Mazda6 Wagon AWD – aktīviem cilvēkiem 37

 
24.septembris 2003 10:53

Pavisam nesenā pagātnē daudzas japāņu auto markas tika uzskatītas par diezgan vienādām – tās dizaina un izpildījuma ziņā viena no otras daudz neatšķīrās. Tagad tomēr būtu laiks to aizmirst. Arī „uzlecošās saules” zemē sākuši ražot diezgan interesantus auto.

Pēdējos triecienu šim uzskatam izdarīja tieši Mazda ar savu līdz minimumam samazināto modeļa indeksu – Mazda6. Šis auto ir interesants jebkurā aspektā. Modeļa apzīmējums sastāv tikai no viena skaitļa 6. Tas it kā ir mājiens, ka šis auto kļūst līdzīgs Xedos, kurai tradicionāli indekss arī sastāv no viena skaitļa.

Pavērojot stāvvietā novietotu Mazda6, var teikt, ka šis auto pievelk cilvēku uzmanīgi līdzīgi kā daudz ekstravagantāki auto. Galvenokārt tas notiek dēļ Mazda6 virsbūves proporcijām – garš un zems dzinēja pārsegs, ķīļveidīgs siluets, kā arī agresīvā priekšdaļa kopumā. Arī aizmugurējās gaismas elementi izskatās ne tikai efektīvi, bet arī ļoti dekoratīvi.

m66.jpg

Jānis Lazdāns, Mazozoli 4reiz4

Mūsu rīcībā nonāca vēl interesantāks Mazdas modelis – Mazda6 Wagon AWD. Kā jau ierasts, AWD nozīmē All Wheel Drive (pilnpiedziņa). Tā kā plānos ietilpa rallija trases pirmā iemērīšana, šāds auto varēja lieti noderēt. Vienīgā nelaime – 45 profila riepas uz vieglmetāla 17” diskiem īsti neļauj to testēt pa grants ceļiem, bet, protams, izskatās gan labi. Tā arī es kopā ar bezceļu „speciālistu” Jāni Lazdānu devāmies ceļā – uz Bauskas ceļiem.

Mazda6 - nekā lieka

Ja vārdiem nāktos aprakstīt Mazda6 salonu, tad tas izskatās ļoti triviāli. Mašīnas „sportiskumu” uzsver akurātais mērinstrumentu panelis ar hromētajām maliņām un sarkanajiem elektriskā odometra cipariņiem, kā arī konsoles metāliskā un pārnesumu kārbas hromētā apdare. Ņemot vērā šodienas „modi”, tas izskatās diezgan vienkārši.

m63.jpg

Tomēr patiesībā mums piedāvātā mašīna ir pavisam neslikti apgādāta: tajā atrodams neliels borta kompjūters, klimata kontrole gandrīz pilna „elektropakete”: logi, spoguļi utt. Vienīgais pārsteigums, ko Mazda spēj pasniegt, ir CD audiosistēma (6 disku), bet ar norādītām kasetes, MiniDiska iespējām – laikam Mazda vēlas uzsvērt īpašniekam, ka vēl ir iespējams arī MD utt. Varbūt nevajadzētu kaitināt saimnieku ar šādu fīču demonstrēšanu. Šāda Mazda taktika novērojama arī citos modeļos. Pat ja nav CD, tad pogas CD, MD utt. uz konsoles atradīsiet noteikti – tikai CD vietā būs iemontēts glāžu turētājs...

Konsoles noformējums atgādina mūsdienīgu audiocentru: gaišs metāls, no matētas caurspīdīgas plastmasas izgatavoti stilīgi „bezgalīgie” skaņas un kondicioniera regulatori. Tumsā tie izskatās maigi oranži – tādā pašā tonī, kā mērinstrumentu paneļa un displeju apgaismojums.

m64.jpg

Klimata kontroles vadība lika nedaudz saspringt. Sistēmas ieslēgšanai tiek izmantots viens taustiņš, lai ieslēgtu ekonomiskajā režīmā – otrs, bet lai to visu izslēgtu – trešais. Tomēr jāatzīst, ka šādu „domāšanu” izmanto daudzi eiropas ražotāji.

Aizmugurējo pasažieru vietas izskatās ne tik efektīvi, kā priekšējiem, bet tās ir saglabājušas un pat palielinājušas savu galveno priekšrocību – platību. Pat ja pie stūres sēž 1,8m garš tipiņš, aizmugurē vietas ir gana daudz. Visiem trim pasažieriem ir galvas atbalsti un drošības jostas – tātad Mazda6 ir pilnvērtīgs 5-vietīgs auto. Tā kā šī ir Wagon modifikācija, bagāžas vietas ir ļoooti daudz un ja atlaiž aizmugurējos sēdekļus, tad tur var pārvadāt kārtīgu „kravu”. Zem bagāžas nodalījuma grīdas ir pietiekoši vietas pilnvērtīgam rezerves ritenim, bet standartā šeit ielikts sīkais avārijas ritenītis.

m68.jpg

Mašīna izskatās zema, tomēr tas nav traucējis nodrošināt pietiekami lielu vadītāja sēdekļa augstuma regulēšanas diapazonu. Arī šeit Mazda praktiskums atgādina par sevi – šī iespēja ir liegta pasažierim. Vadītāja ērtību palielina arī divos virzienos regulējamā stūre. Kopumā „darba vietas” ergonomika ir ļoti tuva ideālam.

Šajā gadījumā labā telpas organizācija patīkami papildina kopējo auto iespaidu. Mašīna ir būvēta uzsvērti sportiski un „kontakta” vieglums dod iespeju saņemt baudu no tās pilnā mērā. Īpaši patīkami, ja zem pārsega atrodas 2,3 litru dzinējs gāzu sadales mehānisma fāzu maiņas sistēmu S-VT. Tas ir ļoti atsaucīgs un ir nikns ļoti plašā apgriezienu diapazonā. Tomēr, ja vēlaties iegūt ļoti dinamisku ieskrējienu, labāk izmantot augstākus apgriezienus.

m70.jpg
Šis auto ir paredzēts aktīviem un ļoti aktīviem ļaudīm. Šī versija ir iespējama tikai Wagon formātā – ne kā nodeva modei vai cilvēkiem, kam patīk ceļot, bet gan pavisam vienkārša iemesla dēļ – mašīnas izsvarojums. Slodze uz asīm šim auto ir gandrīz ideāla: 55% / 45%. Tas nodrošina ļoti stabilu turēšanos uz ceļa.

Un kādu patīkamu skaņu dod dzinējs! Citreiz šķiet, ka nav svarīgi, cik ātri brauc auto – baudai pietiek ar šo pašu rāvienu. Automātiskā piecu pakāpju kārba „Activematic” pārslēdzas vienmēr laikā un nemanāmi. Ja apnīk braukt ar automātisko režīmu, tad pasitot ātrumpārslēgu pa labi, kārba kļūst manuāla. Tad visas kārbas darbības ir kontrolējamas ar spiedienu un priekšu vai atpakaļ. Pirmie pārnesumi ir sadalīti diezgan tuvu viens otram, tāpēc apvienojumā ar šādu dzinēju auto ir ļoti dinamisks.

m69.jpg

Tiesa gan, konstruktori ir nedaudz pārcentušies ar stūres pastiprinātāja „sportiskošanu”. Kopumā tas darbojas labi, bet tas kļūst pārāk jūtīgs pret nelīdzenumiem un risēm asfaltā, ja riepas nav tās pašas plānākās (kā mūsu gadījumā). Pie lielākiem ātrumiem mašīna ļoti uzkrītoši „lasīja” ceļu – izvēlējās sev vēlamo brauciena virzienu. Tomēr arī sportiska stūre itin labi iederas šīs mašīnas imidžā.

m67.jpg

AWD + Mazda6

Asfalts - kā jau asfalts – nekādas AWD priekšrocības nedod, ja kārtīgi nepsiho. Tāpēc mūsu ceļā trāpījās arī daži neasfaltēti – grants ceļi. Kamēr mašīnai bija ieslēgta visa elektronika, nekādu iespēju to izsist no līdzsvara. Arī strauji izraisīti pagriezieni neko īpašu nedeva – mašīna turpina ceļu bet nekādas izslīdēšanas. Tā kā auto bija apauts ar plānām riepiņām, bīstamākus trikus veikt nedrīkstēja. Izslēdzot elektroniskās stabilitātes sistēmu, auto kļuva „vadāms”. Protams, ka šajā gadījumā prasījās arī manuālais režīms, jo automāts slīdes laikā viegli apjūk. Nedaudz paākstoties arī Jānis Lazdāns atzina, ka AWD darbojas labi.

m65.jpg

Gribējās arī tikt pie jaukām fotogrāfijām, tāpēc nolēmām tikt līdz kādam skaistam stūrītim pie jūras netālu no Rīgas. Braucot tuvāk jūrai ceļu nomainīja jūras smilšu taciņa un uz brīdi mani pārņēma nevis bailes no zaļajiem, bet gan šaubas, vai auto tiks tam cauri. Tomēr šaubām pamata nebija – vietā, kur esot sēdējušas kvatras, Mazda6 mierīgi turpināja ceļu. Arī pēc fotografēšanās šeit pat varēju apgriezties un doties tālāk. Zaļie nepaspēja...

Esi aktīvs un sportisks? Izvēlies Mazda6!

Mazda6 tehniskie dati atrodami šeit (pdf)

www.m-motors.lv
www.auraauto.lv

Elmārs Biele, iAuto

 
Visi komentāri
 
98144. viesis 23.septembris 2003 15:00
0 0 Atbildēt

Vai tad nevarēja kādus tehniskos parametrus pielikt klāt? Un cenu?

98147. viesis 23.septembris 2003 15:11
0 0 Atbildēt

Tehniskie parametri ir klāt... pielikujā pdf formātā, taču pat tie, cik sparotu oficiāls dokuments, ir gramatiski nepareizi uzrakstīti:

garnatija: 3 gadi jeb 100 000km....

tātad 3 gadi = 100 000km ??????

98150. viesis 23.septembris 2003 15:18
0 0 Atbildēt

nožēlojami...

98151. viesis 23.septembris 2003 15:19
0 0 Atbildēt

Kas ir 100-110 Zs/t? švaki.

SinIII

98152. viesis 23.septembris 2003 15:21
0 0 Atbildēt

user, vai labāk būtu rakstīt "vai"? Jēga nemainās, 100000 vai arī 3 g. 100000=3g tikai, ja 1g=100000/3

98155. viesis 23.septembris 2003 15:30
0 0 Atbildēt

kā sapratu, ka mazda6 regulējas vadītāja sēdeklis un neregulējas pasažiera sēdeklis? dīvaini...nevietā taupīts, ja es pērku mazdu6 un sieva uzzinās, ka viņai man būs jāsēž blakus sēdeklī, kas neregulējas, nu tad es nepirkšu to mazdu6...

98156. viesis 23.septembris 2003 15:31
0 0 Atbildēt

Hmm: Sēdeklis regulējas, bet ne tik lepni, kā vadītājam.

98161. viesis 23.septembris 2003 15:39
0 0 Atbildēt

To Cartnman:

mainās gan!!! vārdu VAI lieto, kad jāizvēlās starp dīvām lietām:

dzeršu šņabi vai viskuju,

vārdu JEB lieto, ja runā par vienu un to pašu:

dzeršu degvīnu jeb šņabi...

98162. viesis 23.septembris 2003 15:40
0 0 Atbildēt

User'am ir taisnība, proti, 'jeb' vietā ir jālieto saiklis 'vai' attiecīgajā gadījumā! Tādejādi, Cartman_626, būtiski mainās vēstījuma jēga.

/Bimmer/

98164. viesis 23.septembris 2003 15:42
0 0 Atbildēt

Atraduši, par ko spriedelēt... :)

98169. viesis 23.septembris 2003 16:04
0 0 Atbildēt

Viesis 23.09.2003 15:42, velti smej', pamacītos normālā izglītības iestādē, kur pasniedzējs arī reālus praktiskus piemērus sniedz, saprastu, cik tam ir būtiska nozīme. Nesen mārketingā mums stāstīja, kā leišiem gar degunu aizgāja darījums par krietnu piķi, kuru austrieši nenoslēdza bukletiņā esošas gramatiskas kļūdas dēļ, kaut arī viņi zināja, ka prece ir kvalitatīva. Viņus musināja: "Ja jau viņi pat tik sīkām lietām nepievērš uzmanību, kā mēs varam būt droši, ka viņi mūsu sadarbībā nebūs tikpat novīdīgi!?"

Tie, kas te par tādiem šķietamiem 'sīkumiem' to uzskata, droši vien strādā kaut kādos 'šaraškina kantora' Rietumvalstu traktējumā.

/Bimmer/

98185. viesis 23.septembris 2003 16:45
0 0 Atbildēt

Es gribētu redzēt 2.3l kvatru "neaktīviem cilvēkiem"..;-) Kam viņiem kvatra, ja brauc uz tikai uz kapiem/veikalu/baznīcu?

98193. viesis 23.septembris 2003 17:17
0 0 Atbildēt

2 garuda:

Ir ļauži, kas iedomājas, ka AWD ir papildus drošība un absolūta muļķu drošuma pazīme. Un piemaksā n x 1000Ls, lai iegūtu šo fīču, zinot, ka no asfalta nenobrauks. Un bez 2.3 tas 1.5 tonnas smagais vagons ar AWD nebūtu īsti kustināms.

Jāņem vērā vēl 2 lietas:

1) Kopā ar AWD nāk mazmazbikiņ vājāks 2.3 motorelis (nesaprotu kāpēc)

2) 5 pakāpju automāts ir pieejams TIKAI komplektā ar AWD. Citādi 2.3 ar automātu vispār neapgādāsi.

98214. viesis 23.septembris 2003 19:59
0 1 Atbildēt

...vietaas, kur seedeeja kvatras...Pilniigs stulbums:(

98216. viesis 23.septembris 2003 20:04
0 0 Atbildēt

Audi fans uztraucas? Jā, tas ir iespējams...

98220. viesis 23.septembris 2003 20:44
0 0 Atbildēt

Auto jau nav slikts tikai kombinācijā automāts ar šādu maotoru priekš visu riteņu piedziņas tākā par švaku, bet braukt var.

98244. viesis 24.septembris 2003 9:11
0 0 Atbildēt

Nahren te tādus reklāmas rakstus. AutoBild testētāji vismaz testējo a/m uzrāda gan + gan -. Bet šitie pateicībā par to iedot kādu a/m pavizināties, ka uzraksta slavas dziesmu, ka izraisa pretējo efektu.

98274. viesis 24.septembris 2003 10:57
0 0 Atbildēt

Šeit ir minēti gan plusi, gan minusi - vajag tik lasit.

98311. viesis 24.septembris 2003 13:23
0 1 Atbildēt

2 Gasjs:

Nav gan vājāks 2.3 motorelis, švakāks viņš dēļ awd un automaataa AFAIK

98332. viesis 24.septembris 2003 16:04
0 0 Atbildēt

ehē, kur tad Romique un IkdienasViesis ar žēlabām par M6 lētumu un popsīgumu ? Kur varoņstāsti par golfa un bmw leģendāro kvalitāti ? :D:D:D:D:D:D:D:D:D

ek, gaidām 2.3T AWD :)

98336. viesis 24.septembris 2003 17:06
0 0 Atbildēt

2 viesis 24.09.2003 13:23:

Es it kā saprotu, ka visi AWD, quattro utt. ēd nost daļu no dzinēja jaudas, bet nezināju, ka to norāda auto specifikāciju tabulās. Vai ta tur neuzrāda datus, cik motors ko uz stenda attīsta nevis cik no riteņa var noņemt? Ja kāds var izskaidrot, būšu priecīgs.

Bet tikmēr tabulās ir

166/6500 207/4000 FWD Mazdai un

162/6500 205/4000 AWD Mazdai.

Skatoties Audi lapā neesmu pamanījis atšķirības šādos datos aparātiem ar un bez quattro.

98347. viesis 24.septembris 2003 18:29
0 1 Atbildēt

Miskaste kautkāda

98350. viesis 24.septembris 2003 19:17
1 0 Atbildēt

Pats viesis smird pec misenes. Mazda6 rullee...

98354. viesis 24.septembris 2003 20:13
0 1 Atbildēt

Mazda 6 grab un klab, tur jabut tuk-tuk, lai nenjemtu Accordu shitaa [...] vietaa!

98376. viesis 25.septembris 2003 9:44
0 0 Atbildēt

2 viesis 24.09.2003 20:13:

Honda Accord 2.4 lētākais (pēc šodienas EUR kursa) Ls 16029.

Mazda 6 2.3 Ls13400.

Piekrītu, ka Hondas 2.4 bīdelis ir labāks par Mazdas 2.3, 6 pakāpju kārba arī rulzz, vis kas cits arī rulzz, bet starpība ir Ls2600. Ne visi to var pavilkt. Vairumam auto ir lētāks par šo starpību. Nezinu par Hondas aprīkojumu, bet Mazdai ar 2.3 bāzē

ir ksenons, 17", kruīzs, klimac, 6CD Bose ar 7 skaļruņiem utt. utt.

Man laikam paveicies ar Mazda6 vairāk nekā viesim - 37'000km un nekas vēl negrab.

98498. viesis 25.septembris 2003 21:45
0 1 Atbildēt

Halo, da beidziet te figņu nest, par to taču nav jāstrīdās un tas ir pierādīts, ka Mazda6 ir miskaste, šitā vienkārši ir ietilpīgāka.

98508. viesis 26.septembris 2003 9:08
0 1 Atbildēt

"Pavisam nesenā pagātnē daudzas japāņu auto markas tika uzskatītas par diezgan vienādām – tās dizaina un izpildījuma ziņā viena no otras daudz neatšķīrās."

Nu veel murgainaaku un nepamatotaaku apgalvojumu sen nebija naacies dzirdeet -- varbuut raxtam par high-tech risinaajumu pionieru japaanju auto vareetu izveeleeties reportieri kursh nav sava "deutsche-shrotwagen" vai kaa veel derdziigaaka neaarsteejams fanaatitjis.

"Arī „uzlecošās saules” zemē sākuši ražot diezgan interesantus auto."

Ja nozheelojami sabremzeetais shii raxta autors ar vaardu "interesanc" domaa "eiropieshu dizaina pakaljdarinaajums" tad kautko liidziigu sajeegai shajaa teikumaa veel var meedjinaat saskatiit. Ar patiesu nozheelu veerojot aprobezhoto radiijumu (kuru viedoklis atbilst: es braucu ar Scirocco taatad folksvaageni ir PASHI LABAAKIE PASAULEE)vaargajiem kritikas meedjinaajumiem attieciibaa uz risinaajumiem liidz kuru apjeegshanai tie veel nav izaugushi.

98509. viesis 26.septembris 2003 9:21
0 0 Atbildēt

Pilnīga patiesība - kādreiz visi japāņi bija vienādi! Atskiras tikai pec modeliem un markam. Bet izskats - visiem vienads. Tagad beidzot tie klust atskirigi.

98510. viesis 26.septembris 2003 9:24
0 0 Atbildēt

Nožēlojami sabremzētais autors vismaz parakstās, atšķirībā no japāņu fanātiķa, kuram šķiet, ka arī 1982. gada Mazda ir superauto...

98555. viesis 26.septembris 2003 11:28
0 0 Atbildēt

hehe..interesanti, ar ko atšķiras vācieši - audi no vw ?

98605. viesis 26.septembris 2003 15:02
0 0 Atbildēt

priexh viena otra viesa kursh ir veel sabremzeetaax par raxta autoru: bezjeedziigi pateereeshu nedaudz sava laika & enerdjijas lai pameedjinaatu novest liidz tavai visai aprobezhotajai apzinjai ka existee arii japaanju autinji kas ir veerti nedaudz vairaak nekaa 50$/tonnaa (shoreiz ar to domaaju 8X gada mazdu kas aciimredzot ruusee blakus tavai smilshkastei)

(japaanju fanaatitjis kursh neparaxtaas)

98727. viesis 29.septembris 2003 11:32
0 0 Atbildēt

viesis 24.09.2003 20:13 - Salidzini Mazdas universala un Hondas universala dizainu, gan jau citiem patik, bet man ta Honda pec katafalka izskatas un taja jau nu vel kadu laiku man negribas braukt......

106459. viesis 28.novembris 2003 9:23
1 0 Atbildēt

Ļoti labs imidžs veidojas auto - tāds, ar kuru var '"uzspļaut" likumiem un braukt kāpās, izvairoties no "zaļajiem".... Nu bet auto nav atbildīgs par soferu stulbumu, ceru, ka tiešam labs. Autoriem gan ieteiktu nelielīoties ar šādiem varoņdarbiem vismaz publiski! Un arī i-auto godu nedara šādu materiālu publicēšana!

126428. viesis 16.maijs 2004 21:12
1 0 Atbildēt

Šī gan ir forša mašīna!!!

189462. viesis 28.decembris 2005 14:59
1 0 Atbildēt

smuka masiiina:)

214209. viesis 16.oktobris 2006 18:26
1 0 Atbildēt

es dievinu šo mašīnu. super! man patīk un viss! a ko man darīt! tikai nopirkt un baudīt

249636. viesis 23.decembris 2007 17:03
1 0 Atbildēt

mazda rullē

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Ar 120 000 eiro vērtības kritumu – Vācijā pārdod Audi ar V12 dīzeļa dzinēju 21

Pirms 12 gadiem šī automašīna maksāja 145 000 eiro, tagad īpašnieks to gatavs atdot par 23 800 eiro. Lasīt vairāk

 

Porsche pirms termiņa izbeidz 718 modeļa pārdošanu Eiropā 11

Par iemeslu modeļa izņemšanai no konfiguratora kļuva neatbilstība Eiropas kiberdrošības likumam. Lasīt vairāk

 

Vācijas autotirgus martā: elektriskie ar gandrīz 29% kritumu 17

Eiropas lielākajā jauno automobiļu tirgū 2024. gada marts izrādījies ne tas veiksmīgākais, sāpīgāko kritumu piedzīvojot pilnībā elektrisko auto segmentam. Lasīt vairāk

 

Atvadas no 10 cilindru motora - Lamborghini Huracan STJ desmit vienībās (+ FOTO)

Lamborghini izgatavos desmit ekskluzīvā superauto Huracan STJ eksemplārus, veltot tos atvadām no V10 motora, kas bija pamatā Huracan saimes panākumiem desmit gadu garumā. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti