms – rallijs “Latvija 2003” risināsies 4. - 5. oktobrī Rīgā, pēc kura uzzināsim arī AN2000 klases uzvarētāja vārdu.
 
Komentāri
 
Nav pievienots neviens komentārs.
Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Geparda – 110 km/h ātrs un jau no 16 gadiem (+ FOTO) 6

Ar pārbūvēto Volkswagen Up Vācijā drīkst braukt A1 kategorijas vadītāju tiesību īpašnieki, kas pie tādām var tikt jau no 16 gadu vecuma. Lasīt vairāk

 

Izmaiņas koplietojamo elektroskrejriteņu satiksmē Rīgā (+ VIDEO) 1

Rīgas dome šodien lēma, ka no maija koplietojamie elektriskie skrejriteņi pa Rīgas centru nebrauks ātrāk par 20 kilometriem stundā, kā arī pakāpeniski tiks ieviestas speciālas to novietošanas zonas un tos nedrīkstēs atstāt kur pagadās, kā tas nereti bijis līdz šim. Skrejriteņu operatori izmaiņas vērtē neviennozīmīgi. Lasīt vairāk

 

KEM plāno paplašināt atbalsta programmu elektroauto un hibrīdauto iegādei 18

Klimata un enerģētikas ministrija (KEM) plāno paplašināt atbalsta programmu iedzīvotājiem elektroauto un hibrīdauto iegādei, aģentūru LETA informēja KEM pārstāvji. Lasīt vairāk

 

Nepilni 18 000 eiro - jaunais Dacia Duster arī Latvijā 24

Piedāvājumā pilnais hibrīds HYBRID 140, jaunais benzīna dzinējs TCe 130 Mild Hybrid, pilnpiedziņas versijas, benzīna/LPG divdegvielu dzinējs ECO-G 100 un klientu iecienītās augstākā līmeņa Extreme un Journey aprīkojuma versijas, kas papildina viena otru. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti