Rallijs «Retro Mārupe 2005» pulcējis 180 dalībniekus 1

 
21.jūnijs 2005 14:04

18.jūnijā otro gadu pēc kārtas Mārupes pagastu pierūcināja senie spēkrati – šoreiz 63 auto un 32 moto ekipāžas, kas bija pulcējušās uz sezonas atklāšanas pasākumu „Retro Mārupe 2005”.

Kopā ar līdzbraucējiem pasākuma dalībnieku skaits pārsniedza 180. Tālākie braucēji bija ieradušies arī no kaimiņvalstīm Lietuvas un Igaunijas.

Fotogaleriju meklējiet šeit »»
 „Retro Mārupe” ir ne tikai domubiedru saiets, bet arī jauks pasākums skatītājiem. Šogad spēkratu kolona „apceļoja” Mārupi, Tīraini un Jaunmārupi, un finišēja Babītes pagastā. Visās šajās vietās pāris stundas varēja ne tikai iepazīties ar antīko tehniku, bet arī noklausīties Mārupes pašdarbnieku priekšnesumus.

Pasākuma starts tika dots pie viena no galvenā sponsora - „Toyota WESS Motors” centra. Spoži uzpostie senie spēkrati, ar tiem piederošo atribūtiku – karogiem, taurēm, sadzīves priekšmetiem, laikmetam un tehnikai atbilstošiem vadītāju tērpiem – Rīgas rajona Ceļu policijas ekipāžu pavadībā devās uz Mārupes pagasta padomi. Skatītājus pirmie sveica motocikli, no kuriem vecākie ražoti pagājušā gadsimta 30.gados – S.Korčaka BMW R-71 un D.Straupes BMW R-4 . Neviltotas ovācijas izpelnījās L.Kesmina ugunsdzēsēju Ford Vairogs ar pūtēju ansambli, kas spēlēja dažādas pazīstamas melodijas. Kad visi spēkrati bija novietoti laukumā, notika ”Retro Mārupe” svinīgā atklāšana, kurā visus uzrunāja Mārupes pagasta padomes priekšsēdētājs Normunds Orleāns un Seno spēkratu centra direktors Ojārs Šaumanis.

Vēlāk ne viens vien varēja apskatīties „kas lācītim vēderā”, jo līdz otrajam rallija etapam daža mašīna saviem spēkiem vairs netika, un pēc atvilkšanas līdz Tīrainei tika „restaurēta” uz vietas. Ciemiņi no Lietuvas bija patīkami pārsteigti par visu apkārtējo – kā kolēģu, tā tīrainiešu līdzdalību viņu likstās – vai ikkatrs jautāja, vai nevar kā palīdzēt saremontēt auto.

Jaunmārupē notika atraktīvākais pasākuma moments – seno spēkratu rallijs. 4,1 km distancē dalībniekiem bija jāatrod četri kontrolpunkti, kuros vajadzēja parādīt savu atjautību (atpazīt auto markas), vērību (noteikt mašīnas valsts numuru atpakaļskata spogulī) un humora izjūtu. Aplī pa Jaunmārupes ceļiem devās 17 auto un tikpat moto ekipāžas. Ātrāk vai vēlāk finišēja visi, kaut arī viens no motociklistiem bija pusdistanci stūmis savu IŽu, cits nebija atradis nevienu kontrolpunktu, vēl kāds iemanījies sapelnīt 11 soda punktus. Auto konkurencē uzvarēja Jeep M38 ar atraktīvu jauniešu ekipāžu A.Padoma vadībā, kuri iemanījās no trases „nocelt” pat divas tiesneses.  

Tikmēr skatītājus un dalībniekus, kas neriskēja doties distancē, ar auto vēstures faktiem un jautājumiem nodarbināja dīdžejs Rihardo, un jebkurš varēja nopelnīt balvas no SIA „Krone” un citiem pasākuma sponsoriem vai organizatoriem. Varēja uzzināt, ka ne viena vien automašīna ir latviešu kinofilmu „zvaigzne”, piemēram, 1917.gadā ražotais I.Krieviņa FORD būs redzams „Rīgas sargos” (pasākumā mašīnas kravas kaste bija pilna ar laikmetam atbilstošām mantām – krēsliem, divriteni, lādēm, koferiem u.c.), bet K.Ešmaņa CHEVROLET vizinājis Viju Artmani filmā „Teātris”.

Tāpēc it īpaši liels prieks organizatoriem bija „Retro Mārupe” finišs pie Babītes vidusskolas, kur visus sveica Babītes pašvaldības vadītājs Andrejs Ence un pagasta pašdarbnieki, un bija sapulcējušies daudz skatītāju. Reto iespēju nofotografēties pie antīkajiem spēkratiem izmantoja Babītes vidusskolas absolventi, kuriem šajā dienā bija izlaidums.

Noslēguma sarīkojumā Mārupes kultūras namā tika teikts paldies gan sponsoriem, gan organizatoriem, gan dalībniekiem. Pasākuma „labā feja” (kā teica Harley-Davidson īpašnieks A.Šaško) un dvēsele Diāna Orleāne bija sarūpējusi ne tikai diplomus un pateicības rakstus visdažādākajās nominācijās, bet arī ar roku apgleznotus stikla traukus – krāsainus pokālus un vāzes. Ojārs Šaumanis atzīmēja, ka bijis ļoti grūti izšķirties par balvām, bet domāts arī par to, lai laureāti īpaši neatkārtotos. Šoreiz tika apbalvots nevis visvecākais dalībnieks, bet ekipāža, kuras vadītāja gadu un auto vecuma summa izrādījās vislielākā – A.Zamockis ar 1927.gada Erskine. Balvas saņēma gan rallija veiksmīgākie, gan nesteidzīgākie dalībnieki, uz pasākumu vistālāko ceļu mērojušie, čaklākie meistari un daudzi citi. Arī vairāki sponsori – „Toyota Wess Motors”, „Thule”, un „Mobil” bija izvēlējušies savas simpātijas, kam tika krūzītes, eļlas un citas noderīgas un pat garšīgas (keksi no „Dinellas”) lietas.

Skatītāju interesi izraisīja gan padomjlaiku milicijas „bobiks” ar visu milici (N.Vāns), gan krāšņie 20.gs. 30.gadu beigu mersedesi (N.Orleāns, J.Popovs, A.Rode, A.Vereščaginas), gan 50.gadu Moskviči, Volgas un Pobedas, gan 60.-70.gadu Fiat (D.Kriķe), Opel Comadore (A.Indriksons) un daudzi citi. Vecākais un „ēdelīgākais” auto bija no Lietuvas atvestais La France, kas patērē 100 l degvielas uz 100 km. Interesanti, ka motociklu klasē startēja tikai viena skaistā dzimuma pārstāve – Aiga Bernsone, kuras jaunākais brālis Ervīns saņēma titulu „Retro Mārupe 2005 Juniors”. Vēl vairāk par seno spēkratu sezonas atklāšanu varēsiet lasīt RAA ielikumā „Mārupes Vēstis” 7.jūlija numurā.

„Retro Mārupe 2005” sponsori: WESS MOTORS – TOYOTA, uzņēmumu grupa KRONE, „NORDE AUTO”, ARCUS ELEKTRONIKA, THULE, DINELLA, OSKARS VODKA, RIPO international, EVOR, MOBIL, SIA SCANDINAVIAN TOBACCO, SIA MĀRUPE un Siltumnīcu kombināts, G.A.L., UZARS, informatīvais atbalstītājs „Rīgas Apriņķa Avīze”, auto portāls „iAuto”.

Zanda Melkina

 
Visi komentāri
 
170726. viesis 21.jūnijs 2005 16:17
0 0 Atbildēt

nu forši, ka tādi pasākumi notiek :)

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Krievijas autotirgus “ķīnizācija”

Krievijas automobiļu tirgu pārņem Ķīnas autobūve, Krievijas ražotāji nespēj konkurēt ar lielā Austrumu kaimiņa piedāvājumu. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Visu laiku labākais VW Passat? (+VIDEO) 13

Jaunais Volkswagen Passat bija un ir gada gaidītākais D segmenta modelis, kas turpmāk būs tikai universāļa izpildījumā. Pats galvenais, ka jaunais Passat būs ļoti “gardi” aprīkots un tas lieliski brauks. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Izmēģinām jauno Toyota C-HR PHEV (+VIDEO) 1

Jaunais Toyota C-HR ir lielāks, greznāks un jaudīgāks par iepriekšējo, turklāt tagad tam ir arī lādējamā hibrīda versija. TV Autoziņām bija izdevība iepazīties ar šo C-HR modeli testa braucienos Francijā. Lasīt vairāk

 

Šis hibrīds nav tas hibrīds. Kā atšķiras elektrificētie auto? (+VIDEO) 2

Daudzzīmolu auto dīleris Autohalle tagad saucas Auto Bassadone. Šoreiz sadarbībā ar AB servisa tehnisko speciālistu Edgaru Lulli salīdzināsim trīs veidu pašuzlādes hibrīdus - Opel mikrohibrīdu, Alfa Romeo vieglo jeb mild hybrid kā arī pavisam īstu Hyundai pašuzlādes hibrīdu. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti