Rallijreids "Russo Balt" ir seno spēkratu entuziastu izauklēts projekts. Tas tiek organizēts par godu senam un nozīmīgam notikumam Latvijas autobūves vēsturē - 1911. gadā Monako Karalistē notika rallija sacīkstes.
Tajās St.Pēterburgas žurnāla "Avtomobiļ" redaktors Andrejs Nagels ar Rīgas autobūves firmas Russo-Balt sērijveida automobili C24/40 kopvērtējumā izcīnīja 9. vietu un saņēma Monako prinča godalgu par labāko brauciena laiku visgarākajā distancē bez soda punktiem un pirmo godalgu par izturību.
Trakajiem pieder pasaule! - 2005.gada 1-24.jūlijā "Rīgas Motormuzejs", slavinot tā laika prestižā rallija uzvarētāju un svinot sešdesmito gadadienu, kopš izgatavota pirmā partija "Pobeda" automašīnai, rīko rallijreidu antīkām automašīnām " St.Pēterburga - Monako 2005".
Rallijreidā " St.Pēterburga - Monako 2005" piedalīsies aptuveni 10 GAZ markas vieglās automašīnas "Pobeda" M-20 un Volga M-21, kas ražotas no 1949.-1969. gadam. Brauciena tehniskās palīdzības mašīna būs ne par matu sliktāka - sešdesmito gadu universāls "Volga" M-22.
Šīs automašīnas ir unikālas divdesmiā gadsimta 40. - 60. gadu PSRS ražoto vieglo automašīnu kolekcijas lepnums. Turklāt šīs automašīnas ir pilnīgā braukšanas kārtībā un spēj vekt rallijreida 7000 (!!!) km garo maršrutu!
Rallijreida " Russo-Balt" organizatori drosmīgākajiem atbalstītājiem un sponsoriem piedāvā iespēju pašiem sēsties pie šo antīko auto stūres un doties šajā aizraujošajā piedzīvojumā, bet bijīgākiem ir iespēja jauki pavadīt laiku un visu (vai daļu) rallija maršrutu veikt kā pasažierim pagājušā gadsimta vidus lepnajos automobiļos.
Dienā ir paredzēts nobraukt ~ 400 km. Šāds attālums ir izvēlēts lai neatpaliktu no A.Nagela 1912. gadā rezultāta un arī nebūtu ļoti jāskrien.
Interesentus lūdzam sazināties ar pasākuma direktoru
Aināru Pāvulānu mob.t. 6334200
Foto: Jānis Karašnieks, iAuto
organizatori - bet kā jūs tiksiet cauri robežām ar euro normām neatbilstošiem motoriem? un kādu benzīnu lejat bākās? 72 vai 76 benzīnu? un kur tādu benzīnu pirksiet eiropā? cik maksā dalība?