Pieņem noteikumus garantijas fonda izveidošanai 8

 
22.marts 2005 13:45

Ministru kabinets 22.marta sēdē pieņēma noteikumus "Sauszemes transportlīdzekļu īpašnieku civiltiesiskās atbildības obligātās apdrošināšanas garantijas fonda izveidošanas, uzkrāšanas un administrēšanas kārtība".

Noteikumi nosaka sauszemes transportlīdzekļu īpašnieku civiltiesiskās atbildības obligātās apdrošināšanas garantijas fonda (fonds) izveidošanas, uzkrāšanas, pārvaldīšanas un administrēšanas kārtību.

Fonda mērķis ir nodrošināt apdrošināšanas atlīdzību izmaksas un maksājumus Sauszemes transportlīdzekļu īpašnieku civiltiesiskās atbildības obligātās apdrošināšanas likumā noteiktajos gadījumos.

Fondu veido šajos noteikumos noteiktajā kārtībā uzkrātie naudas līdzekļi. Fondam nav juridiskas personas statusa. Fondu glabā Transportlīdzekļu apdrošinātāju biroja kontos. Kontu rīkotājs ir Transportlīdzekļu apdrošinātāju birojs. Fonda un Transportlīdzekļu apdrošinātāju biroja līdzekļi ir nošķirti.

Fonda dalībnieki ir apdrošinātāji, kuriem ir tiesības veikt sauszemes transportlīdzekļu īpašnieku civiltiesiskās atbildības obligāto apdrošināšanu.

Fonda dalībnieki iemaksas fondā veic latos. Transportlīdzekļu apdrošinātāju biroja regresa kārtībā atgūtos līdzekļus par ceļu satiksmes negadījumā nodarītajiem zaudējumiem, kā arī ziedojumus un dāvinājumus fondā var iemaksāt arī ārvalstu valūtā.

Apdrošinātājs, kurš vēlas iegūt tiesības veikt sauszemes transportlīdzekļu īpašnieku civiltiesiskās atbildības obligāto apdrošināšanu, vispirms veic vienreizējo iemaksu fondā. Vienreizējās iemaksas apmērs ir 200 000 latu.

Ja apdrošinātājam netiek piešķirtas tiesības veikt sauszemes transportlīdzekļu īpašnieku civiltiesiskās atbildības obligāto apdrošināšanu, viņš iesniedz iesniegumu par vienreizējās iemaksas atmaksāšanu Transportlīdzekļu apdrošinātāju birojā. Iesniegumam pievieno Finanšu un kapitāla tirgus komisijas lēmumu par atteikumu izsniegt licenci sauszemes transportlīdzekļu īpašnieku civiltiesiskās atbildības apdrošināšanas veikšanai. Transportlīdzekļu apdrošinātāju birojs piecu darbdienu laikā pēc apdrošinātāja iesnieguma saņemšanas no fonda līdzekļiem atmaksā noteiktajā kārtībā iemaksāto summu.

Apdrošinātāju regulāros ikmēneša atskaitījumus no sauszemes transportlīdzekļu īpašnieku civiltiesiskās atbildības obligātās apdrošināšanas prēmijām kalendāra gadam veido noteikta naudas summa par katru apdrošināšanas līgumu (pielikums). Aprēķinot šo summu, ņem vērā Centrālās statistikas pārvaldes oficiāli noteikto patēriņa cenu indeksu un no fonda izmaksāto apdrošināšanas atlīdzību apjoma pieaugumu.

Apdrošināšanas sabiedrības 15 dienu laikā pēc pārskata perioda (viens kalendāra mēnesis) beigām ieskaita Transportlīdzekļu apdrošinātāju biroja norādītajā norēķinu kontā naudas līdzekļus saskaņā ar šiem noteikumiem. Ja minētais termiņš tiek nokavēts, apdrošinātājs papildus ieskaitāmajai summai ieskaita 0,1 procentu no attiecīgās summas par katru nokavēto dienu.

Lai nodrošinātu fonda maksātspējas nepārtrauktību, fonda līdzekļu minimālais apmērs ir 10000000 latu. Ja fonda līdzekļu apmērs kļūst mazāks nekā 10000000 latu un neatjaunojas līdz šai summai viena mēneša laikā, apdrošinātāji veic vienreizējās papildu iemaksas, lai atjaunotu noteikto fonda līdzekļu minimālo apjomu. Vienreizējās papildu iemaksas apmēru aprēķina atbilstoši brīdim, kad noticis fonda līdzekļu samazinājums. Vienreizējās papildu iemaksas apmēru aprēķina proporcionāli katra apdrošinātāja noslēgto spēkā esošo līgumu skaitam, ņemot vērā šo apdrošināšanas līgumu termiņus fonda līdzekļu samazinājuma brīdī.

Apdrošinātājam, kurš saskaņā ar normatīvajiem aktiem zaudējis tiesības veikt sauszemes transportlīdzekļu īpašnieku civiltiesiskās atbildības obligāto apdrošināšanu, no fonda līdzekļiem atmaksā apdrošinātāja vienreizējās iemaksas daļu (ņemot vērā izmaksas un regresa kārtībā atgūtos līdzekļus), ja attiecīgais apdrošinātājs ir nokārtojis visas saistības par iespējamām prasībām attiecībā uz tā noslēgtajiem sauszemes transportlīdzekļu īpašnieku civiltiesiskās atbildības obligātās apdrošināšanas līgumiem. Apdrošinātājam atmaksājamā daļa nedrīkst pārsniegt vienreizējās iemaksas apmēru – 200000 latu. Apdrošinātājam atmaksājamo daļu atmaksā pēc trim gadiem no apdrošinātāja noslēgtā pēdējā spēkā esošā sauszemes transportlīdzekļu īpašnieku civiltiesiskās atbildības obligātās apdrošināšanas līguma darbības termiņa izbeigšanās dienas.

Transportlīdzekļu apdrošinātāju birojs rīkojas ar fondu, lemj par tā līdzekļu glabāšanu un atbild par to izlietojumu. Transportlīdzekļu apdrošinātāju birojs ir tiesīgs izlietot fonda līdzekļus atbilstoši Sauszemes transportlīdzekļu īpašnieku civiltiesiskās atbildības obligātās apdrošināšanas likumā noteiktajiem mērķiem un gadījumiem. Paraksta tiesības fonda kontu rīkotāja vārdā ir Transportlīdzekļu apdrošinātāju biroja valdes priekšsēdētājam vai viņa pilnvarotam pārstāvim.

Fonda izveidošanas, uzkrāšanas un administrēšanas kārtības ievērošanu uzrauga Finanšu un kapitāla tirgus komisija, ne retāk kā reizi gadā veicot fonda pārbaudi. Finanšu un kapitāla tirgus komisija informē Finanšu ministriju un Transportlīdzekļu apdrošinātāju biroju par fonda pārbaudes rezultātiem.

Par spēku zaudējušiem atzīti Ministru kabineta 1997.gada 13.maija noteikumi Nr.180 "Sauszemes transportlīdzekļu īpašnieku civiltiesiskās atbildības obligātās apdrošināšanas garantijas (rezerves) fonda nolikums".

Ieņēmumi no fonda līdzekļu investēšanas, kas veikta saskaņā ar Ministru kabineta 1997.gada 13.maija noteikumiiem Nr.180 "Sauszemes transportlīdzekļu īpašnieku civiltiesiskās atbildības obligātās apdrošināšanas garantijas (rezerves) fonda nolikums", tiek uzkrāti Transportlīdzekļu apdrošinātāju biroja kontos.


Informāciju sagatavoja Aivis Freidenfelds, Ministru kabineta preses sekretārs
 
Visi komentāri
 
161423. viesis 22.marts 2005 14:40
0 0 Atbildēt

Nefiga nesapratu priekskam??????????/

161438. viesis 22.marts 2005 15:27
0 0 Atbildēt

Vai tas vareetu noziimeet ka celsies polišu cenas?

161439. viesis 22.marts 2005 15:57
0 0 Atbildēt

Token priekshkam??? Vai tad ir bijushas probleemas ar izmaksaam??? Nu tjipa ka nepietiek ka jaaveido fonds???

Kaadam vajag briivu naudinju vienkaarshi!!!

161441. viesis 22.marts 2005 16:02
0 0 Atbildēt

Lai kāda banka varētu krukjiit biznesu ar 10 limoniem,plauktinjaa jau nestaavees

161443. viesis 22.marts 2005 16:27
0 0 Atbildēt

Naudina ta reali musu bus...:( Ne jau tagad apdroshinataji nems un savu naudu atliks, vienkarshi pacels OCTA cenas un pateiks, ka jaunie noteikumi spiez uzkrat fondu...

161463. viesis 22.marts 2005 22:17
0 0 Atbildēt

Es ari nesapratu prieks kam.

Uzkstu ka buut pareizi izveidot apdorsinaasanas fondu, prireks taam reizem, kad vianiigais aizbrauc no notikuma vietas, lai var segt kompensaacijas cieteejiem.

161467. viesis 22.marts 2005 23:55
0 0 Atbildēt

Nu notiekti, taa tirgu atsijaas no neveelamaam mazaam kompaanijaam kas nespees nomaksaat garantijas naudu.

Un man liekas ka taa arii buus ja kaads kantoris noiet pa burbuli, vai vainiigais ir bijis bez polises utt, tad straadaas fonds.. man taa liekas vismaz...

161542. viesis 23.marts 2005 11:54
0 0 Atbildēt

tik davai maksājiet tauta vēl vairāk, lai vēlāk kāds ******* var iebāzt naudu kabatā un atkal neviena nebūs vainīgā!!!!!!!!!!!!!!!!

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Genesis parāda grezna elektriskās piedziņas krosovera konceptu (+ FOTO)

Ņujorkas autoizstādē izliktajam Neolun ir koncepta statuss, ar lielu potenciālu pārtapt par sērijveida modeli GV90. Lasīt vairāk

 

Iesaka eksperts: no kā jāuzmanās autovadītājiem pavasarī? 1

Varētu šķist, ka pavasarī, kad nokusis sniegs un kļuvis gaišāks, par ceļu satiksmes drošību var raizēties mazāk. Taču arī pavasarī ir vairāki būtiski faktori, kas jāņem vērā, lai droši un bez raizēm nokļūtu iecerētajā galapunktā, tāpēc Swedbank kopā ar Drošas Braukšanas Skolas direktoru Jāni Vanku sagatavojis padomus, kam jāpievērš īpaša uzmanība, pārvietojoties ar auto pavasarī. Lasīt vairāk

 

Frānsisa Skota Kī tilts pēc avārijas - postījumu apmērs (+ VIDEO) 16

Vakar pēc kravas kuģa DALI ietriekšanās sagruva Frānsisa Skota Kī tilts ASV ostas pilsētā Baltimorā. Drona lidojums ļauj novērtēt katastrofas apmērus, sagrauto tiltu un cietušo kuģi. Lasīt vairāk

 

KEM plāno paplašināt atbalsta programmu elektroauto un hibrīdauto iegādei 18

Klimata un enerģētikas ministrija (KEM) plāno paplašināt atbalsta programmu iedzīvotājiem elektroauto un hibrīdauto iegādei, aģentūru LETA informēja KEM pārstāvji. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti