Daudzcīņieku spēkošanās ar puteni Brīvkalnu trasē 5

 
14.februāris 2005 14:43

Svētdien „Brīvkalnu” trasē Rīgas-Liepājas šosejas 21. km risinājās Latvijas ziemas čempionāta standartauto daudzcīņā 6. posms. Pilnpiedziņas klasē ātrākais bija Ronalds Mūsinš („Mazda 323”), priekšas piedziņas klasē uzvarēja Ulvis Bujāns („VAZ 21083”), aizmugures piedziņas grupā pirmo vietu izcīnīja Mareks Kairis („VAZ 21013”).

Komandu vērtējumā lielākais punktu guvums „VPLT”. Pirms pēdējā posma, kas 20. februārī risināsies Ērgļos, kopvērtējuma vadībā atrodas Ulvis Bujāns priekšas piedziņas klasē, Mareks Štolcermanis pilnpiedziņas klasē un Atis Bruņinieks aizmugures piedziņas grupā.


Jānis Muižnieks, pilnpiedziņas klase

Svētdien, neraugoties uz sniegputeni un stindzinošo vēju, „Brīvkalnu” trasē uz ziemas autodaudzcīņas čempionāta priekšpēdējā posma sacensībām pulcējās 70 dalībnieku. Sportistiem nācās sacensties ļoti atšķirīgos apstākļos – no rīta, kad startēja priekšas piedziņas klase, trases segums lielākoties vēl bija sasalusi zeme, kamdēļ drošības apsvērumu dēļ trasē nācās izvietot ātruma slāpētājus, savukārt pēcpusdienā, kad tika aizvadīti aizmugures piedziņas un pilnpiedziņas klases braucieni, trasi jau klāja gluds spoguļledus. Šādos apstākļos iegūtie kopvērtējuma punkti var izrādīties divtik svarīgi, jo vairāk tāpēc, ka līdz čempionāta noslēgumam atlikusi tikai viena sacīkste. Ja neveiksmju iepriekšējās sacensībās nav bijis pārāk daudz, situāciju vēl ir iespējams labot pēdējā posmā Ērgļos 20. februārī, jo, aprēķinot noslēguma kopvērtējumu, tiks atmests sliktākā posma rezultāts.

Visvairāk korektīvu mainīgais „Brīvkalnu” trases segums ieviesa priekšas piedziņas klasē, par nozīmīgu faktoru rezultāta tapšanā padarot starta vietu. Vislabāk ar viltīgajiem apstākļiem galā tika Ulvis Bujāns (”VAZ 21083”), pirmajā braucienā uzvarot, otrajā gan paliekot tikai 12. Tā bija 2004. gada čempiona otrā uzvara šosezon. Otro vietu ar vēl nevienmērīgāku sniegumu braucienos (16. un pirmais) izcīnīja Reinis Lilienšteins („VW Golf II”), bet trešajā vietā ierindojās Arvis Zārbergs („VW Golf II”), kurš vasaras sezonā gatavojas nopietni startēt autošosejā. Ar piekto vietu šoreiz jāsamierinās Marekam Štolcermanim („VW Golf II”). Kopvērtējuma vadībā nostiprinājies U. Bujāns, kurš Štolcermani tagad apsteidz par desmit punktiem (tiesa, šis pārsvars sarūk līdz septiņiem punktiem, ja atmet abu sliktākos rezultātus). Pēdējā posmā sīva cīņa gaidāma par trešo vietu, uz kuru pretendē deviņi braucēji. Labākā situācijā šobrīd atrodas Normunds Kārkliņš.


Jānis Muižnieks pirmā brauciena finišā, pilnpiedziņas klase

Pilnpiedziņas klasē trīs pēdējos posmos par uzvarētāju bija kļuvis valdošais čempions Jānis Dūcis („Audi 90 Quattro”), kas noteikti vēlējās savu panākumu gājienu turpināt arī „Brīvkalnos”. Tomēr jau pirmajā braucienā Jānis kļūdījās dažus metrus pirms finiša un bija spiests pabraukt atpakaļgaitā, lai pareizi veiktu distanci – tikai septītais rezultāts. Otrajā braucienā J. Dūcis demonstrēja ierasto sniegumu, uzrādot otro labāko rezultātu, kas summā nodrošināja trešo vietu. Par posma uzvarētāju kļuva Ronalds Mūsinš („Mazda 323”), esot ātrākais abos braucienos. Mareks Štolcermanis (“VW Golf Synchro”), izcīnot otro vietu, palielināja savu pārsvaru kopvērtējumā pār tuvāko sekotāju J. Dūci līdz deviņiem punktiem. Tikai šie divi braucēji vēl pretendē uz čempionu titulu. Štolcermanim, lai saviem tituliem pievienotu arī daudzcīņas čempiona nosaukumu, pēdējā posmā Ērgļos pietiek ar otro un trešo vietu braucienos, pat ja J. Dūcim izdodas izpildīt maksimālo programmu uzvarēt abos braucienos. Vietu labāko trijniekā nodrošinājis Jāņa vecākais brālis Raimonds Dūcis, kurš Brīvkalnos bija ceturtais. Visticamāk, ka Raimondam būs jāsamierinās ar bronzas medaļu.

„Brīvkalnu” trasē atzīstamu brauktprasmi demonstrēja „BMW kluba” komandas pārstāvis Jānis Kārkliņš, kurš, braucot ar „BMW 325 iX”, ieguva piekto vietu.

Aizmugures piedziņas klasē dubultuzvaras abos braucienos tika izcīnītas ar diviem gandrīz identiskiem sarkaniem, vairāk nekā 20 gadus veciem „VAZ 21013” automobiļiem. Par posma uzvarētāju kļuva Mareks Kairis, bet otrā vieta iepriekšējā posma neveiksminiekam Mikum Bērzkalnam. Trešo pozīciju savā starpā sadalīja divi ar dažādu paaudžu „Toyota MR2” automašīnām braucošie sportisti, ātrāks no kuriem izrādījās vecāko divvietīgās sporta mašīnas modeli pilotējošais cēsnieks Mairis Kārkliņš, ceturto vietu atvēlot Modrim Cīrulim. Kopvērtējuma vadībā izvirzījies Atis Bruņinieks („VAZ 2105”), bet vēl septiņi braucēji saglabā izredzes uz pirmo vietu, savukārt uz godalgotajām vietām kopumā vēl var cerēt pat desmit sportisti! A. Bruņinieks, Jānis Slišāns un Mareks Kairis, uzvarot Ērgļos abos braucienos, var nodrošināt čempionu titulu neatkarīgi no pārējiem rezultātiem. Citiem pretendentiem ir jācer uz labvēlīgu apstākļu sakritību. No favorītu trio krietni pieredzējušāks ir Kairis un, iespējams, tieši šis faktors var izrādīties izšķirīgs cīņā par zelta medaļu.

Komandu vērtējumā „Brīvkalnos”divas labākās izrādījās „Ledus Bruņinieki” (Atis Bruņinieks, Nauris Bruņinieks, Ronalds Mūsiņš) un „VPLT” (Ulvis Bujāns, Ritvars Kārkliņš, Mikus Bērzkalns). Kopvērtējuma trijnieks jau ir visai skaidrs - pirmā „ARJ”, otrā „Kartinga Sporta centrs”, trešā „Ledus Bruņinieki”, un tikai kāda komandas pārstāvja izteikta neveiksme var koriģēt vietu secību.

Latvijas ziemas čempionāts standartauto daudzcīņā
6. posms, „Brīvkalni”
Priekšas piedziņas automašīnas
Ulvis Bujāns („VAZ 21083”) 54 (pirmajā braucienā 1. vieta/otrajā 12. vieta), Reinis Lilienšteins („VW Golf II”) 50 (16./1.), Arvis Zārbergs („VW Golf II”) 49 (12./3.), Gints Bujāns („VAZ 21083”) 49 (8./5.), Mareks Štolcermanis (“VW Golf II”) 48 (2./15.), Andris Kārkliņš („Honda Integra”) 47 (9./6.).
Pilnpiedziņas automašīnas
Ronalds Mūsinš („Mazda 323”) 70 (1./1.), Mareks Štolcermanis (“VW Golf Synchro”) 62 (2/.3.), Jānis Dūcis (“Audi 90 Quattro”) 56 (7./2.), Raimonds Dūcis (“Audi 90 Quattro”) 55 (3./6.), Jānis Kārkliņš („BMW 325 iX”) 51 (8./4.), Mareks Kreišmanis (“Audi 80 Quattro”) 46 (6./10.).
Aizmugures piedziņas automašīnas
Mareks Kairis („VAZ 21013”) 67 (2./1.), Mikus Bērzkalns („VAZ 21013”) 67 (1./2.), Mairis Kārkliņš („Toyota MR2”) 53 (8./3.), Modris Cīrulis („Toyota MR2”) 53 (6./4.), Askolds Altenburgs („BMW 318”) 52 (3./9.), Atis Bruņinieks („VAZ 2105”) 49 (5./8.).
Komandas
,„Ledus Bruņinieki” (Atis Bruņinieks, Nauris Bruņinieks, Ronalds Mūsiņš) 167, „VPLT” (Ulvis Bujāns, Ritvars Kārkliņš, Mikus Bērzkalns) 164, „Kartinga Sporta centrs” (Mareks Štolcermanis, Kristaps Gasparovičs) 155.

Kopvērtējums pēc 6. (no 7) posma
Priekšas piedziņas automašīnas
Ulvis Bujāns 354, Mareks Štolcermanis 344, Normunds Kārkliņš 265, Raivo Pikke 260, Mārtiņš Balodis 256, Aivo Gailītis 245.
Pilnpiedziņas automašīnas
Mareks Štolcermanis 372, Jānis Dūcis 363, Raimonds Dūcis 349, Elmārs Aukšmuksts 282, Mareks Kreišmanis 278, Ivars Liepnieks 263.
Aizmugures piedziņas automašīnas
Atis Bruņinieks 319, Jānis Slišāns 315, Nauris Bruņinieks 309, Almants Faušteins 309, Mairis Kārkliņš 307, Askolds Altenburgs 290, Jānis Skujiņš 290.
Komandas
„ARJ” 1021, „Kartinga Sporta centrs” 968, „Ledus Bruņinieki” 856.



Normunds Orlovs,
LAF Standartauto komisijas preses sekretārs

 
Visi komentāri
 
157292. viesis 14.februāris 2005 18:13
0 0 Atbildēt

pie trases tirgotais shashliks bij reti negards !

157392. viesis 15.februāris 2005 10:43
0 0 Atbildēt

Vai Muiznieks bija kaads no spices brauceejiem, ka divas bildes ieliktas.?

Redaktors 15.februāris 2005 10:46
0 0 Atbildēt

Nē, vienkārši tas bija vienīgais, ko es atļāvos tajā briesmīgajā putenī fotografēt :) Savējais - kā nekā.

157425. viesis 15.februāris 2005 12:20
0 0 Atbildēt

važņi rullē :)

161903. viesis 27.marts 2005 20:12
0 0 Atbildēt

mans papucis;DD

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Krievijas autotirgus “ķīnizācija”

Krievijas automobiļu tirgu pārņem Ķīnas autobūve, Krievijas ražotāji nespēj konkurēt ar lielā Austrumu kaimiņa piedāvājumu. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Visu laiku labākais VW Passat? (+VIDEO) 13

Jaunais Volkswagen Passat bija un ir gada gaidītākais D segmenta modelis, kas turpmāk būs tikai universāļa izpildījumā. Pats galvenais, ka jaunais Passat būs ļoti “gardi” aprīkots un tas lieliski brauks. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Izmēģinām jauno Toyota C-HR PHEV (+VIDEO) 1

Jaunais Toyota C-HR ir lielāks, greznāks un jaudīgāks par iepriekšējo, turklāt tagad tam ir arī lādējamā hibrīda versija. TV Autoziņām bija izdevība iepazīties ar šo C-HR modeli testa braucienos Francijā. Lasīt vairāk

 

Šis hibrīds nav tas hibrīds. Kā atšķiras elektrificētie auto? (+VIDEO) 2

Daudzzīmolu auto dīleris Autohalle tagad saucas Auto Bassadone. Šoreiz sadarbībā ar AB servisa tehnisko speciālistu Edgaru Lulli salīdzināsim trīs veidu pašuzlādes hibrīdus - Opel mikrohibrīdu, Alfa Romeo vieglo jeb mild hybrid kā arī pavisam īstu Hyundai pašuzlādes hibrīdu. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti