«Latvija Statoil» aicina rūpēties par algu pieaugumu 24

 
17.maijs 2005 11:16

Brīdī, kad pieaug preču un pakalpojumu cenas, ir svarīgi valstiskā līmenī rūpēties par algu pieaugumu, nevis cenu samazināšanu. Algu pieaugums nodrošina arī turpmāku valsts izaugsmi, kāmēr cenu pazeminājums – valsts ekonomiskās attīstības bremzēšanu.

Tāpēc SIA Latvija Statoil ir veikusi valsts likumdošanā noteikto, ar uzņēmējdarbību saistīto adminstratīvo izmaksu analīzi un secinājusi – Latvija šajā ziņā atpaliek no pārējām Baltijas valstīm un, vienkāršojot virkni administratīvo prasību, atbrīvotos līdzekļi, ko uzņēmumi varētu novirzīt darbinieku algu paaugstināšanai.

Labklājība un preču cenas iet roku rokā“Kā tautā saka – “tas suns ir aprakts” nevis cenu izlīdzināšanā ar ES, kas ir neizbēgami, bet gan tajā, ka algas tik strauji neizlīdzinās ar ES un Latvijā pagaidām joprojām ir viens no zemākajiem labklājības līmeņiem ES. Cilvēku ienākumi netiek līdzi cenu kāpumam,” saka Baiba Rubesa, SIA Latvija Statoil izpilddirektore. “Tāpēc šis ir visai izšķirošs brīdis Latvijas attīstībai. Preču un pakalpojumu cenas iet roku rokā ar labklājību. To apliecina bagātās valstis. Tur augstas ir gan cenas, gan labklājība. Spiežot cenas uz leju, arī algas paliks zemas un Latvija nabadzīga.”

Līdz šim administratīvo izmaksu kontekstā visbiežāk minētas stingrās uzskaites preču pavadzīmes, kas faktiski sedz Valsts Ieņēmumu dienesta kontroles sistēmas uzturēšanas izmaksas. Tomēr iespējas vienkāršot ar uzņēmējdarbību saistītās uzskaites sistēmas ir vairākas.

Piemēram, tirdzniecības uzņēmumu kases sistēmu sertifikāciju būtu iespējams veikt centralizēti Valsts Ieņēmumu dienestā. Patlaban saskaņā ar LR Ministru kabineta noteikumi Nr. 361 “Noteikumi par nodokļu un citu maksājumu reģistrēšanas elektroniskajām ierīcēm un iekārtām” nosaka, ka sertifikācija jāveic katrai kases sistēmai atsevišķi un tas veicams tajā Latvijas rajona Valsts Ieņēmumu dienesta filiālē, kur atrodas tirdzniecības vieta. Turklāt uz kases sistēmas sertifikācijas laiku tirdzniecības vieta ir jāslēdz. Augstās fiskalizācijas prasības padara dārgu standarta sistēmu ieviešanu, uzturēšanu un jaunu versiju adaptāciju. Līdz ar to mazumtirdzniecībā Latvijā kopumā ir vairāk administratīvo prasību nekā ES.

Vai arī piemērs mazo un vidējo uzņēmumu, kā arī zemnieku saimniecību atbalstam. Nodrošinot tikpat stingru kontroli kā līdz šim, uzņēmumiem, piemēram, mežistrādes, varētu atvieglot iekārtu uzstādīšanas administratīvo kārtību degvielas uzglabāšanai, kas paredzēta pašu patēriņam. Šāds risinājums nepieciešams daudziem uzņēmumiem un zemnieku saimniecībām, kas patlaban spiestas pievest degvielu mazos apjomos no attālām degvielas uzpildes stacijām. Tas rada bīstamību videi un sadārdzina produkcijas pašizmaksu.

Valsts likumdošanā noteikto, ar uzņēmējdarbību saistīto adminstratīvo izmaksu analīzi SIA Latvija Statoil veikusi pēc nozares pārstāvju tikšanās ar LR Ekonomikas ministru Krišjāni Kariņu, kad nozares pārstāvji un ministrs vienojās par priekšlikumu sagatavošanu administratīvo izmaksu optimizēšanai.

Baiba Rubesa,
SIA Latvija Statoil izpilddirektore
 
Visi komentāri
 
167549. viesis 17.maijs 2005 11:19
0 0 Atbildēt

kuce

167551. viesis 17.maijs 2005 11:23
0 0 Atbildēt

Lai rāda piemēru un sāk ar saviem darbiniekiem!

167552. viesis 17.maijs 2005 11:25
0 0 Atbildēt

Ei nost, nu tie antoshkas galiigi sviestaa iet :D Un kaa nesanaak atmazgaaties no nagu mauceeju statusa taa nesanaak :) Ha haaa!

Tik daudz piedaavaajumu tam shitoilam, bet pats cenu tik rauj gaisaa!

167558. viesis 17.maijs 2005 11:35
0 0 Atbildēt

B.Rubess sksiti runā, bet nezkāpēc pašā Statoil darbiniekiem (es domāju parastiem, nevis priekšniekiem) algas ir knapi 150 Ls.

167560. viesis 17.maijs 2005 11:36
0 0 Atbildēt

Nomiks: cepums tef!

167564. viesis 17.maijs 2005 11:44
0 0 Atbildēt

Nu kā var tik neprofesionāli runāt, tas tak pat skolniekam skaidrs, ka palielinot naudas apjomu apritē (arī - palielinot algas) - strauji kāpj cenas, un līdz ar to arī veidojas inflācija. To māca jau pamatskolā. Un reāli, lai gan algas nomināli pieaugs, vairāk par to pašu naudiņu mēs nopirkt nevarēsim.

Bet Rubesa te nodarbojas demagoģiju un ar lētām frāzēm, ko - viņasprāt - aprobežotie LV cilvēki izpratīs, kā augstāko patiesību. Nu nu....

167570. viesis 17.maijs 2005 11:55
0 0 Atbildēt

Varbūt SIA "Statoil latvija " vareetu paprieks paaugstianat algas saviem darbiniekiem, jo cik zinu, tad nekads dizais peiaugums vinjiem peedejo 5 gadu laikaa nav bijis.

Saaciet pasi ar sevi un tad kjerieties klaat citiem.

ka tiekt, skabargu citu aciis redz, bet sapuvusu cisternu savaa acii neredz.

167571. viesis 17.maijs 2005 11:56
0 0 Atbildēt

Es vēlētos, lai abas iespējas tiktu apmierinātas t.i. palielinātu algas un pazeminātu degvielas cenas, bet nu nejau Latvijā, kas tāds te notiks:( . Nu bet vecene dod..... tādas jēlības, bet valdība jau ar nekāda gudrā... tik pat jēli.

167573. viesis 17.maijs 2005 11:59
0 0 Atbildēt

Shitais gan baigais sviesc. Nozheelojamaas batonu spraushanas aktivitaates autobrauceejiem, lai tiem tik ljoti nesaapeetu augstaas degvielas cenas - xe, xe shamie baidaas ka cilveeki ar laapstaam, dakshaam un laapaam naax demoleet Statoilus...

167586. viesis 17.maijs 2005 12:35
0 0 Atbildēt

nu kā ta varēs paaugstināt valsts ierēdņiem algas, ja baibiņa negrib maksās katrā rajonā par atsevišķo setifikāciju - raksts jau pats būtībā satur pretrunu - vienīgais tā mērķis ir gausties par to, ka štaķikam nabadziņam ir jāmaksā $$$ valstij

167588. viesis 17.maijs 2005 12:48
0 0 Atbildēt

Ned...rs, Baiba! Tas galīgi nav Tavs lauciņš, kurā bāzt savu kazu!!! Tālāk jau laikam Strutoilam savu alkatību nav kur izpaust - sākumā novienādo dīzeļa un benzīna cenas, un tad, kad tauta mazāk sāk pirkt degvielu, pēkšņi sāk nodarboties ar pavisam ne savu darbu..

Pie tam jau gadus trīs es statoila zampu neleju. Statoilam ir vissliktākais benzīns Latvijā. To rāda mašīnas kompis... Un vidēji nobraukto km skaits ar vienu bāku..

167593. viesis 17.maijs 2005 13:59
0 0 Atbildēt

Būs jau tam Baibukam jāpiekrīt. Kamdēļ, ja vieni ir nabagi, padarīt arī otrus par nabagiem?? Kā pēc Oktobera Revolutiona.

Labāk domāt, kā padarīt sevi bagātāku!! Priecājaties, ka vēl naff EUROcena tam bendžukam. UNO EURO PER LITER, un moš'bikiņ more.

Ar cieņu, nesakarīgi liellitrāžas auto turētājs.

******* the fuel economy!!

167595. viesis 17.maijs 2005 14:02
0 0 Atbildēt

PH . Statoilā neleju benzīnu jau vairāk kā gadu . Tikai braucu riepas pumpēt un logus mazgāt . Un iesaku visiem darīt tā pat .

167610. viesis 17.maijs 2005 14:58
0 0 Atbildēt

Taisnība jau viņai ir, bet būsim reālisti. Lielāko ties LV mazie uznjēmumi strdā uz pašizmaksu robežas. ES direktīvcas, iepirkumu konkurisi un citas nejēdzības nedod iespēju attīstīties. Vai arī neapliekamais algas minimums Latvijā un Igaunijā! Ja minimālo algu LV valdība deklarē rezi gadā tad neapliekamo ar nodoklkjiem minimumu nav mainijusi jau 10 gadus!

Sunji rej un karavaana iet taalaak. Varbuut Statoil var sākt ar sevi- darbinieku algas Norvēģijas līmenī un degviela arī. Cik ilgi tad Statoil turēsies? Pašreiz tas ir lēts PR un utopija.

167617. viesis 17.maijs 2005 15:58
0 0 Atbildēt

sitos klaida latviesus ar vinju gudrajaam idejaam vajadzeetu padariit par klaida latviesiem velreiz.:|

167625. viesis 17.maijs 2005 16:41
0 0 Atbildēt

ja jau Tas statoil nevienam nepatīk, tad nepildamies tur un miers! Benzīns tur tiešam ir sliktāks kā citos tankos, mazāk var nobraukt, ar atiecīgo daudzumu degvielas!

167628. viesis 17.maijs 2005 16:53
0 0 Atbildēt

Nu ja celtos algas, tad protams mēs vairāk varētu nopirkt Ultima. Tā teikt visu pieaugumu dāvātu Statoilam. Bet no otras puses mazinātos valsts ieņēmumi un lielākais statoila pircējs pirktu mazāk Ultima:( Palka ar diviem konciem, tā sacīt jāsaka

167639. viesis 17.maijs 2005 18:08
0 0 Atbildēt

Bet es statoila tika riepas pumpeju un sad tad logus nomazgaju. Vienigi siem pakalpojumiem pie viniem ir laba cena :)

167646. viesis 17.maijs 2005 21:20
0 0 Atbildēt

:):) kaa teica Luijs xrenvinjuzin kurais- ja tautai nau maizes lai toksh eed kuukas :):) nax jaadumpojas :):):)

Banjuta atkal izceelusies :)

167651. viesis 17.maijs 2005 21:57
0 0 Atbildēt

to Atvars busi palaidis garam, bet tiesi no si gada neapliekamais minimums tika pacelts. Pasaki gramatvedei, lai partaisa formulu ekseli

127.0.0.1 212.93.97.204

SAMSUNG-SGH-E630/1.0 UP.Browser/6.2.2.6 (GUI) MMP/1.0

167656. viesis 17.maijs 2005 23:10
0 0 Atbildēt

Ko piesējās, dāma normāli atšuva pamācītājus. Un, ja nevari atļuties Statoil bendžu, turpiniet vien uz mana rēķina pumpēt tur riepas. Man nav žēl.

167663. viesis 18.maijs 2005 8:19
0 0 Atbildēt

Vopšem ir tāda *******ņa: ja paceļ algas cilvēkiem, viņi vairāk pērk importētos sūdus un piķis iet uz ārzemēm, nevis paliek apritē Latvijā, un reāli Latvijas ekonomika neceļas. Tāpēc pašiem vajag vairāk ražot, lai var arī algas celties. Vopšem visi 'gudrīši' ekonomikas sfērā labāk lai nefantazē, es tai skaitā :) , bet lai dara ko darījuši un vēl mazliet labāk!

167665. viesis 18.maijs 2005 8:51
0 0 Atbildēt

SVETA.Es vēlētos, lai abas iespējas tiktu apmierinātas t.i. palielinātu algas un pazeminātu degvielas cenas, bet nu nejau Latvijā, kas tāds te notiks: (. Nu bet vecene dod... tādas jēlības, bet valdība jau ar nekāda gudrā... tik pat jēli.

167669. viesis 18.maijs 2005 9:10
0 0 Atbildēt

algai ir jaabuut lielaakai

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Genesis parāda grezna elektriskās piedziņas krosovera konceptu (+ FOTO)

Ņujorkas autoizstādē izliktajam Neolun ir koncepta statuss, ar lielu potenciālu pārtapt par sērijveida modeli GV90. Lasīt vairāk

 

Volvo izlaidis pēdējo eksemplāru ar dīzeļdzinēju 19

Zilās krāsas XC90, kas 2024. gada 27. martā noripoja no rūpnīcas konveijera Gēteborgā, kļuvis par pēdējo zviedru markas vieglo automašīnu, kurai iebūvēts dīzeļdzinējs. Lasīt vairāk

 

Nepilni 123 000 eiro – Mercedes prezentējis G-klases modernizēto modeli (+ FOTO) 4

G-klases 45 gadus ilgā vēsture turpinās. Cenas sākas no atzīmes 122 808 eiro, AMG modelis varētu maksāt nepilnus 200 000 eiro. Lasīt vairāk

 

Mercedes-AMG GT tagad arī četrcilindru motora versijā (+ FOTO) 3

Divvietīgajai kupejai arī šādā versijā jaudas netrūks. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti