Pagājušajās brīvdienās, 19. – 20. martā, Ādažos, Ādažu Militārajā Mācību Poligonā norisinājās LR čempionāta II posms „Ziedlapiņas Kauss” rallijā – reidā apvidus automašīnām.
Tā ietvaros notika arī LAF 4x4 komisijas kausa izcīņas I posms rallijā – reidā apvidus automašīnām amatieriem, kuras ir Latvijas 4x4 sacensību vēsturē ir pirmās, jo līdz šim notika tikai rallija – reida sacensības sporta klasēm. Sacensībās piedalījās praktiski visi Latvijas ralliju – reidu braucēji(15 auto ekipāžas), ieskaitot Dakāras rallija braucējus no Riga Rally Raid Team un RE Autoklubs.Diemžēl neatbrauca Krievijas autosportisti, kuri bija pieteikuši dalību šajās sacensībās. Arī amatieru klasē priekš pirmās reizes dalībnieku pulks nemaz nebija liels (8 auto ekipāžas).
Šīs sacensības bija unikālas ne tikai ar to , ka tās notika arī amatieru klasēm, bet arī ar savu grūtības pakāpi - „Ziedlapiņas Kauss” Latvijas 4x4 sacensību vēsturē bija otrās pēc sava ātrumposmu garuma(340 km) un pirmās ar tādu ātrumposmu garumu ziemas apstākļos. Viennozīmīgi var teikt, ka pateicoties bargajiem laika apstākļiem(30 – 40 cm sniegs ar 5 – 7 cm sērsnas kārtu), ātrumposmu garumam(340 km) un Ādažu poligona dabas reljefa īpatnībām, šīs bija smagākās rallija – reidu sacensības Latvijas rallija – reida vēsturē.
Komentārs no „nullītes”
Spanovskis/Spanovskis ekipāžas:”... tikko atgriezos no nullītes brauciena. Sākums trasei bija nenormāli smags, gāju kā ledlauzis. Kad salīdzinājo to kas man mašīnas priekšā (vāji redzama aizputināta sliede) ar savu sliedi pārņēma stulba sajūta. Bija vietas, kur uz priekšu varēju izlauzties tikai ar 1-2 pazemināto + bloķi. Tas noveda pie tā, ka divas reizes trasē motora temperatūra aizgāja uz sarkano(vēlāk uzzināju, ka naktī braucot trasi 2 organizatoru dīzeļauto dzinēju turbīnas beigās esot kļuvušas nokaitēti sarkanas.. Trasi naktī bija izbraukušas 3 automašīnas, bet es to braucot vairs nevarēju manīt...”
Sacensības norisinājas ļoti spraigi, jo smagās trases dēļ neviens nevarēja atslābināties un būt drošs par savu vietu. Tāpēc īpaši jāatzīmē sportistu cīņas spars, kuri neskatoties uz dažādām tehniskām ķibelēm(J.Naglis – sadurti 3 riteņi, problēmas ar elektrību, I.Skoks – sadurti 3 riteņi un problēmas ar automašīnas kardānu , Bergmanis – problēmas ar stūres mehānismu) cīnījās neatlaidīgi līdz galam. Praktiski šoreiz var teikt, ka sīva cīņa norisinājās nepārtraukti starp visām sportistu ekipāžām, jo pat J.Āža ekipāža, kura bija viena no ātrākajām un beigās uzvarēja, līdz pašiem sacensību pēdējiem kilometriem bija spiesta braukt maksimāli ātri, jo mazākā kļuda vai atslābināšanās varēja viņus atbīdīt tālu no pirmās vietas.
Tas pats arī jāsaka par amatieru klases braucējiem, kuri cīnījās ne mazāk par sportistiem un kuriem brīžiem bija pat grūtāk, jo viens sacensību posms(orientēšanās) bija jāveic par pilnīgi neskarto biezo,ledaino sniegu, jo pat E.Zaķa/E.Trūpa ekipāža, kura tikai dažas dienas atpakaļ bija atgriezusies no ekstrēmām bezceļu sacensībām Krievijā, kur cīnījās par 10 kg zelta, atzina sacensību spraigumu un smago pakāpi.
Noteikti jāatzīmē sacensību organizatora „RE Autoklubs” nopietnā pieeja sacensību organizācijai – sacensības bija izdevušās gan trases, gan norises ziņā, un tam, ka bija domāts par amatieru klases braucējiem, kas ir ļoti svarīgs punkts ralliju – reidu sporta attīstībā.
Rezultāti - šeit »»
Foto: Z.Zalmanis
kautkaads pilniigi nesaprotams sportaveids.
karuselji ......reidi..........
pleeshj kopaa mezjus. a vasaraa pameegjini nobraukt ar savu auto nost no celja.....