Detroidas autosalonā Audi demonstē Allroad koncepta automobili, kas var kļūt arī par sērijveida modeli. Kompānijas pārstāvji gan apgalvo, ka šobrīd tā ir tikai pircēju intereses pārbaude un tehnoloģisko iespēju demonstrēšana, tomēr otrā paaudze gan noteikši nonākšot arī tirgū.
Automobiļa virsbūve un proporcijas ir līdzīgas ar šīs paaudzes Audi A6 Avant - 4,93m garš un 1,89m plats. Vienīgā atšķirība no A6 - klīrenss - auto kļuvis par 60mm augstāks.Arī Allroad eksterjers atgādina A6 universālu, tomēr Allroad drīzāk izskatās pēc bezceļnieka, nevis universāla. To nodrošina ne tikai lielais klīrenss, bet arī dzinēja metāla aizsardzība, pamatīgie bamperi un paplašinātās riteņu arkas, kurās ievietojas 19" diski. Priekšējā daļā uzmanību piesaista hromētā radiatora reste un gaismas diožu lampas. Papildus šeit integrēti arī jaudīgi miglas lukturi, kas arī izmanto LED tehnoloģiju.
Allroad Concept ir "Open Sky" stikla jumts, kas sastāv no divām daļām; priekšējā ir vadāma elektriski. Starp citu, tieši mašīnas "iestiklošana" ir pamatīgs tehnoloģisks izgudrojums - stikli un spoguļi ir pārklāts ar īpašu materiālu, kas atgrūž mitrumu un netīrumus.
Zem Allroad motora pārsega slēpjas jaunas paaudzes 4 litru TDI ar pjēzoaizdedzi un, protams, tiešo iešprici. Dzinēja jauda - 286 Zs, bet griezes moments - 650 Nm. Dzinējs ar 6 pakāpju Tipronic pārnesumu kārbu līdz 100 km/h šo auto iekustinās 6,4 sekundēs. Allroad Concept ir aprīkots ar pneimatisko piekari, kas spēj noregulēt auto pacēlumu virs ceļa četros variantos no 160 līdz 210 mm.
Allroad Concept uzstādītas trīs jaunas elektroniskas sistēmas, kas tuvākajos gados varētu parādīties arī uz sērijveida automobiļiem. Pirmā - Road Vision, kas seko ceļa pārklājumam un ziņo vadītājam, ESP un adaptīvā kruiza kontrole. Sistēma sastāv no lāzera un infrasarkanā spektroskopa, kas seko ceļam auto priekšpusē. Bez tam uz priekšējā stikla novietots sensors, kas seko laika apstākļiem. Road Vision spējīgs noteikt ne tikai mitru laiku, bet atšķirt betonu no grants.
Otrā sistēma - Lane Assist. Kā jau var saprast pēc tās nosaukuma, tā seko auto kustībai. Kā tikai Allroad Concept novirzīsies no savas joslas, stūres rats sāks vibrēt. Lai nemocītu vadītāju ar šādām "ekstrām" vietās, kur bieži jāmaina joslas, sistēma māk pati atslēgties.
Savukārt Side Assist ir elektroniskā sistēma, kas seko par mašīnas "pelēkajām zonām" un citiem apstākļiem ap automašīnu. Piemēram, Side Assist gatava brīdināt vadītāju, ja tas nav pamanījis "traucējumus" spogulī atpakaļgaitas laikā.
da best...