Uz pavisam īsu brīdi nokļuvu "kājnieku frontē" un uz ielas novērotais deva pamatu šim rakstam. Gājēji. Kur tiem ir priekšroka? Kur viņi nespēj to izmantot?
Ceļu Satiksmes Noteikumi, Administratīvo Pārkāpumu Kodekss atrodams šeit »» |
Novēroju, ka autovadītāji, ieskaitot mašīnas ar "M" burtiņiem uz jumta pilnīgi ignorē gājējus, kuriem ir 100% priekšroka. Vai tad autoskolā nemāca, kur gājējiem jādod ceļš?
Novēroju arī situāciju, kad vienlaikus no abām apļa joslām autovadītāji nogriežas pa labi un tad gājējam vispār nav, kur likties.
Pievērstiet uzmanību, ka nobraukšana no apļa ir pilnīgi līdzvērtīga normālam krustojumam un uz to attiecas tie paši "parasto" krustojumu veikšanas noteikumi.
Ar sarkano krāsu apzīmētas vietas, kur pat bez gājēju pārejas apzīmējumiem gājējiem un velosipēdu vadītājiem ir priekšroka. Bīstamākās ir divas apakšējās ar sarkano krāsu apzīmētās vietas, jo šeit vadītāji brauc īpaši droši un ātri, nereti pat ar skaņas signāla palīdzību biedējot gājējus, kas vēlas šķērsot brauktuvi.
12. Braukšana krustojumos
138. Nogriežoties pa labi vai pa kreisi, transportlīdzekļa vadītājam jādod ceļš gājējiem, kas šķērso to brauktuvi, kurā viņš nogriežas, un velosipēdu vadītājiem, kuru ceļu viņš šķērso.
Esiet uzmanīgi un nepakļaujiet briesmām gājējus!
E.Biele, iAuto
Es domāju, ka tādi nepareizi satiksmes noteikumi ir jālabo. Tas ir kaut kāds juridisks nonsennss - līdzīgi kā nesen, kad Seaeima "aizmirsa" iekļaut pantu par zādzību.
Zem tiltiem un pa apļiem gājējiem tiešām nav jāiet, tas ir apsurds.