1.jūlijā stājas spēkā jaunie CSN 26

 
1.jūlijs 2004 6:32

Ceļu satiksmes noteikumi, kas stājas spēkā 1. jūlijā, paredz vairākas izmaiņas automobiļu, velosipēdu, mopēdu vadītājiem un gājējiem. Analizējot iemeslus, kādēļ mopēdu un velosipēdu vadītāji un gājēji biežāk cieš ceļu satiksmes negadījumos, kā arī domājot par to, lai šie satiksmes dalībnieki būtu labi pamanāmi citiem, CSN iestrādāti vairāki jaunumi.

Apskati arī CSN pārkāpumu soda punktu tabulu!
Izmaiņas CSN, kas attiecas uz autovadītājiem, radīs vienotāku satiksmes plūsmu, palielinās ielu caurlaides spēju, kā arī vairos satiksmes drošību.

Gājējiem
● No 1. jūlija gājējiem arī apdzīvotās vietās (iepriekš – ārpus apdzīvotām vietām), pārvietojoties pa brauktuvi, ja ceļš nav pietiekami un vienmērīgi apgaismots, būs jālieto gaismas atstarotājus vai lukturīti.
● Gājējiem būs liegts ārpus gājēju pārejas šķērsot ceļus ar divām un vairāk braukšanas joslām vienā virzienā.
● Gājējiem pirms brauktuves šķērsošanas pa neregulējamu gājēju pāreju būs jāpārliecinās par drošību.

Velosipēdu un mopēdu vadītājiem
Gaismas signālu lietošana velosipēdiem un mopēdiem
● Ņemot vērā, ka aptuveni 30% no negadījumiem notiek tumsā un krēslā, jaunie CSN paredz, ka nepietiekamas redzamības apstākļos velosipēdistam jāieslēdz lukturi – priekšā balts, aizmugurē – sarkans.
● Lai mopēdi uz ceļa būtu labi saskatāmi, to vadītājiem visu diennakti jābrauc ar ieslēgtiem tuvās gaismas lukturiem.

Kā jābrauc velosipēdistiem
● Jaunie CSN paredz jaunu kārtību, kā velosipēdu vadītāji drīkst šķērsot krustojumu, veikt kreiso pagriezienu un apgriezties braukšanai pretējā virzienā. Iepriekš, velosipēda vadītājs jebkuru manevru drīkstēja veikt vienīgi no labās malas. Jaunie noteikumi pieļauj, ka velosipēdists nogriešanos pa kreisi, vai apgriešanos braukšanai pretējā virzienā var veikt gan no labās brauktuves malas, gan ieņemot kreiso joslu.
● Situācijās, kad labā malējā josla paredzēta, lai nogrieztos pa labi, velosipēdists, kurš vēlas turpināt ceļu taisni, var pārkārtoties joslā, kas paredzēta šim nolūkam.
● Velosipēda vadītāji tāpat kā iepriekš, arī stājoties spēkā jaunajiem CSN, varēs braukt pa ietvi, netraucējot gājējus.

Kā jābrauc mopēdu vadītājiem
● Izvērtējot satiksmes drošības aspektus, CSN projektā paredzēts, ka pilsētās mopēdu vadītāji uz brauktuves ir pielīdzināmi citiem transportlīdzekļiem un tiem jābrauc un jāveic manevri gluži tāpat kā citiem motorizēto transportlīdzekļu vadītājiem.
● Savukārt ārpus apdzīvotām vietām, ar mopēdu jābrauc līdzīgi kā ar velosipēdu – pastāvīgi cenšoties turēties tuvāk brauktuves labajai malai. Atšķirība starp braukšanu pilsētās un ārpus tām ieviesta, ņemot vērā faktu, ka mopēda braukšanas ātrums ir mazāks kā citiem motorizētājiem transportlīdzekļiem – ar mopēdu aizliegts braukt ātrāk par 45km/h.
● Tāpat kā iepriekš, arī turpmāk mopēdu vadītājiem aizliegts braukt pa ietvēm.

Auto vadītājiem
Jaunums
● Stājoties spēkā CSN, tiks vienkāršota ceļu satiksmes negadījuma noformēšanas kārtība. Ja negadījumā nebūs cietušo, transportlīdzekļiem nebūs radīti būtiski bojājumi un netiks nodarīti zaudējumi trešās personas mantai, un galvenais, ja transportlīdzekļu vadītāji būs vienojušies par visiem negadījuma apstākļiem, vadītājiem būs iespēja noformēt Saskaņoto paziņojumu. Šādos gadījumos policija uz notikuma vietu nebūs jāsauc. Pamatojoties uz šo Saskaņoto paziņojumu, apdrošināšanas sabiedrība izmaksās atlīdzību. Saskaņotie paziņojumi būs pieejami apdrošināšanas kompānijās un degvielas uzpildes stacijās visā Latvijā.
● Atļautā braukšanas ātruma ierobežojuma līdz 80 km/h atcelšana jaunajiem autovadītājiem, kuru braukšanas stāžs nepārsniedz divus gadus.
● Degvielas uzpildes stacijās, kurās nav izvietota ceļa zīme par atļautā braukšanas ātruma ierobežojumu, atļauts braukt ne ātrāk kā 20 km/h.

CSN punkti, kam noteikts pārejas periods
● No 2006. gada 1. janvāra maršruta taksometri nedrīkstēs apstāties pasažieru izlaišanai vai uzņemšanai ceļa zīmes „Apstāties aizliegts” darbības zonā no plkst. 07.00 līdz 20.00.
● Līdz 2008.gadam paredzēts pakāpeniski atteikties no braukšanas ar radžotām riepām. Latvijā ziemas kļūst arvien maigākas un šī gadalaika lielāko daļu nav ne ledus, ne sniega, tādēļ radžotās riepas pastiprināti bojā ceļa segumu. Tāpat arī bezradžu ziemas riepu ražotāji tā pilnveidojoši tehnoloģiju šo riepu ražošanai, ka drošuma un īpašību ziņā, tās neatšķiras no riepām ar radzēm.

 
Visi komentāri
 
131598. viesis 1.jūlijs 2004 8:21
0 0 Atbildēt

Paskatos kalendārā, bļāviens, jau 1.jūlijs! Nu tad, ar tiem jaunajiem CSNiem!

131599. viesis 1.jūlijs 2004 8:35
0 0 Atbildēt

Jap, D.i.r.s.a. bus :(

131601. viesis 1.jūlijs 2004 8:39
0 0 Atbildēt

dir.sā būs tiem, kas braukt nemāk un CSN nezina.

131606. viesis 1.jūlijs 2004 8:55
0 0 Atbildēt

Un kur tad slavenaa, agresiivaa braukshana? Un tagad vello varees arii tuseet blakus joslaas, nekaa tikai savaa labajaa - 1m no malas? Nu tas ir murgs. Mopeedi suuds, tieshi tos lisapeedistus nevar pamaniit - vinjiem vajadzeeja ne tikai lukturus bet arii ~100dB mainiiga tonja skanjas signaalu pielikt! Un sanaak, ka tagad vinji pilniigi legaali varees mochiit kaut pa tresho joslu uz salinieka - es tak taisos nogriezties!

131611. viesis 1.jūlijs 2004 9:10
0 0 Atbildēt

par radzotaam riepaam gan nav taa laabaakaa doma - nav iistais laiks, ziemaas celji mums nav taadaa staavoklii kaa vajadzeetu

131621. viesis 1.jūlijs 2004 9:50
0 0 Atbildēt

tas daunis, kam liekas, ka Latvijaa nav ziemu, lai pabrauc ziemaa pa kaadu latgales/vidzemes 3. shkjiras celju.

131627. viesis 1.jūlijs 2004 9:57
0 0 Atbildēt

Nec kaapeec tajos CSN, kas publiceeti www.csdd.lv kaa projekts uz velosipeedistiem veel attiecas shis:

171. Nogriežoties pa kreisi krustojumā, kur nav iekārtots velosipēdu ceļš velosipēdu vai mopēdu vadītājiem brauktuvju krustošanās vieta jāšķērso pa brauktuvju labo malu, iepriekš pārliecinoties par ceļu satiksmes drošību un dodot ceļu tajā pašā virzienā braucošajiem transportlīdzekļiem un tiem ceļu satiksmes dalībniekiem, kam saskaņā ar braukšanas noteikumiem krustojumos ir priekšroka.

Vai kaut kur var izlasiit pienjemtos CSN?

131637. viesis 1.jūlijs 2004 10:14
0 0 Atbildēt

zinu, kad beidzot būs barga ziema - 2007gada :DDDDD

varam saderēt. :)

131679. viesis 1.jūlijs 2004 11:47
0 0 Atbildēt

vzini

Latvija nav tikai Riiga, kur ielas nolej ar saali un miers, asfalts slapjshs, tu aizbrauc uz Latgali ziemaa, taa ap 10 vakaraa un paslidinies, tad sapratiisi, kas ir radzes un kaa ir kad vinju nav.

131685. viesis 1.jūlijs 2004 11:52
0 0 Atbildēt

Radžotām riepām nē??? !!!

Esmu šokā! Vai tiešām visiem ir vienalga šis noteikumu punkts? Gribētos lai šo jautājums tiek izskatīts ar lielāku sabiedrības iesaistīšanos.

Ja nemaldos radžota riepa no bezradzes uz ledaina ceļa bremzēšanas attālumu samazinot par kādiem 7-10%, ziemā tas ir virs 3m, tieši šis attālums var būt noteicošs par palikšanu uz ceļu vai nē.

Kā izteicās pieredzējis rallija pilots (pēc ziemas avārijas uz "ideāli" notīrītiem koplietošanas ceļa, ar bezradzēm): nekad vairs nepierunāšos pirkt bezradzes ziemas apstākļos. Ceru, ka šī punkta ideju autori saklapēs tikai bleķus, kad vajadzēs izbraukt ārpus Rīgas, 1.kategorijas ceļiem.

ESMU ŠOKĀ!!!

131686. viesis 1.jūlijs 2004 11:52
0 0 Atbildēt

ew piepzz, argumentus, kapeec ar rolleri nevareetu mochiit pa 2 - 3 joslu!

131710. viesis 1.jūlijs 2004 13:18
0 0 Atbildēt

TO AS7

tapec ka tur brauks velosipedisti! :))))

131722. viesis 1.jūlijs 2004 13:56
0 0 Atbildēt

un tomer vai neta kaukur var iegut sos CSN izdrukai?

Redaktors 1.jūlijs 2004 14:00
0 0 Atbildēt

Rit bus www.csdd.lv - ta vismaz solija.

131726. viesis 1.jūlijs 2004 14:07
0 0 Atbildēt

tnx pa info:)

131735. viesis 1.jūlijs 2004 14:37
0 0 Atbildēt

jēē! beidzot varēšu braukt kā cilvēks. ņemšu pagriezienus no kreisās, ka maz neliekas. savādāk stulbi - brauc pa labo joslu, a tur citi pa labi griežas.

pie tam - incanti, cik m iepriekš pirms krustojuma es drīkstu pārkārtoties pa kreisi? Redaktor? vai šajā rakstā ir pilns izmaiņu teksts? ja citu izmaiņu nav, tad sanāk, ka man vajag vienalga visu laiku jābrauc gar ceļa labo pusi, līdz 1m no nomales. kurā brīdī ta drīkst pārkārtoties?

Redaktors 1.jūlijs 2004 14:38
0 0 Atbildēt

savlaicīgi

131737. viesis 1.jūlijs 2004 14:45
0 0 Atbildēt

Ja tas par velosipeedistiem ir taisniiba, tad shiis izmainjas ir ielicis kaads, kursh ljoti neieredz velosipeedistus.

:)

Man pat bail padomaat, kas notiks, kad velosipeedisti saaks masveidaa migreet starp joslaam. Vieniigi jaacer, ka lielaakaa dalja velosipeedistu nezinaas, ka vinji taa driikst dariit, jo vinji CSN nelasa...

131738. viesis 1.jūlijs 2004 15:08
0 0 Atbildēt

Redaktors: paldies!

raimondo: Tu tik pamēģini mani nepalaist ;)

bet vispār - pārkārtoties māku, jo esmu arī autobraucējs.

131739. viesis 1.jūlijs 2004 15:30
0 0 Atbildēt

To: DimanC

Pats arii shad tad braucu ar velosipeedu, taa ka meegjinaashu Tevi laist (Negribu mashiinu lieku reizi mazgaat), bet uzskatu, ka shii norma ir noziedziiga pret velosipeedistiem.

Tiesa jaunos CSN es veel neesmu lasiijis, tad jau redzees, kas tur ir iisti raxtiits...

131741. viesis 1.jūlijs 2004 15:35
0 0 Atbildēt

To: raimondo

respekt Tev un citiem tādiem kā Tev. protams, ja riteņotājs pats būs dulls un mētāsies bez PIESARDZĪGAS paskatīšanās apkārt no joslas uz joslu, tad tas jau vairs nebūs godīgi pret autobraucējiem.

131748. viesis 1.jūlijs 2004 15:59
0 0 Atbildēt

"Līdz 2008.gadam paredzēts pakāpeniski atteikties no braukšanas ar radžotām riepām... Tāpat arī bezradžu ziemas riepu ražotāji tā pilnveidojoši tehnoloģiju šo riepu ražošanai, ka drošuma un īpašību ziņā, tās neatšķiras no riepām ar radzēm."

ES ESMU SHOKAA!!! VAI CSDD VEICA PETIJUMU PA CIK %%% PALIELINAASIES BOJAA GAAJUSHO SKAITS DELJ FAKIN' AIZLIEGUMA???

131768. viesis 1.jūlijs 2004 17:29
0 0 Atbildēt

Punkts par velosipēdiem patiesībā ir OK. Interesanti, cik reizes pa Rīgas centru ar velo ir braukuši tie, kas apgalvo, ka tas ir nepareizs? Man kaut kā liekas, ka nevienu. Ja kāds prot braukt tikai ar auto, tad nav ko labāk uz ielas rādīties, jo ceļju satiksmē piedalās arī cita veida transporta līdzekļi ;)! Auto, velo, motobraucējs!

131782. viesis 1.jūlijs 2004 20:00
0 0 Atbildēt

Par radžotām riepām es nesatraucos itnemaz, lai ar cik dziļā šokā nebūtu daži labi viesi. Esmu atradis ļoti labu alternatīvu radzēm - KVALITATĪVAS ZIEMAS RIEPAS, nevis kautkādas varjonkas un noname mēslus pa 10Ls gabalā. Ar labām ziemas riepām i no kupenām esmu ticis ārā bez citu palīdzības i pa ledu i pa šļuru pārvietojies un nekādu problēmu. Neredzu nepieciešamību pēc radzēm. Un ja nu tiešām ir jābrauc pa metru biezu sniega kārtu tad priekš tam ir ķēdes bez kurām skandināvi starpcitu no mājām ārā nebrauc (tb ne jau nu ķēdes uz riteņiem, bet bagāžniekā līdzi vajadzības gadījumam).

131914. viesis 2.jūlijs 2004 23:44
0 0 Atbildēt

d***ā ir ar tiem jaunajiem noteikumiem,virs 60km/h automaatiski tiesiibas uz 3meen, tagad jaabraukaa buus kaa kretiinam.......vienkaarshi besii aaraa, idini, viniem katik ko samaitaat

131951. viesis 5.jūlijs 2004 1:45
0 0 Atbildēt

kur to tu raavi?

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Genesis parāda grezna elektriskās piedziņas krosovera konceptu (+ FOTO)

Ņujorkas autoizstādē izliktajam Neolun ir koncepta statuss, ar lielu potenciālu pārtapt par sērijveida modeli GV90. Lasīt vairāk

 

Iesaka eksperts: no kā jāuzmanās autovadītājiem pavasarī? 1

Varētu šķist, ka pavasarī, kad nokusis sniegs un kļuvis gaišāks, par ceļu satiksmes drošību var raizēties mazāk. Taču arī pavasarī ir vairāki būtiski faktori, kas jāņem vērā, lai droši un bez raizēm nokļūtu iecerētajā galapunktā, tāpēc Swedbank kopā ar Drošas Braukšanas Skolas direktoru Jāni Vanku sagatavojis padomus, kam jāpievērš īpaša uzmanība, pārvietojoties ar auto pavasarī. Lasīt vairāk

 

Frānsisa Skota Kī tilts pēc avārijas - postījumu apmērs (+ VIDEO) 16

Vakar pēc kravas kuģa DALI ietriekšanās sagruva Frānsisa Skota Kī tilts ASV ostas pilsētā Baltimorā. Drona lidojums ļauj novērtēt katastrofas apmērus, sagrauto tiltu un cietušo kuģi. Lasīt vairāk

 

KEM plāno paplašināt atbalsta programmu elektroauto un hibrīdauto iegādei 18

Klimata un enerģētikas ministrija (KEM) plāno paplašināt atbalsta programmu iedzīvotājiem elektroauto un hibrīdauto iegādei, aģentūru LETA informēja KEM pārstāvji. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti