Kravas automobiļiem uz ceļiem bieži ir būtiski bojājumi 15

 
22.aprīlis 2005 13:56

Uz Latvijas ceļiem kopš aizvadītā gada septembra līdzīgi kā visās Eiropas Savienības valstīs uzsāktas kravas transportlīdzekļu tehniskā stāvokļa pārbaudes.

2005. gada pirmajos trijos mēnešos Ceļu satiksmes drošības direkcijas (CSDD) tehniskās apskates inspektori kopīgi ar Ceļu policiju (CP) 22 izbraukumos pārbaudījuši ap 250 kravas automobiļu, piekabes un puspiekabes. Pārbaudes notiek regulāri 2-3 reizes nedēļā.

52 no apskašu laikā apturētajiem transportlīdzekļiem atklāti būtiski defekti, kas var apdraudēt ceļu satiksmes drošību, savukārt 10 no šiem transportlīdzekļiem konstatēti bīstami defekti, kas tieši apdraud ceļu satiksmes drošību. Šiem transportlīdzekļiem tika noņemtas valsts reģistrācijas numura zīmes.

Tādam transportlīdzeklim, kam pārbaudes laikā tiek konstatēti būtiski trūkumi vai bojājumi, tiek anulēta pielaide ceļu satiksmei (noņemta tehniskās apskates uzlīme) un mēneša laikā pēc pārbaudes auto jāuzrāda tehniskās apskates stacijā. 30 dienu laikā transportlīdzekļa vadītājam ir izvēle, veikt atkārtotu tehnisko apskati par puscenu, pārbaudot tikai defektus, kas konstatēti uz ceļa, un saņemt tehniskās apskates uzlīmi ar derīguma termiņu, kāds tas bija pirms pārbaudes uz ceļa, vai arī veikt pamatpārbaudi un saņemt tehniskās apskates uzlīmi uz gadu.

Ja pārbaudes laikā transportlīdzeklis tiek atzīts par bīstamu satiksmes drošībai, inspektori noņem valsts reģistrācijas numura zīmes un tālāk transportlīdzekli var pārvietot tikai ar speciāla evakuatora palīdzību. Lai atgūtu valsts reģistrācijas numura zīmes, transportlīdzekli pēc trūkumu novēršanas ir jāuzrāda noteiktā tehniskās apskates stacijā.

Izplatītākās problēmas, kas konstatētas uz ceļa pārbaudot kravas transportlīdzekļus uz Latvijas ceļiem ir :bojātas gaismas ierīces, riepu un sakabes ierīču nodilums, lūzumi balstiekārtā, rāmī un atsperēs.

Patreiz īpašas diagnostikas iekārtas transportlīdzekļu apskatei uz ceļiem netiek izmantotas, vienīgi sakabes ierīču nodiluma pārbaudei tiek izmantots speciāls kalibrs, nodiluma noteikšanai.
„Lai gan nākotnē plānots izmantot arī iekārtas, pagaidām, transportlīdzekļu defekti ir tik acīmredzami, ka pietiek ar vizuālu apskati, lai speciālisti varētu konstatēt nepilnības un bīstamību,” norāda Aldis Adiņš, CSDD Transportlīdzekļu kontroles un sertifikācijas inspekcijas vadītāja vietnieks, vērtējot kravas transportlīdzekļu stāvokli Latvijā.

CSDD inspektori, kas piedalījušies apskatēs uz ceļiem, atzīmē, ka 95% no apstādinātajiem transportlīdzekļiem ir bijusi derīga tehniskā apskate.

Kravas transportlīdzekļiem līdzīgi kā vairumam transportlīdzekļu valsts tehniskā apskate jāveic reizi gadā. Tomēr reāli dažādas detaļas, piemēram, kokvedējiem kas ceļu satiksmē piedalās ik dienu 24 stundas diennaktī, sakabes ierīce nolietojas pat trīs mēnešu laikā, to riepas, arī puspiekabju pašizgāzēju riepas, kas pakļautas ļoti lielai slodzei, nolietojas ļoti ātri, un, ja tehniskajā apskatē vēl ir normālā stāvoklī, tad pēc tam tiek lietotas līdz pēdējam, bieži vien līdz pārsprāgšanai uz ceļa.

„Piedalīšanās ceļu satiksmē ar tehniski neatbilstošu transportlīdzekli, kam nedarbojas, piemēram, bremžu lukturi (gadrīz katrā pārbaudes reizē ir vismaz viens transportlīdzeklis ar vai bez piekabes, kuram nedeg neviens bremžu signāllukturis), ir pilnīgi nodilušas riepas vai izdilis piekabes sakabes ierīces gredzens, ir pilnīga bezatbildība,” norāda Aldis Adiņš „Absurdi uzskatīt, ka transportlīdzeklim jābūt tehniskā kārtībā tikai tādēļ, lai izietu tehnisko apskati. Tam jābūt drošam, lai neapdraudētu ne paša šofera, ne citu satiksmes dalībnieku dzīvību un par to jārūpējas auto īpašniekam vai tā vadītājam.”

Tehniskās apskates uz ceļiem ir kā atgādinājums un brīdinājums kravas transportlīdzekļu vadītājiem un īpašniekiem, rūpēties par auto drošību nepārtraukti.
 
Visi komentāri
 
165502. viesis 22.aprīlis 2005 14:24
0 0 Atbildēt

Dažkārt kļūst patiesi neomolīgi, paskatoties ar kādām riepām smagie brauc. Praktiski ar slikiem.

165509. viesis 22.aprīlis 2005 14:41
0 0 Atbildēt

Nu man jau liekas ka taas paarbaudies notiek tikai tik daudz lai atraadiitos TV un paziimeetos portaalos un aviizees. Jao taadi shausmiigi smagie braukaa pa un ap riigu ljooti daudz. un praktiski visi kas ir vecaaki par 10-12gadiem ir braucosha avaarija. Pagaajushonedeelj pat iekljuvu korkjii ~ 21 vakaraa!!! izraadaas uz slaavu tilta viens taads smagasi bija palicis bez rata...

165515. viesis 22.aprīlis 2005 14:48
0 0 Atbildēt

Vajadzētu pieņemt likumu, ka visiem šitiem baļķvedējiem jāiziet tehniskā reizi 3 mēnešos (resp. 4X gadā)!

165518. viesis 22.aprīlis 2005 14:51
0 0 Atbildēt

reizi 3 meeneshos? zachem? lai plauktu un zeltu korupcija? lai kaads vareetu nopelniit suuro pikjiiti par tehapskateem? driizaak jau jaaizstraadaa mehaanisms, kas liktu baljkjvedeeju iipashniekiem pashiem sekot liidzi auto staavoklim

165546. viesis 22.aprīlis 2005 15:41
0 0 Atbildēt

Kaut kur ir rakstīts, ar kādiem defektiem konfiscē numurzīmes parastā tehapskatē vieglajam auto?

165554. viesis 22.aprīlis 2005 15:57
0 0 Atbildēt

Nju ko, acīmredzot tas ir labs iemesls, lai likumā noteiktu, ka kravas auto Tehnisko apskati jāiet 2 reizes gadā.

165563. viesis 22.aprīlis 2005 16:15
0 0 Atbildēt

kad vienreiz tiksim vaļā no tiem kraziem, maziem, ziliem un gazikiem, kas velkas pa ceļiem ar 50-60km/st?

165568. viesis 22.aprīlis 2005 16:32
0 0 Atbildēt

to Conqueror

tad, kad tu un veelams arii citi buus speejiigi (un gribossi) samaksaat par to, ka bulcinjas veikalam pieved un miskastes izved (utt) ar jauniem MB, VOLVO un citiem augstaas autobuuves shedevriem.

esi reaals un nolaidies uz zemes

165569. viesis 22.aprīlis 2005 16:33
0 0 Atbildēt

Pārbaudēm ir jābūt biežākām un arī nakts laikā. Un vēl kas būtiski - pārbaudītājiem vajadzētu izskaust informācijas noplūdi. ;) Laikā kad kautkur grozās pārbaude visi vietējie to jau sen zin, tup mājās un ārā nelien. Šosejas paliek pustukšas. Tikko pārbaude aizbrauc tā viss pa vecam.

Pateicoties šīm pārbaudēm baļķvedēji a dienu prakstiski vairs nebraukā. Toties naktī iet viens pēc otra bamberis pie bampera un pārkrauti viens par otru trakāk. Konkrēti šito vairākkārtīgi ir nācies manīt uz Daugavpils šosejas.

Tikmēr kamēr pārbaudes būs jāplāno labu laiku iepriekš, jāsaskaņo ar n institūcijām un jāiziet cauri nenormālai birokrātijai, šīm pārbaudēm ir maza efektivitāte. Par konkrētu pārbaudes vietu un laiku jau labu laiku iepriekš uzzin ļoti liels skaits cilvēku un daudzi no šiem zinātāju padod ziņu radiem un draugiem lai nelien ārā uz ceļa.

165570. viesis 22.aprīlis 2005 17:14
0 0 Atbildēt

Conqueror : muļķības, pat nesen redzēju kā ZIL brauca normāli uz 100, pat pārsteigts biju.

165608. viesis 23.aprīlis 2005 21:24
0 0 Atbildēt

peec rezultaatiem var secinaat, ka auto labaakajaa gadiijumaa tikai aizbrauc uz tehniskaas apskates staciju, neviens vinjus tur par attieciigu samaksu nepaarbauda, varbuut, ka pat nav jaabrauc- tehnisko uzliimi pieved klaat.

165615. viesis 24.aprīlis 2005 10:18
0 0 Atbildēt
165634. viesis 25.aprīlis 2005 9:43
0 0 Atbildēt

uz ceļa vajadzētu pārbaudīt arī vieglos, jeb vismaz aizdomu gadījumā nosūtīt uz piespiedu TA, kuru defektu gadījumā apmaksātu pats īpašnieks.

Pa ielām brauc tādi lūžņi...

165637. viesis 25.aprīlis 2005 9:48
0 0 Atbildēt

Un vēl, varētu braukšanu bez TA pasludināt par īpaši smagu pārkāpumu, ar agresīvai braukšanai pielīdzinātiem sodiem.

165698. viesis 25.aprīlis 2005 14:04
0 0 Atbildēt

šajā ziņā Latvijas CSDD kantori daudz ko varētu pamācīties no Polijas. Pie viņiem diezgan efektīvi strādā tās pārvietojamās TA vai "tehniskās drošības" (precīzi to nosaukumu neatceros) kontroles vienības. Pagājušogad, kad biju ar tūrgrupu ekskursijā, mūsu divstāvu neoplanam poļos pie Malborkas tml. brigāde "uzbruka" - nu, neoplanu pustundas laikā "izošņāja" molekulārā līmenī. Tika pārbaudīts sākot no salona apgaismojuma, dīzeļa izplūdēm + riepu spiedienu ieskaitot. Rezultātā, šoferim naudas sods par NEPILNU aptieciņas komplektu.... Bet, strādā viņi itin NOPIETNI. Kādi gan tie viņu ekspertu istenie nolūki, grūti gan pateikt....? Bet, pie mums gan uz ceļiem nekas tml. nenotiek. Varbūt, pāris reižu gadā kādi pāris kampaņveidīgi CO pārbaudes reidi, un tas arī viss. Bet, kādi reāli smagie , kādā TA stāvoklī, cik smagām kravām - tas pie mums reti kādu interesē. Vismaz pagaidām. Lai gan, manuprāt, jau sen vajadzēja atļaut CP dienestiem, šaubu gadījumos - nosūtīt auto uz atkārtotu vai pirmstermiņa TA. Domāju, ka ne viens vien vieglais auto izpelnītos tādu GODU !

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Krievijas autotirgus “ķīnizācija”

Krievijas automobiļu tirgu pārņem Ķīnas autobūve, Krievijas ražotāji nespēj konkurēt ar lielā Austrumu kaimiņa piedāvājumu. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Visu laiku labākais VW Passat? (+VIDEO) 13

Jaunais Volkswagen Passat bija un ir gada gaidītākais D segmenta modelis, kas turpmāk būs tikai universāļa izpildījumā. Pats galvenais, ka jaunais Passat būs ļoti “gardi” aprīkots un tas lieliski brauks. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Izmēģinām jauno Toyota C-HR PHEV (+VIDEO) 1

Jaunais Toyota C-HR ir lielāks, greznāks un jaudīgāks par iepriekšējo, turklāt tagad tam ir arī lādējamā hibrīda versija. TV Autoziņām bija izdevība iepazīties ar šo C-HR modeli testa braucienos Francijā. Lasīt vairāk

 

Šis hibrīds nav tas hibrīds. Kā atšķiras elektrificētie auto? (+VIDEO) 2

Daudzzīmolu auto dīleris Autohalle tagad saucas Auto Bassadone. Šoreiz sadarbībā ar AB servisa tehnisko speciālistu Edgaru Lulli salīdzināsim trīs veidu pašuzlādes hibrīdus - Opel mikrohibrīdu, Alfa Romeo vieglo jeb mild hybrid kā arī pavisam īstu Hyundai pašuzlādes hibrīdu. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti