Svētdien „333” trasē netālu no Zaķumuižas tika aizvadītas 2005. gada Latvijas ziemas čempionāta standartauto daudzcīņā 1. posma sacensības. Dubultuzvaru izcīnīja „Kartinga Sports centrs” pārstāvis Mareks Štolcermanis, kurš bija ātrākais pilnpiedziņas un priekšpiedziņas klasē.
Aizmugures piedziņas grupā pirmo vietu izcīnīja Jānis Slišāns, komandām labākā „Kartinga Sports centra”.Svētdienas rīts „333” kompleksā tikai attāli atgādināja ziemu, tomēr kartinga trases asfaltu vietām klājošie ledus pleķi un ūdens peļķes viennozīmīgi bija viltīgāks segums nekā vienmērīgs ledus vai sniega klājums. Šādi apstākļi no dalībniekiem, kuri kopskaitā bija 87, prasīja augstu meistarību un tikai nelielai daļai izdevās veikt abus braucienus bez kļūdām.
Viskuplākais dalībnieku skaits bija priekšpiedziņas klasē, kurā startam pieteicās 45 braucēji. Visi gaidīja ierasto Bujānu un Kārkliņu dinastijas dueli, taču arī citiem braucējiem bija pietiekami spēcīgi argumenti, lai pretendētu uz uzvaru. Pirmajā braucienā, demonstrējot filigrānu braukšanas tehniku, ātrākais bija krosa lielmeistars Gints Bujāns („VAZ 2108”), aiz sevis atstājot jauno talantu Mareku Štolcermani (“VW Golf II”). Tomēr otrajā braucienā Štolcermanis spēja revanšēties, apsteidzot G. Bujānu par nepilnu pussekundi, un, pateicoties labākam rezultātam otrajā braucienā, Mareks kļuva par posma uzvarētāju. Trešā pozīcija posmā rallija veterānam Andrim Kārkliņam („Honda Type-R”, braucienos trešais un 13.).
Pieredzējušais A. Kārkliņš tikai par dažiem punktiem apsteidza tuvākos sekotājus, jaunā viļņa pārstāvjus Arvi Zārbergu („VW Golf II”), Kristapu Gasparoviču („VW Golf II”) un Ulvi Bujānu („VAZ 2108”). Cīnīties par augstām vietām bija spējīgs arī Mārtiņš Balodis („VW Golf II”), kurš uzrādīja trešo rezultātu otrajā braucienā, tomēr pirmajā dabūtā nullīte ļāva Balodim ierindoties tikai 12. vietā.
Kvalitatīvu izaugsmi tehniskajā ziņā demonstrēja pilnpiedziņas klases dalībnieki – uz starta starp 23 automašīnām varēja manīt arī jaudīgos „Toyota Celica” un „Subaru Impreza” spēkratus, kam teorētiski trasē ar doto segumu vajadzēja to pilotiem dot zināmas priekšrocības. Tomēr sacensībās dominēja citi braucēji – pārliecinošu uzvaru svinēja jau minētais Mareks Štolcermanis (“VW Golf Synchro”), pierādot, ka ir pilnībā atguvies pēc smagās avārijas pavasarī un ir atkal gatavs sasniegt autosporta virsotnes. Štolcermanis bija ātrākais abos braucienos, turklāt otrajā, distanci veicot jau pa tumsu, tuvākajam sekotājam Gintam Ikauniekam (“Audi 90 Quattro”) 80 sekundēs „atveda” pat divas sekundes. Otrais posma kopvērtējumā palika Raimonds Dūcis (“Audi 90 Quattro”) ar divām trešajām vietām braucienos. Trešo vietu negaidīti izcīnīja Ivars Liepnieks („Mazda 323”), kurš braucienos sasniedza otro un astoto rezultātu. Neveiksmīgi startēja abi iepriekšējo gadu čempioni – Jānis Dūcis (“Audi 90 Quattro”) posmā palika piektais, bet Ronalds Mūsiņš („Mazda 323”) noslēdza labāko astoņnieku.
Aizmugures piedziņas klasē uz startā stājās 19 dalībnieki, no kuriem gandrīz puse bija debitanti. Taču jau pirmajā braucienā klases jaunpienācēji pierādīja, ka nav ieradušies ar vienīgo mērķi „galvenais ir piedalīties” – labāko laiku uzrādīja Jānis Slišāns („Toyota Corolla”), bet otrais bija Almants Faušteins („VAZ 2101”), atpaliekot par 0,990 sekundēm. Arī otrajā braucienā, kas risinājās tumsā, labāko rezultātu uzrādīja debitants – Modris Cīrulis (“Toyota MR-2”), bet, šoreiz finišējot otrais, par posma uzvarētāju pārliecinoši kļuva J. Slišāns.
Nodemonstrējot stabilitāti abos braucienos (divreiz trešais), posma kopvērtējumā otro pozīciju izcīnīja iepriekšējās sezonas vicečempions Askolds Altenburgs (“BMW 318”). Trešā vieta Marekam Kreišmanim (“Ford Sierra”), kurš summā tikai par vienu punktu apsteidza Cīruli. Līdz pat pēdējam līkumam uz uzvaru pretendēja Faušteins, tomēr 150 metrus pirms finiša „žigulītis”slidenajā trasē veica pirueti ap savu asi un tika zaudētas vairāk nekā 10 sekundes, atmetot viņu uz sesto pozīciju. Valdošais čempions Mairis Kārkliņš (“Toyota MR-2”) šoreiz bija spiests samierināties tikai ar astoto vietu.
Desmit komandu cīņā uzvarēja „Kartinga Sporta centrs” (Mareks Štolcermanis, Kristaps Gasparovičs), otrā „ARJ”, bet trešā - „Ledus Bruņinieki”.
Latvijas ziemas čempionāts standartauto daudzcīņā
1. posms, “333” trase
Priekšas piedziņas automašīnas
Mareks Štolcermanis (“VW Golf II”) 67 (pirmajā braucienā 2. vieta/otrajā 1. vieta), Gints Bujāns („VAZ 2108”) 67 (1./2.), Andris Kārkliņš („Honda Type-R”) 48 (3./13.), Arvis Zārbergs („VW Golf II”) 47 (10./5.), Kristaps Gasparovičs („VW Golf II”) 45 (7./10.), Ulvis Bujāns („VAZ 2108”) 45 (4./14.).
Pilnpiedziņas automašīnas
Mareks Štolcermanis (“VW Golf Synchro”) 70 (1./1.), Raimonds Dūcis (“Audi 90 Quattro”) 60 (3./3.), Ivars Liepnieks („Mazda 323”) 55 (2./8.), Mareks Kreišmanis (“Audi 80 Quattro”) 53 (4./6.), Jānis Dūcis (“Audi 90 Quattro”) 49 (10./4.), Gints Ikaunieks (“Audi 90 Quattro”) 45 (18./2.).
Aizmugures piedziņas automašīnas
Jānis Slišāns („Toyota Corolla”) 67 (1./2.), Askolds Altenburgs (“BMW 318”) 60 (3./3.), Mareks Kreišmanis (“Ford Sierra”) 53 (4./6.), Modris Cīrulis (“Toyota MR-2”) 52 (14./1.), Jānis Skujiņš (“BMW 318 iS) 51 (8./4.), Almants Faušteins („VAZ 2101”) 48 (2./14.).
Komandas
„Kartinga Sporta centrs” (Mareks Štolcermanis, Kristaps Gasparovičs), „ARJ” (Jānis Dūcis, Raimonds Dūcis, Almants Faušteins), „Ledus Bruņinieki” (Mareks Kreišmanis, Ronalds Mūsiņš, Atis Bruņinieks).
Apsveicu savu brāli (www.BMWPower.lv apmeklētājs GT-four) ar uzvaru aizmugures piedziņas klasē. Pašam posmā gāja slikti, bet tam ir izskaidrojums - pie aizmugures piedziņas auto pirmo reizi sēdos nedēļu pirms gonkas un ar to kopā nobraucis biju apmēram stundu. Cerams īstos ziemas apstākļos šis auto+riepas būs tikpat konkurētspējīgas.