Vācijas pilsētās var aizliegt autosatiksmi 13

 
30.marts 2005 0:02

Vides aizsardzības organizācija vakar tiesā iesniegusi prasību par dīzeļdzinēju radīto piesārņojumu, kas pārsniedz Eiropas Savienības normas, tādējādi Vācijas lielākajās pilsētās iespējams varētu tikt aizliegta automašīnu satiksme.

ES veselības aizsardzības noteikumi paredz, ka pilsētās cieto daļiņu piesārņojums gaisā nedrīkst pārsniegt 50 mikrogramus uz kubikmetru maksimums 35 dienas gadā. Bet Minhenē šī robeža šogad pārsniegta jau 36 dienas.

Citas Vācijas pilsētas, kuras ir tuvu ES normas pārkāpšanai, ir Berlīne, Frankfurte, Štutgarte un Dortmunde.

Vides aizsardzības organizācija "Vācijas vides palīdzība" iesniegusi Minhenes tiesā prasību, lai piespiestu pilsētas vadību rīkoties gaisa piesārņojuma samazināšanai.

Minhenes politiķi apsver iespējas slēgt pilsētas galvenās ielas, pilsētā par maksimālo atļauto ātrumu noteikt 30 kilometrus stundā vai arī svētdienās aizliegt visu transportlīdzekļu kustību.
Līdz šim 650 eiro dārgo filtru uzstādīšana Vācijā nebija obligāta, taču tas drīzumā varētu mainīties.

Vācijas vadošais dīzeļu filtru ražotājs "Twin-Tec" nedēļas nogalē laikrakstos publicēja reklāmas pa visu lapu, atsaucoties uz tirgus pētījumu kompānijas "Roland Berger Market Research" veikto pētījumu, kas liecina, ka 2,4 miljoni Vācijas autovadītāju nekavējoties saviem dīzeļmotoriem uzstādītu filtrus, ja valdība par katru automašīnu piešķirtu 250 eiro lielas subsīdijas.

Pagājušajā gadā gandrīz 50% Vācijā reģistrēto jauno automašīnu bija ar dīzeļmotoriem.
 
Visi komentāri
 
162216. viesis 30.marts 2005 8:37
0 0 Atbildēt

Es tik nesaprotu, ko tas 30 kph dos gaisa piesaarnjoshanas samazinaashanas labaa. Jo brauks leenaak, jo brauks ilgaak, un ilgaak darbosies dzineeji un ilgaak puutiis aaraa izpluudes gaazes.

127.0.0.1 212.93.97.204

Nokia3100/1.0 (04.01) Profile/MIDP-1.0 Configuration/CLDC-1.0

162225. viesis 30.marts 2005 9:01
0 0 Atbildēt

Brickyard: Tas dos to ka cilvēki nelabprāt pārvietosies ar saviem auto pa pilsētu. Rezultātā liela daļa izvēlēsies pārvietoties ar metro vai tramvajiem. Starpcitu sabiedriskā transporta infrastruktūra Minhenē atšķirībā no Rīgas ir labi pārdomāta un organizēta. Tur ir patīkami pārvietoties ar sabiedrisko transportu. Nemaz nerunājot par metro kuram nekādi sastrēgumi un citas klizmas nespēj sagādāt nekādus traucējumus. Starp citu Minhenē arī piepilsētas elektriskie vilcieni kursē pa metro tuneļiem un apstājas katrā pieturā. Neskatoties uz to ka centrālā stacija ir pašā pilsētas centrā dzelzsceļš nekādā mērā nesarežģī satiksmi pilsētā jo tas viss ir pabāzts zem zemes. Ja Rīgā daļu ar mežonīgajiem sliežu mudžekļiem pabāztu zem zemes tas atrisinātu ļooti daudz satiksmes problēmas, cilvēkiem nebūtu nepieciešamība dzīties 10km pa pārslogotajiem maģistrālajiem tiltiem lai nonāktu otrpus sliedēm. Tas gan arī izmaksātu nevāji...

162227. viesis 30.marts 2005 9:27
0 0 Atbildēt

Pie mums arī vajadzētu aizliegt.

162235. viesis 30.marts 2005 9:57
0 0 Atbildēt

dīzelim taču jo mazāki apgriezieni, jo tīrāks nāk ārā

30 km /h jau faktiski ir brīvgaita

man jau patīk vismaz kautko dara lietas labā , nevis būvē gaisa pilis

162242. viesis 30.marts 2005 10:09
0 0 Atbildēt

gribu redzēt, kā Vācija piešķirs 6 miljardus eiro subsīdijās visiem dieseļiem :O

162263. viesis 30.marts 2005 11:13
0 0 Atbildēt

Mjaa te redz iziet cilveeki no taada apsveeruma ka auto ir privileegjija nevis tiesiibas. Bet pie mums jau tas nedraud, jo driiz jau taapat Riiga pa ielaam ar vieglo pabraukt nevarees. :D

162265. viesis 30.marts 2005 11:16
0 0 Atbildēt

Pareizi. Riigaa taapat vajadzeetu. Vajadzeetu vispaar aizliegt braukt ar auto, kam izpluudes neatbilst EUR3 vai augstaakaam normaam. Vasaraa vispaar jaaljauj braukt tikai ar motocikliem. Saaksim ar shovasaru.

162282. viesis 30.marts 2005 12:52
0 0 Atbildēt

Modricimus šeit varētu pasprēgāt par dīzeļu nekaitīgumu un piesaukt viedos RTU profesorus.

162330. viesis 30.marts 2005 17:39
0 0 Atbildēt

minhenē sab. tr. rullē.

bet zaļie ir prasti m.auk.as.

162331. viesis 30.marts 2005 18:02
0 0 Atbildēt

mociks [?] 30.03.2005 11:16

"Vajadzeetu vispaar aizliegt braukt ar auto, kam izpluudes neatbilst EUR3 vai augstaakaam normaam. Vasaraa vispaar jaaljauj braukt tikai ar motocikliem."

ja tu pierunaasi valdiibu vai varbuut pats noziedosi naudinju tam, lai katram, kam auto neatbilst shaadaam prasiibaam vareetu taas iistenot, tad jau es tam piekristu ;)

162333. viesis 30.marts 2005 18:50
0 0 Atbildēt

Pie mums ari driz to pienems un ne tikai to vien. Mums vajag visu to krutako no visas pasaules.

127.0.0.1 212.93.97.204

SIE-C55/18 UP.Browser/5.0.3.3 (GUI)

162338. viesis 30.marts 2005 23:02
0 0 Atbildēt

Pilniigi pareizi-pie mums auto uzskata par tiesiibaam,nevis privileegjiju.

162331. viesis teica pilniigu glupiibu.Ja tev auto neatbilst normaam,tad nebrauc.

Es ceru,ka sii norma ieiesies tik pat,kaa obligaataas ziemas riepas. Moshka atd tu arii tektu,ka lai valsts tev iedod ziemas riepas?

162494. viesis 31.marts 2005 19:19
0 0 Atbildēt

Nu par tiem močiem runājot, ja viņiem ir divtaktu dzinēji, tad kaitīguma ziņā viens mocis varētu pastīvēties ar 2 auto. :D

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Krievijas autotirgus “ķīnizācija”

Krievijas automobiļu tirgu pārņem Ķīnas autobūve, Krievijas ražotāji nespēj konkurēt ar lielā Austrumu kaimiņa piedāvājumu. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Visu laiku labākais VW Passat? (+VIDEO) 13

Jaunais Volkswagen Passat bija un ir gada gaidītākais D segmenta modelis, kas turpmāk būs tikai universāļa izpildījumā. Pats galvenais, ka jaunais Passat būs ļoti “gardi” aprīkots un tas lieliski brauks. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Izmēģinām jauno Toyota C-HR PHEV (+VIDEO) 1

Jaunais Toyota C-HR ir lielāks, greznāks un jaudīgāks par iepriekšējo, turklāt tagad tam ir arī lādējamā hibrīda versija. TV Autoziņām bija izdevība iepazīties ar šo C-HR modeli testa braucienos Francijā. Lasīt vairāk

 

Šis hibrīds nav tas hibrīds. Kā atšķiras elektrificētie auto? (+VIDEO) 2

Daudzzīmolu auto dīleris Autohalle tagad saucas Auto Bassadone. Šoreiz sadarbībā ar AB servisa tehnisko speciālistu Edgaru Lulli salīdzināsim trīs veidu pašuzlādes hibrīdus - Opel mikrohibrīdu, Alfa Romeo vieglo jeb mild hybrid kā arī pavisam īstu Hyundai pašuzlādes hibrīdu. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti