Šodien uz Latvijas-Krievijas robežas, Terehovas robežkontroles punktā izbraukšanu no Latvijas gaida 480 kravas automašīnas, informē Valsts robežsardzes Preses un sabiedrisko attiecību dienests. Šādas kravas automašīnu rindas ir novērotas jau vairākas dienas.
Grebņevas robežkontroles punktā šodien izbraukšanu no Latvijas gaida 115 kravas automašīnu rinda. Šajā robežkontroles punktā parasti tik lielu rindu nav.Latvijas Starptautisko autopārvadātāju asociācijas "Latvijas auto" prezidents Valdis Trēziņš aģentūrai LETA prognozēja, ka lielās rindas uz robežas ar Krieviju saglabāsies vēl kādu laiku, jo abu valstu kontrolējošie dienesti netiek galā ar transporta plūsmu. Transporta apjoma pieaugumu viņš saista ar Baltkrievijā pavasara šķīdoņa laikā uz ceļiem noteiktajiem ierobežojumiem.
Pēc viņa domām, arī kontrolējošie dienesti līdz maija sākumam gaidāmās ASV prezidenta Džordža Buša vizītes dēļ sākuši rūpīgāk pārbaudīt tranzīta kravas. Viņaprāt, ar darba apjomu netiek galā abu pušu atbildīgās iestādes.
Kā stāstīja Trēziņš, vienas automašīnas stāvēšana uz robežas vienu dienu rada simts latu zaudējumus. Līdz ar to kopējie pārvadātāju zaudējumi šajās dienās mērāmi desmit tūkstošos latu.
Lai gan līdz šim nav notikušas būtiskas izmaiņas, autopārvadātāji cer uz problēmu risinājumu. Trēziņš informēja, ka viņš vakar ticies ar Krievijas vēstnieku Latvijā Viktoru Kaļužniju, ar kuru aprīļa beigās plānots doties izbraukumā uz robežu. Viņš arī šo problēmu varētu akcentēt Maskavā.
Arī Galvenās muitas pārvaldes direktors Andis Drulle esot informēts par problēmām uz robežas. Ja tās tomēr netiks atrisinātas, šoferi varētu sarīkot kādu stihisku akciju, pieļāva Trēziņš. Pagaidām gan par tādām nav dzirdēts.
LETA jau rakstīja, ka pirms dažām dienām notikušajā zemkopības ministra Mārtiņa Rozes (ZZS) tikšanās laikā ar uzņēmējiem tika apspriesta situācija Terehovas robežpunktā, kurā vērojamas līdz pat četrus kilometrus garas automašīnu rindas. Roze teorētiski pieļāva iespēju, ka varētu tikt ierosināta papildu robežpunkta izbūve. Tomēr, pēc viņa domām, robežpunkta caurlaidības jautājumu vajadzētu skatīt Latvijas-Krievijas robežlīguma sagatavošanas laikā.
Kā šajā tikšanās atzina autopārvadātāju pārstāvji, pēdējā laikā Terehovas robežpunktā vērojamo rindu iemesls ir pie Grebņevas robežpunkta Krievijas pusē ieviestā maksa par ceļa izmantošanu jeb tā dēvētais maksas ceļš.
LETA
«Бизнес & Балтия» Nr. 82 (2707) от 28 апреля 2005 года с www.bb.lv/?p=1&i=3051&a=112305
- - -
... уже до конца нынешнего года Латвия, Литва и Польша могут присоединиться к российской таможенной программе "Зеленый коридор". Для нашей страны ее значение трудно переоценить: данная система сократит время прохождения грузов через границу в десяток раз и существенно повысит транзитный потенциал республики.
...