Kompānija BMW ir publiskojusi ziņas par jauno BMW M5 paaudzi. Publicējam oficiālu informāciju par šo 2005. gada modeli.
Pašas svarīgākās izmaiņas - pirmo reizi savā vēsturē M5 saņems 10 cilindru V10 dzinēju. Tā jauda 507 Zs. Griezes moments 520 Nm. Dzinējs, par ko jau ir rakstīts, savu jaudu nodod caur septiņpakāpju sekvenciālo pārnesumu kārbu SMG. Kārbu var vadīt gan manuāli, gan atstāt to "automāta" ziņā. Bez tam M5 uzstādīta Launch Control, kas palīdz "visefektīvāk" sākt kustību.
Līdz 100 km/h BMW M5 ieskrienas mazāk kā 5 sekundēs, 200 km/h tas sasniedz 15 sekundēs. Neskatoties uz dzinēja jaudu, mašīnas maksimālais ātrums ierobežots līdz 250 km/h - īstā vācu stilā. Tomēr eksistē iespējas noņemt šo "elektronisko kaklasiksnu" - tad teorētiski auto spēj pārsniegt 300 km/h atzīmi.
Vadāmības uzlabošanai auto aprīkots ar DSC sistēmu (kas ir ESP BMW izpildījumā). Bez tam BMW M5 saņēmis mūsdienīgu adaptīvo piekari, kas var darboties 3 programmās: komforta, parastā un sporta režīmos. Šīs programmas ietekmē arī stūres pastiprinātāja darbību. Asfaltu šis monstrs plēsīs ar 19" diskiem, uz kuriem būs 255/40 un 285/35 riepas.
Ārēji šis auto būtiski atšķirsies no parastās 5 sērijas. Aerodinamiskā pakete ne tikai piedod tam agresīvu izskatu, bet arī palīdzēs tam turēties pie zemes. "Žaunas" priekšējos spārnos ir ne tikai efektīva detaļa, bet arī papildus dzesēšana jaudīgajam dzinējam. Uzzināt par to, kas jūs apdzina un aizlidoja tālāk, varēsiet pēc četrām izplūdes caurulēm, kas arī ir BMW M5 atšķirības zīme...
Automobiļa salonā vadītāju sagaida melnas mērinstrumentu skalas ar baltiem cipariem un sarkanām bultiņām, tas ir optimālākais, lai uztvertu informāciju pie lieliem ātrumiem. M5 ir jauni sporta sēdekļi. Jau sērijveida versijā M5 būs displejs, kas projicē informāciju uz priekšējā stikla.
Šī jau ir ceturtā BMW M5 paaudze kopš 1985. gada, kad šī versija parādījās pirmo reizi. Pavisam pa 20 gadiem ir saražots 33.000 BMW M5 eksemplāru.
Un....