«MG Rover» glābšana valdībai izmaksā 7 miljonus 3

11.aprīlis 2005 11:01

Kā jau eksperti prognozēja, mēnesi pirms vēlēšanām britu valdība nav uzskatījusi par iespējamu slēgt pēdējo lielo auto ražotni Albionā. Svētdien tā piešķīra MG Rover aizdevumu 6,5 miljonu sterliņu mārciņu apmērā.

Valdība izsniegs kredītu ar aprēķinu, ka rūpnīcas vadība nesāks atlaist no darba strādniekus. Nauda ļaus kompānijai izdzīvot vēl nedēļu, kuras laikā nāksies izlemt, ko darīt tālāk.

"Piektdien valdība un arodbiedrības apsolīja, ka darīs visu iespējamo, lai novērstu atlaišanu un nodrošinātu ražošanas nākotni Longbridžā. Pēdējais lēmums rāda, ka mēs to esam izdarījuši," paziņojusi Britānijas tirdzniecības ministre Patrīcija Hjūita (Patricia Hewitt) preses konferencē.

Pēc ministres vārdiem, valdība visīsākajā laikā izstrādās reālistisku biznesa plānu problemātiskajai rūpnīcai. Vēlāk Hjūita kopā ar arodbiedrības vadītājiem un opozīcijas partiju pārstāvjiem gatavojas apmeklēt Ķīnu, kur dokuments tiks prezentēts Ķīnas lielākajam autoražotājam Shanghai Automotive Industry Corp, kas gatavojās pirkt MG Rover, bet pagājušo ceturtdien pārtraucis sarunas.

Atgādināsim, ka pēc tam angļu kompānijas piegādātāji atteicās to nodrošināt ar rezerves daļām, bet pati rūpnīca sāka bankrota procedūru. Tad britu valdība iedalīja 40 miljonus sterliņu mārciņu piegādātājiem. Izziņojot šo jaunumu, Hjūita izteica cerību, ka nauda palīdzēs novērst atlaišanu MG Rover partneru iestādēs un tādējādi palīdzēs rast "jaunu biznesu un nodrošināt to nākotni".

Tomēr, kā izrādījās svētdien, tas nav līdzējis - daudzas MG Rover piegādātājkompānijas savus darbiniekus atlaiž. Bez darba palikuši simtiem darbinieku Vestmidlendā un Velsas dienvidos.

Notikumiem Longbridžā uzmanīgi seko līdzi opozicionāru partijas. Svētdien līderi Maikls Hovards un Čārlzs Kenedijs praktiski vienlaicīgi paziņoja, ka ierēdņi darbojoties pārlieku tūļīgi. Pēc Hovards domām Rover vadības krīzē vainojami premjers un finansu ministrs. Politiķis ir pārliecināts, ka vēl gadu atpakaļ valdībai vajadzējis vērts uzmanību uz to, kas notiek Longbridžā un sākt rīkoties, pirms kļuva par vēlu. Līdzīgs viedoklis ir Čārlzam Kenedijam.
 
Visi komentāri
 
163980. viesis 11.aprīlis 2005 11:11
0 0 Atbildēt

A varbuut vienkaarshi stuuri vajaga otraa pussee pieskruuveet????

163996. viesis 11.aprīlis 2005 11:47
0 0 Atbildēt

Man domaat vispirms jau pashiem britiem butu jaagrib saakt kaartiigi stradaat, bet kameer to vinji nedariis nekadas valdibas nepiespiediiis nevienu pasaulee sho atpalikusho marku iegadaaties. Un piedevaam tagad ljooti daudziem rajotaajiem klaajas gruuti, un ir spiesti pat likvideet atsevishkjus brendus.

163997. viesis 11.aprīlis 2005 11:49
0 0 Atbildēt

ja tie iedomīgie briti ar savu relikto karaļnamu priekšgalā būtu domājuši par MG, kā branda marketēšanu centrāleiropas tirgū, viss būtu kedās, jo pēdējie modeļi patiešām nav slikti. Tieši to pašu var teikt par Lad Rover - jaunais Discovery ir vienkārši skaists. Droši, ka Roveru iegāza nespēja sastrādāties ar BMW, kuram kādu brīdi šī ražotne piederēja ( ja nemaldos ) - šodien faktiski nav saglabājušās neatkarīgas auto ražotnes - visas ieprieš ekskluzīvās vai savdabīgās pieder lielajiem mostriem, kas ļāuj ieekonomēt gan uz modeļu izstrādes, gan ieviešienas izmaksām - Roveram šāda pratnera nebija, tāpēc šie šodien to vien kā sūkāt ledu vien var.

Tavs komentārs
 
 
Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Eiropā ievieš jaunus elektromobiļu uzlādes noteikumus; braukšana ar elektrību kļūs dārgāka 54

Ionity - viens no lielākajiem uzlādes staciju tīkliem Eiropā, maina lietošanas noteikumus un nosaka citus tarifus. Ja līdz šim automašīnu īpašniekiem par akumulatora uzpildi bija jāmaksā konstanta maksa (8 eiro), tad turpmāk būs jāmaksā par izlietoto elektroenerģijas daudzumu (0,76 eiro par kilovatstundu). Lasīt vairāk

 

Ātrvilciens "noslauka degunu" vieglajam (+ VIDEO) 9

Vieglais auto piebrauc par tuvu sliedēm un nolaižoties barjerai, iekļūst slazdā. Iespējams, pārprastās signalizēšanas dēļ, vadītājs cenšas pārbraukt sliedes, taču vilciens ir pārāk tuvu. Lasīt vairāk

 

Opel – mazāk modeļu, mazāks apgrozījums

Opel piedāvājumā vairs nav Karl, Adam un dažu citu modeļu, līdz ar to ietekmēts arī apgrozījums. Lasīt vairāk

 

Pērn jauno auto tirgus Latvijā uzrādījis izaugsmi 8,6% apmērā; galvenā artava - kompakto krosoveru segments 4

2019. gadā Latvijas jaunu vieglo automobiļu tirgus uzrādīja stabilu 8.6% izaugsmi salīdzinājumā ar iepriekšējo gadu. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti