Audi A8 4.0 TDI quattro ir Rīgā 17

 
10.novembris 2003 0:05

Audi Centrs Rīga ir saņēmis jauno Audi A8 ar 4.0 TDI dzinēju – spēcīgāko astoņcilindru dīzeli sērijveida limuzīnu vidū.

Dzinējs: kompakta spēka rūpnīca.

4.0 TDI dzinējs savu debiju Audi V8-veida dzinēju klanā piedzīvo kā trešais – pēc 4.2 litru benzīna dzinējiem jaunajā Audi S4 un Audi allroad quattro. 4.0 TDI ir ļoti kompakts: motora garums tikai 516 mm. Salīdzinājumam nesen būvēts konkurentu līdzīga tilpuma V8 motors ir par 150 mm garāks.

Cilindru bloks izgatavots no speciāla materiāla: vermikulāra-grafīta-čuguna, kam salīdzinājumā ar parasto čugunu ir 2 reizes lielāka stingrība un tajā pašā laikā par 15% mazāks svars. Dzinēja kopējais svars ir tikai 270 kg – viens no vieglākajiem V8 dīzeļdzinējiem vispār. Tas uzlabo divus ļoti svarīgus rādītājus: svaru uz vienu zirgspēku un svara sadalījumu pa automašīnas asīm. Abiem šiem rādītājiem ir centrālā nozīme jaunā Audi A8 4.0 TDI quattro braukšanas dinamikā.

audia8dies.jpg

Salīdzinājumā ar priekšgājēju ir palielināti gan cilindra diametrs (tagad 81,0 mm), gan virzuļa gājiena garums (tagad 95,5 mm) – motora darba tilpums ir 3,936 cm3. Attālums starp cilindriem palicis nemainīgs – 88 mm. Kompresijas pakāpe salīdzinājumā ar iepriekšējo 3.3 TDI samazināta no 18,5 : 1 uz 17,5 : 1.

Četri vārsti uz cilindru nodrošina optimālu cilindru pildījumu. Jaunajā V8 vārstus darbina rullīšu sviras ar hidrauliskajiem vārstu atstarpju kompensatoriem  – priekšgājējam V8 3.3 TDI bija sviras bez rullīšiem (starp sadales vārpstas izcilni un sviru bija slīdes berze). Šī rullīšu sviru ieviešana dod papildus degvielas ekonomiju, kā arī samazina kaitīgās izplūdes gāzes.

Rullīšu sviru izmantošana dod arī citu pozitīvu efektu – trokšņu samazināšanu vārstu piedziņas mehānismā kopumā un īpaši klusu 4.0 TDI darbību.

Stingrā cilindru bloka konstrukcija un veiksmīgā mezglu “iekapsulēšana” samazina dzinēja rādīto trokšņu līmeni. Lielu ieguldījumu šajā kopējā dzinēja trokšņu līmeņa samazināšanā dod optimizēta dīzeļdegvielas priekšiesmidzināšana -  jaunākās paaudzes “Common Rail- Systems” dīzeļdegvielas iesmidzināšanas sistēma.

Jaunā Common Rail tehnoloģija.

Jaunā Bosch EDC16 motora vadības sistēma pastāvīgi kontrolē cilindros ieplūstošā gaisa daudzumu, degvielas iemidzināšanas daudzumu, degvielas iesmidzināšanas sākumu, saspiestā gaisa spiedienu un izplūdes gāzu recirkulāciju.

Elektronika ļauj, līdzīgi kā Audi A8 ar benzīna motoru, iedarbināt dzinēju automātiski tikai uz īsu brīdi nospiežot “Start” taustiņu. Kvēlsveču sistēma dažu acumirkļu laikā nodrošina dzinēja iedarbināšanu pat ļoti zemu temperatūru gadījumā.
Dīzeļdegvielas iesmidzināšana notiek ar otrās paaudzes ”Common Rail” sistēmas palīdzību – ar augstspiediena sūkņa palīdzību degviela tiek pastāvīgi piegādāta uz speciāliem degvielas vadiem - rezervuāriem (“Rail” – katrai cilindru rindai), no kuriem tālāk pa īpaši izturīgiem degvielas vadiem nonāk pie iesmidzināšanas sprauslām. Jaunās paaudzes dīzeļdegvielas iesmidzināšanas spiediens cilindros ir paaugstināts līdz pat maksimāli 1600 bar (priekšgājējam maksimāli bija 1350 bar) – tas salīdzināms ar vidējās klases limuzīna svaru uz pirksta naga laukuma.

Lielāks dīzeļdegvielas iesmidzināšanas spiediens uzlabo degvielas iemidzināšanu (smalkākas degvielas daļiņas) - labāks degmaisījums un efektīvāka degšana. Ieguvums nav tikai lielāka jauda un griezes moments, bet arī vienlaicīgi mazāks degvielas patēriņš un kaitīgo izplūdes gāzu daudzums.

Jaunums ir arī otrās paaudzes elektromagnētiskās iesmidzināšanas sprauslas ar 7 urbumu smidzinātājiem – tās arī nodrošina homogēnāku degvielas sadalīšanu degkamerās īpaši efektīvai degšanai un sekojušu uzlabojumu izplūdes gāzu kvalitātē.

Rezultāts: lai arī jaunais Audi A8 4.0 TDI quattro salīdzinājumā ar saviem konkurentiem ir aprīkots ar patstāvīgo četru riteņu piedziņu, tā izplūdes gāzu rādītāji ir pilnībā atbilst EU III normām.

Jaunā “Common Rail” sistēma ļauj vairākas reizes iesmidzināt degvielu cilindra vienas darba takts laikā. Zemu apgriezienu diapazonā notiek divas degvielas iesmidzināšanas, augstos apgriezienos - viena degvielas iesmidzināšana vienas darba takts laikā. Šī degvielas iesmidzināšanas stratēģija nodrošina vienmērīgu degvielas degšanu, kā rezultātā dzinējs strādā “mīkstāk”, samazinās trokšņu līmenis. Jaunais 4.0 TDI nav tikai klusāks un vienmērīgāks darbībā salīdzinājumā ar priekšgājēju 3.3 TDI – tas šobrīd ir labākais savā klasē.

a82.jpg

Biturbo ar diviem saspiestā gaisa dzesētājiem.

Koncepts, līdzīgs kā 3.3 TDI dzinējam: divas turbīnas ar maināmām turbīnu ģeometrijām jau pie zemiem dzinēja apgriezieniem nodrošina augstu griezes momentu un atbilstoši lielu dzinēja jaudu. Maināma turbīnas ģeometrija nozīmē iespēju optimizēt izplūdes gāzu plūsmu uz izplūdes turbīnas ratu. Motora vadības bloks ar caurplūstošās gaisa masas mērītāju palīdzību nodrošina vienādus abu turbīnu pagriezienus, rezultātā arī saspiestā gaisa spiedienu un daudzumus. Maksimālais saspiestā gaisa spiediens ir 2,2 bar, turbīnas griežas līdz pat 210 000 apgriezieniem minūtē.

Maināmā turbīnu ģeometrija 4.0 TDI tiek veikta ar elektromotoriem – atbilstošais stāvoklis tiek sasniegts ātrāk un precīzāk. Tas nozīmē jau pie zemiem motora apgriezieniem tiek nodrošināts nepieciešamais saspiestā gaisa spiediens. Vārds “turbobedre” šim motoram nav pazīstams.

Vēl viens jaunums: 4.0 TDI ir divi saspiestā gaisa gaiss-gaiss dzesētāji, kuri novietoti zem priekšējiem lukturiem, kas savukārt nodrošina to efektīvu darbību.

Katra turbīna piegādā gaisu vienai cilindru rindai. Abu cilindru rindu ieplūdes kolektori ir savstarpēji savienoti, kas nodrošina saspiestā gaisa spiedienu izlīdzināšanos un uzlabo cilindru pildījumu, attiecīgi - dzinēja jaudu.

Ieplūdes kolektorā ir iebūvēts speciāls vārstu mehānisms, kas sadala ieplūstošā gaisa ceļu īsajā un garajā. Motora vadības bloks vada šo vārstu stāvokli atkarībā no dzinēja apgriezieniem un slodzes: pie maziem dzinēja apgriezieniem un mazas slodzes ir atvērts garais ieplūstošā gaisa ceļš, pie vidējiem un augstiem dzinēja apgriezieniem un slodzes – īsais ieplūstošā gaisa ceļš. Tas uzlabo cilindru pildījumu, kā rezultātā ir uzlabota dzinēja jauda un griezes moments visos dzinēja darbības apgriezienos un slodzēs.

Efektīva izplūdes gāzu kontrole.

Lai samazinātu izplūdes gāzu atdzišanu ceļā līdz turbīnai, izplūdes kolektors izveidots ar dubultām sienām (starp sienām ir gaiss kā siltuma izolators). Recirkulācijas sistēmā izplūdes gāzēm jābūt ievērojami atdzesētām, tai skaitā arī lai ievērojami samazinātu NOx un cieto daļiņu veidošanos izplūdes gāzēs.

Izplūdes gāzes tiek dzesētas īpašos ar dzeses šķidruma dzesētos  dzesētājos, kuri vietas ekonomijas dēļ novietoti vidū starp cilindru rindām.

Izplūdes gāzu attīrīšana notiek divos priekškatalizatoros (uzreiz aiz turbīnām) un divos galvenajos katalizatoros (zem grīdas). Tas ļauj Audi A8 4.0 TDI aprīkotam ar quattro un 6 ātrumu automātisko pārnesumkārbu ar ievērojamu rezervi izpildīt EU III izplūdes gāzu normas.

Samazināts degvielas patēriņš.

Jaunā motora īpašība blakus saudzīgumam pret dabu ir arī iespaidīgā degvielas efektivitāte. Neskatoties uz 50 ZS lielāku jaudu un nedaudz lielāku automašīnas svaru, jaunais A8 4.0 TDI tērē vēl mazāk degvielas kā priekšgājējs ar 3.3 TDI dzinēju – vidēji tikai 9,6 litrus uz 100 km.
Priecē nobraucamais attālums bez atkārtotas degvielas uzpildīšanas – 940 km. Ar Audi A8 TDI quattro var droši doties tālos ceļojumos.

Audi A8 TDI quattro.

Apvienojumā ar ASF (Audi Space Frame) tipa alumīnija virsbūvi un 6-pakāpju tiptronic pārnesumkārbu, šī limuzīna 4-litru biturbo V8 dīzeļdzinējs nodrošina 100km/h ātruma sasniegšanu 6,7 sekundēs. A8 4.0 TDI quattro attīsta jaudu 202 kW (275 ZS) pie 3750 apgriezieniem, pie 1800-2500 apgriezieniem griezes moments - 650 Nm.

Īpaši būtu jāpiemin arī atraktīvākie elektonikas tehnoloģiju sasniegumi šajā limuzīnā: MMI (Multi Media Interface) displejs ar sistēmas vadībām – lielisks auto tehnoloģiju un komunikāciju sistēmu mijiedarbības paraugs; kā arī one touch (pieskāriena) atmiņa – vadītājs tiek atpazīts pēc viena pieskāriena.

Audi A8 4.0 TDI quattro pastāvīgā četru riteņu piedziņa pieder pie standartaprīkojuma, kas šim limuzīnam ir neparasti bagātīgs, iekļaujot arī elektriski atveramu un aizveramu bagāžas vāku un Valcona ādas salona apdari. 

Audi A8 4.0 TDI quattro ir sportisks un grezns limuzīns.
Cena – sākot no 82000 EUR.

 
Visi komentāri
 
104009. viesis 10.novembris 2003 0:23
0 0 Atbildēt

sākot no 82K ...

njā

104010. viesis 10.novembris 2003 0:36
0 0 Atbildēt

Mjaa... Eh... Laps...

104017. viesis 10.novembris 2003 2:39
0 0 Atbildēt

noteikti pirksu! ... pec gadiem 10,kad busu bagats virs,un tas limo maksas 1/10 no savas sakuma cenas. fascine jaunas tehnologijas dzinejos.

104022. viesis 10.novembris 2003 8:22
0 0 Atbildēt

bildes?

104039. viesis 10.novembris 2003 9:56
0 0 Atbildēt

respect

dzinejs labs

104095. viesis 10.novembris 2003 13:38
0 0 Atbildēt

jaa, diizeljiem ir naakotne!

104109. viesis 10.novembris 2003 14:48
0 0 Atbildēt

Gandriiz 300 Zs ar vid paterinju 9 litri oj ku lapi! Aj kapec man nav 82 tkst euro :(((

104125. viesis 10.novembris 2003 15:44
0 0 Atbildēt

2 Focusnjix:

A nafig Tev 82kEur? Paņem aparātu, kuram ir 300Zs un kaut vai 30l/100km E98 patēriņš. Uz 100'000 km notērēsi 30 * 1000 * 0.44 = Ls13'200 ~ 20'500Eur.

A8 4.0 TDI:

9 * 1000 * 0.35 (nezinu es, cik dīzelis maksā) = Ls3150 ~ 4900Eur.

Tā ka starpība uz zupu uz 100'000km būs "nieka" 16'600Eur.

Atliek tikai atrast aparātu ar 300Zs, zem 50'000Eur, A8 atbilstošu komforta un gaitas līmeni un jau esi vinnētājs.

104135. viesis 10.novembris 2003 16:23
0 0 Atbildēt

FYI: vācu vārds "Kraftwerk" nenozīmē vis "spēka rūpnīca", bet gan "spēkstacija".

104145. viesis 10.novembris 2003 16:58
0 0 Atbildēt

A bildīte kāpēc nav neviena???

104158. viesis 10.novembris 2003 18:38
0 0 Atbildēt

Atvainojiet bet degvielas ekonomija ir debiilisms shaada veida automashiinaas.

Ja cilveeks var atljauties nopirkt shaadu auto tad diezvai vinju interesees degvielas pateerinsh. ok ja tas buutuapmeeram 40 l uz simta tad jaa, bet iipashi priecaaties un uzsveert to potenciaalajiem pirceejiem ka auto pateeree tikai 9 l nezinu vai ir veerts

104163. viesis 10.novembris 2003 19:58
0 0 Atbildēt

Audi ruleee

104177. viesis 10.novembris 2003 23:58
0 0 Atbildēt

OFIGITELJNAJA TACHKA!!!

104180. viesis 11.novembris 2003 1:40
0 0 Atbildēt

Viens ir skaidrs! Sūdus liet bākā nedrīkst. Ja man to autiņu noliktu priekšā es pat baidītos uz mūsu LV "točkām" doties :)

104231. viesis 11.novembris 2003 14:00
0 0 Atbildēt

Bildiiti vajag! Bildiiti - un 1280*1024!!!

104254. viesis 11.novembris 2003 19:15
0 0 Atbildēt

Labs aparats!

104838. viesis 15.novembris 2003 14:31
0 0 Atbildēt

1-kārt degvielas ekonomija ir domāta, lai ar 1 bāku varētu tālāk aizbraukt un nebūtu jākāpj ārā tankoties - komforts tātad.

2-kārt nafig Gasjam 300 ZS "aparātu", ja šim Audi ir turpat 300 - 276 Zs? Un griezes moments pie 600 Nm.....

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Palika 18 kilometri: 3 miljonus vērts Ferrari F40 piedzīvo avāriju Vācijā 7

Automašīna bija ceļā uz automobiļu izstāžu un pārdošanas kompleksu Motorworld Bublingenē, netālu no Štutgartes. Līdz mērķim bija atlikuši 18 kilometri. Lasīt vairāk

 

Kurš izraisīja bīstamu situāciju? (+ VIDEO) 30

Abu vadītāju domas par to, kurš izraisīja bīstamu situāciju, dalās. Lasīt vairāk

 

Arī kā sedans - Volkswagen Passat Ķīnai 7

Jaunākais Volkswagen Passat Eiropā ir pieejams tikai universāla modifikācijā, taču Ķīnā to var nopirkt ar sedana virsbūvi. Lasīt vairāk

 

ADAC: Ķīnas autobūve ir nopietni konkurenti 8

Vācijas automobiļu kluba ADAC eksperti nonākuši pie secinājuma, ka Ķīnas autobūves produkcija pēdējos gados ir stingri pielikusi un min Eiropas ražotājiem uz papēžiem. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti