Uz gājējiem ceļu satiksmes noteikumi neattiecas 40

 
21.oktobris 2004 15:04

Šorīt (21.10.) apmēram plkst.8.15 braucot pa Kr.Valdemāra ielu ievēroju, ka posmā starp krustojumu ar Lāčplēša ielu un krustojumu ar Dzirnavu ielu ielas malā stāv ceļu policists.

It kā jau viss kārtībā, policists vēro satiksmi, autovadītāji tiek disciplinēti un it kā kārtībai būtu jābūt kā uz vienu tā otru krustojumu. Taču interesantākais ir tas, ka policists par savu pienākumu uzskata pievērst uzmanību tikai automašīnām, bet kājāmgājēji var šķērsot ielu, kur vien ienāk prātā.

Konkrēti - tieši minētajā ceļa posmā divi kājāmgājēji lēnā gaitā šķērsoja brauktuvi tam nepiemērotā vietā. Nerunāsim par to, ka autovadītājiem bija jāsabremzējas, jo rīta agrumā šos steidzīgos gājējus nevarēja savlaicīgi pamanīt, interesantākais ir tas, ka tas notika apmēram 3m attālumā no policista, faktiski acu priekšā.

Biju iedomājies, ka policists apturēs šos cilvēkus un vismaz izteiks aizrādījumu, taču viņš šim pārkāpumam nepievērsa ne mazāko uzmanību.

Rodas jautājums, kāpēc pastiprināta uzmanība tiek pievērsta tikai autovadītājiem, bet reāls ceļu satiksmes pārkāpums ko izraisa gājēji tiek atstāts bez uzmanības???

iAuto lasītājs
 
Visi komentāri
 
144707. viesis 21.oktobris 2004 15:10
0 1 Atbildēt

Tāpēc, ka no gājeja jau nav ko paņemt:)

144708. viesis 21.oktobris 2004 15:12
0 0 Atbildēt

Tikai nevajag. Ir vietas, kur redzu policistus, kas iesvilpj gaajeejam ausii, kad shis pa paareju neiet paari :))

144709. viesis 21.oktobris 2004 15:14
0 0 Atbildēt

Taapeec, ka cp ir izsaukti no atvalinaajumiem, un vini tagad cakarees tikai autovadiitaajus un par jebkuru siikumu, no gaajeeja neko "nevar panemt". Coms vakar dabuuja 5 reizes puust trubinjaa, mentiem viss po, esi dzeeris vai nee. Atvalinaajumi izcakareeti, visiem pat patrulmasiinas nepietiek, nabadzinjiem kaajaam jaastaigaa. Da sviests, kaarteejais teaatris Riigas ielaas, kaut arii smagaakaas avaarijas notiek aarpus Riigas.

144710. viesis 21.oktobris 2004 15:16
0 0 Atbildēt

Tāpēc,ka atsaldēti ir tikai autobraucēji.Te palasīju kautkur statistiku,no visiem bojā gājušajiem laikam bija 113 gājēji.Valdībai tak pox. tie gājēji.

144712. viesis 21.oktobris 2004 15:17
0 0 Atbildēt

Te aju vadās pēc Poļu principa-mūs daudz,tāpat visus nenobrauksit.

144713. viesis 21.oktobris 2004 15:18
0 0 Atbildēt

Nu un ko darīt?

Pats esu tik daudz redzējis, kad pārvelkas īblis pāri ielai kā pussprādzis un vietā, kur to nedrīkst darīt un ierāpjas savā auto ielas otrā pusē

144714. viesis 21.oktobris 2004 15:19
0 0 Atbildēt

Vēl būtu baigi interesanti uzzināt,cik velopēdisti un mopēdisti ir sodīti par pelalizēšanu šmigā?

144715. viesis 21.oktobris 2004 15:20
0 0 Atbildēt

kautkā esmu bijis atlogojies:)

144716. viesis 21.oktobris 2004 15:23
0 0 Atbildēt

GĀJĒJS NAV CILVĒKS! jĀBRAUC ĀRĀ ĶERT BONUSUS!

144718. viesis 21.oktobris 2004 15:26
0 0 Atbildēt

Da nav ko runaat, CP ******* gaajeji, viniem no autovaditajiem vieglak 10 Ls izslaikt un kabata iebazt.

CP debilie vakar ur Krustpileni vienu velosipedistu gandriz nenonesa, jo tas minas pez atstarotajiem. Nu pisec, vinjiem *******, jo no taa neko nepanemsi, ja ja buutu notriekts, ko tad *******u CP iisie pratinji ......

144725. viesis 21.oktobris 2004 15:38
0 0 Atbildēt

Taapeec, ka CPistiem multitaaskings nestraadaa - ja vinjsh kjer uz aatrumu, tad nevienu citu CSNot punktu neatceras....

144728. viesis 21.oktobris 2004 15:41
0 0 Atbildēt

Kopš kura laika ielu drīkst šķērsot tikai kur ierīkotas gājēju pārejas? Vai tur nožogojumi būtu uzcelti, kam šie pāri rāpās??? Perpendikulāri šķērsot ielu drīkst visur, kur tas nav aizliegts. OK, ja viņi traucēja satiksmei, tad jau gan CP bija kas jāsaka, bet citādi nekādas vainas!

144735. viesis 21.oktobris 2004 15:50
0 0 Atbildēt

Liepājā vairākas reizes pils. centrā esmu redzējis policistus, kuri stāv tādās vietās, kur gājējiem nav vēlams iet pāri, bet viņi to dara . Tie policisti, pareizāk sakot viens, neko citu nedara kā tikai svilpj, aptur gājējus un pat arī soda vienu otru, cik nu varēja saprast (kaut ko rakstīja, daudz runāja). Tā lūk.

Varbūt atšķirība bija tāda, ka šiem policistiem bija tieši tāds uzdevums- ķert gājējus. Uz mašīnām viņi īpaši nemaz neskatījās, jo, atšķirībā no gājējiem, tās, redzot policistu, brauca tā kā jau jābrauc pēc noteikumiem.

144738. viesis 21.oktobris 2004 15:56
0 0 Atbildēt

Laipnie un gādīgie policisti kuri pamana un paspēj visu, un ir vienlīdz taisnīgi pret visiem ir sastopami tikai vācu seriālos, kā piemēram 'Kobra'. Nu protams, tur arī katra pakaļdzīšanās beidzās ar vērienīgu avāriju (efektīgi uzlido gaisā kāds benzīnvedējs, utml.), bet vienmēr iet bojā tikai sliktie...

Bet dzīvē viss ir savādāk, ne tā?

144743. viesis 21.oktobris 2004 16:30
0 0 Atbildēt

Vajadzēja apstāties un uzprasīt to CP? :D

Gan šis tev visu sīki un precīzi paskaidrotu :D :D

144747. viesis 21.oktobris 2004 16:51
0 0 Atbildēt

Hehe ka tikai nav jaasaak raudat par to kaapeec policists nekjer gaajeejus.

1) ja gaajejes neshkjeerso ielu pie sraknaas gaismas vai arii nelien paari celja/ielas nozhogojumama, buus ljoti gruuti pieraadiit, ka geejejs kaut ko paarkaapj.

2) iisti preciizi neatceros, bet IMO jebkuraa krustojumaa (ar vai bez luksafora) paarliecinoties par savu droshiibu gaajejs driixteeja shkjeersot brauktuvi, taapat arii ja tuvuma neviena krustojuma nav tad labi paaredzamaa vietaa. Un liekas nekaadi citi ierobezjojumi par to ka traucee kaadam vadiitajam, vai tamliidziiigi nekur nav teikts.

3) Kaa vispaar no gaajeeja (kuram pat iespeejams vispaar nav nekaadas vadiitaja aplieciibas) var prasiit atbildiibu, ja vinjam nafig nav maaciti CSN !?!?! Principa es var buut pilniigs daunis un nemaz nezinaat ko noziime luksafora signaali utml.

144752. viesis 21.oktobris 2004 17:01
0 0 Atbildēt

likuma nezināšana neatbrīvo... (tālāk paši zināt) :)

144754. viesis 21.oktobris 2004 17:03
0 0 Atbildēt

Siikums par to ka neatbriivo, bet kaa tu mulkjim kaut ko iestaastiisi ???? Kaajas atsavinaasi un "evakueesi" ???

144760. viesis 21.oktobris 2004 17:15
0 0 Atbildēt

Kas notiek no ritiem uz vienibas gatves tas ir arprats.Katrs brauc ka mak,bet policija stav otra puse un pat nespej sajegt ka vajadzetu pieverst uzmanibu ka brauc cilveki no Jelgavas puses- tie āži stāv un ķercilvekus kas uzgriežas uz vienības gatves no Ulmaņa gatves.Pagriežot varētu redzēt kā cilvēki brauc pa zaļo zonu,katrs otrais brauc zem ķieģeļa un ktrs trešais pārkāpj nepārtrauktos ceļa apzīmejumus-a tie LUŅI vārda īstā vārdā skatās uz otru pusi.KAS NOTIEK?

144762. viesis 21.oktobris 2004 17:19
0 0 Atbildēt

KĀDA DROŠĪBA- NEVIENAM NEKAS NEINTERESĒ.VISS TAS IR TĀDS MURGS.gaN CEĻA POLICIJA GAN CSDD NAUDAS KĀSĒJI UN VAIRĀK NEKAS. VISI IR GUDRI NOMELNOT KĀDU CITU. PAR VIENĪBAS GATVI PIEKRITU.

144766. viesis 21.oktobris 2004 18:09
0 0 Atbildēt

gaajeejam nav jaakaarto gaajeeja eksaamens, lai kljuutu par gaajeeju - THAT'S WHY!!!! :)

144769. viesis 21.oktobris 2004 18:25
0 0 Atbildēt

nu tiem kas teica ka gajeji dirixt iet pari da jebkur kur velas...

nebija tac punktinsh - ja tuvak par 100-150 m (viens no tiem skaitliem) nav apziimetas celu skersosanas vietas ?

144771. viesis 21.oktobris 2004 18:54
0 0 Atbildēt

to WALA a ka var saukt pie atbildibas par slepkavibu, ja visi nav apmeklejusi kriminallikuma kursus

127.0.0.1 212.93.97.204

Nokia6610I/1.0 (3.10) Profile/MIDP-1.0 Configuration/CLDC-1.0

144774. viesis 21.oktobris 2004 19:24
0 0 Atbildēt

Braucot pa ceļiem tik daudz "NEMIRSTĪGOS" var redzēt vazājamies... Brrrrrr :(

144787. viesis 22.oktobris 2004 8:54
0 0 Atbildēt

Noteikumi neattiecas, ja tajos tas nav paredzēts.

Piemēram pie muitas pārvaldes (Valdemāra 1a) - kāds var pateikt kā tikt pāri ielai pie luksofora un pie benzīntanka? Tur ir jākļūst par nemirstīgo uz brīdi. Šajā nedēļā tas tā arī bija. Kaut gan cenšos ievērot noteikumus gājējiem, taču sanāk tāpat kā šoferiem - pārkāpjam.

144789. viesis 22.oktobris 2004 9:28
0 0 Atbildēt

pie stacijas makdonalda arī pat tad, kad ments stāv blakus tie lohi lec zem mašīnām uz sarkano

a kad menta nav tuvumā tad vispār ir bijis tā, ka gājējiem sarkanais, bet mašīnas krustā sabremzējušās lai tikai kadu uz sarkano skrējēju nenonestu un kad šiem tiešām ieslēdzas zaļais, tad neviens gājējs vairs mašīnas ārā no krusta nelaiž - jo gājējiem takš ZAĻAIS

144792. viesis 22.oktobris 2004 9:40
0 0 Atbildēt

To: Mizx, WALA

---

CSN ir rakstīts:

22. Gājējiem brauktuve jāšķērso pa gājēju pārejām (pazemes vai virszemes), bet, ja to nav, − krustojumos pa ietvju vai nomaļu iedomāto turpinājumu. Ja redzamības zonā gājēju pārejas vai krustojuma nav, brauktuvi atļauts šķērsot taisnā leņķī attiecībā pret brauktuves malu vietās, kur ceļš labi pārredzams uz abām pusēm.

23. Vietās, kur ceļu satiksme tiek regulēta, gājējiem jāievēro satiksmes regulētāja vai gājēju luksofora signāli, bet, ja tādu nav, − transportlīdzekļu satiksmes regulēšanas luksofora (turpmāk − luksofors) signāli.

24. Pirms brauktuves šķērsošanas pa gājēju pāreju, kur satiksme netiek regulēta, gājējiem jānovērtē attālums līdz transportlīdzekļiem, kas tuvojas, kā arī jānovērtē to braukšanas ātrums un jāpārliecinās par drošību.

25. Ārpus gājēju pārejas, kur satiksme netiek regulēta, gājēji drīkst iziet uz brauktuves tikai pēc tam, kad ir novērtējuši attālumu līdz transportlīdzekļiem, kas tuvojas, kā arī novērtējuši to braukšanas ātrumu un pārliecinājušies, ka

brauktuves šķērsošana nav bīstama un ka netiks traucēta transportlīdzekļu satiksme.

26. Gājēji uz brauktuves nedrīkst kavēties vai bez vajadzības apstāties. Gājējiem, kuri nav paguvuši šķērsot brauktuvi, jāapstājas uz "drošības saliņas". Gājēji drīkst turpināt šķērsot brauktuvi tikai pēc tam, kad ir pārliecinājušies, ka tas nav bīstami.

27. Gājējiem aizliegts:

27.1. šķērsot brauktuvi ārpus gājēju pārejas, ja ceļam ir sadalošā josla, vai vietās, kur uzstādīti nožogojumi gājējiem vai ceļu nožogojumi;

27.2. šķērsot brauktuvi ārpus gājēju pārejas, ja ceļam, kur ceļu satiksme notiek divos virzienos, ir četras vai vairākas braukšanas joslas;

27.3. pārvietoties pa ceļu, kas apzīmēts ar 548.ceļa zīmi;

27.4. iziet uz brauktuves, nepārliecinoties par to, vai netuvojas transportlīdzekļi, aiz stāvoša transportlīdzekļa vai cita šķēršļa, kas ierobežo redzamību.

144795. viesis 22.oktobris 2004 10:06
0 0 Atbildēt

aknas izraut tadiem ...

144804. viesis 22.oktobris 2004 10:29
0 0 Atbildēt

Varētu piebilst, ka neskaitāmas reizes esmu redzējis arī pretējo, ka gājēji skumji stāv gājēju pāreju malā , neriskējot pakļūt zem riteņiem, un neviens vadītājs pat nesamazina ātrumu.

Katram sava taisnība, ir arī gana atsaldētu vadītāju, gan gājēju. Jāmainās visiem, lai kaut kas uzlabotos.

144805. viesis 22.oktobris 2004 10:29
0 0 Atbildēt

šo vaig nosūtīt uz CP un lai turot rokaas arī gājējus pačakarē :) tur tak ar 5 Ls vismaz var nokāst ta lai arī kāsh gājēju ar ir pietiekami :)

144807. viesis 22.oktobris 2004 10:30
0 0 Atbildēt

viesis 22.10.2004 10:29 tur nu tef ir taisnība :)

144837. viesis 22.oktobris 2004 11:05
0 0 Atbildēt

kartejais tipinjsh, kuram autinjsh pie gultas noparkots esi autor?

144897. viesis 22.oktobris 2004 12:42
0 0 Atbildēt

Vakar Rīgas centrā pie MK darījās tieši tas pats. Kāda tad jēga piedzīt pilnas Rīgas ielas ar policistiem, ja šie nekā nedara??? Gājēji iet pa sarkano, bet šamējie neko - vienkāŗši lūr...

144939. viesis 22.oktobris 2004 14:05
0 0 Atbildēt

Rīgā gājēji aktīvi tika ķerstīti tikai 80-to gadu sākumā-vidū. Un tas arī viss, vairāk neviens ar viņiem nav ņēmies. Minskā gan vēl joprojām šķērsot ielu pie sarkanā ir risks - milicis momentā izlīdīs no tuvējā krūma. Mūsējie CP vairāk iecienījuši lielo šoseju krūmus. Jūrmalniekiem CP, īpaši mīļas ir tās jaunās priedītes uz Strēlnieku prospekta, pirms Statoil. Droši vien, ja ĀRPUS zebru zonām, kaut kad, tiks saplacināti vairāki desmiti CSN pārkāpušu gājēju, Jakobzons varēs organizēt kārtējo CP "iesaukumu" - arī rakstvežus, tehniskos sekretarus un sētniekus ieskaitot...

145113. viesis 25.oktobris 2004 12:15
0 0 Atbildēt

2 raimondo, kas tu domaa ka policistiem arii buutu jaabuut acu aarstiem ??!?!?!? Es var buut neredzu taalaak par 5 metri, un neviens likums nenosaka, ka shada gadiijumaa gaajeejam ir jaavalkaa brilles !!!! Un liidz ar to ja es neredzu taalaak par shaadu aataalumu es praktiski jebkuraa vieta driixtu shkjeersot brauktuvi, un praktiksi sanaak, ka arii praktiksi mashiinai priekshaa !!!

P.S. Sorry, taa visa protams ir meerena dir$ana, vienkaarshi visaas normaalas valstiis pret gaajeeju arii normaali izturaas, lai arii kura vietaa vinsh to ielu neshkjeersotu, atshkjiriiba no muusu valsts.

145130. viesis 25.oktobris 2004 13:45
0 0 Atbildēt

Es gan pirms dažām dienām redzēju, kā policists aizturēja gājēju, kura VEF rajonā šķērsoja Brīvības ielu pie sarkanās gaismas, nemaz neskatoties (neredzot?), ka tieši ielas pretējā pusē dežurē policists. Un viņš arī atbilstoši reaģēja - ar skaļu svilpi. Pēc tam ar izteiksmīgu "Labrīt! Kur tad nu tā steidzamies?" likumsargs devās klāt izbrīnītajai pārkāpējai. Kā izvērsās tālākā "audzināšana", nezinu, bet pats fakts priecēja. Jo liela daļa gājēju patiesi ir vai nu vienkārši nekaunīgi, vai arī zaudējuši izdzīvošanas instinktu.

145782. viesis 28.oktobris 2004 19:11
0 0 Atbildēt

mums bauskā tapat vien ir

146320. viesis 2.novembris 2004 13:37
0 0 Atbildēt

Vienu gājēju kategoriju vajadzētu pa pilno ņemt priekšā. Ja nav dokumentu, tad uz iecirkni līdz personības noskaidrošanai. Saķertu tādus dažus simtus un strādāt sabiedrībai lietderīgu darbu. Rīgā (un ne tikai) ir daudz kas darāms, bet ko neviens nedara. Nākošreiz zinātu kā sūdus taisīt.

146321. viesis 2.novembris 2004 13:45
0 0 Atbildēt

Starpcitu, bezsakara autovadītājiem vajadzētu atņemt auto un atdot sakarīgajiem gājējiem :) Un tad uz ielām būtu sakarīgie autovadītāji un pilnīgi bezskara gājēji :)

146854. viesis 5.novembris 2004 15:11
0 0 Atbildēt

Otra kategorija - gājēji, kuri tumsā nelieto atstarotājus. Arī tie taisa lielas nepatikshanas.

Bet problēma jau nav vienkārši "nepareizos" gājējos - problēma vēl arvien ir attieksmē pret CSN. Daži tos nezina, citi zina, bet uzskata par stulbiem un neredz vajadzību tos ievērot, bet vēl daži zina un strikti ievēro, taču ir ļoti nikni uz paarkāpējiem, līdz ar to reizēm aiz niknuma sāk braukt agresīvi. Kamēr neradīsies cieņa vienam pret otru, sapratne par drošu paarvietošanos un šādas sapratnes īstenošana dzīvē, kā kopīgu atskaites sistēmu izmantojot CSN, tikmēr avārijas turpināsies, viens otru lamāsim (tas laikam nāk mantojumā no padomijas) un turpināsim mirt uz ceļiem.

Kārlis

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Krievijas autotirgus “ķīnizācija”

Krievijas automobiļu tirgu pārņem Ķīnas autobūve, Krievijas ražotāji nespēj konkurēt ar lielā Austrumu kaimiņa piedāvājumu. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Visu laiku labākais VW Passat? (+VIDEO) 12

Jaunais Volkswagen Passat bija un ir gada gaidītākais D segmenta modelis, kas turpmāk būs tikai universāļa izpildījumā. Pats galvenais, ka jaunais Passat būs ļoti “gardi” aprīkots un tas lieliski brauks. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Izmēģinām jauno Toyota C-HR PHEV (+VIDEO) 1

Jaunais Toyota C-HR ir lielāks, greznāks un jaudīgāks par iepriekšējo, turklāt tagad tam ir arī lādējamā hibrīda versija. TV Autoziņām bija izdevība iepazīties ar šo C-HR modeli testa braucienos Francijā. Lasīt vairāk

 

Šis hibrīds nav tas hibrīds. Kā atšķiras elektrificētie auto? (+VIDEO) 2

Daudzzīmolu auto dīleris Autohalle tagad saucas Auto Bassadone. Šoreiz sadarbībā ar AB servisa tehnisko speciālistu Edgaru Lulli salīdzināsim trīs veidu pašuzlādes hibrīdus - Opel mikrohibrīdu, Alfa Romeo vieglo jeb mild hybrid kā arī pavisam īstu Hyundai pašuzlādes hibrīdu. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti