Saskaņā ar šodien Briselē pieņemto Eiropas Komisijas un rūpniecības kopīgo rīcības plānu visi jaunie transportlīdzekļi Eiropā jau no 2009. gada varētu tikt apgādāti ar automātiskām neatliekamās palīdzības zvana (eCall) ierīcēm.
Augsta līmeņa rūpniecības vadītāju, Eiropas Savienības (ES) dalībvalstu un Eiropas Parlamenta pārstāvju sanāksmē tika izskatīts visas Eiropas valsts un privātā sektora partnerības satiksmes drošības jautājumos "eSafety Forum" darba pārskats. eCall rīcības plānu realizēs visā Eiropā kā daļu no ES eSafety satiksmes drošības iniciatīvas."Izmantojot šo tehnoloģiju, jūsu auto varētu jums izglābt dzīvību," atzīmēja informācijas sabiedrības un plašsaziņas līdzekļu komisāre Viviana Redinga. "Progresīva informācijas un sakaru tehnoloģija paver plašas iespējas satiksmes drošības uzlabošanai Eiropā. Līdzīgi sadursmju novēršanas radariem (skatīt IP IP/05/54) arī eCall tehnoloģija ir joma, kurā vienprātība visas ES līmenī var likvidēt visus tehniskos un tirdznieciskos šķēršļus efektīvu satiksmes drošības sistēmu ieviešanai Eiropā."
Avārijas gadījumā e-zvana ierīce izsauks Valsts dienesta dispečerpunktam (PSAP) piesaistītos avārijas dienestus, precīzi norādot jūsu atrašanās vietu. Ierīce var ieslēgties automātiski vai arī to var iedarbināt kāds transportlīdzeklī esošais. Precīza informācija par notikuma vietu būtiski samazinās avārijas dienestu reaģēšanas laiku, tādējādi glābjot dzīvības un mazinot traumu smagumu. Nesen veiktie pētījumi liecina, ka pilnībā izvērsta eCall sistēma Eiropā varētu izglābt līdz pat 2000 cilvēku dzīvības gadā.
Rīcības plāns paredz, ka līdz 2005. gada beigām jāvienojas par eCall standartizāciju un specifikāciju, 2006. gadā ir jāveic vispusīgas praktiskās pārbaudes un 2009. gadā eCall tehnoloģija jāievieš visos jaunajos transportlīdzekļos. Šī tehnoloģija izmantos Eiropas vienoto neatliekamās palīdzības telefona numuru (E-112). eCAll sistēmas sekmīgai darbībai ES dalībvalstīm vēlākais 2007.gadā nāksies apgādāt ar nepieciešamajām iekārtām vai modernizēt savus Valsts dienesta dispečerpunktus, lai tie spētu uztvert un apstrādāt eCall zvanus. Šobrīd jau vairāk nekā 20 rūpniecības, Eiropas Komisijas un dalībvalstu pārstāvji ir parakstījuši saprašanās memorandu par plāna realizāciju, kas nosaka pasākumus, kurus jāveic Eiropas Komisijai, dalībvalstīm, autotransporta, sakaru pakalpojumu un apdrošināšanas nozarēm. Saprašanās memoranda pamatuzdevums ir nodrošināt eCall tehnoloģijas darbību visās dalībvalstīs.
Šajā sanāksmē Eiropas Komisija arī iesniedza apspriešanai plānu eSafety iniciatīvas trešajam gadam. Savā paziņojumā 2005.gada martā Eiropas Komisija iekļaus darba pārskatu un noteiks īpašus pasākumus eSafety tehnoloģiju ātrākai ieviešanai.
ES satiksmes drošības pasākumus atbalsta Eiropas Komisijas Informācijas sabiedrības un plašsaziņas līdzekļu, Uzņēmējdarbības un rūpniecības, kā arī Enerģētikas un Transporta ģenerāldirektorāti.
Policijai arī būs labi. Vairs nebūs jēgas ar mašīnu aizlaisties no avārijas vietas, jo tik un tā būs zināms no kuras mašīnas ir zvanīts. Tikai interesanti kā tas aparāts izfiškos kurā gadījumā zvanīt un kurā nē. Parkojoties uz apmales kāds savam autiņam noraus bamberu, bet tas eCall padomās ka ir riktīga avārija un zvanīs 112.