Lai gan jau vairākus gadus Rīgā notiek diskusija par alternatīvām iespējām cīnīties pret ielu apledojumu, arī šosezon ierastā prakse nemainīsies un ielas kaisīs ar sāli.
Rīgas domes Satiksmes komiteja otrdien uzklausīja ziņojumu par alternatīvām sāls kaisīšanai un secināja, ka "jau piecus gadus mēs regulāri noklausāmies, ka sāls ir jākaisa un alternatīvas nav ieviešamas, tāpēc vienīgais, ko var darīt, ieteikt sētniekiem sāli nekaisīt vismaz uz ietvēm".
Komitejas vadītājs Guntis Pilsums pauda, ka arī šosezon uz maģistrālajām ielām turpinās kaisīt mitrās sāls maisījumu, taču pret apledojumu uz ietvēm cīnīsies ar citām metodēm - sniegu notīrot un ielas kaisot ar šķembām un smiltīm.
Rīgas Tehniskās universitātes docents Boriss Jeļisejevs deputātiem stāstīja, ka ir iespējamas trīs alternatīvas sāls kaisīšanai - organisko savienojumu izmantošana, pilnīgi visa sniega notīrīšana no ielām un abrazīvo materiālu izmantošana, taču reāli nevienu no šīm iespējām Rīgā ieviest nevar.
Lai pilsētā izmantotu organiskos ķīmiskos savienojumus, būtu jāizveido jauna infrastruktūra - jāiepērk cita veida tehnika un jāveido noliktavas kaisāmā materiāla glabāšanai. Tas izmaksātu vismaz piecas līdz 20 reizes vairāk nekā sāls izmantošana, turklāt organiskie savienojumi vidē sadalās, izmantojot skābekli, un sadalīšanās procesā veidojas ogļskābā gāze, skaidroja Jeļisejevs.
"Pilsētas centrā ogļskābā gāze jau tā pārsniedz pieļaujamo normu, un alternatīvo ķimikāliju izmantošana situāciju varētu pasliktināt vēl vairāk," sacīja Jeļisejevs.
Savukārt nodrošināt pilnīgi visa sniega izvešanu no maģistrālajām ielām nebūtu iespējams intensīvās satiksmes, kā arī tehnikas trūkuma dēļ.
Rīgā ar sāli kaisa maģistrālās ielas 5 miljonu kvadrātmetru patībā, un ziemas sezonā katru diennakti uz brauktuvēm izkaisa apmēram 500 tonnu mitrinātās sāls.
Sāls kaisīšana ik gadus izraisa rīdzinieku neapmierinātību. Autovadītāji sūdzas, ka mitrinātā sāls veicina automašīnu rūsēšanu, savukārt gājēji sūrojas par sabojātiem apaviem.
RĪGA, OCT 08, BNS
kā būtu, ja autovadītāji un gājēji sāktu tiesāties par bojātiem īpašumiem, ko izraisa sāls. domāju, ka bojājumus ir izjutis jebkurš no aptuveni 0.8 miljoniem iedzīvotāju. tad gan RD sāktu rēķināt, ka alternatīvas ir lētākas