Svētdien, 11. janvārī “Brīvkalnu” trasē, kas atrodas Rīgas – Liepājas šosejas 21. kilometrā, tika aizvadīts Latvijas ziemas čempionāta standartauto daudzcīņā 2. posms, kurā startēja 90 dalībnieki.
Priekšas piedziņas un pilnpiedziņas klasē ātrākie bija iepriekšējās sezonas čempioni, attiecīgi, Normunds Kārkliņš (“VW Golf”) un Ronalds Mūsiņš (“Mazda 323 4x4”), bet aizmugures piedziņas klasē nepārspējams izrādījās Askolds Altenburgs (“BMW 318”). Komandu vērtējumā uzvarēja “Komanda “1”” (Ronalds Mūsiņš, Jānis Skujiņš, Mareks Kreišmanis). Nākamais posms paredzēts 18. janvārī “Jaunnikšu” trasē Alojā. Daudzcīņas čempionāta 2. posma sacīkstes Brīvkalnu trasē izvērtās par kaut ko līdzīgu krosam, jo sniega trūkuma dēļ liela daļas trase bija ar zemes segumu. Tomēr arī ar nelielo ledus daudzumu pietika, lai dalībniekiem dzīvi padarītu sarežģītāku – ne visi spēja aptvert, ka uz zemes seguma uzņemto lielo ātrumu izdosies tikpat sekmīgi samazināt jau slidenākā trases vietā. Visbiežāk pieļautā kļūda bija uzbraukšana trases konfigurāciju veidojošajām riepām, kas ne vienam vien beidzās ar izsistiem priekšējiem lukturiem. Priekšpiedziņas klasē pieteicās 43 dalībnieki, bet uz starta tika tikai 40. Kartinga sporta centra komandas pārstāvji Mareks Štolcermanis, Iļja Ballods-Nagradovs un Lauris Vidžis mēģināja iziet uz starta ar automašīnu, kurai nesakrita tehniskajā pasē uzrādītie dati ar reālajiem. Diemžēl jāatzīmē, ka jaunajā daudzcīņas sezonā ir pieaudzis mēģinājumu skaits augstus rezultātus sasniegt negodīgā ceļā, ar šādu nesportisku rīcību izrādot klaju necieņu pret citiem dalībniekiem. Priekšpiedziņā pēc divu braucienu veikšanas izrādījās, ka vienāda punktu summa ir Normundam Kārkliņam un Mārim Akmenim (abiem “VW Golf”) – abiem pa vienai uzvarai un trešajai vietai. Pateicoties labākam rezultātam otrajā braucienā, par uzvarētāju kļuva cēsinieks Kārkliņš. Tādējādi iepriekšējās sezonas čempions reabilitējās par pirmo posmu, kur paralēlā slaloma trasē Auciemā viņš izstājās jau pirmajā kārtā, paliekot tikai 23. Trešo vietu izcīnīja Ronalds Mūsiņš (“VW Golf”). Tikai ar sesto un septīto vietu šoreiz nācās samierināties pirmā posma uzvarētājiem Ulvim un Gintam Bujāniem (abiem “VW Golf”). Interesanti, ka tāpat kā Auciemā, ātrāks par pieredzējušo krosa meistaru izrādījās dēls Ulvis, ģimenes mikromačā rezultātu palielinot līdz 2:0. Ne tik veiksmīgs kā pirmajā posmā bija 12 gadīgais (!) kartingists Jānis Kārkliņš, kurš startē ar jaudīgu rallijam sagatavotu “Honda Integra Type-R” – kritums no ceturtās uz 12. vietu. Tomēr arī šāds rezultāts, sasniegts tādā vecumā, ir lielisks. Lielus ātrumus ātrajā trasē demonstrēja pilnpiedziņas mašīnas. Kā jau tika prognozēts, izpaudās turbomašīnu pārākums (te gan jāpiebilst, ka šie paši braucēji ir ātrākie arī citās trasēs, tā ka “vaina” slēpjas ne jau mašīnā). Pēc diskvalifikācijas sezonas atklāšanas posmā (notiekumiem neatbilstošas riepas), savu pārākumu atkal pierādīja 2003. gada čempions Ronalds Mūsiņš (“Mazda 323 4x4”) – braucienos pirmā un otrā vieta. Tas Mūsiņam bija kārtējais “dubls” – vieta godalgoto trijniekā divās klasēs. Divu braucienu summā otro rezultātu uzrādīja Andris Empelis (“Mazda 323 4x4”). Trešo pozīciju izcīnīja Mareks Kairis (“Subaru Impreza”), kuram tās bija pirmās sacensības pilnpiedziņas klasē. Kā pēc finiša atzina M. Kairis, kurš līdz šim bija zināms kā viens no labākajiem klasikas braucējiem, tad mērķis bijis vienkārši nobraukt līdz galam un neapskādēt vēl neierasto auto. Kā redzams, mērķis izpildīts ar uzviju. Labākais no dalībniekiem, kuri brauca ar atmosfēriskajiem dzinējiem aprīkotiem auto izrādījās Andris Ušakovs, ar savu atrakīvo braukšanas stilu iekarojot skatītāju simpātijas un izcīnot ceturto vietu. Tikai sestais Brīvkalnu trasē palika pirmā posma uzvarētājs Jānis Dūcis, kurš šoreiz nebrauca ar turbo “Audi S2 Quattro”, bet gan ar iepriekšējā sezonā izmantoto (“Audi 90 Quattro”). 14. vietu 31 dalībnieka konkurencē izcīnīja jau pieminētais 12 gadīgais J. Kārkliņš. Aizmugures piedziņas klasē izaicinājuma cimdu līdzšinējiem līderiem metis līdz šim pilnpiedziņas grupā braukušais Askolds Altenburgs (“BMW 318”), kurš bija ātrākais abos braucienos, tādējādi apliecinot, ka trešā vieta Auciemā nebija nejaušība. Nākamajās divās vietās ierindojās sportisti no Cēsīm – braucienos uzrādot otro un trešo rezultātu, otrais summā bija Mairis Kārkliņš (“Toyota MR-2”), bet trešais palika pirmā posma uzvarētājs Mikus Bērzkalns (“VAZ 2101”). Uzreiz aiz goda pjedestāla Iļja Ballods-Nagradovs (“Ford Sierra”), kurš no Kartinga sporta centru pārstāvošajiem jaunajiem autosportistiem pagaidām vislabāk pielāgojies ziemas daudzcīņas specifikai, jo atšķirībā no M. Štolcermaņa un L. Vidža spēj vienlīdz stabili un ātri veikt abus braucienos, nevis tikai uzplaiksnīt atsevišķās epizodes. Savu labāko rezultātu pēc atgriešanās sacīkstēs sasniedza daudzcīņas pašas pirmās sezonas vicečempions Sandis Zvīgulis (“Ford Sierra”), izcīnot piekto vietu., bet olimpisko sešinieku noslēdza Jānis Skujiņš (“BMW 318 iS”). Sīva spēkošanās izvērtās komandu ieskaitē – vienādu punktu skaitu ieguva divas vienības: “Komanda “1” un “VPLT”. Pateicoties labākām pārstāvju vietām atsevišķos braucienos, pirmā vieta pienācās “Komandai “1”, kuru pārstāv Ronalds Mūsiņš, Jānis Skujiņš, Mareks Kreišmanis. Nākamais daudzcīņas posms paredzēts 18. janvārī “Jaunnikšu” trasē Alojā. Latvijas ziemas čempionāts standartauto daudzcīņā 2. posms, “Brīvkalnu” trase Priekšas piedziņas automašīnas. Normunds Kārkliņš 65 punkti (pirmajā braucienā 3. vieta/otrajā 1. vieta), Māris Akmens 65 (1./3.), Ronalds Mūsiņš 58 (5./2.), Lauris Vīgants 56 (4./4.), Ritvars Kārkliņš 51 (6./5.), Ulvis Bujāns 51 (2./12.) (visiem “VW Golf”). Pilnpiedziņas automašīnas. Ronalds Mūsiņš (“Mazda 323 4x4”) 67 (1./2.), Andris Empelis (“Mazda 323 4x4”) 57 (2./6.), Mareks Kairis (“Subaru Impreza”) 58 (4./4.), Andris Ušakovs (“Audi 80 Quattro”) 55 (6./3.), Iļja Ballods-Nagradovs (“VW Golf Syncro”) 52 (3./9.), Jānis Dūcis (“Audi 80 Quattro”) 48 (9./5.). Aizmugures piedziņas automašīnas. Askolds Altenburgs (“BMW 318”) 70 (1./1.), Mairis Kārkliņš (“Toyota MR-2”) 64 (2./3.), Mikus Bērzkalns (“VAZ 2101”) 58 (5./2.), Iļja Ballods-Nagradovs (“Ford Sierra”) 56 (3./6.), Sandis Zvīgulis (“Ford Sierra”) 54 (4./5.), Jānis Skujiņš (“BMW 318 iS) 52 (7./4.). Komandas. Komanda „1” (Ronalds Mūsiņš, Jānis Skujiņš,Mareks Kreišmanis) 166, “VPLT” (Andris Empelis, Mikus Bērzkalns, Ritvars Kārkliņš) 166, “JNM Cēsis” (Normunds Kārkliņš, Mairis Kārkliņš, Jana Gustāne) 163. Kopvērtējums pēc 2. posma (neoficiālie rezultāti) Priekšas piedziņas automašīnas. Ulvis Bujāns 123, Lauris Vīgants 120, Ritvars Kārkliņš 107, Māris Akmens 105, Ronalds Mūsiņš 102, Jānis Kārkliņš 100. Pilnpiedziņas automašīnas. Andris Empelis 121, Jānis Dūcis 118, Ronalds Mūsiņš 107, Iļja Ballods-Nagradovs 104, Raimonds Dūcis 97, Mikus Bērzkalns 92. Aizmugures piedziņas automašīnas. Askolds Altenburgs 130, Mikus Bērzkalns 128, Mairis Kārkliņš 128, Jānis Skujiņš 100, Mareks Štolcermanis 99, Mareks Kreišmanis 99. Komandas. “VPLT” 356, “Komanda „1”” 306, “JNM Cēsis” 293. Normunds Orlovs, LAF Standartauto komisijas pārstāvis- Sludinājumi
- Ziņas
- Vīriem
- Tehnoloģijas
- Sports
- Video&TV
- Forums
- Lasītāju pieredze
- Akcijas
- Jautā ekspertam
Nu ko, pilnīgi izkropļots amatieru un standartautomobiļu sacensību jēdziens. Pasakums, kas paris gadus atpakaļ izcelas ar savu demokratismu ir parverties par intrigam ppiesatinatu, beznoteikumu gonku. Ko vel citu citu lai pasaka, kad sacensibas notiek pa sasalushu lauku, kur vadiitaja meistariibu biezi var kompenset ar riktigu turbomotoru, trase ar trampliniem, pa kuriem atkariba no sava auto zeloshanas pakapes var lekt un nelekt. Ziemas sacensibas , kuraas valnus aizvieto riepas ar pilniigi preteejaam iipashiibaam. Tas viss prieks automobiliem ar kuriem mees ikdienaa braucam pa ielaam un satiekamies liidziigos pasaakumos lai pameeriitos meistariiba, nevis sacenstos auto laushasnaa. Trasee brauc vieni un tie pashi dazhi auto, jo mainaas tikai brauceeji - skaidrs neies tak lauzt saveejos.Noripina distanci bez tuvajiem uguniem - normaali, ieskaitiits. Telefoniskaa aptaujaa(ar balsu vairaakumu) atlauj lietot sporta riepas, kas pieejamas sauram daliibnieku skaitam - normaali. Baumas par bleediibaam ar brauceeju mainaam, kad kaada vietaa brauc kaads cits, meeginaajumi bleediities ar autiniem.
Taadas nu paardomas sanaaca...
Imola