Rallija Gulbis nosaukums, loģiski, cēlies no vietas, kur tas notiek - Gulbene. Arī iAuto ekipāža pagājušās nedēļas nogalē devās uz gulbju pilsētu, lai piedalītos rallijā, kurš šogad šeit notiek jau trīsdesmito reizi.
Fotogaleriju skatieties šeit »» |
Piektdienas vakarā auto bija kārtībā un mēs jau devāmies ceļā. Nepatīk braukt mums no rīta - labāk tomēr izbraukt ātrāk, lai tehnisku problēmu rašanās gadījumā tās vēl varētu paspēt novērst. Problēmas neradās un pirms pusnakts jau cēlām teltis un gatavojāmies rītdienas smagajai dienai.
Mūsu ierašanās laiks Mandātu komisijā bija paredzēts no plkst. 8:15 līdz 9:00. Ieradāmies laikā, bet dokumentu pārbaudes process bija ļoooti ilgs. Rindas - kā "padomju laikos". Pēc tam - tehniskā komisija. Tehniskās komisijas galvenais pārbaudes objekts - gaismas. It kā tas spētu radīt vislielāko bīstamību braucējiem vai citiem satiksmes dalībniekiem. Vēl man pajautāja parādīt ugunsdzēšamo aparātu. Jokodams, atbildēju, ka mums viss ir piestiprināts aiz stūrmaņa sēdekļa, nost neplēsīšu. Izrādās, ka šajā pusē ļaudis jokus vispār nesaprot un knapi izdevās izlūgties, lai komisārs apiet mašīnai apkārt un pats ar savām acīm pārliecinās, ka visas nepieciešamās lietas tiešām atrodas nostiprinātas uz grūdas aiz sēdekļa. Un tas bija arī viss - tehniskā komisija ir beigusies.
Nostājāmies laukumā - slēgtajā parkā un varam sākt pievērsties leģendai. Protams, ka stūrmanis (Jānis Karašnieks) devās pārrakstīt neskaitāmos labojumus un papildinājumus, kas izkārti (publicēti) pie ziņojuma dēļa. Pēc tam izrēķinājām laikus un bijām gatavi rallijam.
Pēc sapulces visi varēja kārtoties kopīgam braucienam caur Gulbeni - uz startu pilsētas centrā. Pirms pirmās mašīnas starta tika sveikts šī rallija organizators - Vilhelms Sniedzāns, pateicoties kuram šis rallijs notiek jau trīsdesmito reizi.
Pie starta pie mums pienāca klāt organizators un čukstus skaidroja, kur mums tālāk jābrauc, jo vairākas ekipāžas pēc leģendas to nevarēja saprast un mulsi apstājās pirmajā krustojumā. "Brauciet taisni pa galveno ceļu!". Kāpēc to nevarēja uzrakstīt leģendā vai leģendas labojumos, nav skaidrs. Uzreiz prātā nāca dalībnieku sapulcē par šo tēmu uzdotais jautājums un uz to saņemtā atbilde - drīkstot braukt atpakaļ. Varbūt tas nozīmē "uz mājām"?
Labi, startējam un braucam, kā teikts - pa galveno ceļu. Pirmais ir pārbrauciens uz pirmo PS posmu. Uzbraucot uz grants ceļa pārsteidz "akmeņu putra", pa kuru auto burtiski peld. Pamēģinam dažus manevrus, tā arī nerodas skaidrība par vadāmību. Tā kā pretīm brauc automobiļi, daudz nemēģinu un braucam uz PS. Pa ceļam pamanām pirmo slidenā ceļa upuri Audi Coupe, kas apskādējusi vienu tehnisko mašīnu, kā arī pati sevi.
Ierodoties PS1 startā Jānis dodas pie tiesnešiem iesniegt kontrolkarti, jo jūtami jau pirmie (tiesnešu) kavējumi. Daži to nesaprot un mierīgi sēž mašīnās, gaidot savu kārtu, bet laiks (kavējums) iet. Esam tikuši līdz PS1 startam. Tiek nospriegotas drošības jostas, uzliktas ķiveres. 5,4,3,2,1 GO! Stūrmanis lasa stenogrammu, bet tā arī nevaram "iebraukt" rakstītāju loģikā, jo nav skaidrs kur sākas attālumi starp orientieriem. Izskatās, ka rakstot nav ievērota konsekvence un tāpēc nākas braukt pēc "vizuālā".
Fotogaleriju skatieties šeit »» |
Pēc tam sekoja asfalta posmi, kas acīmredzami bija domāti kā nodeva pilsētai - gulbeniešu izklaidēšanai. Nekāda kaifa no brauciena ar 1.pārnesumu jau nu nav.
Pēc pusdienlaika - otrā sekcija. Šoreiz, pēc "iepazīšanās ar stenogrammu" pirmajā sekcijā, mēs braucam ātrāk. Dažas vietas trasē ir nedaudz izraktas, bet mūsu bezceļiem sagatavotajam auto šādas nelielas špūrītes neko nespēj traucēt. Otro reizi piebraucot pie Zaķkāju PS, tiesnesīte ir nedaudz mierīgāka un kontrolkartes no rokām ārā nerauj, bet mūs pārsteidz saruna, ko tur dzirdam divu tiesnešu starpā - "Tu, ko nezini, kas šeit [kontrolkartē] ir jāraksta? utt." Tas rada mūsos nelielu diskomfortu - ja jau tiesnešiem nav skaidrs, ko rakstīt kontrolkartēs, tad ko mēs šeit varam pareizi aprēķināt? Tomēr nē, vismaz mums viss aprēķināts bez LK sodiem, esam darījuši visu pareizi.
Finišs, kurš nezin kāpēc pārcēlies uz citu vietu - vismaz nesakrīt ar leģendu. Tomēr +/- 70 metri jau neko nemaina, vai ne? Pie finiša - otra tehniskā komisija - tikpat "sarežģīta". Pārbauda gaismas un viss. Tas lika man atcerēties tos ātrumus, kas bija iespējami PS-u laikā. Vai tiešām nevajadzēja pārbaudīt mašīnu ritošo, drošības jostas, ķiveres kādā CSDD stacijā? Bet laikam organizatoriem labāk redzams.
Noslēgumā
Fotogaleriju skatieties šeit »» |
Paldies organizatoriem par ieguldīto darbu!
Mūsu rezultāts: Gulbenē - 8.vieta savā klasē, kā arī 2 punkti pie kopvērtējuma klāt. Šobrīd dalām 7/8 vietu Latvijas Čempionāta ieskaitē klasē līdz 1600 cm3. Kopvērtējumu var apskatīt www.laf.lv
Oficiālā preses relīze ir lasāma šeit »»
iAuto ekipāža #35
Elmārs Biele
Jānis Karašnieks
Peugeot 205 XS 1.4 (nešprice)
to iauto - tas apskadetais audi coupe nebija dalibnieks, bet gan kads vietejais Shumahers