Pieaugot degviela cenām, autobraucējiem aizvien biežāk nākas atskatīties uz automašīnām, kuru degvielas patēriņš nepārsniedz 5 litrus uz 100 km. Latvijā līdz šim ir maz darīts, lai šie ekonomiskie automobiļi iegūtu augstāku popularitāti.
Valsts investīcijas ceļu fondu uzlabošanā ir nepietiekošas, tāpēc daudzi autobraucēji baidās braukt ar mazām automašīnām tieši slikto ceļu dēļ. Līdz ar Latvijas iestāšanos ES tiek prognozēts, ka ievērojami pieaugs degvielas cenas, kas radīs vēl vienu pārdomu vilni autobraucēju vidū pirms izšķirošā pirkuma.
Vācijas automobilistu klubs ADAC ir veicis testu jaunu automašīnu vidū par ekonomiskāko rūpnieciski ražotu spēkratu un secinājis, ka automašīnu klasē ar dīzeļmotoru visekonomiskākais trijnieks ir:
1) VW Lupo 1,2 3L TDI (61 zirgspēks), kurš uz 100 km patērē vidēji 3 litrus;
2) Audi A2 TDI (61 zs), kurš arī uz 100 km patērē vidēji 3 litrus;
3) Smart coupé fortwo pure (41 zs), kurš uz 100 km patērē vidēji 3,4 litrus.
Automobiļu vidū ar benzīnmotoru pirmie trīs līderi ir
1) Smart coupé fortwo pure (45 zs), ar patēriņu uz 100 km 4,7 litri;
2) Opel Corsa 1.0 Twinport Eco (60 zs), ar patēriņu uz 100 km 4,8 litri;
3) Daihatsu Cuore 1,0 Plus (58 zs), ar patēriņu uz 100 km 4,9 litri.
kas notiek tad ja pēkšņi uz ceļa radušajā bedrē(kuru mums valstī ir daudz) smart un mb 126 ,es negribētu tajā smart atrasties.