Rallija Sarma 2005 ledus cīņās uzvar Meiers/Krastiņš 3

 
28.februāris 2005 15:11

Aizvadītajā nedēļas nogalē ar ralliju „Sarma 2005” Gulbenē sākās Latvijas čempionāts standartauto rallijā.

102 ekipāžu konkurencē par uzvarētājiem savās ieskaites grupās kļuva Jānis Meiers/Jānis Krastiņš („Subaru Impreza WRX”), Edgars Piļka/Aivars Augstkalns („Audi 80 Quattro”), Jānis Kārkliņš/Andris Kārkliņš („Honda Integra”), Andrus Vahi/Rene Reinu („LADA Samara”). Komandu vērtējumā uzvarēja „444”.

Rosība Gubenē sākās jau sestdienas rītā, kad notika mandātu un tehniskā komisija. Pēc visu formalitāšu nokārtošanas kļuva zināms, ka rallijā „Sarma 2005” startēs 102 ekipāžas! Tāpat kā iepriekšējā „Sarmā” ātrumposmi, kuru kopgarums bija nedaudz vairāk kā 30 km, bija izveidoti uz Gulbenes apkārtnes Ludza, Augulienas un Sudala ezera ledus.

Pilnpiedziņas automašīnu ar turbo dzinējiem klasē jau no pirmajiem ātrumposmiem čempionu cienīgu sniegumu rādīja Jānis Meiers/Jānis Krastiņš („Subaru Impreza”), sasniedzot labākos rezultātus pirmajos trīs „dopos” un uzkrājot pietiekamu pārsvaru, lai atlikušās divas trešdaļas distances varētu veikt bez lieka riska. Rallija finišā Meiera/Krastiņa rezultāts 34:43,8 bija labākais arī absolūtajā vērtējumā. Otro vietu izcīnīja Andis Neļķe/Jānis Keterliņš („Audi Coupe”), uzvarētājiem piekāpjoties 13,6 sekundes. Trešās pozīcijas liktenis izšķīrās brāļu ekipāžu cīņā pēdējā devītajā ātrumposmā, kurā Robertam un Normundam Vugulim („Subaru Impreza”) izdevās atspēlēt 5,9 sekunžu deficītu Marekam un Arnim Kairim („Subaru Impreza”) un iegūt vietu uz goda pjedestāla zemākā pakāpiena.

Interesantu ekipāžu veidoja žurnāla „Auto Bild Latvija” galvenais redaktors Mārtiņš Dzenītis un Māris Neikšāns („Subaru Impreza”). Rallija pilots Neikšāns Gulbenes sniegotajos ceļos varēja iejusties stūrmaņa lomā, pamanoties nopelnīt vienu soda minūti. Galarezultātā ekipāža, kurā septiņos „dopos” pilotēja Dzenītis, bet divos Neikšāns, ierindojās 12. vietā vairāk nekā trīs minūtes aiz uzvarētājiem. Šajā klasē startēja arī Juris Sprūde ekipāžā ar Aldi Muhu, bet, tā kā „Mitsubishi EVO VII” bija apauts ar sporta treniņriepām, viņu rezultāts kopēja ieskaitē netika vērtēts.

Rallijs „Sarma 2005” parādīja, ka attaisnojies solis sadalīt pilnpiedziņas automašīnas divās klasēs - ar turbo un ar atmosfēriskajiem dzinējiem, jo abās grupās Latvijas čempionāta pirmajā posmā startēja pa 21 ekipāžai. Sāncenšiem neaizsniedzamu tempu visas sacīkstes garumā uzrādīja Mareks Švarcs - Švampāns/Zigmunds Nurža („Audi 80 Quattro”), septiņos ātrumposmos sasniedzot labāko rezultātu, tomēr pašā rallija finišā nopelnītā soda minūte atmeta ekipāžu uz trešo vietu klasē. Jāatzīmē, ka „dopus” Švarcs - Švampāns/Nurža veikuši par 26,8 sekundēm ātrāk nekā „turbo” klases uzvarētāji Meiers/Krastiņš. Bet pirmo vietu klasē izcīnīja, absolūtajā ieskaitē uzrādot trešo rezultātu, Edgars Piļka/Aivars Augstkalns („Audi 80 Quattro”), pēdējā ātrumposmā pārsvaru pār tuvākajiem sekotājiem Arti Pūcīti/Ingu Spaliņu („Audi 80 Quattro”) no 0,3 sekundēm palielinot līdz 9,3. Tikai piektie šoreiz Aivars Šilabrits/Aivars Maļavkins („Audi 80 Quattro”). Šajā klasē dalībnieku sniegums bija visvienmērīgākais, jo pirmie astoņi finišā satilpa pusminūtē.

Viskuplāk pārstāvētā izrādījās vienas ass piedziņas klase virs 1620 kub.cm, kurā startēja 36 ekipāžas. Galvenā cīņa par uzvaru izvērtās starp trim ekipāžām, kuras finišā šķīra tikai 5,8 sekundes. Ātrākais izrādījās 13 gadus vecais Jānis Kārkliņš ar tēvu Andri („Honda Integra”) stūrmaņa krēslā. Negaidīti otro vietu izcīnīja Aivis Masaļskis/Pēteris Leitāns („VW Golf II”) no Ērgļiem, Kārkliņiem piekāpjoties tikai 3,4 sekundes, un tikai sacensību vidusdaļā nopelnītās 10 soda sekundes liedza Masaļskim/Leitānam uzvarēt. Trešajā pozīcijā ierindojās Andris Berķis/Vilnis Vitkovskis, kuriem šī bija pirmā sacensība ar „Citroen Xsara VTS”. Konkurētspējīgus rezultātus uzrādīja Krists Kalniņš/Reinis Lilienšteins, taču neveiksme, vienā no ātrumposmiem zaudējot minūti, atsvieda viņus uz astoto vietu. Valdošie šīs klases čempioni Māris Freibergs/Itars Siliņš ierindojās 11. pozīcijā, bet R-12 rallija grupas eksčempions Toms Tamovičs duetā ar Aivaru Pogiņu („Ford Focus”) sasniedza tikai 15. rezultātu.

Mazajā klasē 24 duetu konkurencē par starptautiskuma noskaņu rūpējās divas Igaunijas ekipāžas, rallija noslēgumā izcīnot dubultuzvaru. Ievērojami ātrāki par visiem vienas ass piedziņas braucējiem bija Andrus Vahi/Rene Reinu („LADA Samara”), kuru rezultāts, pat neraugoties uz desmit soda sekundēm, bija desmitais absolūtajā ieskaitē. Vairāk nekā minūti viņiem zaudēja Koits Repnau/Olivers Peebo („VW Golf”). Labākie no mūsējiem, uzvarētājiem zaudējot 1:26,8, izrādījās Ojārs Ošāns/Ēriks Siliņš („Toyota Corolla”), nākamās vietas atvēlot Armandam Ķenavam/Aigaram Bitem („VW Golf”) un Ronaldam Mūsiņam/Jānim Liepiņam („VW Golf II”).

Neprecizitātes distances veikšanā, kas izpaudās divās soda minūtēs, atņēma otro vietu klasē Uldim Briedim/Intam Palmam („VW Golf”), nobīdot viņus uz sesto pozīciju. Pagalam nesekmīgi sezonu uzsāka 2004. gada čempioni Andris Andiņš/Māris Ešmanis, ierindojoties astotajā vietā,

Komandu vērtējumā par rallija uzvarētāju kļuva „444” (Mareks Švarcs - Švampāns/Zigmunds Nurža, Andis Neļķe/Jānis Keterliņš, Ainārs Brezinskis/Gundars Rubenis), nākamajās vietās atstājot „Verners V4 Motors” un „Kurzeme – Nord/LB”.

Nākamais Latvijas čempionāta standartauto rallijā etaps paredzēts no 6. līdz 8. maijam Liepājā.

Fotogalerija ir šeit »»

Latvijas standartauto rallija čempionāts
1. etaps, rallijs “Sarma 2005”, Gulbene
Pilnpiedziņas automašīnas ar turbo motoriem
J. Meiers/J. Krastiņš („Subaru Impreza WRX”) 34:43,8, A. Neļķe/J. Keterliņš („Audi Coupe”) +13,6 sekundes, R. Vuguls/N. Vuguls („Subaru Impreza”) +23,9, M. Kairis/A. Kairis („Subaru Impreza”) +27,9, M. Meldrājs/G. Vītols („Ford Escort”) +34,4, S. Boks/U. Boks („Audi 90 Quattro”) +56,5.
Pilnpiedziņas automašīnas ar atmosfēriskajiem motoriem
E. Piļka/A. Augstkalns („Audi 80 Quattro”) 35:04,9, A. Pūcītis/I. Spaliņa („Audi 80 Quattro”) +9,3, M. Švarcs - Švampāns/Z. Nurža („Audi 80 Quattro”) +12,1, G. Miķelsons/M. Kazanskis („Audi 80”) +19,0, A. Šilabrits/A. Maļavkins („Audi 80 Quattro”) +24,9, R. Dūcis/J. Kaupmanis („Audi 90 Quattro”) +26,8.
Virs 1620 kub.cm.
J. Kārkliņš/A. Kārkliņš („Honda Integra”) 36:02,3, A. Masaļskis/P. Leitāns („VW Golf”) +3,4, A. Berķis/V. Vitkovskis („Citroen XSARA VTS”) +5,9, M. Balodis/K. Brencis („VW Golf”) +24,9, R. Kalniņš/A. Ice („VW Golf II”) +39,6, R. Lebedoks/R. Dreimanis („Opel Astra GSI”) + 40,2.
Līdz 1620 kub.cm.
A. Vahi/R. Reinu („LADA Samara”) 35:27,6, K. Repnau/O. Peebo („VW Golf”) +1:03,1, O. Ošāns/Ē. Siliņš („Toyota Corolla”) +1:26,8, A. Ķenavs/A. Bite („VW Golf”) +1:32,5, R. Mūsiņš/J. Liepiņš („VW Golf II”) +2:29,4, U. Briedis/I. Palma („VW Golf”) +2:44,8.
Komandas
„444” 27 , „Verners V4 Motors” 25 punkti, „Kurzeme – Nord/LB” 22.

 
Visi komentāri
 
158779. viesis 1.marts 2005 8:39
0 0 Atbildēt

abi Jankas rullēēēēēēwēēērēēē

158784. viesis 1.marts 2005 9:09
0 0 Atbildēt

paldies

158909. viesis 1.marts 2005 17:19
0 0 Atbildēt

billlllldeeeeeeeesssssssss?

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Palika 18 kilometri: 3 miljonus vērts Ferrari F40 piedzīvo avāriju Vācijā 7

Automašīna bija ceļā uz automobiļu izstāžu un pārdošanas kompleksu Motorworld Bublingenē, netālu no Štutgartes. Līdz mērķim bija atlikuši 18 kilometri. Lasīt vairāk

 

Kurš izraisīja bīstamu situāciju? (+ VIDEO) 34

Abu vadītāju domas par to, kurš izraisīja bīstamu situāciju, dalās. Lasīt vairāk

 

Arī kā sedans - Volkswagen Passat Ķīnai 7

Jaunākais Volkswagen Passat Eiropā ir pieejams tikai universāla modifikācijā, taču Ķīnā to var nopirkt ar sedana virsbūvi. Lasīt vairāk

 

ADAC: Ķīnas autobūve ir nopietni konkurenti 8

Vācijas automobiļu kluba ADAC eksperti nonākuši pie secinājuma, ka Ķīnas autobūves produkcija pēdējos gados ir stingri pielikusi un min Eiropas ražotājiem uz papēžiem. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti