Mazda RX-8 - skaistākais Latvijā un ātrākais pasaulē 20

 
11.oktobris 2004 8:46

Sportiskais auto Mazda RX-8 triumfējis konkursa „Latvijas Gada auto 2004” nominācijā „Skaistākais auto”, un tikai viens punkts šķīra RX-8 no uzvaras arī „Sportiskākais auto” nominācijā.

Tikmēr pasaulē tiek atzīmēti Mazda RX-8 panākumi 24 stundu braucienos, kā arī fakts, ka dienas gaismu ieraudzījuši jau 100000 šādi auto.

9.oktobrī sporta kompleksā „333” notika konkursa „Latvijas Gada auto 2004” fināls, kur uz godpilno titulu pretendēja 45 jaunākā izlaiduma automobiļi. Konkursa mērķis ir pievērst sabiedrības un mediju uzmanību plašajam un modernajam auto klāstam, kādu piedāvā ražotāju pārstāvji Latvijā.

Šogad konkursa nominācijā „Skaistākais auto” uzvarētāja laurus plūca Mazda RX-8, apsteidzot galvenās balvas ieguvēju Peugeot 407. Savukārt, nominācijā „Sportiskākais auto” RX-8 tikai ar vienu punktu piekāpās Nissan 350Z.

Mazda RX-8 spēks ir divu degkameru rotora dzinējs. Tā maksimālā jauda ir 141 kW (192 zs) vai 170 kW (231 zs) High Power versijā. Ar šādiem skaitliskajiem rādītājiem tas ir visjaudīgākais ne-turbo dzinējs pasaulē. High Power RX-8 ātrumu 100 km/h spēj sasniegt 6,4 sekundēs, un tā maksimālais ātrums ir 235 km/h, savukārt mazāk jaudīgajai RX-8 versijai šie paši rādītāji ir 7,2 sekundes un 223 km/h.

4.oktobrī ar divām Mazda RX-8 automašīnām tika uzstādīts rekords 24 stundu izturības braucienā. Rekords tika sasniegts 12,3 km lielā aplī automobiļu izmēģinājumu teritorijā Papenburgā, Vācijā, apstājoties tikai, auto apkopes nepieciešamības gadījumā, kā arī lai nomainītu braucējus. Automašīnām starts tika dots 3. oktobrī. Abu rekordistu RX-8 jauda bija 170 kW (231 zs) – viens bija Starptautiskās Automobiļu federācijas (FIA) A kategorijas auto ar īpaši uzlabotu aprīkojumu, bet otrs - FIA B kategorijas jeb „ielas auto”. Ar vidējo ātrumu attiecīgi 215,934 un 212,835 km/h abas sporta automašīnas 5000 km veica 24 stundu laikā.

Septembra beigās no rūpnīcas noripoja simttūkstošā Mazda RX-8. Savukārt, Latvijas sporta automobiļu konkurencē ar pārdotām septiņpadsmit automašīnām šogad Mazda RX-8 ierindojas trešajā vietā.

„Mazda RX-8” izvēlas cilvēki, kuri grib izskatīties savādāk. Šis auto uz ielām apkārtējiem liek atskatīties. Piemēram, BMW uz ielām var sastapt salīdzinoši bieži, bet Mazda RX-8 nav tik daudz redzams. Pat motors šai automašīnai ir savādāks kā citām.,” savu viedokli pauž oficiālā Mazda dīlera M-Motors tirdzniecības vadītājs Edvīns Čiščakovs.

„Mazda RX-8 ir labs cenas un stila savienojums. Tādas kvalitātes automašīnu par Mazda RX-8 cenu atrast ir ļoti grūti,” norāda E.Čiščakovs, skaidrojot auto panākumus Latvijā un pasaulē.

 
Visi komentāri
 
143079. viesis 11.oktobris 2004 8:56
0 0 Atbildēt

Tas, ka jaudiigaakais NEturbo dzineejs pasaulee - shkjiet tas ir samelots

143091. viesis 11.oktobris 2004 9:32
0 0 Atbildēt

Kaut kā negāja 333 trasē ātri tā mazda, gan audi ,gan nissan dinamikā ielika riktīgi mazdai . Varbūt es nemacēju braukt.... citi gan arī tā teica...

143099. viesis 11.oktobris 2004 9:52
0 0 Atbildēt

piekriitu viesim :) visnormaalaak tur A6 jaunais izskatiijaas :)

143100. viesis 11.oktobris 2004 9:52
0 0 Atbildēt

Tas par to jaudīgāko tačna ir tūta. Ja ir domāts no rotoriem, tad varbūt, jo citu nezinu. Bet no sērijveida auto zinu HONDA S2000 , kura no 2.0 attīsta 240 Zs un uzrāviens ir 5.5 sec. Nezinu vai mazda tuvākos desmit gadus būs spējīga kautko līdzīgu likt pretī. RX-8 rotora dzinēja tilpums ir analogs 2.3 litriem, ja tas būtu virzuļu dzinējs, un attiecīgs ir arī patēriņš.

143147. viesis 11.oktobris 2004 11:23
0 0 Atbildēt

Nu tachu stulbums rotors ir analogs...... litriem, ja tas butu virzula dzinejs....., bet tas tachu ir un paliek rotors!

143193. viesis 11.oktobris 2004 13:16
0 0 Atbildēt

Virsraksts debiils, auto suuuds

143200. viesis 11.oktobris 2004 14:03
0 0 Atbildēt

viesis (VeA) 11.10.2004 13:16

jā, protams, ka sūc, tavs 1982 gada opelkadets rulZzzz

un no virsraksta var secināt, ka pasaulē ir skaistāki un arīdzan, ka latvijā ir ātrāki auto :):)

143204. viesis 11.oktobris 2004 14:32
0 0 Atbildēt

viesa Ascona ir ātrāka. :)

143293. viesis 11.oktobris 2004 22:43
0 0 Atbildēt

Mazdas diileru reklaamas sludinaajums - nekas vairak :)

143296. viesis 11.oktobris 2004 23:35
0 0 Atbildēt

„Mazda RX-8” izvēlas cilvēki, kuri grib izskatīties savādāk. Šis auto uz ielām apkārtējiem liek atskatīties. Piemēram, BMW uz ielām var sastapt salīdzinoši bieži, bet Mazda RX-8 nav tik daudz redzams. Pat motors šai automašīnai ir savādāks kā citām.,” savu viedokli pauž oficiālā Mazda dīlera M-Motors tirdzniecības vadītājs Edvīns Čiščakovs.

[Sory, vārds par garu...]

Nekorekts piemērs....

143411. viesis 12.oktobris 2004 20:44
0 0 Atbildēt

Pilniga taisniba - ar RX-8 tiesam jaiemacas dabut ara, ko motors spej -> man adaptacijas laiks bija kadi 3000 km. Specifika ir nokert pie kadiem apgriezieniem istais celiens sakas. Katra zina ne pie 3000 apgr., ne 4000 neko ipasi sportisku just nevar.

143456. viesis 13.oktobris 2004 10:20
0 0 Atbildēt

"Tā maksimālā jauda ir 141 kW (192 zs) vai 170 kW (231 zs) High Power versijā. Ar šādiem skaitliskajiem rādītājiem tas ir visjaudīgākais ne-turbo dzinējs pasaulē." :DDD Vai tik nav vaardinsh rotor.... aizmirsies... ne-turbo dzineejs jaudiigaakais... waax!!! :D

143458. viesis 13.oktobris 2004 10:22
0 0 Atbildēt

Vai tikai BMW M3 E30 nebij tikpat ~230Zs no 2.3 benciinieka... nemaz nerunaajot par ~340Zs no 3.6 benziinnieka ieksh m5? :D

143525. viesis 13.oktobris 2004 16:53
0 0 Atbildēt

"ātrākais pasaulē" :D

143546. viesis 14.oktobris 2004 1:07
0 0 Atbildēt

Labaak braucu ar BMW nekaa ar skjiibacaino.

143604. viesis 14.oktobris 2004 16:30
0 0 Atbildēt

Nu tad tikpat labi:

Labak bruacu ar Bugatti neka BMW

143648. viesis 15.oktobris 2004 10:24
0 0 Atbildēt

To viesis 14.10.2004 16:30. Njehuja es saaku ar BMW un arii pabeigshu.

143744. viesis 15.oktobris 2004 16:23
0 0 Atbildēt

viesis 12.10.2004 20:44

rx-8 jaagriezh augstaak, tas jau nav chahotochnijs bmw vai vw....7-8 shtukas vinjam ir jaudas plaukts, ja nemaldos.

143768. viesis 15.oktobris 2004 19:21
0 0 Atbildēt

vovo pameighiniet ar saviem M3 dabut 9000#apgriezienus, motors izlidos laukaa:))

cTx

143776. viesis 16.oktobris 2004 3:41
0 0 Atbildēt

Skaidri un gaiši rakstīts: "... Ar šādiem skaitliskajiem rādītājiem tas ir visjaudīgākais ne-turbo dzinējs pasaulē..." Un taisnība sanāk. Nevajag te izgudrot visādas "gudrības" par "analogu 2.3 litriem" u.tml. :| Nekāda "analoguma" nav - rotornieks ir rotornieks, ko uzskatāmi apstiprina to pilsoņu teiktais, kas te komentāros min pierašanas laiku pie braukšanas specifikas ar rotoru... 1.3 litri ir un paliek 1.3 litri! Un tā jauda, ko no tiem māk izdabūt rotors ir līdzīga tai, ko no tiem noņem 2.3 virzuļkaste. Un tur jau ir tā sāls - uztaisam (Mazda uztaisa) 3-rotoru Vankeli un tur pie apmēram 1.95 l darba tilpuma jau nāk ārā virs 300 ZS... Mazdas Lemānas sporta atmosfēriskais 4-rotoru dzinējs (2.6 l), ja atmiņa neviļ, deva ap 700-800 ZS :) Un nekāda pārgudrība kvadrātā nav jākāpina... Darba tilpuma (lasi masas, izmēru, inerces, sarežģītītbas...) attiecība pret jaudu rotorniekam ir kudi labāka nekā virzuļniekam. Trūkums - degvielas ekonomija (termodinamiskā efektivitāte) un ekoloģiskie rādītāji šim dzinēju tipam ir līdzīga virzuļdzinējam, nevis, kā varētu cerēt (un pirmsākumos konstruktori cerēja) - labāka. Tas tādēļ, ka veidojas gara degkamera un dzinējs arī atdod vairāk siltuma (darbojas "karstākā režīmā") nekā modernie virzuļnieki. Bet katrai rungai ir divi gali un šīs rungas pozitīvais gals ir kompaktums, lielais apgriezienu diapazons (teorētiski max. apgriezieni ir neierobežoti, praktiski tos ierobežo aizdedzes sistēmas ātrdarbības slieksnis), vienkāršība un uzticamība... :) :) :)

RX-7

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Ar 120 000 eiro vērtības kritumu – Vācijā pārdod Audi ar V12 dīzeļa dzinēju 18

Pirms 12 gadiem šī automašīna maksāja 145 000 eiro, tagad īpašnieks to gatavs atdot par 23 800 eiro. Lasīt vairāk

 

Šajā pavasarī 11 Latvijas pilsētās atgriežas vides akcija "Dod riepām otru dzīvi" 7

Ar pavasara un siltā laika tuvošanos tiek aktualizēti auto īpašnieku jautājumi – kur likt vecās riepas un kas ir videi draudzīgākais veids, kā tās utilizēt? Lasīt vairāk

 

“Eurofighter” iznīcinātāji bāzējas Latvijā (+ VIDEO) 3

Pieci Vācijas “Eirofighter” iznīcinātāji, katrs 100 miljonu eiro vērtībā, un vairāki simti karavīru NATO Baltijas gaisa telpas patrulēšanas misijā līdz šā gada nogalei bāzēsies Latvijas gaisa spēku bāzē Lielvārdē. Lasīt vairāk

 

Jaunā Škoda Octavia stājas uz konveijera

Pagājušajā nedēļā Čehijā tika uzsākta modernizētās Škoda Octavia ražošanu. Modelis būs pieejams ar plašu dzinēju klāstu, ieskaitot elektrificētās mild-hybrid versijas. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti