Pavisam nesenā pagātnē daudzas japāņu auto markas tika uzskatītas par diezgan vienādām – tās dizaina un izpildījuma ziņā viena no otras daudz neatšķīrās. Tagad tomēr būtu laiks to aizmirst. Arī „uzlecošās saules” zemē sākuši ražot diezgan interesantus auto.
Pēdējos triecienu šim uzskatam izdarīja tieši Mazda ar savu līdz minimumam samazināto modeļa indeksu – Mazda6. Šis auto ir interesants jebkurā aspektā. Modeļa apzīmējums sastāv tikai no viena skaitļa 6. Tas it kā ir mājiens, ka šis auto kļūst līdzīgs Xedos, kurai tradicionāli indekss arī sastāv no viena skaitļa.
Pavērojot stāvvietā novietotu Mazda6, var teikt, ka šis auto pievelk cilvēku uzmanīgi līdzīgi kā daudz ekstravagantāki auto. Galvenokārt tas notiek dēļ Mazda6 virsbūves proporcijām – garš un zems dzinēja pārsegs, ķīļveidīgs siluets, kā arī agresīvā priekšdaļa kopumā. Arī aizmugurējās gaismas elementi izskatās ne tikai efektīvi, bet arī ļoti dekoratīvi.
Jānis Lazdāns, Mazozoli 4reiz4
Mūsu rīcībā nonāca vēl interesantāks Mazdas modelis – Mazda6 Wagon AWD. Kā jau ierasts, AWD nozīmē All Wheel Drive (pilnpiedziņa). Tā kā plānos ietilpa rallija trases pirmā iemērīšana, šāds auto varēja lieti noderēt. Vienīgā nelaime – 45 profila riepas uz vieglmetāla 17” diskiem īsti neļauj to testēt pa grants ceļiem, bet, protams, izskatās gan labi. Tā arī es kopā ar bezceļu „speciālistu” Jāni Lazdānu devāmies ceļā – uz Bauskas ceļiem.
Mazda6 - nekā lieka
Ja vārdiem nāktos aprakstīt Mazda6 salonu, tad tas izskatās ļoti triviāli. Mašīnas „sportiskumu” uzsver akurātais mērinstrumentu panelis ar hromētajām maliņām un sarkanajiem elektriskā odometra cipariņiem, kā arī konsoles metāliskā un pārnesumu kārbas hromētā apdare. Ņemot vērā šodienas „modi”, tas izskatās diezgan vienkārši.
Tomēr patiesībā mums piedāvātā mašīna ir pavisam neslikti apgādāta: tajā atrodams neliels borta kompjūters, klimata kontrole gandrīz pilna „elektropakete”: logi, spoguļi utt. Vienīgais pārsteigums, ko Mazda spēj pasniegt, ir CD audiosistēma (6 disku), bet ar norādītām kasetes, MiniDiska iespējām – laikam Mazda vēlas uzsvērt īpašniekam, ka vēl ir iespējams arī MD utt. Varbūt nevajadzētu kaitināt saimnieku ar šādu fīču demonstrēšanu. Šāda Mazda taktika novērojama arī citos modeļos. Pat ja nav CD, tad pogas CD, MD utt. uz konsoles atradīsiet noteikti – tikai CD vietā būs iemontēts glāžu turētājs...
Konsoles noformējums atgādina mūsdienīgu audiocentru: gaišs metāls, no matētas caurspīdīgas plastmasas izgatavoti stilīgi „bezgalīgie” skaņas un kondicioniera regulatori. Tumsā tie izskatās maigi oranži – tādā pašā tonī, kā mērinstrumentu paneļa un displeju apgaismojums.
Klimata kontroles vadība lika nedaudz saspringt. Sistēmas ieslēgšanai tiek izmantots viens taustiņš, lai ieslēgtu ekonomiskajā režīmā – otrs, bet lai to visu izslēgtu – trešais. Tomēr jāatzīst, ka šādu „domāšanu” izmanto daudzi eiropas ražotāji.
Aizmugurējo pasažieru vietas izskatās ne tik efektīvi, kā priekšējiem, bet tās ir saglabājušas un pat palielinājušas savu galveno priekšrocību – platību. Pat ja pie stūres sēž 1,8m garš tipiņš, aizmugurē vietas ir gana daudz. Visiem trim pasažieriem ir galvas atbalsti un drošības jostas – tātad Mazda6 ir pilnvērtīgs 5-vietīgs auto. Tā kā šī ir Wagon modifikācija, bagāžas vietas ir ļoooti daudz un ja atlaiž aizmugurējos sēdekļus, tad tur var pārvadāt kārtīgu „kravu”. Zem bagāžas nodalījuma grīdas ir pietiekoši vietas pilnvērtīgam rezerves ritenim, bet standartā šeit ielikts sīkais avārijas ritenītis.
Mašīna izskatās zema, tomēr tas nav traucējis nodrošināt pietiekami lielu vadītāja sēdekļa augstuma regulēšanas diapazonu. Arī šeit Mazda praktiskums atgādina par sevi – šī iespēja ir liegta pasažierim. Vadītāja ērtību palielina arī divos virzienos regulējamā stūre. Kopumā „darba vietas” ergonomika ir ļoti tuva ideālam.
Šajā gadījumā labā telpas organizācija patīkami papildina kopējo auto iespaidu. Mašīna ir būvēta uzsvērti sportiski un „kontakta” vieglums dod iespeju saņemt baudu no tās pilnā mērā. Īpaši patīkami, ja zem pārsega atrodas 2,3 litru dzinējs gāzu sadales mehānisma fāzu maiņas sistēmu S-VT. Tas ir ļoti atsaucīgs un ir nikns ļoti plašā apgriezienu diapazonā. Tomēr, ja vēlaties iegūt ļoti dinamisku ieskrējienu, labāk izmantot augstākus apgriezienus.
Šis auto ir paredzēts aktīviem un ļoti aktīviem ļaudīm. Šī versija ir iespējama tikai Wagon formātā – ne kā nodeva modei vai cilvēkiem, kam patīk ceļot, bet gan pavisam vienkārša iemesla dēļ – mašīnas izsvarojums. Slodze uz asīm šim auto ir gandrīz ideāla: 55% / 45%. Tas nodrošina ļoti stabilu turēšanos uz ceļa.
Un kādu patīkamu skaņu dod dzinējs! Citreiz šķiet, ka nav svarīgi, cik ātri brauc auto – baudai pietiek ar šo pašu rāvienu. Automātiskā piecu pakāpju kārba „Activematic” pārslēdzas vienmēr laikā un nemanāmi. Ja apnīk braukt ar automātisko režīmu, tad pasitot ātrumpārslēgu pa labi, kārba kļūst manuāla. Tad visas kārbas darbības ir kontrolējamas ar spiedienu un priekšu vai atpakaļ. Pirmie pārnesumi ir sadalīti diezgan tuvu viens otram, tāpēc apvienojumā ar šādu dzinēju auto ir ļoti dinamisks.
Tiesa gan, konstruktori ir nedaudz pārcentušies ar stūres pastiprinātāja „sportiskošanu”. Kopumā tas darbojas labi, bet tas kļūst pārāk jūtīgs pret nelīdzenumiem un risēm asfaltā, ja riepas nav tās pašas plānākās (kā mūsu gadījumā). Pie lielākiem ātrumiem mašīna ļoti uzkrītoši „lasīja” ceļu – izvēlējās sev vēlamo brauciena virzienu. Tomēr arī sportiska stūre itin labi iederas šīs mašīnas imidžā.
AWD + Mazda6
Asfalts - kā jau asfalts – nekādas AWD priekšrocības nedod, ja kārtīgi nepsiho. Tāpēc mūsu ceļā trāpījās arī daži neasfaltēti – grants ceļi. Kamēr mašīnai bija ieslēgta visa elektronika, nekādu iespēju to izsist no līdzsvara. Arī strauji izraisīti pagriezieni neko īpašu nedeva – mašīna turpina ceļu bet nekādas izslīdēšanas. Tā kā auto bija apauts ar plānām riepiņām, bīstamākus trikus veikt nedrīkstēja. Izslēdzot elektroniskās stabilitātes sistēmu, auto kļuva „vadāms”. Protams, ka šajā gadījumā prasījās arī manuālais režīms, jo automāts slīdes laikā viegli apjūk. Nedaudz paākstoties arī Jānis Lazdāns atzina, ka AWD darbojas labi.
Gribējās arī tikt pie jaukām fotogrāfijām, tāpēc nolēmām tikt līdz kādam skaistam stūrītim pie jūras netālu no Rīgas. Braucot tuvāk jūrai ceļu nomainīja jūras smilšu taciņa un uz brīdi mani pārņēma nevis bailes no zaļajiem, bet gan šaubas, vai auto tiks tam cauri. Tomēr šaubām pamata nebija – vietā, kur esot sēdējušas kvatras, Mazda6 mierīgi turpināja ceļu. Arī pēc fotografēšanās šeit pat varēju apgriezties un doties tālāk. Zaļie nepaspēja...
Esi aktīvs un sportisks? Izvēlies Mazda6!
Mazda6 tehniskie dati atrodami šeit (pdf)
www.m-motors.lv
www.auraauto.lv
Elmārs Biele, iAuto
Vai tad nevarēja kādus tehniskos parametrus pielikt klāt? Un cenu?