Arī šogad Rīgā uz ielām kaisīs sāli... 27

 
8.oktobris 2003 10:01

Lai gan jau vairākus gadus Rīgā notiek diskusija par alternatīvām iespējām cīnīties pret ielu apledojumu, arī šosezon ierastā prakse nemainīsies un ielas kaisīs ar sāli.

Rīgas domes Satiksmes komiteja otrdien uzklausīja ziņojumu par alternatīvām sāls kaisīšanai un secināja, ka "jau piecus gadus mēs regulāri noklausāmies, ka sāls ir jākaisa un alternatīvas nav ieviešamas, tāpēc vienīgais, ko var darīt, ieteikt sētniekiem sāli nekaisīt vismaz uz ietvēm".

Komitejas vadītājs Guntis Pilsums pauda, ka arī šosezon uz maģistrālajām ielām turpinās kaisīt mitrās sāls maisījumu, taču pret apledojumu uz ietvēm cīnīsies ar citām metodēm - sniegu notīrot un ielas kaisot ar šķembām un smiltīm.

Rīgas Tehniskās universitātes docents Boriss Jeļisejevs deputātiem stāstīja, ka ir iespējamas trīs alternatīvas sāls kaisīšanai - organisko savienojumu izmantošana, pilnīgi visa sniega notīrīšana no ielām un abrazīvo materiālu izmantošana, taču reāli nevienu no šīm iespējām Rīgā ieviest nevar.

Lai pilsētā izmantotu organiskos ķīmiskos savienojumus, būtu jāizveido jauna infrastruktūra - jāiepērk cita veida tehnika un jāveido noliktavas kaisāmā materiāla glabāšanai. Tas izmaksātu vismaz piecas līdz 20 reizes vairāk nekā sāls izmantošana, turklāt organiskie savienojumi vidē sadalās, izmantojot skābekli, un sadalīšanās procesā veidojas ogļskābā gāze, skaidroja Jeļisejevs.

"Pilsētas centrā ogļskābā gāze jau tā pārsniedz pieļaujamo normu, un alternatīvo ķimikāliju izmantošana situāciju varētu pasliktināt vēl vairāk," sacīja Jeļisejevs.

Savukārt nodrošināt pilnīgi visa sniega izvešanu no maģistrālajām ielām nebūtu iespējams intensīvās satiksmes, kā arī tehnikas trūkuma dēļ.

Rīgā ar sāli kaisa maģistrālās ielas 5 miljonu kvadrātmetru patībā, un ziemas sezonā katru diennakti uz brauktuvēm izkaisa apmēram 500 tonnu mitrinātās sāls.

Sāls kaisīšana ik gadus izraisa rīdzinieku neapmierinātību. Autovadītāji sūdzas, ka mitrinātā sāls veicina automašīnu rūsēšanu, savukārt gājēji sūrojas par sabojātiem apaviem.

RĪGA, OCT 08, BNS

 
Visi komentāri
 
100130. viesis 8.oktobris 2003 10:13
0 0 Atbildēt

kā būtu, ja autovadītāji un gājēji sāktu tiesāties par bojātiem īpašumiem, ko izraisa sāls. domāju, ka bojājumus ir izjutis jebkurš no aptuveni 0.8 miljoniem iedzīvotāju. tad gan RD sāktu rēķināt, ka alternatīvas ir lētākas

100136. viesis 8.oktobris 2003 10:23
0 0 Atbildēt

Baigi daudz saali izkaisa "..katru diennakti uz brauktuvēm izkaisa apmēram 500 tonnu mitrinātās sāls.." . Neticu.

100139. viesis 8.oktobris 2003 10:28
0 0 Atbildēt

kā var neticēt, ja ziemā braucu pa slāvu apli un -20grādos tur bija peļķes, normāls ūdens tādā aukstumā būtu jau sen sasalis

100142. viesis 8.oktobris 2003 10:29
0 0 Atbildēt

2 aivarish - nevis normaals uudens, bet gan saalsuudens :)

katru dienu moikaa mashiina jaamazgaa buus (arii apaksha)

100144. viesis 8.oktobris 2003 10:30
0 0 Atbildēt

Kapec gan nevaretu tomer pacensties pa anktim mazliet vairka pastradat un izvest sniegu. vismaz daljai ielu tas irn iespeejams, jo sada tehnika musm taik, tacu cik zinu pedejos gados vairs netiek izmantota jo letakais veids ir sals akisisan. Varetu tacu vismaz no centra izvest un parejas vietas kaisit.

100151. viesis 8.oktobris 2003 10:36
0 0 Atbildēt

bet iisteniibaa - poh.uj !

100155. viesis 8.oktobris 2003 10:38
0 0 Atbildēt

... un autiņa rūsas noturība tiks pārbaudīta vēl un vēl...

100164. viesis 8.oktobris 2003 10:58
0 0 Atbildēt

Ja mašīna ir sākusi rūsēt, tad sāls to procesu protams paātrina.

Manējā vēl pagaidām izskatās tīri labi, tāpēc nav pārāk liels kreņķis - jāmazgā gan biežāk, lai 'neieēdas' tie sāļi. Bet ja gadās gabaliņu paieties kājām, tad zābaciņus gan paliek žēl ... toč varētu iesūdzēt domi tiesā!

100167. viesis 8.oktobris 2003 11:01
0 0 Atbildēt

Arī es uzskatu, ka autovadītājiem būtu jābeidz "sūdzēties" un "būt neapmierinātiem" par sāls izmantošanu, bet katru reizi jāceļ finansiāla prasība pret RD tiesā. Personīgi, es tā noteikti rīkošos un aicinu arī pārējos tautiešus izbeigt paciest nodarījumus no tiem, kuri tērē MŪSU nodokļu naudu, un papildus vel nodara finasniālu kaitējumu.

100168. viesis 8.oktobris 2003 11:03
0 0 Atbildēt

Butu jau labi, ja ta butu tira sals, ko kaisa. Salij, ko kaisa uz ielam vel ir kaut kadi piejaukumi, kuri palidz tam visam maisijumam izgrauzties cauri antikorozijas slanim.

100176. viesis 8.oktobris 2003 11:17
0 0 Atbildēt

saals maisiijuma koncentraacija paarsniedz normas liidz 10 reizeem!!!! ko par to saka ES ??? a?

100195. viesis 8.oktobris 2003 11:39
0 0 Atbildēt

jaa - EIROPA RULLEE :D

koES var teikt ? Tas vinjiem buus pohu.j :)

100204. viesis 8.oktobris 2003 11:46
0 0 Atbildēt

"Sarkanajam kvadrātam" (bija kādreiz tāda gumijas zābaku rūpnīca) jāatsāk ražot galošas. Tad ar apaviem viss būs OK. :)

100225. viesis 8.oktobris 2003 11:57
0 0 Atbildēt

Nu var jau ******* protams par saals kaisiishsanu- bet es labaak braucu pa kaisiitu ielu, nekaa ledainu un deelj taa iebraucu kaadam aizmuguree vai uzbraucu virsuu kaadam neuzmaniigam beernam, jo nevaru nobremzeet uz ledus. Riigaa tomeer ir paarlieku dziiva automobiilju un gaajeeju satiksme, lai vareetu atlauties ka ielas ir ledainas.

100234. viesis 8.oktobris 2003 12:02
0 0 Atbildēt

OK, lai kaisa to sāli. Bet ielas vajag arī tīrīt. Cik reiz nav redzēts - uzsnieg sniegs, ielas netīra, bet nokaisa ar sāli - gan jau mašīnas radušos putru izbraukās. Tā nu reiz ir noziedzība!

100237. viesis 8.oktobris 2003 12:04
0 0 Atbildēt

Ielas ir vienkārši jātīra un jākaisa tikai extremālos(apledojuma) apstākļos. Kāpēc tad ir obligātas ziemas riepas? Ne vienmēr ceļam ir jābūt izskrāpētam līdz asfaltam. Ja neprot braukt pa sniegu, tad jāizmanto sabiedriskais transports, nav ko čīkstēt! Katru gadu uz ceļiem tiek izgrūsts tik daudz sāls(lasi naudas), ka taisni mati ceļas stāvus, jo par to naudu varētu noasfaltēt/salabot pusi Latvijas ceļu!

100263. viesis 8.oktobris 2003 12:52
0 0 Atbildēt

Visi draudzīgi liekam radžu riepas un skrāpējam ielām nost ledu :)

100301. viesis 8.oktobris 2003 14:05
0 0 Atbildēt

Tas saals kaisiishanas pasaakums ir reaala un legaala naudas atmazgaasanas shtelle. Kas un kaa var izskaitiit cik ir taa saals izkaisiita un cik kravas sniega izvests?????? Celju daljas kas ar to nodarbojas izraxta Riigas domei reekjinu un jameejie maxaa gan par saali gan par tehniku. Tur arii gudri darbonji stelles kaarto un diez vai vinjiem saap galva par muusu kurpiiteem un saruuseejushaan mashiinaam. :E

sailem

100305. viesis 8.oktobris 2003 14:14
0 0 Atbildēt

Čīkstēšana jau baigā, bet reāla alternatīva tiktiešām nav. (vismaz cik es saprotu) . Sakarīgs variants komentāros parādījās, lai iztīra vietas, kur var iztīrīt, kur nevar, lai tad ber to sāli (tas ir labāk nekā nekas).

Lai gan manis pēc labāk vispār ielas netīrītu, vismaz būtu mazāk auto uz ceļa... (man ir džips :) ). Mūsējie jau grib visu uzreiz. Varētu jau pamazām pāriet uz jaunākām/labākām tehnoloģijām.

100326. viesis 8.oktobris 2003 14:48
0 0 Atbildēt

Normālu sāls maisījumu jau kaisa arī ES pilsētās - nav jau nekāds jaunums. Kā nu kurā vietā, bagātākās pilsētas tīra arī ar reaktīvo strūklu, kaut kur pakaisa tīru granti, vai ļoti smalku šķembu maisījumu. Rīgā nelaime ir iekš krievu standartiem jauktā maisījuma koncentracijas( reāli 10-kārt. pārsniedz ES standartus), kura saēd it visu - pat cinka pretkorozijas pārklājumus. Pagājušoziem pie mums strādāja viens ES konsultants, kurš ikdienā braukāja ar trīsgadīgu audiA6. Aprīlī ,liels bija kolēģa izbrīns, kad viņš savam audim atklāja pamatīgi ierūsējošu pakaļējā riteņa arku un grīdas sliekšņus. Tāpēc, vietējie second handi , pēc vairākām Rīgas ziemām, ir jānoraksta šrotos. Šī iemesla dēļ ziemā braucu ar slīdzinoši lēti remontējamo skorpi. BMW nav vēlēšanās mērcēt " vietējās marinādēs" - pārāk dārgi iznāks remonts, ja sāks rūsēt.

100331. viesis 8.oktobris 2003 15:20
0 0 Atbildēt

lai iegaadaajas tehniku

100341. viesis 8.oktobris 2003 15:43
0 0 Atbildēt

domaju ka jataisa protesta akcija, mes tachu esam ES, lai dzeki dod piki nesals celu tiramajam lidzeklim. ZB nesam ti bagati lai brauktu ar jauniem autiniem kam lidz rusesanai vel talu.

Flt

100375. viesis 8.oktobris 2003 17:22
0 0 Atbildēt

Normaali izshkjuureet ielas un nebuus nekaadu probleemu. Te jau kaads teica, ka taapeec liekam ziemas riepas.

Varbuut vieniigi krustojumos dereetu pakaisiit smiltinjas, jo tur uzsaakot braukt un bremzeejot sniegs pamazaam paarveershas leduu.

100390. viesis 8.oktobris 2003 18:47
0 0 Atbildēt

Padonaki! D*saa vinjiem saali! Labaak slidinaaties pa sniegu, nevis pa debiilo saals putru!

100393. viesis 8.oktobris 2003 19:22
0 0 Atbildēt

Manupraat interesantaaks ir tas fakts, ka profesors (vai kaa vinju tur) atzina tikai to, ka nav iespeejams lietot kjiimiju un noshkjuureet visu sniegu un ledu, bet kaa tad paliek ar 3. piedaavaato alternatiivu - siltas shkjembas, kuras iekauseejas ledus slaanii un faktiski veido ledus asfaltu.

Protams, ka shiis tehnologjijas ievieshana shobriid izmaksaa vairaak nekaa vienkaarshi kaarteejo reizi izbeert paaris tk tonnu saals. Tachu, ja skataas ilgterminjaa - saals izkuust un kopaa ar pievienotajaam kjimikaalijaam "iesuucas" muusu autinjos, apavos un visbeidzot zemee. (Nez kaapeec augstaak mineetais profesors neuztraucas par lielo saals+kjiimija koncentraaciju, kas manupraat nenaak par labu dabai, utt) Tachu tajaa pashaa laikaa izkaisiitaas shkjembas pavasarii var savaakt un naakamgad lietot atkal...

Savaa zinjaa vairaak darba, par mazaaku naudu un sava veida baudu (brauceejiem), tachu tas toch naf tas kas liktos interesants a.god. celju tiiriishanas uznjeemumiem un muusu korumpeetajiem domniekiem.

Nez kaapeec skandinaavijaa shii sisteema rullee, nu ja - laikam taapeec, ka vinji nav tik gudri kaa muuseejie...

atkal tikai manas subjektiivaas domas....

100401. viesis 9.oktobris 2003 5:30
0 0 Atbildēt

ir nācies pastrādāt sāls rūpnīcā. atnāk vagons no slāviem ar sāli, to izkrauj, kas paliek pāri ar slotām saslauka no vagona grīdas, salādē konteinerā kopā ar visādām drazām+ pieliek klāt pārpalikumus no ražošanas un super sāls maisījums, ko pārdod RD ir gatavs. tas bija pirms aptuveni 5gadi, bet tagad diez vai, kas mainījies....

mercedes_cienitajs

100545. viesis 9.oktobris 2003 19:32
0 0 Atbildēt

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Genesis parāda grezna elektriskās piedziņas krosovera konceptu (+ FOTO)

Ņujorkas autoizstādē izliktajam Neolun ir koncepta statuss, ar lielu potenciālu pārtapt par sērijveida modeli GV90. Lasīt vairāk

 

Iesaka eksperts: no kā jāuzmanās autovadītājiem pavasarī? 1

Varētu šķist, ka pavasarī, kad nokusis sniegs un kļuvis gaišāks, par ceļu satiksmes drošību var raizēties mazāk. Taču arī pavasarī ir vairāki būtiski faktori, kas jāņem vērā, lai droši un bez raizēm nokļūtu iecerētajā galapunktā, tāpēc Swedbank kopā ar Drošas Braukšanas Skolas direktoru Jāni Vanku sagatavojis padomus, kam jāpievērš īpaša uzmanība, pārvietojoties ar auto pavasarī. Lasīt vairāk

 

Frānsisa Skota Kī tilts pēc avārijas - postījumu apmērs (+ VIDEO) 16

Vakar pēc kravas kuģa DALI ietriekšanās sagruva Frānsisa Skota Kī tilts ASV ostas pilsētā Baltimorā. Drona lidojums ļauj novērtēt katastrofas apmērus, sagrauto tiltu un cietušo kuģi. Lasīt vairāk

 

KEM plāno paplašināt atbalsta programmu elektroauto un hibrīdauto iegādei 18

Klimata un enerģētikas ministrija (KEM) plāno paplašināt atbalsta programmu iedzīvotājiem elektroauto un hibrīdauto iegādei, aģentūru LETA informēja KEM pārstāvji. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti