«GAZ» 30 gadu jubileja 34

 
4.aprīlis 2005 13:05

70-to gadu sākumā Gorkijas autorūpnīca sāka darbu pie kravas auto ar paaugstinātiem tehniskās ekspluatācijas rādītājiem izstrādes. Ar paaugstinātas kravnesības modeļu GAZ-53А un GAZ-52 izstrādi nodarbojās B. Šihovs un jaunais konstruktors V. Zapoinovs. Konstrukcijas gaitā tika piestrādāts pie plašas dažādu mezglu unifikācijas, kas ļāva būtiskis samazināt ražošanas un arī auto ekspluatācijas izdevumus.



Automobilis GAZ-52-04 ar 2,5 t kravnesību nomainīja GAZ-51А un bija paredzēts kravas pārvadāšanai pa visu tipu ceļiem, ieskaitot lauku ceļus. No GAZ-51А auto mantoja dzinēju. Sešcilindru spēka agregāts ar 75 Zs jaudu spēja attīstīt ātrumu līdz 70 km/h.



Uz GAZ-52-04 bāzes tika radītas atšķirīgas modifikācijas - pagarinātas bāzes šasija GAZ-52-01 specautomobiļiem, šasija GAZ-52-02 pašizgāzējiem SAZ-3503, kravas auto GAZ-52-03, kravas-pasažieru taksometrs GAZ-52-05, vilcējs GAZ-52-06, kravas auto ar gāzes balonu GAZ-52-07 un GAZ-52-08.

GAZ-52-04 tika ražots līdz 1989. gadam - pavisam kopā 1 miljons 6 tūkstoši 330 automobiļu.
 
Visi komentāri
 
162817. viesis 4.aprīlis 2005 13:10
0 0 Atbildēt

nostalģija :)

162818. viesis 4.aprīlis 2005 13:10
0 0 Atbildēt

Tai galaa progress ir neapturams :)

162819. viesis 4.aprīlis 2005 13:16
0 0 Atbildēt

Izcila vadāmība, noturīgs uz ceļa, kluss salons ...

162820. viesis 4.aprīlis 2005 13:17
0 0 Atbildēt

6cilindri, 75Zs :) vai maz tās tonnas var pavilkt?

162821. viesis 4.aprīlis 2005 13:21
0 0 Atbildēt

Cik atceros no tā laika , kad liku tiesības uz GAZ-52 normāli viņš nekad negāja , kaut bija jauns . Vienmēr gāzi spiežot aizrijās .

162827. viesis 4.aprīlis 2005 13:32
0 0 Atbildēt

Njā... pēdējo reizi pie stūres šim (GAZ52) sēdēju eksāmenā gadus 15 atpakaļ...ir ko acerēties...

162831. viesis 4.aprīlis 2005 13:41
0 0 Atbildēt

vareeja vairaak infas ielikt par so legjendaro automobili. Jo vel tik 15 gadus atpaklaj gaz bija praktiski vieniigias precu peigades automobiilis.

162836. viesis 4.aprīlis 2005 13:49
0 0 Atbildēt

Kāc bija benzīna patēriņš?

162837. viesis 4.aprīlis 2005 13:50
0 0 Atbildēt

Savam laikam (kad degvielu pakalj meta) ljooti labs auto. Taapat kaa arii taa peecnaaceejs. Braukt ar piekrautu gan bija jaamaak.

Starp citu runaajot par motoru, nav pat svariigi kaadi ir Zs kravas auto motoriem, bet 10x svarigaaks ir griezes moments + paarnesumu atieciiba. Zs kravas auto ir viens no mazsvariigaakajiem raadiitaajiem.

162842. viesis 4.aprīlis 2005 14:08
0 0 Atbildēt

Nu Gaz51 ir vienkaarshi labais.

162847. viesis 4.aprīlis 2005 14:21
0 0 Atbildēt

es atvainojos, bet 51 gazoniņš ar slīpo purnīti nav GAZ? kaut ko iauto akal samudrījuši....

ja raksts ir par 52.to gazu, tā arī vajag topikā ielikt. bet 51.-ais tak ir krietni senāks par 30 gadiem....

162848. viesis 4.aprīlis 2005 14:22
0 0 Atbildēt

sorry par anonīmismu, pēdējais koments no manis, nebiju pamanījis, ka neesmu ielogojies.

162853. viesis 4.aprīlis 2005 14:37
0 0 Atbildēt

Veel jaur ir Gaz - A

Atceros kaa toreiz ar Vankju no Baltkrievijas pirmaas diviziijas vedaam 50mm leilgabala laadinjus uz Staljingradu. Vaciesi ik pa laikam bombradeeja ar saviem meshiem.

162855. viesis 4.aprīlis 2005 14:40
0 0 Atbildēt

Tas tik bija aparaats, Vanjkam vel komandieris bija laps, no somu kara bija atstiepis visam auto bataljonam riepas no sabombardetas Somu ruupniicas, ja nemaldos , tad kautkaadas Kakapelittas saucaas. Njaa bet gaziitim nebija ne vianas, gaja kaa zveers pa dubljiem, reiz frici radiatoru paasaava, mees ta ar Vanjuku vel 50 km novilkaam liidz Zeljonai saadžai, kur bija aka ar uudeni.

162859. viesis 4.aprīlis 2005 14:42
0 0 Atbildēt

Un kaaa meitaam patika gaziitis, jebkuru meitu saadzaa vareeja da buut, vajadzeeja tik pateikt "naac paraadiisu savu auto". Otraja kara pusee gan jau bija grutak, bija pieradusas pei vaacu Panzermobil un vairs tik viegli uz magjisko vaardu nekjeeraas, tad vareeja uzopeet ar vaardiem "man ir zims"

162868. viesis 4.aprīlis 2005 14:54
0 0 Atbildēt

Es esmu ar tadu braucis, labs auto lielai gimenei :)

162881. viesis 4.aprīlis 2005 15:34
0 0 Atbildēt

Ar smagajiem auto gan darīšanas man nekad nav bijušas, bet Volga Gaz-24 gan manā ģimenē 10 gadus ir bijusi. Un atmiņas visnotaļ tās pozitīvākās. Protams, pēc volgas 1993.gadā, brauciens 300 sērijas BMW auto palicis pozitīvā gaišā atmiņā, bet - Volga,Volga... Nostaļģiskas atmiņas liek domāt, ka tuvā nākotnē atkal it kā gribētos nopirkt no kāda večuka labi saglabātu 24-to voldziņu. Kā saka - ja ne labāk, tad savādāk.

162884. viesis 4.aprīlis 2005 15:42
0 0 Atbildēt

Jautajaums

kas tas taac?? - 300 sērijas BMW

162893. viesis 4.aprīlis 2005 16:08
0 0 Atbildēt

GAZ-52 īpaši nav gadījies, bet ar 53-o gan izrullējos. V8 tomēr. Ar visu "skolnieku ierobežotāju" 90kmh gāja bez problēmām. Ar tukšu vai pustukšu kasti varēja iekļauties 30l/100km tādā jauktā režīmā. Labs, izturīgs verķis. Tikai ar pilnu kravas kasti pat nelielā kāpumā nespēja turēt tempu 4-ajā robā - nācās ik pa brīdim likt 3-ajā, uzgriezt līdz galam, lai atkal kādu brīdi varētu paturēt 4-ajā.

162897. viesis 4.aprīlis 2005 16:20
0 0 Atbildēt

Reiz dziljos kolhozu laikos Rembatee (Ogres raj.) viens viiruks peec ilgu gadu rulleeshanas ar GAZ 51 pa marshrutu "kartupelju lauks-pagrabs" tika noriikots pirmajaa komandeejumaa uz Daugavpili. Peec tam shis lepni visem staastiija "... tiku uz asfalta, lidoju uz 40 !!!..."

p.s. shis pastaasts gan vairaak uz shoferi attiecas, ne auto

162917. viesis 4.aprīlis 2005 17:46
0 0 Atbildēt

Mjaa nostalgija, es uz tada vel 90o sakuma macijos...

162934. viesis 4.aprīlis 2005 21:34
0 0 Atbildēt

"30 ??? ?????, 2 ?????? 1975 ????, ?? ??????????? ?????????? ??? ????? ?????? ????????? ?????????? ???-52-04."

taa luuk

162935. viesis 4.aprīlis 2005 21:34
0 0 Atbildēt

njaa ru tekstu nevar ielikt:(

162942. viesis 4.aprīlis 2005 22:51
0 0 Atbildēt

Ar šito vai līdzīgu brīnumu es 11gadu vecumā pa tīrumu starp kombainiem slalomēju tālajos 80-tajos!

Ar rokām iekāros stūrē, pakaļa pa gaisu, kājas knapi līdz pedāļiem...

Kad kombains bija pilns, vajadzēja braukt klāt un savākt nopļauto ražu! :)

Pēc tam bija jāved uz cehu, tur auto uz pacēlāja pacēla pa 45%, lai rudzi labāk birst ārā!

Karoč foršs tuss toreiz mums ar Modronkuli bija, neesam gan kopš tā laika tikušies...

162973. viesis 5.aprīlis 2005 9:14
0 0 Atbildēt

Būtu šitādi vairāk uz ceļiem, nebūtu nekas šāds: www.delfi.lv/archive/artic...ate=1112523669

162975. viesis 5.aprīlis 2005 9:35
0 0 Atbildēt

Neaizmirsīsim, ka Gaz ir arī lsavenās volgas un vecie bobiki

162977. viesis 5.aprīlis 2005 9:43
0 0 Atbildēt

He, man vēl sanāk pa reizei kādu līkumu izbraukt ar tīri labi sagalbātu 52-04. Pārmaiņas pēc tīri interesanti...

162989. viesis 5.aprīlis 2005 10:07
0 0 Atbildēt

Vispar jau gaz52 motors bija biku savadaaks nekaa 51niekam. Motora galva bija cita ar mazaku degkameru un "mazajam" sveceem, kaa arii spararats bija cits. Un veel shadi tadi siikumi, liekas shaalju platums bija cits.

Aparats labs. Ipashi ja uzlika "electronisko" aizdedzi, ja nemaldos, no zilinja. Pats visu beerniibu ar gazikiem nesaajos, sakot no pobedas un beidzot ar gaz 53:)

163308. viesis 5.aprīlis 2005 21:12
0 0 Atbildēt

Mans pirmais darba autiņš.Ja godīgi ziliņam nestāvēja līdz ,bet tomēr uz priekšu gāja un savu darbu darīja.Nē nu rūpnicas paredzētajiām 3,5 vai 4 t (precīzi neatceros) bija okei ,bet lai nopelnītu krāvām dubultā un te nu sākās.Kardāna skrūves neturēja ,bremzes uz otro ,,kačoku,, bija jau extra ,eļļas spiediena nebija vispār un eļļu spieda no motora laukā litriem.,,Pečka,, bija domāta tikai trokšņa radīšanai.Man sencītis bija pirmais kurš no visiem šoferiem kolhozā pirmais saņēma jaunu 53nieku.Vecais stāstija ka pēc 51ninieka licies kā reaktīvā lidmašīna.Tagad redzot uz ielām šos veterānus viņi izraisa vieglu smaidu .Laimīgu dzimšanas dienu vecais labais GAZ 53

170695. viesis 21.jūnijs 2005 13:32
0 0 Atbildēt

fanoju par gaziku, ideali ka sos auto piemin

192420. viesis 7.februāris 2006 22:19
0 0 Atbildēt

nu miiliiši ! mans piemais darba auto bija gaz 51 . bez komentaariem! to nevar izstaastiit, to var tikai izdziivot! 2ais aoto bija gaz 53. nu tas jau bija stipri lepnaak! vispaar laba skola šoferim! tagd neviens darbs neliekas par netiiru!

192424. viesis 7.februāris 2006 22:30
0 0 Atbildēt

atceros, sajeemu jaunu gaz 51 ! klimats, luuka, aadas seedekļi, elektriskie spoguļi, parkošanaas deveeji, automaats ABS , aerbag, niķeleets kurbulis, stuures lifc, principaa standartkomplektaacija ! atceros, ļoti uzmaniigi bij jaaspieš gaazes pedaali, kaa tik pa daudz, - riepas beigtas..! atceros, kaa milecis aizraadiija, lai gaazeedams nebojaaju asfaltu- uzsaakot braucienu atstaajot kuupošas risas! a ko es varu dariit, neesmu pieradis pie jaudas...!

192663. viesis 11.februāris 2006 21:40
0 0 Atbildēt

labais,kaut man buutu tads :)

268736. viesis 7.maijs 2009 21:05
0 0 Atbildēt

VArbut kads var ieteikt kur var parbuvet GAZ 52 motoru!!!

Ielikt dīzeļ dzineju no cita auto!????

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Genesis parāda grezna elektriskās piedziņas krosovera konceptu (+ FOTO)

Ņujorkas autoizstādē izliktajam Neolun ir koncepta statuss, ar lielu potenciālu pārtapt par sērijveida modeli GV90. Lasīt vairāk

 

Iesaka eksperts: no kā jāuzmanās autovadītājiem pavasarī? 1

Varētu šķist, ka pavasarī, kad nokusis sniegs un kļuvis gaišāks, par ceļu satiksmes drošību var raizēties mazāk. Taču arī pavasarī ir vairāki būtiski faktori, kas jāņem vērā, lai droši un bez raizēm nokļūtu iecerētajā galapunktā, tāpēc Swedbank kopā ar Drošas Braukšanas Skolas direktoru Jāni Vanku sagatavojis padomus, kam jāpievērš īpaša uzmanība, pārvietojoties ar auto pavasarī. Lasīt vairāk

 

Frānsisa Skota Kī tilts pēc avārijas - postījumu apmērs (+ VIDEO) 16

Vakar pēc kravas kuģa DALI ietriekšanās sagruva Frānsisa Skota Kī tilts ASV ostas pilsētā Baltimorā. Drona lidojums ļauj novērtēt katastrofas apmērus, sagrauto tiltu un cietušo kuģi. Lasīt vairāk

 

KEM plāno paplašināt atbalsta programmu elektroauto un hibrīdauto iegādei 18

Klimata un enerģētikas ministrija (KEM) plāno paplašināt atbalsta programmu iedzīvotājiem elektroauto un hibrīdauto iegādei, aģentūru LETA informēja KEM pārstāvji. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti