Raikonens uzvar Spa, Šūmahers čempions 3

 
30.augusts 2004 0:03

Notikumiem, apdzīšanām un avārijām bagātā sacīkstē Beļģijā savu pirmo uzvaru šajā sezonā izcīnīja McLaren Mercedes komanda un Kimi Raikonens.

Divus zemākos goda pjedestāla pakāpienus Beļģijā izcīnīja Ferrari piloti Mihaels Šūmahers un Rubenss Barikello.

Tādejādi Šūmahers ir oficiāli kļuvis par septiņkārtējo pasaules čempionu, tomēr kā atzina pats vācietis, vislabprātāk viņš to būtu paveicis, uzvarot Beļģijas GP.

Šo sacīksti tik ātri neaizmirsīs. Vispirms jau tieši Beļģijā Šūmahers kļuva septiņkārtējais un Raikonens atnesa McLaren komandai ilgi gaidīto uzvaru. Tomēr daudziem šī sacīkste paliks atmiņā ar daudzajām apdzīšanām, spraigiem brīžiem, avārijām, negaidītiem pavērsieniem un drošības mašīnu periodiem, kas uz jautājumu par uzvarētāju Spa neļāva atbildēt līdz pat pēdējam aplim. Beļģijas posms F1 kalendārā atgriezās ļoti veiksmīgi un cerams, ka tik drīz šī trase nepazudīs no Formula 1 kartes.

Startā savu pozīciju saglabāja pole position ieguvējs Jarno Trulli, bet viņa komandas biedrs Fernando Alonso, apsteidzot Šūmaheru, pacēlās uz otro vietu. Spānim sekoja Kulthards, kurš arī tika garām Ferrari līderim. Tikmēr pirmajā lēnajā La Source līkumā Marks Vēbers no aizmugures uztriecās Rubensam Barikello un nolauza savu priekšējo antispārnu. Šīs sadursmes sekas izrādījās krietni tālejošākās – Vēbers ar bojāto mašīnu Eau Rouge ātrajā pagriezienā izraisīja veselu avāriju ķēdi. Avarēja Takuma Sato, no kura izvairoties, apmalē ielidoja arī Džanmarija Bruni, kuram savukārt uztriecās Jordan pilots Džordžo Pantāno. Trasē devās drošības mašīna un vairākiem braucējiem bija iespēja iebraukt boksos, lai nomainītu bojātās detaļas – galvenokārt antispārnus.

Komandas vadītājiem par izbrīnu, sacīkstes netika apturēta un atsākās pēc trim apļiem. Sacīkstes atsākšanos lieliski izmantoja Kimi Raikonens, kurš vēl pirms Eau Rouge apdzina Šūmaheru, bet nākamajā aplī tika garām arī Deividam Kulthardam un pacēlās uz 3. vietu. Tikmēr Šūmaheram sāka ‘uzglūnēt’ Huans Pablo Montoija. Zinot kolumbieša reputāciju, ilgi nebija jāgaida – pārveidotajā Bus Stop līkumā Montoija nobīdīja Šūmaheru uz sesto vietu.

Sacīkšu vadībā stabili turējās abi Renault braucēji, bet jau 10 aplī boksos devās līderis Jarno Trulli un Alonso parādījās iespēja veikt pāris apļus ļoti ātri, lai atkarotu 1. vietu no sava komandas biedra. Tomēr jau pēc viena apļa Renault formulā atklājās eļļas noplūde un šķidrums nokļūstot uz riepām izraisīja divas saslīdēšanas, pēc otrās no kurām viņš trasē atgriezties nespēja. Vadībā izvirzījās Raikonens, bet Kulthards pacēlās uz otro vietu, kuru skots saglabāja īsu mirkli – uzsprāga Michelin riepa.

Viens pēc otra boksos devās abi McLaren piloti, bet vadību uzņēmās Montoija, kuram sekoja Mihaels Šūmahers. Drīz arī kolumbietis devās pēc jaunām riepām un degvielas, bet izbraucot no boksiem gandrīz sadūrās ar Felipi Massu, kurš par savu esamību atgādināja pēc 300 metriem Eau Rouge līkumā, piespiežot Montoiju atkāpties. Tikmēr līderis mainījās atkal, jo arī Šūmaheram bija jādodas boksos un uz īsu mirkli slavas saulītē un operatoru uzmanības centrā varēja pagozēties Antonoio Piconija.

Drīz vien Raikonens atguva savu godam nopelnīto sacīkšu vadību un likās, ka viss ievirzās mierīgākā gultnē. Jarno Trulli bija zaudējis savu sākotnējo ātrumu un bija spiests lēnām atdot pozīcijas – vispirms viņu apdzina Mihaels Šūmahers. Savukārt Montoija atkal Buss Stop līkumā mēģināja savu jau izmēģināto triku, kas šoreiz neizdevās – Trulli nevēlējās atstāt vietu un mašīnu riteņi sadūrās. Kamēr Williams braucēja zaudēja tikai vienu pozīciju (savam komandas biedram), Trulli bija spiests palaist garām trīs mašīnas.

Paralēli risinājās Džensona Batona cīņas ar vairākiem braucējiem, kas atradās pēdējās punktotajās vietās. Skaisti apsteidzot Fisikellu lēnajā pirmajā līkumā, brits devās savā kārtējā aplī, bet tādu vairs nebija atlicis daudz – drīz vien plīsa Michelin aizmugurējā riepa un BAR braucējs, zaudējis kontroli, uztriecās Minardi pilotam Baumgartneram. Drošības mašīna.

Tādejādi sacīkstes pēdējos 10 apļos ieguva jaunu asumu, jo Raikonena 12 sekunžu pārsvars pār Šūmaheru bija izzudis. Drošības mersedes vēl nebija devies malā, kad nelaime atgadījās vēl diviem braucējiem. Vispirms plīsa kārtējā labā aizmugurējā riepa - šoreiz Kultharda McLaren formulai. Bet tad no savas lieliskās trešās pozīcijas nācās atvadīties Antonio Piconija, kurš kļuva pavisam lēns un nobrauca trases malā – problēmas ar pārnesumu kārbu. Šī nenoliedzami bija labākā jaunā brazīlieša sacīkstes F1 karjerā, tomēr šoreiz bez gūtiem punktiem. Uz trešo pozīciju pacēlās otrs Williams pilots Montoija, bet ceturtais nu bija Barikello.

Kad drošības mašīna devās boksos, Raikonens atkal nodemonstrēja lieliskas stratēģa spējas – pāris reizes veicis māņu kustības, soms nedeva Šūmaheram iespēja pietuvoties uzbrukuma pozīcijā. Savukārt nedaudz tālāk aizmugurē nepaveicās Zontam un Montoijam. Toyota braucējs zaudēja stabilu piekto pozīciju, kas uzsprāga viņa formulas dzinējs, bet Montoija kļuva par trešo Michelin hroniskās slimības upuri – plīsusi jau trešā aizmugurējā labā riepa šajā sacīkstē! Plīsusī riepa sabojāja aizmugurējo balstiekārtu un kolumbietim nācās atvadīties no trešās vietas, bet Barikello tas deva iespēju kārtējo reizi kāpt uz goda pjedestāla.

Tomēr arī tas nebija viss – Kulthards izmisīgi centās uzlabot savas pozīcijas un nedaudz pārcentās. Ātrajā Radillon līkumā skots pārāk cieši pietuvojās Klīnam un nespēja izvairīties no nelielas aizķeršanās aiz Jaguar formulas, kas McLaren mašīnai beidzās ar nolauztu antispārnu. Interesanti, ka McLaren priekšējais antispārns aizķērās aiz aizmugurējā antispārna un neviļus likās, ka skots devās atpakaļ uz boksiem, uz pleca nesot salauzto detaļu. Galu galā Kulthards pat spēja izcīnīt septīto pozīciju, tomēr Rons Deniss noteikti nav apmierināts ar viņa sniegumu.

Sadursmes rezultātā uz trases bija nokļuvušas asas oglekļa šķiedras atlūzas un tas varētu beigties ar kārtējām plīsušām riepām, tāpēc drošības mašīnai atkal bija jādodas trasē. Raikonena uzvara nenāca viegli – pat trīs apļus pirms finiša somam bija jāizpilda kārtējais starts kustībā. Soms to paveica perfekti – Šūmaheram nebija ne mazāko iespēju apdraudēt McLaren līdera pozīciju. ‘Lidojošais soms’ pēdējos apļos nebija apturams – tika uzstādīts ātrākais sacīkšu aplis un finišā nodrošināts stabils trīs sekunžu pārsvars.

Vēl jāatzīmē Sauber lieliskais sniegums – Massa izcīnīja ceturto vietu, bet Fisikella finišēja piektais. Tomēr dienas varoņi ir Kimi Raikonens, kura iepriekšējā uzvara bija pērn Malaizijā un Mihaels Šūmahers, kurš TO nu jau ir izdarījis septiņas reizes.

Aldis Putniņš (www.f1.lv)

Beļģijas GP rezultāti

V Pilots Komanda Atst.
1 Kimi Räikkönen (FIN) McLaren 1:32:35.274
2 Michael Schumacher (GER) Ferrari 3.3
3 Rubens Barrichello (BRA) Ferrari 5.4
4 Felipe Massa (BRA) Sauber 10.8
5 Giancarlo Fisichella (ITA) Sauber 12.8
6 Christian Klien (AUT) Jaguar 13.3
7 David Coulthard (GBR) McLaren 16.3
8 Olivier Panis (FRA) Toyota 16.7
9 Jarno Trulli (ITA) Renault 18.0
10 Nick Heidfeld (GER) Jordan at 1 lap
11 Ricardo Zonta (BRA) Toyota out
12 Juan Pablo Montoya (COL) Williams out
13 Antonio Pizzonia (BRA) Williams out
14 Jenson Button (GBR) BAR out
15 Zsolt Baumgartner (HUN) Minardi out
16 Fernando Alonso (ESP) Renault out
17 Mark Webber (AUS) Jaguar out
18 Takuma Sato (JPN) BAR out
19 Gianmaria Bruni (ITA) Minardi out
20 Giorgio Pantano (ITA) Jordan out

 
Visi komentāri
 
137807. viesis 30.augusts 2004 13:32
0 0 Atbildēt

Brrr.r.....Kulthardam riepa pliisa tikai 1 reizi...un tad droshiibas mashiina nebija trasee...

bet Kimijs labi nobrauca...

137838. viesis 30.augusts 2004 15:26
0 0 Atbildēt

endr4, kein stress, `cos Schumacher is da best!

137869. viesis 30.augusts 2004 18:33
0 0 Atbildēt

ja shaadi buutu visu laiku, tad arii es paskatiitos, bet tag jau reti kursh skataas

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Krievijas autotirgus “ķīnizācija”

Krievijas automobiļu tirgu pārņem Ķīnas autobūve, Krievijas ražotāji nespēj konkurēt ar lielā Austrumu kaimiņa piedāvājumu. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Visu laiku labākais VW Passat? (+VIDEO) 13

Jaunais Volkswagen Passat bija un ir gada gaidītākais D segmenta modelis, kas turpmāk būs tikai universāļa izpildījumā. Pats galvenais, ka jaunais Passat būs ļoti “gardi” aprīkots un tas lieliski brauks. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Izmēģinām jauno Toyota C-HR PHEV (+VIDEO) 1

Jaunais Toyota C-HR ir lielāks, greznāks un jaudīgāks par iepriekšējo, turklāt tagad tam ir arī lādējamā hibrīda versija. TV Autoziņām bija izdevība iepazīties ar šo C-HR modeli testa braucienos Francijā. Lasīt vairāk

 

Šis hibrīds nav tas hibrīds. Kā atšķiras elektrificētie auto? (+VIDEO) 2

Daudzzīmolu auto dīleris Autohalle tagad saucas Auto Bassadone. Šoreiz sadarbībā ar AB servisa tehnisko speciālistu Edgaru Lulli salīdzināsim trīs veidu pašuzlādes hibrīdus - Opel mikrohibrīdu, Alfa Romeo vieglo jeb mild hybrid kā arī pavisam īstu Hyundai pašuzlādes hibrīdu. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti