Balvu rallijreids: par mata tiesu no sensācijas 1

 
20.jūnijs 2005 9:40

Balvu apkārtnē 17. un 18. jūnijā notikušajā LR apvidus rallijreida čempionāta trešajā posmā „Rugāju kauss” gandrīz notika sensācija. Līdz pat pēdējam ātrumposmam vadībā turējās vietējā Rugāju sporta kluba ekipāža Jānis Auziņš un Ilmārs Gibala ar N1 grupas automobili, un tikai pašā sacīkstes izskaņā uzvaru izdevās izraut spēcīgākās T2 grupas vieniem no līderiem Jānim Naglim/Aleksandram Innus.

Līdztekus notikušajā Amatieru kausa izcīņā otro uzvaru pēc kārtas svinēja duets no Jēkabpils Normunds Ābele un Aivis Sīpoliņš.

Jau dalībnieku pirmsstarta sapulcē rīkotāji sportistus noskaņoja visai smagai cīņai, jo sagatavotā distance šoreiz vietām robežojās ar trofi ekspedīcijām cienīgu bezceļu. Teorētiski tas nolīdzināja T2 grupas braucēju pārsvaru, ko sniedz jaudīgākie automobiļi, ļaujot savu braukšanas prasmi demonstrēt arī N1 grupas sportistiem.
Un tomēr piektdienas vakarā aizvadītā prologa rezultāti dažam bija kā auksta duša, jo šobrīd meistarīgākais N1 grupas pilots Jānis Auziņš ar Mitsubishi Pajero pārspēja visus T2 grupas braucējus. Tuvākais sekotājs Jānis Naglis ar T2 Pajero zaudēja piecas sekundes, bet abi OSCar piloti Igors Skoks un Jānis Āzis jau jūtami vairāk – attiecīgi 27 un 45 sekundes. Kā nākamais finišēja Valērijs Lukašenoks no N1 grupas, bet virkne sportisti jau prologā izbaudīja dubļu cīņas, un jautājums bija: nevis cik ātri, bet vai vispār izdosies ātrumposmu pievarēt.



Sestdien sacensības atsākās ar 75 km garo un navigācijas ziņā sarežģīto ātrumpsomu „Medņi”. Vietējiem līdzjutējiem par milzīgu prieku Rugāju ekipāža Auziņš/Gibala turpināja demonstrēt lielisku sniegumu, brīžiem pat braucot uz riska robežas. Vienā no pagriezieniem, kur trase no meža celiņa iznāca uz lielākas nozīmes grantsceļa J.Auziņa Pajero nobalansēja uz diviem riteņiem un tik tikko noturējās uz ceļa. Toties laika hronometrs finišā rādīja, ka rugājieši tuvākajiem sekotājiem, kas atkal bija J.Naglis/A.Innus ir „atņēmuši” gandrīz četras minūtes. Teicami turpināja arī Valērijs Lukašenoks, jo viņam izdevās aizspraukties garām I. Skokam un sasniegt trešo rezultātu.

„Medņu” dopā notika arī masveidīga nomaldīšanās no leģendas. Rezultātā vairākas ekipāžas neatzīmējās vienā no distances kontrolpunktiem, par ko beigās tiesneši piesprieda soda laiku. No maldīšanās neizvairījās arī Jānis Āzis/Ainārs Princis, tādējādi zaudēdami cerības uz labu vietu finišā.

Otrajā ātrumposmā „Lieknīte” spēku samērs izrādījās mainījies. J. Auziņš finišēja tikai ar trešo rezultātu, un pēc finiša sūdzējās par nogurumu. Ātrumposmā uzvarēja J.Naglis, bet otrais bija I.Skoks. Starp N1 grupas ekipāžām otro rezultātu sasniedza alūksnietis Raivis Zeltiņš. Kaut arī pārsvars bija sarucis līdz nepilnai minūtei, kopsummā vadībā joprojām atradās J.Auziņš, un izšķirīgais izrādījās pēdējais 24 km ātrumposms.

Atšķirībā no iepriekšējiem „Tikaiņu” dops bija „lidojošais” – viegls no navigācijas viedokļa un bez grūti izbraucamiem posmiem. Visātrāk to veica J.Āzis ar OSCar, bet par 7 sekundēm lēnāks bija J. Naglis. J. Auziņš, diemžēl zaudēja vairāk nekā minūti un līdz ar to šķīrās arī no uzvarētāja lauriem, taču pamatīgi pārspēja pārējos N1 grupas braucējus, kā arī izcīnīja godpilno otro vietu absolūtajā vērtējumā. Trešā vieta šoreiz Igoram Skokam/Agrim Piķim.
T2 grupas ieskaitē trešo vietu aiz J.Nagļa un I.Skoka ekipāžām ieņēma Arnis Punka/Ainārs Šusts, kuri šoreiz startēja nevis ar ierasto Toyota prototipu, bet īrētu Pajero, jo Toyota vēl nav salabota pēc kūleņiem Krievijas kausa izcīņas sacensībās. N1 grupas ieskaitē otro vietu nosargāja Valērijs Lukašenoks / Aleksandrs Smirnovs, bet trešo ieguva Raivis un Dainis Zeltiņi.
Līdztekus notikušajā Amatieru kausa izcīņā lielāko sacensības daļu līderos bija pieredzējusī ekipāža Aivars Ice/Andis Sproģis, kuri karuseļralliju čempionātā startē sporta N grupā. Tomēr finālā par uzvarētājiem jau otrajā rallijreidā pēc kārtas kļuva īsti amatieri – jēkabpilieši Normunds Ābele un Aivis Sīpoliņš.

LAF Cross Country komisijas
preses sekretārs
Ainārs Zariņš

 
Visi komentāri
 
170628. viesis 20.jūnijs 2005 20:22
0 0 Atbildēt

Kur tad tā sensācija? Tur, ka vietējie kārtīgā bezceļu trasē, ko paši nosprauduši, var būt stiprāki. Vai tur, ka OSCar mašīnas, kas ir domātas smiltīm un plašumiem, nopietnā bezceļā nav tik varenas? Jeb tā ir sensācija LAF Cross Country komisijas preses sekretāram?

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Vācijas autotirgus martā: elektriskie ar gandrīz 29% kritumu 6

Eiropas lielākajā jauno automobiļu tirgū 2024. gada marts izrādījies ne tas veiksmīgākais, sāpīgāko kritumu piedzīvojot pilnībā elektrisko auto segmentam. Lasīt vairāk

 

Īlons Masks veic optimizāciju: "Tesla" plāno likvidēt vairāk nekā 10% darbavietu 1

ASV elektromobiļu ražošanas uzņēmums "Tesla Motors" pasaulē plāno likvidēt vairāk nekā 10% darbavietu, pirmdien ziņoja interneta vietne "Electrek", kas publiskojusi kompānijas vadītāja Īlona Maska e-pasta vēstuli. Lasīt vairāk

 

Geely Panda tagad stilīgajā Go Kart Edition versijā 5

Ķīnas autobūves koncerns Geely nodemonstrējis elektriskā Panda Mini EV Go Kart Edition versiju, uzsverot, ka šāds modelis paredzēts gados jaunākiem pircējiem. Lasīt vairāk

 

Ford parādījis perfektāko hot hatch zīmola vēsturē (+ FOTO) 8

Ražotājs uzskata, ka jaunākais Focus ST Edition ir noslīpēts līdz pilnībai. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti