Audi RS4 - Vadība caur kaislību 17

 
5.maijs 2005 9:13

Uzlabota braukšanas dinamika apvienojumā ar novatoriskām idejām, izaicinošas virsbūves līnijas un aprīkojuma līmenis, kas atbilst visaugstākajiem luksus klases standartiem, – Audi RS4 ir “tīrasiņu” sporta auto premium segametā.

Spēcīgākais A4 sērijas modelis - jaunais Audi RS 4 ir izstrādāts pilnībā no jauna.



Virkne tehnisko uzlabojumu, no kuriem daudzi pārņemti no autosporta, piešķir jaunajam Audi RS 4 tā unikālo ārieni un personību. Īpaši jāatzīmē, ka pirmo reizi sērijas auto ir realizēts augsto apriezienu dzinēja koncepts, novatoriskā FSI tehnoloģija un jaunākās paaudzes quattro spēka pārvads ar asimetriski-dinamisko griezes momenta sadalījumu. 420 ZS jaudīgais V8 dzinējs attīsta līdz pat 8250 apgr./min. Pie dzinēja darba tilpuma 4163 cm3 tiek pārsniegta sērijveida automobiļiem  “maģiskā” robeža - 100 ZS uz 1 l darba tilpuma. Kompaktais dzinējs maksimālo griezes momentu 430 Nm sasniedz pie 5500 apgr./min.  90% no maksimālā griezes momenta ir pieejami no 2250 un 7600 apgr./min. Tas nodrošina izcilu paātrinājumu un iespēju baudīt braukšanu bez biežas pārnesumu pārslēgšanas.



RS 4 limuzīnam Audi ir ieviesis inovatīvu FSI tehnoloģiju. Benzīna tiešā iesmidzināšanas sistēma nodrošina efektīvāku degvielas–gaisa degmaisījuma sadegšanu, tādejādi sasniedzot augstākus jaudas rādītājus, pie tam tiek sasniegta momentāla dzinēja reakcija. RS4 jaudas rādītāji: 4,8 sekundēs līdz 100 km/h, 16,6 sekundēs tiek sasniegti 200 km/h. Maksimālais braukšanas ātrums ir elektroniski ierobežots pie 250 km/h.

Audi izstrādātā FSI tehnoloģija ir sevi apliecinājusi, palīdzot Audi R8 kļūt par daudzkārtēju Le Mans uzvarētāju.

Vēl viens svarīgs uzdevums, kas tika dots Audi inženieriem, bija optimizēt auto jaudas/svara proporciju, nodrošinot Audi RS 4 maksimāli vieglu svaru. Katra auto detaļa tika vairākkārt pārbaudīta, lai panāktu tās minimālo svaru. Šī iemesla dēļ priekšējie spārni un motora pārsegs ir izgatavoti no alumīnija, tāpat arī lielākā daļa piekares detaļu. Savukārt īpaši projektētie RS sporta sēdekļi ir ne vien ļoti viegli, bet arī nodrošina maksimālu ķermeņa atbalstu.

Šādu uzlabojumu rezultāts ir lieliska svara un jaudas attiecība - tikai 3,93 kg/ZS, nodrošinot “tīrasiņu” sporta auto sniegumu.

Jaunas paaudzes quattro piedziņa

Jauda ir jāpārvada uz ceļu. Jau 25 gadus Audi atbilde ir bijusi - quattro. Audi RS4 pirmoreiz tiek izmantota jaunākās paaudzes četru riteņu piedziņas sistēma, kas nodrošina asimetriski-dinamisku griezes momenta sadalījumu un kurā tiek izmantots pašbloķējošs Torsena centrālais diferenciālis. quattro tehnoloģija nodrošina vilkmi vēl tad, kad citi piedziņas koncepti sen ir pārsniegušas savas robežas. quattro piedziņas iespējas pastiprina DRC sistēma (Dynamic Ride Control), kas samazina auto korpusa svārstības, bremzējot un braucot pagriezienos.

Bremžu sistēma ir atbilstoša auto prasībām. Priekšējo bremžu disku diametrs ir 365 mm, tie ir ventilēti un perforēti, aizmugurējie bremžu diski - 324 mm. Bremžu sistēmas optimālai darbībai tiek nodrošināta efektīva dzesēšana. Tā rezultātā pat ļoti intensīvi slogojot bremžu sistēmu, piemēram, veicot izmēģinājumus sacīkšu trasē, nozīmīgi ir samazināts bremžu efektivitātes kritums.  

quattro GmbH ir rūpīgi pārstrādājuši Audi RS 4 jaunākās paaudzes dinamiskās stabilizācijas sistēmu (ESP). Sistēmai iesaistoties vēlāk un uz īsāku laiku, ievērojami uzlabojusies braukšanas dinamika. Intergētā bremžu žāvēšanas funkcija, notiektos intervālos īslaicīgi piespiežot bremžu klučus pie bremžu diskiem, slapjos laika apstākļos nodrošina papildus drošību.

Dizains

Audi RS 4 ir sacīkšu tehnoloģijas, kas „ietērptas civilapģērbā”. Neskatoties uz to, ka RS 4 var šķist līdzīgs jaunajam A4, Audi RS 4 nav tikai Audi vidējās klases limuzīna atvasinājums. Audi RS 4 ir gandrīz pilnībā pārbūvēts, pielāgojot to visaugstākajām veiktspējas prasībām un kvalitātes standartiem.

Vienlaidus radiatora režģis, aizmugures daļas horizontālās līnijas un sānu plecu līnijas, kas organiski saplūst ar auto apveidiem, pierāda, ka RS 4 ir pilnvērtīgs A4 sērijas auto. Taču īpašais radiatora režģa izpildījums, papildus gaisa ieplūdes atveres priekšējā daļā un īpaši RS 4 izstrādātie riteņu diski izceļ šo modeli.

Divi lieli izpūtēju gali, kā arī neliels, bet efektīgs, spoleris, kas atrodas uz bagāžnieka virsmas, un aizmugures sānu spārni ar savu izskatu un funkcionalitāti norāda uz limuzīna dinamiskumu. Salīdzinājumā ar Audi A4, RS 4 virsbūve ir pazemināta par 30 milimetriem. Tai pat laikā quattro GmbH inženieri ir paplašinājuši auto virsbūvi gan priekšas, gan aizmugures daļā. Protams, ka šādas auto virsbūves izmaiņas ir svarīgas ne tikai dizaina ziņā, bet, pirmkārt, jau funkcionalitātes ziņā.

RS 4 interjerā ir apvienotas sporta auto funkcijas un atturīga elegance, kas raksturīga visiem Audi modeļiem. Salons pārsvarā noformēts izmantojot ādas, alumīnija un oglekļa škiedras materiālus. RS 4 ir papildus aprīkots ar visām funkcijām, kas piemīt tipiskiem sporta auto.

RS 4 priekšrocības ir sajūtamas uzreiz pēc iesēšanās auto – RS sporta sēdekļi ar augstajām sānmalām nodrošina teicamu sānu noturību. Sporta sēdekļi ir aprīkoti ar papildfunkciju, kas, izmantojot katrā pusē iebūvētos slēdžus, ļauj pielāgot sēdekļa sānu malas, tās perfekti piemērojot braucēja ķermeņa formai. Sporta stūre un aizdedzes poga uz viduskonsoles neapšaubāmi ir autosporta dizaina iezīmes, tāpat kā alumīnija pedāļi.

Audi RS 4 dzinēju ir iespējams iedarbināt nospiežot aizdedzes pogu, kas atrodas uz viduskonsoles, ērtā attālumā, kas viegli aizsniedzams no vadītāja vietas. Piespiežot stūres rata centrā izvietoto sporta režīma pogu, auto vadītājs var nomainīt gāzes pedāļa jūtīgumu, iegūstot ātrāku un asāku dzinēja darbību.

Audi RS 4 vadīšana ir sporta auto vadīšana bez kompromisiem.

 
Visi komentāri
 
166695. viesis 5.maijs 2005 9:16
0 0 Atbildēt

jaa barucamais jau labs bet taa pa iistam drosi un legaali lai vinu izbaudiitu jaadziivo citaa zemee kur asfalts gludaaks un aatruma ierobezojumi citi:)

166700. viesis 5.maijs 2005 9:49
0 0 Atbildēt

un reste?

166701. viesis 5.maijs 2005 9:54
0 0 Atbildēt

Vecu NOKIU iemaukushi, jaunai vairs naudas nepietika...?

166704. viesis 5.maijs 2005 10:18
0 0 Atbildēt

tā ir vislabākā no visām, droši ka Tev tāda nav bijusi, jo pašam naudiņas nepietika...

166710. viesis 5.maijs 2005 10:43
0 0 Atbildēt

Kārtējo reizi kā vadlīnija auto dizainā pieminēta unikālā radiatora reste. Man kaut kā šķiet, ka iepriekšējām audi restēm arī nebija ne vainas.

166711. viesis 5.maijs 2005 10:57
0 0 Atbildēt

a kik maksā? kad varēs Rīgā redzēt?

166718. viesis 5.maijs 2005 11:36
0 0 Atbildēt

Grr raxts atakl zem katras kritikas "quattro Gmbh" izsaka visu raxta buutiibu. Ja jau taa bija jaasteidzas skribeleejot sho raxtu varbuut vispaar nevejadzeeja saakt to dariit. Paarlecieni pa teemaam, atgrieshanas atakal atpakalj. Domai ir ljoooti gruuti sekot liidzi pie kam nekas intreresants taapat arii netiek pateikts. Liidz galam neizlasiiju, jo paraak garsh raxts prieksh taa kadas muljkjiibas tajaa jaalasa.

166734. viesis 5.maijs 2005 12:48
0 0 Atbildēt

visi nikni, ka taadu auto nevar atlauties un tad nu mochii agresiivus komentaarus iekshaa. nomierinieties, ir dziive arii citas veertiibas :-)

166742. viesis 5.maijs 2005 13:22
0 0 Atbildēt

To WALA:

Kas Tev nepatiik tajaa = quattro Gmbh?

166744. viesis 5.maijs 2005 13:42
0 0 Atbildēt

2 AT,

kas ir quattro Gmbh ????? Kaut kaads Audi apakshuznjeemums, vai Audi sporta nodalja, vai kas, nekur nav piemineets kas tas iisti ir, un ko vinsh ziema eed. Vai tieshaam viena raxta deelj tagad bezmaz enciklopeedija jaanjem un jaskatas, ja nesi Audi fanaats. IMO ja ta butu raxtu seerija tad veel ir OK, vierneiz paskaidro un citos raxtos vienkaarshi piemini.

Man quattro iespejams asocieejas ar pilniigi ko citu nekaa kaads Audi "maarketeologs" ir iedomaajies.

166746. viesis 5.maijs 2005 13:48
0 0 Atbildēt

Nu ko - būs tad jātaisa augšā raxts, kas visiem izskaidros, ka Vācijā ir reģistrēts tāds uzņēmums - ar nosaukumu "quattro GmbH", kas atbilst SIA statusam Latvijā. Reģistrācijas numurs 07077070153536 un adreses: Ingolštate 85057 un Nekarsulme 74172. Un šī kantora pārziņā tad jau labu laiku ir RS modeļi utt.

Nesaprotu, kapēc jāsaspringst? Rīgā taču arī Audi nepārdod SIA "Audi" vai "Audi GmbH", bet gan neviens cits kā SIA "Auto Rīga"

166751. viesis 5.maijs 2005 14:03
0 0 Atbildēt

hi, nu lēni infa nāk līdz mums, par to audi infa netā bija jau nu mēnesi atpakaļ.

vispār jau ar nemaz neizlasīju līzd galam, jo pamatu jau agrāk biju izlasījis citur.

interesanti ir tas, ka AUDI ar pāriet uz apgriezienu dzinēju, un atsakās no turbīnas, noskatīts no BMW :), hi hi, gan jau noteikti AUDI fani un daudzi teiks, ka tas tā nav bet...... reāli visas trīs markas, BMW, AUDI, MB pirms kaut ko taisa, salīdzina ar pērējiem diviem konkurenti, tātad, laikam AUDI uzskata, ka griežamie motorīši ies tirgū labāk :)

bet nu aparāts jau cepuri nost, gribētos tādu pamēgināt :)

PS 1 bet raksts ir tiešām par garu..............

PS 2 "jaunā quattro sistāma, kas labāka par visām citām..." nu naturāls lējiens un uzbrauciens citiem, nu respektīvi pārāk skaļi teikts :) , starp citu AUTOBILD de bija tests, kur salīdzināja vairākus 4x4 piedziņas koncepcijas: GOLF 4-motion, BMW X3, A6 quattro uc, par labāko atzina BMW sistēmu hi hi

PS3 par visām modernajām pilnpiedziņas sistēmām: pieredze no dzīves: man ir 325ix 88g, a vienam draugam AUDI allroud, nu tad lūk 1. tādos kalnos kur es ar savu uzbraucu, viņš nevar uzbraukt (protams man masa mazāka utt, bet arī sūdīgas riepas) 2. man priekšā nogriezās mironis, es uz mājām aizbrauc ar uz aizmugures piedziņas, šim nogriezās priekšā mironis, un viņš ir jāvelk, jo nu pakaļa atsevišķi nezākpēc neiet...

vēl es vienreiz redzēju kā audi 80 (b3) ar 20 vārsiem uzsēdās uz vēdera un tādā situācijā šim vispār griezās tikaj 1 priekšējais ritenis, a pakaļa neko, ko tad tas torsens tor guļ, vai nesaprot, ka auto vieglāk ir izstumt kad arī pakaļa griež :)))))

166755. viesis 5.maijs 2005 14:14
0 0 Atbildēt

Nu ja raxts par garu - tad iisaaku variantu un jau 2 meenešus atpaklaj vareeja lasiit ieksh www.audi-style.lv :)

www.audi-style.lv/index.php?pg=...09&news_type=2

166864. viesis 6.maijs 2005 11:05
0 0 Atbildēt

Kautkaa ieprieksheejais RS4 bija smukaaks

166873. viesis 6.maijs 2005 11:49
0 0 Atbildēt

kaarteeejais vaagjis, ko neviens nevar atljauties.

166900. viesis 6.maijs 2005 13:19
0 0 Atbildēt

Skaistulis :)

193275. viesis 22.februāris 2006 11:29
0 0 Atbildēt

un viesis 166751 uzticaas superkrutajam testeetaajam AUTOBILD kaa vieniigajam un pareizajam viedoklim un jau ir iemaksaajis primo iemaksu par savu X3 ?! :))))))))

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Ieķeras “gāzes” pedālis - Tesla aptur Cybertruck piegādes 3

Tesla uz vairākām nedēļām apturējusi Cybertruck pikapu piegādes klientiem, kamēr tiks novērsts ārkārtīgi bīstams defekts. Lasīt vairāk

 

Kāpēc jaunais Toyota Land Cruiser ir principiāli cits auto? (+VIDEO) 10

Uz plašās planētas ražošanā vairs nav atlicis daudz tādu automašīnu kā Toyota Land Cruiser. Tāpēc pirmā iepazīšanās ar jaunās jeb J250 paaudzes modeli Skotijā ir īpaši svarīga. Lasīt vairāk

 

Atvadas no 10 cilindru motora - Lamborghini Huracan STJ desmit vienībās (+ FOTO)

Lamborghini izgatavos desmit ekskluzīvā superauto Huracan STJ eksemplārus, veltot tos atvadām no V10 motora, kas bija pamatā Huracan saimes panākumiem desmit gadu garumā. Lasīt vairāk

 

LTAB brīdina: izveidota viltus mājas lapa un sociālo tīklu profili, lai vāktu personu datus! 3

Latvijas Transportlīdzekļu apdrošinātāju birojs (turpmāk – LTAB) brīdina, ka izveidota viltus interneta vietne, rīkojot konkursus un aicinot iedzīvotājus atstāt savus personas datus. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti