70-to gadu sākumā Gorkijas autorūpnīca sāka darbu pie kravas auto ar paaugstinātiem tehniskās ekspluatācijas rādītājiem izstrādes. Ar paaugstinātas kravnesības modeļu GAZ-53А un GAZ-52 izstrādi nodarbojās B. Šihovs un jaunais konstruktors V. Zapoinovs. Konstrukcijas gaitā tika piestrādāts pie plašas dažādu mezglu unifikācijas, kas ļāva būtiskis samazināt ražošanas un arī auto ekspluatācijas izdevumus.
Automobilis GAZ-52-04 ar 2,5 t kravnesību nomainīja GAZ-51А un bija paredzēts kravas pārvadāšanai pa visu tipu ceļiem, ieskaitot lauku ceļus. No GAZ-51А auto mantoja dzinēju. Sešcilindru spēka agregāts ar 75 Zs jaudu spēja attīstīt ātrumu līdz 70 km/h.
Uz GAZ-52-04 bāzes tika radītas atšķirīgas modifikācijas - pagarinātas bāzes šasija GAZ-52-01 specautomobiļiem, šasija GAZ-52-02 pašizgāzējiem SAZ-3503, kravas auto GAZ-52-03, kravas-pasažieru taksometrs GAZ-52-05, vilcējs GAZ-52-06, kravas auto ar gāzes balonu GAZ-52-07 un GAZ-52-08.
GAZ-52-04 tika ražots līdz 1989. gadam - pavisam kopā 1 miljons 6 tūkstoši 330 automobiļu.
nostalģija :)