ESP būtiski samazina avāriju iespējamību 26

 
11.marts 2004 1:13

Jaunāko ASV Nacionālās kustības drošības administrācijas (NHTSA) pētījumu rezultātā noskaidrojies, ka elektroniskās kursa noturības kontroles programmas (Electronic Stability Program - ESP) esamība automobilī ievērojami samazina nopietnu avārijas situāciju iespējamību.

Šo pētījumu ietvaros parastiem autovadītājiem tika piedāvāts iziet pārbaudījumu īpašā simulātorā - National Advanced Driving Simulator (NADS), kas imitē avārijas situāciju un ceļa, vadot gan auto ar ESP sistēmu, gan bez tās.

Kā izrādījās, pirmsavārijas situācijā autovadītāju, kas spēja saglabāt kontroli pār auto ar ESP un izvairīties no avārijas, bija par 34% vairāk nekā vadītāju, kas no negadījuma spēja izvairīties bez šīs sistēmas palīdzības. Bez tam, kāds cits tests pierādija, ka ESP sistēmas izmantošana par 88% samazina situāciju, kad vadītājs zaudē kontroli pār automobili, rašanās iespējamību.

Atgādināsim, ka ESP ar īpašu sensoru palīdzību fiksē situāciju, kurā varētu tikt zaudēta kontrole pār auto, un, piebremzējot attiecīgo riteni, novērš iespējamo negadījumu. Šādas sistēmas esamība, piemēram, ļauj izvairīties no auto saslīdēšanas pagriezienā un palīdz vadīt auto uz slidena seguma.

 
Visi komentāri
 
118373. viesis 11.marts 2004 8:19
0 0 Atbildēt

Lielākā daļa avāriju notiek neuzmanības dēļ ,un tikai mazs % radusies avārijas situācija uz ceļa.

118375. viesis 11.marts 2004 8:23
0 0 Atbildēt

Ja ir pārlieku pagriežamība, tad piebremzē priekšējo ārējo riteni, ja nepietiekoša, tad aizmugurējo iekšējo.

118378. viesis 11.marts 2004 8:42
0 0 Atbildēt

Paarsvaraa ir neuzmaniiba ...

laba sisteema buutu taa, kas cheko ar kaadu aatrumu tu tuvojies priekshaa braucosham/staavosham objektam (tb, kaada ir aatrumu starpiiba (cik strauji samazinaas)) un ja vadiitaajs neo pats nedara, tad mashiinaa kompis liek pa meemajiem ! :)

Otra laba sisteema buutu, kas panelii paraada mashiinu izvietojumu apkaart manai mashiinai (tb, lai nav jaaluur spogulii, kuram ir aklaas zonas :) )

118384. viesis 11.marts 2004 9:02
0 0 Atbildēt

Patreiz ko līdzīgu aktīvās drošības jomā gatavo Volvo ražotāji. Redzēsim, kas no tā iznāks.

118390. viesis 11.marts 2004 9:13
0 0 Atbildēt

Vienīgās lielais mīnus šādu sistemu izmantošanai ir tas, ka kategorirki aizliegts vadītājam veikt darbības, lai "savāktu" mašīnu, jo tad elektronika "apjūk" un ziepes var būt vēl lielākas nekā bez šādas sistēmas pielietošanas. Par to ir viegli pārliecināties izbraucot pa kādu ledus trasi un mēģinot braukt vadāmā sānslīdē, parasti tas beidzas ar šīs sitēmas automātisku atlēgšanos un visu iespējamo brīdinājuma lampiņu iedegšanos panelī. Pie tam brukšanas ātrums ir krietni zemāks par iespējamo konkrētos apstākļos. Bet tiem, kas nekad nav piedomājuši pie automašīnas vadīšanas tas var palīdzēt.

118411. viesis 11.marts 2004 9:35
0 0 Atbildēt

Nu, problēmas sākas, kad parādās automašīnas, kuras uz ceļa notur jau vairs tikai elektronika... Ja nemaldos, A-klases mersedesi Lielbritānijā joprojām aizliegti, bet varbūt arī kļūdos.

118422. viesis 11.marts 2004 9:54
0 0 Atbildēt

Jaa jaa un tajaa briidii kad tu gribi ar ESP praat paaraak lielu aatrumu ieiet liikumaa vinjsh piebremzee un tu aizej taisni...

118430. viesis 11.marts 2004 10:03
0 0 Atbildēt

Nē Roi- tajā brīdī kad Tu gribi ar pārāk ielu ātrumu ieiet līkumā viņš piebremzē- autiņš piesēžas, smuki pagriežas un tikai pēctam Tu aizej taisni sānslīdē, jo Viņš ir "noglušījis" motoru.

118469. viesis 11.marts 2004 11:08
0 0 Atbildēt

2 Subaru:Aklās zonas ir mīts, ko izdomājuši cilvēki, kas vai nu nemāk noregulēt spoguļus, vai vienkārši tos nelieto.

2 Roi: viss atkarīgs no tā par cik tavs ātrums ir lielāks par teorētiski iespējamo ātrumu. Piemēram BMW ESP, ja ātrums lielāks par 50, vairs nebremzē ar pakaļējiem ratiem, līdz ar to pie pārāk liela ātruma sānslīde tāpat būs. Un motoru tā rubī nost ļoti maigi un pareizā daudzumā, jo tas nav pilnīgs cut-off. Bet varbūt priekšpiedziņas opeļi un citu *******i aizbrauc taisni.

118470. viesis 11.marts 2004 11:09
0 0 Atbildēt

He he.. redaktoram paranoja... kapēc vārds s_u_x tiek cenzēts ārā? :))))))

118472. viesis 11.marts 2004 11:18
0 0 Atbildēt

Tulit bus umņiku kaudze, kas iet likumā (90 grādi) ar 120 un pēctam lienārā nokrūmiem, vai viņus iznes. Un tad viņi saka ka ESP ir sūds un neko nedod.

118506. viesis 11.marts 2004 12:55
0 0 Atbildēt

Tas viss pamazaam velk uz personaalo tramvaju - ieseedies, uzdod galapunkta koordinaates un liecies uz auss.

118515. viesis 11.marts 2004 13:12
0 0 Atbildēt

kas tie par s_u_xsainiem autiņiem, kas paši kaut ko piebramzē :):) vai ta autiņš ir domāc bremzēšanai???? autiņš ir domāts maukšanai. un pirmais sniegs kad uzkrīt tūlīt pa radio esvēhā visi bļaustās brauciet uzmanīgi, brauciet uzmanīgi. kad vienreiz atradīsies radiostacija, kas teiks - super, iesniga, uzsala, varēs atkal līkumos sāniski atvilkt :):):)

118521. viesis 11.marts 2004 13:31
0 0 Atbildēt

2 tigers - nee aklaas zinas NAV miiti !!!

Darba mashiinai Citroen Berlingo (kabluks) spoguli ir lieli un akol zonu nav !!! Manam VW Scirocco seedi kaa gribi, regulee spoguljus kaa gribi, kaut staavi uz galvas, bet aklaas zonas paliek !

118537. viesis 11.marts 2004 14:31
0 0 Atbildēt

Vislabākā sistēma kas neļautu auto braukt atrāk par 50/90 vai kā norāda zīme. Un līķu būtu mazāk , un policisti neķertu uz ātrumu (mirtu badā).

118545. viesis 11.marts 2004 14:59
0 0 Atbildēt

Ja jau tas rada mazaku iespejamibu ieklut avarija tad lai tik ir, tachu kokam ir divi gali... kada tad ir negativa ipashiba?

118555. viesis 11.marts 2004 15:13
0 0 Atbildēt

>>>He he.. redaktoram paranoja... kapēc vārds s_u_x tiek cenzēts ārā?

Šķiet, ka Redaktoram ir arī gremošanas traucējumi, jo *******ācijas, t.i., pi$tācijas arī tiek cenzētas :)

118556. viesis 11.marts 2004 15:14
0 0 Atbildēt

nu i Tev, Ve(r)A liimeniitis :(

118557. viesis 11.marts 2004 15:40
0 0 Atbildēt

Ir man auto ar ESP, 2001 gada A4, quattro, 2.5 tdi. Slēdzu to sistēmu ārā vienmēr. Pagājušajā nedēļā gandrīz sasitu autiņu, jo biju aizmirsis izslēgt . situācija: braucot pa sniegainu šoseju ~120 nobraucot no pēdasauto sāka vilkt uz grāvi. Minu gāzi grīdā lai izceļ - neklausa, mēģini sānslīdi - neļjauj un vēl visu laiku turpina bremzēt ... MURGS. Un tikai tādēļ, ka diviem ratiem savādāka saķere ar ceļu. Nebūtu man rallija pieredze - auzās būtu ar to ESP. Labi, ka Audi pieļauj to atslēgt ar pogas palīdzību.

118562. viesis 11.marts 2004 16:27
0 0 Atbildēt

Man vienam paziņam bija BMW 330xi ar ESP, ABS un vēl nez ko tur. Nu demonstrēja man viņš vienreiz, kā jauki uz 80 km/h (labā puse pa sniegu/dubļiem bet kreisā pa dažviet apledojušu asfaltu) mašīna pat neturot rokas uz stures iet taisni un nemaz nenes grāvī. Nu tikai divas dienas vēlāk demostrēja šo extru viņš kaut kādam savam draugam un apgriezās 3x pa 360 grādiem uz ceļa un laimīgi apstājās pirms koka. Iemeslu noskaidroja servisā - viens no ESP sensoriem bija pārstājis strādāt :)

Tā lūk...

118565. viesis 11.marts 2004 16:39
0 0 Atbildēt

Krievu "za ruļom" bija uztaisījuši testu par ESP efektivitāti - BMW 5xx sērijas. Uzdevums bija maksimāli ātri uz slidena ceļa izbraukt "čūsku". Mēģināja ar un bez ESP.

Rezultātā - vadītāja labākie rezultāti bez ESP bija vienādi ar ar ESP rezultātiem, bet ESP deva iespēju konsekventi uzrādīt vienādi labu rezultātu (labāku nekā vidēji bez ESP).

118566. viesis 11.marts 2004 16:47
0 0 Atbildēt

Vienīgais mani uztraucošais jautājiens - kas notiks, kad šīs mašīnas kļūs 10+ gadus vecas un visas tās vadības ķēdes mūsu sālsūdens vannās nopūs.

118573. viesis 11.marts 2004 18:01
0 0 Atbildēt

2 apaljais_buss

jautaajums galiigi nevietaa

mees tak tuuliit buusi ES, vis buus biezin un pirks tikai jaunus auto, nu OK, varbuut kaadu gadu vecs meibahu pa vidu a kaads iepirks.

118672. viesis 12.marts 2004 11:38
0 0 Atbildēt

2 pirmais - 100% piekrītu!

118742. viesis 13.marts 2004 9:43
0 0 Atbildēt

jaa ES, tur ies zalji:(

118821. viesis 15.marts 2004 9:27
0 0 Atbildēt

To subaru: Ok, piekrītu scirocco (varbūt ir vēl kādi izņēmumi) ir izcili anāli spoguļi. Man pašam tāds šrots mētājās laukos. Bet es runāju par mašīnām ;)

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Vācijas autotirgus martā: elektriskie ar gandrīz 29% kritumu 6

Eiropas lielākajā jauno automobiļu tirgū 2024. gada marts izrādījies ne tas veiksmīgākais, sāpīgāko kritumu piedzīvojot pilnībā elektrisko auto segmentam. Lasīt vairāk

 

Īlons Masks veic optimizāciju: "Tesla" plāno likvidēt vairāk nekā 10% darbavietu 1

ASV elektromobiļu ražošanas uzņēmums "Tesla Motors" pasaulē plāno likvidēt vairāk nekā 10% darbavietu, pirmdien ziņoja interneta vietne "Electrek", kas publiskojusi kompānijas vadītāja Īlona Maska e-pasta vēstuli. Lasīt vairāk

 

Geely Panda tagad stilīgajā Go Kart Edition versijā 5

Ķīnas autobūves koncerns Geely nodemonstrējis elektriskā Panda Mini EV Go Kart Edition versiju, uzsverot, ka šāds modelis paredzēts gados jaunākiem pircējiem. Lasīt vairāk

 

Ford parādījis perfektāko hot hatch zīmola vēsturē (+ FOTO) 8

Ražotājs uzskata, ka jaunākais Focus ST Edition ir noslīpēts līdz pilnībai. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti