Nedēļas nogale šoreiz padevās ļoti patīkama - jaunā «Opel Astra» sabiedrībā. Noliku savu ikdienas braucamo Adam Auto stāvvietā un uz divām dienām pārsēdos jaunajā "Astrā".
Pirmās emocijas bija ... visai pretrunīgas. Jau iepriekš biju pētījis šo modeli un man patika tā ārējais dizains. Atverot durvis pārsteidza plašais, "Vectru" atgādinošais salons. To var saprast - jaunā Astra kļuvusi lielāka par savu priekšteci. Aizveram durvis un izjūtam absolūtu, limuzīna klases klusumu... Opel speciālisti ir labi pastrādājuši pie salona skaņas izolācijas.
Apsēžoties pie stūres pārņēma pazīstamas sajūtas - viss panelis, vadības sviras - īstā Opel stilā. Iedarbinu dzinēju. Kaut nedaudz, tomēr var dzirdēt, ka šoreiz braukt nāksies ar 1,7 litru dīzelīti. Tomēr, mēģinot izgriezties no automobiļiem piebāztās stāvvietas, pārņem jocīga sajūta - es neko nesaprotu! Mašīnas zemie logi labi izskatās no ārpuses, bet no iekšpuses pie tiem jāpierod. Citādi varētu teikt: pirmās emocijas - kā tankā... Pie tā, ka mašīnas purns nav redzams tomēr ir jāpierod. Pateicoties mazajiem aizmugurējiem logiem, braukšana atpakaļgaitā bez iepriekšēja treniņa un palīdzības ir diezgan riskanta...
Noregulēju sēdekli, stūri, spoguļus un varam doties ceļā. Jāsaka, ka sēdekļa regulēšanas diapazons ir liels, var ētri iekārtoties pat liela auguma cilvēks.
Lai braukšana būtu komfortablāka, durvīs - ērts balsts rokai. Arī stūre ir regulējama gan augstumā, gan dziļumā. Pamēģinu pagrieziena rādītāju - jā, tas saglabājies kā "Vectrai" - bez ierastā krakšķa - elektronisks. Ja nedaudz nospiež, tad pagrieziens ieslēdzas uz dažām reizēm, bet ja "dziļāk", tad tas ieslēdzas, kamēr stūre tiek pagriezta atpakaļ. Mums piešķirta Astra ar manuālo transmisiju. Ātrumpārslēgs darbojas izcili, ar izteikti īsiem gājieniem starp pārnesumiem. Paši pārnesumi ir pietiekami gari.
Tā kā mūsu ceļš vedīs uz vēju pilsētu - Liepāju, bet degvielas rādītājs rāda tikai nedaudz virs puses, sameklēju automobiļa grāmatiņu, lai uzzinātu, cik liela bāka un kāds aptuvenais patēriņš. Pie viena to būs iespēja arī pārbaudīt. Izrādās, ka pusbāka ir 26 litri un vidēji uz 100 km šis dīzelītis ēdīs 5 litrus. Tad jau, iespējams, pietiks līdz Liepājai un atpakaļ.
Izbraucot uz normāla ceļa, nomierinos, jo auto ir paklausīgs, dzinējs, kaut nedaudz aizdomājas, tomēr izpilda akseleratora pedāļa "pavēles". Bet tas taču ir dīzelis! Un kārtējais pārsteigums - atkal redzamības sakarā. Mašīnas vidējā durvju statne atrodas tieši tur, kur es gribētu redzēt ceļu (krustojumos) - tā atrodas tieši man blakus un ir pietiekami plata, lai traucētu. Tomēr arī pie tā var pierast... Reklāmas prospektos biju lasījis, ka jaunajai "Astrai" esot ērti sēdekļi. Arī to mēs pārbaudīsim.
Uz Rīgas-Liepājas šosejas līņā, iestājusies krēsla un samērā daudz automašīnu dodas uz mājām - uz vēju pilsētu. Arī mēs braucam tajā pašā virzienā. Lietus iespaidā daudzi brauc lēnītēm, tāpēc rodas iespēja pārbaudīt 1,7 litru dīzelīša dinamiku, ne tikai startējot no vietas, bet vēl sarežģītākos apstākļos - paātrinājumos no 80 līdz 110 km/h. Un "Astra" to spēja paveikt bez problēmām. Lēnāk braucošo apdzīšana nesagādā nekādas problēmas.
Satumst. Patīkami pārsteidza salona atpakaļskata spogulis, kas kļuva zaļgans, kolīdz kāds aizmugurē braucošais auto iespīdināja tajā savus lukturus. Lai arī Astrai izmantota it kā vecmodīga pusneatkarīgā aizmugures piekare, mašīnas noturība uz ceļa un vadāmība ir teicama. (Savukārt šādai piekarei ir vēl citi plusi - lētas remonta izmaksas.) To izdodas reāli pārbaudīt, strauji izvairoties no pa ceļu braucoša velosipēdista-pašnāvnieka bez neviena atstarotāja. Tik tiešām var apgalvot - vadīt Astru ir patīkami, jo tās reakcija uz stūres pagriešanu ir 100% paredzama. Pēc 2,5 stundām ieripojam Liepājā un varam uzmest acis degvielas līmeņa rādītājam. Rupji rēķinot, apēsti 11-12 litri, kas ir nedaudz vairāk kā bukletos solīts, tomēr uzreiz atceros "pusagresīvo" 200 kilometru braucienu, kas nebija pašā ekonomiskākajā režīmā - patēriņš ir OK.
Pirmā doma, izkāpjot no "Astras" - vai sēdeklis bija ērts? Jā, laikam pietiekami, jo nekādas nepatīkamas sajūtas netika novērotas. Brauciena laikā vairākkārtīgi mainīju radiostacijas un par vidējo konsoli var teikt tikai vienu - krustā izvietotie meklēšanas taustiņi ir pārāk mazi, savukārt visi pārējie vadības elementi palikuši ierasti "normālajos" izmēros. Arī atpakaļceļā, kas veda caur "Kurzemes šveici", oriģinālā audiosistēma parādīja sevi no ne tās labākās puses - pa mūsu ceļiem, jau braucot virs 100 km/h, CD lasītājs nespēja skanēt bez pārlekšanas, kā arī apkārtējā skaņa, kaut ļoti niecīga pat lielos ātrumos, tomēr spēja nomākt vājo mūzikas skanējumu. Laikam Opel tomēr palicis pie vecajām tradīcijām - audiosistēma ir jāliek pašam.
Atpakaļceļā pie Kandavas vēl viens pārsteigums instrumentu panelī - oranžā krāsā. Tas ir brīdinājums par to, ka jāpapildina degviela. Lai kā pārskatīju oriģinālo grāmatiņu, nekur neatradu (varbūt slikti meklēju), cik tad vēl ar rezervi var nobraukt. Neriskēju un pielēju dažus litrus dīzeļa, lai līdz Rīgai aizbrauktu bez oranžajiem brīdinājumiem. Līdz Adam Auto no vietas, kur pildījos (8L) nobraucu 150 km, "TANKEN" tā arī vairs nepaspēja iedegties. Tātad patēriņs mierīgi braucot: ne vairāk kā 5 litri uz 100 km - kā solīts.
Tika atrasta piemērota vieta īsam stabilitātes testam - "Astra" uz ceļa labi turas un ir vadāma līdz 170 km/h. Ātrāk gan var braukt tikai taisni :)
Braucot pa mitru ceļu, nonācām pie secinājuma - tīrs auto šādos apstākļos saglabāsies tikai pirmos 100 m. Aerodinamika prasa savu - aizmugurējais stikls tiek nomests ar ceļa netīrumiem gandrīz tūlīt pēc braukšanas uzsākšanas. Ne velti, ieslēdzot atpakaļgaitu, aizmugurējais logu tīrītājs ieslēdzas automātiski. Žēl, ka tas notiek "pa sauso" - varēja jau arī ūdeni uzšpricēt.
Kādreiz "Opel Astra" bija populārs savas draudzīgās cenas dēļ. Tagad auto var kļūt populārs tieši savu labo īpašību dēļ. Protams, jāatzīmē, ka jaunā "Astra" atzīta par drošāko auto savā klasē (piecas EuroNCAP zvaigznītes), bet par to lasiet šeit.
Jaunā "Astra" apvieno sevī daudz pozitīvu īpašību - tas varētu būt arī vienīgais auto ģimenē, jo spēj izpildīt visas ģimenes prasības.
Plusi:
+ ļoti laba vadāmība
+ plašs salons
+ ekonomisks dzinējs
+ patīkams dizains
+ laba, konkurētspējīga cena
Mīnusi:
-Tādus īstus mīnusus tā arī neatradām, vienīgais bija redzamība uz sāniem (90o leņķī), ja vadītājs sēž tālu no stūres.
Jaunās «Opel Astra» cenas.
|
|
Automašīnu cenas norādītas EUR, iekļaujot visus nodokļus.
Paldies Adam Auto par piedāvāto automobili!Visas "Opel Astra" fotogrāfijas skatieties iAuto fotogalerijā! |
aizmugurējo stiklu nomet ar drazu, jo nav pakaļējo dubļu sargu . Laikam, lai nebojātu dizainu :)