CSDD: autovadītāju sodiem jābūt neizbēgamiem 44

 
1.jūlijs 2005 7:31

Šogad vasaras saulgriežu brīvdienās satiksmes negadījumos bojā gājuši septiņi cilvēki – tas būtu vērtējums kā pozitīvs panākums, ja salīdzina, piemēram, ar 2000. gada asiņainajiem Jāņiem, kas paņēma 28 dzīvības.

Taču patiesībā optimismam nav pamata, jo vēl aizvien daļai Latvijas iedzīvotāju dzeršana un braukšana šķiet savienojamas lietas. Pirmssvētku kampaņas reālu cilvēku dzīves stāsti par negadījumu sekām un policijas reidi uz ceļiem nav likuši aizdomāties, ka nevar vadītājs būt alkohola reibumā, braukt agresīvi un pārgalvīgi.

Četrās Līgo svētku brīvdienās policija aizturējusi gandrīz 500 autovadītājus, kuri pie stūres bija sēdušies alkohola reibumā. No policijas reidu laikā aizturētajiem iereibušajiem autovadītājiem 215 turklāt braukuši arī bez transportlīdzekļa vadītāja tiesībām. Skaitļi runā paši – ne vadītāju tiesību neesamība, ne bargi sodi par braukšanu dzērumā neattur trakulīgos braukt gribētājus. Satraucošs ir arī tas fakts, ka Jāņos 280 aizturētiem autovadītājiem nav bijušas transportlīdzekļa vadīšanas tiesības. Tātad daļa vadītāju Jāņos paši sev piešķīruši kvalifikāciju - transportlīdzekļa vadītājs.

Šai sakarā atmiņā nāk kāda bērna teiktais – "Satiksmes noteikumus zināt jau vajag, bet vēl labāk, ja māki arī uzmanīties un izvairīties no "dullajiem braucējiem”’. Bravūra, visatļautība un apreibinošo vielu lietošana, pirms sēsties pie auto stūres, vēl aiz vien rada līdzcilvēkiem traģisku brauciena iznākumu.

Līdz šim tika uzskatīts, ka sods ir galējais līdzeklis, kas kalpo par pamudinājumu būt likumu ievērojošam sabiedrības loceklim. Diemžēl, runājot par satiksmes noteikumu pārkāpumiem, šis princips bieži vien nedarbojas. Kopumā pēdējo 11 mēnešu laikā pārkāpumus ir izdarījuši 147749 cilvēki, kas ir 20,2% no kopējā aktīvo vadītāju skaita. Pārkāpumu skaits ir pat lielāks – 213 785, jo ir cilvēki, kas izdarījuši vairākus pārkāpumus. "Rekordists" ir vadītājs ar 24 pārkāpumiem. Par braukšanu reibumā kopā sodīti 9825 vadītāji, bez vadītāja apliecības sodīti 3761 cilvēki, kas ir 38.3% no kopēja par braukšanu reibumā aizturēto skaita. Acīmredzot šobrīd spēkā esošie sodi ir izsmēluši savas iespējas iespaidot cilvēka prātu.

Izvērtējot šo situāciju, Iekšlietu un Satiksmes ministrijas, CSDD un Valsts policija ir izstrādājusi virkni priekšlikumu, kas varētu situāciju uzlabot. Pašlaik šie priekšlikumi tiek skatīti Saeimā, un optimālajā gadījumā tie varētu stāties spēkā jau šoruden. Ar paredzamajam izmaiņām variet iepazīties CSDD mājas lapā Jaunumos rakstā - "Vai vēlme samazināt 500 bojā gājušos uz Latvijas ceļiem ir šaušana pa zvirbuļiem ar lielgabalu":

1) jāpalielina sodi par transportlīdzekļu vadīšanu alkohola reibumā.

Priekšlikums ir palielināt sodu par braukšanu alkohola reibumā (lielāki naudas sodi un garāki termiņi tiesību atņemšanai). Par šo pārkāpumu paredzēts aizturēt transportlīdzekli līdz brīdim, kamēr tiek izpildīts pieņemtais lēmums.

2) jāpalielina sodi par braukšanu alkohola reibumā bez tiesībām. Vairāk kā 30% gadījumu braukšana alkohola reibumā notiek bez vadīšanas tiesībām.

Priekšlikums paredzēt transportlīdzekļa konfiskāciju, kā arī Ls 500 lielu naudas sodu.

3) jāpalielina sodi par atļautā braukšanas ātruma pārsniegšanu, jo esošie sodi ir neadekvāti pārkāpuma bīstamībai.

Šis ir viens no visbiežāk konstatētajiem pārkāpumiem, kas arī ļoti daudzos gadījumos ir ceļu satiksmes negadījumu iemesls.

Priekšlikums - dubultot naudas sodus.

4) jāpalielina sodus par braukšanu bez atbilstošas vadīšanas tiesību kategorijas un par braukšanu bez vadīšanas tiesībām.

Priekšlikums noteikt naudas sodu attiecīgi Ls 100 un Ls 200, bet atkārtotas šādas rīcības gadījumā Ls 400 lielus naudas sodus, kā arī aizturēt transportlīdzekli līdz brīdim, kamēr tiek izpildīts pieņemtais lēmums.

5) jāparedz par atsevišķiem pārkāpumiem tiesības aizturēt transportlīdzekli līdz brīdim kamēr tiek izpildīts pieņemtais lēmums.

To, ka vienīgā iespēja labot esošo situāciju satiksmes drošības jomā, ir sodu neizbēgamības nodrošināšana (ieskaitot transporta līdzekļa aizturēšanu vai pat konfiskāciju), apliecina arī šā gada Jāņu pieredze.

No 22. līdz 26. jūnijam policija reģistrējusi uz Latvijas ceļiem 394 avārijas, no kurām 28 izraisītas alkohola reibumā. Negadījumos traumas guvis 91 cilvēks, bet, kā jau minēts, bojā gājuši septiņi. Aiz katra no šiem sausajiem skaitļiem ir kādas reālas ģimenes traģēdija.

Tā 26.jūnija pēcpusdienā uz Ventspils šosejas 21 gadus vecais automašīnas "Honda" šoferis izraisīja autoavāriju kā rezultātā gāja bojā divi cilvēki, bet vēl septiņi guva dažādas traumas. Jaunietis apdzīšanas manevru veica vietā, kur braukšanas joslas sadala nepārtraukta līnija. Tas ir rupjš satiksmes noteikumu pārkāpums, tā ir klaja citu satiksmes dalībnieku ignorēšana. Rezultāts - divu auto frontāla sadursme, kas vairākās ģimenēs Jāņus ierindo melno dienu sarakstā. Pēc aculiecinieku sniegtajām ziņām, "Honda" braukusi no Talsiem, un tās vadītājs jau līdz avārijas brīdim vairākkārt pārkāpis ceļu satiksmes noteikumus, braucis agresīvi. Savā 2,5 gadu vadītāja pieredzē jau maksāti sodi par satiksmes noteikumu pārkāpumiem, bet tas nav atturējis izdarīt pārkāpumus atkal no jauna, nav mudinājis mainīt attieksmi pret braukšanas kultūru. Abas reizes jaunietis sodus, kuri bijuši mērāmi naudas izteiksmē, apmaksājis laikā. Naudas sods nav pamudinājums sākt respektēt citu tiesības, kā to paredz satiksmes drošību reglamentējošie dokumenti. Tagad viņa nepakļaušanās likumam prasījusi nevainīgu cilvēku upurus. Kas tālāk? Mūžīga no atmiņas neizdzēšama vainas apziņa ierosināta krimināllieta pēc Krimināllikuma 260.panta 2.daļas par ceļu satiksmes noteikumu pārkāpšanu, kā dēļ bojā gājuši cilvēki.

Līdzīgu apstākļu sakritības, kad viens no satiksmes dalībniekiem klaji nerēķinās ar apkārtējiem, rezultāts piedzīvots 23.jūnija pēcpusdienā Cēsu rajona Raiskuma pagastā. Automašīna BMW nobrauca no ceļa un apmeta vairākus kūleņus. Negadījumā gāja bojā divi cilvēki un divi guva ievainojumus. Bet automašīna, kura lielā ātrumā izbrauca priekšā avarējušajam "BMW", aizbraukusi no notikuma vietas.

CSDD
 
Visi komentāri
 
171161. viesis 1.jūlijs 2005 8:22
0 0 Atbildēt

satraucošs ir kas cits - varas iestādes lūdz atļauju un lūdz padomus, vai drīkst palielināt sodus, un kam, pašem agresīvajiem autobraucējiem un dzērājiem un cilvēkiem bez autovadītāju tiesībām...

171162. viesis 1.jūlijs 2005 8:45
0 0 Atbildēt

Kur ir statisktika par "atļautā" atruma pārsniegšanas bīstamību?

Nevis mistiska frāze - nepareizi izvēlēts braukšanas ātrums kura parādās gandrīz jebkuras avārijas aprakstā, bet tiešām avārija kuras radās ātruma dēl. Piemēram nobrauca no ceļa līkumā.

Nu maksāsim par ātrumu 2x vairāk.... Un dosim kukuļus...

Agrāk uz daugavpils sošejas stāvēja zīme 100. Pedējos gados nav. Kāpēc? Kas tur baigā bīstamība braucot uz 100?

171163. viesis 1.jūlijs 2005 9:03
0 0 Atbildēt

Man liekas, ka tuvojas vēlēšanas ...

171164. viesis 1.jūlijs 2005 9:20
0 0 Atbildēt

CSSD ir pretrunā

"līdz šim tika uzskatīts,ka sods ir galējais līdzeklis,kas kalpo par pamudinājumu būt likuma ievērošam sabiedrības pilsonim" -

tālāk seko-palielināt sodus... .

171165. viesis 1.jūlijs 2005 9:22
0 0 Atbildēt

Pilnībā pievienojos Ronalds viedoklim. Tas ir pārkāpums, kuru visvieglāk konstatēt, polocisti to tik vien dara, kā ar radariem stāv viskur-vaig, vai nevaig. Drīz jau evolūcijas attīstības gaitā mentam būs tādas specifiskas roķeles-viena-lai vieglāk satvert radaru-otra, lai paņemtu naudiņu.

Kur tad parasti tos ātrumsodus uzliek? Pilsētu sākumos, taisnos ceļu posmos ar labu redzamību, vietās, kur notiek itkā ceļa remonts, bet nekas nenotiek... Taču atšifrēts jau netiek, vai pārkāpums izdarīts pie skolas pilsētas centrā vai 1 km no pilsētas, kur uzstādīta zīme par apdzīvotas vietas sākumu...

Tā nu ir tikai demagoģija, lai varētu kāst sodus

171167. viesis 1.jūlijs 2005 9:30
0 0 Atbildēt

Pievienojos Ronaldam. Sen vairs uz šosejām nebrauc ar 90km/h. Liekas ka tehnika tomēr ir progresējusi pēdējo 60 gadu laikā,tā ka tos ierobežojumus mierīgi var ņemt nost. Un tās zīmes 30, 50, vispār ir smieklīgas...īpaši Rumbulas posmā un 70(tiesa gan ieteicošais) aiz Salaspils. Nu bet tas jau nenotiks,jo kur tad menti raus naudiņu. Kreisais piķis ir vienīgā menta motivācija. To jau pierāda tas vien,ka ko vien piegrieza iespēju vākt piķi, iekšlietu struktūras pēkšņi sāka pamest simtiem mentu. Pareizi,uz cieto algu neizdzīvos.

171170. viesis 1.jūlijs 2005 9:44
0 0 Atbildēt

Uzskatu ka pirmajam punktam bija CP savešana kārtībā. Iespējams ka Zivtiņš kautko arī cenšas darīt bet nav normāli ka tiek "ķerti" uz vieglāk konstatējamajiem un biežākajiem pārkāpumiem. Cik reizes man nav nācies novērot ka CP inspektoriem ir pilnīgi vienalga ka automašīna brauc bez uguņiem, gaišā dienas laikā ar tālajiem vai tuvie + miglenes. CP inspektora acu priekšā tiek veikts kreisais pagrieziens bez pavarotņikeim u.t.t. Bet ar to jau arī sākas likuma pārkāpumi.

Kādā sakarā CP inspektors atļaujas šķirot kuri likumi ir jāievēro un kuri nav? Kur palikuši sodi par braukšanu nepiesprādzējoties vai runājot pa mobīlo? Kāpēc regulāri ār šausmām jāskatās kā kāds gudrītis ar vienu roku, bazarējot pa telefonu senšas izveikt kreiso pirueti jau pie dzeltenā?

Kāpēc piemēram Zivtiņa kungs atļaujas pats pārkāpt CSN? Vakar vakarā Zivtiņa kungs vienā mierā brauca pa Rīgu pļerkstot pa mobīlo (bez handsfree). Super piemērs! Un kā veicas ar inspektoru kontrolēšanu? Kāpēc dažas ekipāžas varēja atļauties pa jāņiem dežūras laikā tusēties krogā? Piekam nevis viena ekipāža, bet vairākas! CP inspektoram protams ka nav itnekādas atbildības par savu darbu. Un bieži vien vadās pēc principa "kas guļ tas negrēko, a plānus aizpildīsim ar radaru". Jūs varat pieņemt likumu ka par drošības jostas nelietošanu autovadītājs tiek nošauts uz vietas un "atdeve" no šāda soda būs identiska tagadējai. Pāris nelaimīgos sodīs par piemēru citiem un aizmirsīs par šāda likuma pārkāpuma eksistenci.

Ko tur vispār runāt par CP inspektoriem, ja pats Zivtiņš atļaujas aizmirst elementārākās likuma prasības...

171173. viesis 1.jūlijs 2005 10:07
0 0 Atbildēt

to ->> Storms [?] 01.07.2005 09:44

Tu pats redzeji ka Zivtina kungs runa pa tel. ?

vai pa radio dzirdeji ?

171174. viesis 1.jūlijs 2005 10:12
0 0 Atbildēt

to Ronalds_ [?] 01.07.2005 08:45

Atver skolas macibu gramatu fizika izlasi un tad uzdod stulbus jautajumus :)

171176. viesis 1.jūlijs 2005 10:29
0 0 Atbildēt

Nu nevajag te piesaukt Jāņus! Tās ir dažas dienas gadā, kad CP reāli visus kontrolē, tāpēc ir tie lielie skaitļi. Piedzērušies un bez tiesībām cilvēki brauc cauru gadu, tikai 361 dienu gadā viņus tik intensīvi neviens neķersta.

171177. viesis 1.jūlijs 2005 11:04
0 0 Atbildēt

3) jāpalielina sodi par atļautā braukšanas ātruma pārsniegšanu, jo esošie sodi ir neadekvāti pārkāpuma bīstamībai.

Šis ir viens no visbiežāk konstatētajiem pārkāpumiem, kas arī ļoti daudzos gadījumos ir ceļu satiksmes negadījumu iemesls.

Pilniigs fufelis - taapeec jau raxta tik nekonkreeti, ka peec reaalaas statistikas aatrums NAV iemesls avaarijaam. Praxee lielaakoties suu&^* notiek deelj alkohola vai seenjoshanas, kura sakacina citus brauceejus... :( CSDD reaali melo, pie tam bezkauniigi.

171178. viesis 1.jūlijs 2005 11:18
0 0 Atbildēt

Un atkal tiek palielinaati sodi, un atkal un atkal !

Kad vienkreiz muusu superiigaa CSDD sapratiis, ka tas nav liidzeklis celjaa uz vadiitaaja sirdi ?

Viss ir audzinaashanas jautaajums: jaasaak ar policistu [pirmoreiz tik pieklaajiigi vinjus uzrunaaju] audzinaashanu, vinjiem jaabuut izpaliidziigaakiem, jaaapstaajas, ja kaadam cilveekam vajadziiga paliidziiba, jaapabriidina, ja ir nepiecieshamas, u.t.t., pilicistam jaakljuust par vadiitaaja labaako draugu nevis ienaidnieku - rezultaati buus aciimredzami !

P.S. protams ir taada vadiitaju kategorija, kurai neko neieskaidrosi [es tagad nesaakshu runaat ar kaadiem auto vinji paarvietojas unpeec kaa izskataas] un vinjiem CSN bus pilniigi pie taas vietas, kur saulei nav ljauts iespiideet.

171180. viesis 1.jūlijs 2005 11:51
0 0 Atbildēt

Ronalds_ [?] 01.07.2005 08:45

171181. viesis 1.jūlijs 2005 11:54
0 0 Atbildēt

Sodu bezgalīga palielināšana un negadījumu salkņu neravēšana ir tupums. Policistu bezjēdzīgā darbošanās ar ātrummērīšanu un citas dīvainās izdarības arī ir tupums.

171182. viesis 1.jūlijs 2005 11:58
0 0 Atbildēt

171167. viesis 01.07.2005 09:30

171185. viesis 1.jūlijs 2005 12:25
0 0 Atbildēt

Atvainojos, bet man šķiet, ka sabiedrība ātrumu ierobežojošās zīmes sāks ievērot tikai tad, kad tās sāks uzstādīt daudz maz adekvāti konkrētajās vietās(es šeit nerunāju par apdzīvotajām vietām, kas apzīmētas ar baltajām zīmēm). Kāpēc vēl joprojām daudzviet, kur it kā"norisinās aktīva ceļu remontdarbība" atrodas kaut kādas mistiskas zīmes, piem: 30km/h vai 40km/h (par tādu ekstru kā zīmi, kas norādītu šo ierobežojumu beigas, vispār aizmirsīsim). Kāds var būt respekts, ja cilvēks redz, ka reāli nekāda darbība tur nenotiek (ceļa segums arī normāls). Tai pat laikā uz daudziem lauku ceļiem pirms bīstamiem ceļu līkumiem nav uzstādītas atbilstošās brīdinājuma un ātruma ierobežojuma zīmes:( Skumji...

171187. viesis 1.jūlijs 2005 12:34
0 0 Atbildēt

manuprat problema par soda neizbegamibu ir samera vienkarsi atrisinama:

1) visas policijas automasinas (ari nemarketajas) ir jabut uzstaditam videoradaram, kurs darbojas nepartraukti +katram policistam pie krutim ir jabut ieslegtam mikrafonam, lai minimalizetu jebkadus kukulnemsanuas / kukuldosanas meginajumus. gadijuma ja kada no augstakminetajiem iericem nedarbojas policists nav tiesigs veikt patrulesanu un likumparkapeju sodisanu.

2) vlasti jaievies beidzot normala apdrosinasanas sistema, laui nebutu situacijas, ka jebkurs zalknabis vai nedaudz naudigaks cilveks varetu nopirkt masinu, apdrosinat to un braukt ka gribas, zinot ka par sanemtajiem soda punktiem vina apdrosinasana celsies par paris Ls.

manuprat tiesi apdrosinasanai ir jabut tam faktoram, kas attur vaditajus no CSN parkapsanas, bet nevis soda naudai vai punktiem.

jauniem braucejiem (gan gadu , gan staza zina) attistitajas valstis vienmer ir jamaksa vairak neka piemeram cilvekam ar 40 gadniekam ar 15 g. stazu. Tur ir daudz dazadi iemesli. Tiesi tapat ir ar veciem cilvekiem - teiksim pec 60 gadiem apdrosinasana pieaug, jo pieaug ari riska faktors.

3) Beidzot ir javienojas vai "autovaditaja aplieciba" ir cilveka privilegija vai ari dabiskas tiesibas. Ja ta ir privilegija, tad valsts , kas ir pieskirusi sadu privilegiju ir tiesiga atnemt cilvekam to. Gadijuma ja tas ir dabiskas tiesibas - ir janosaka stingri pienakumi, kurus rada sis dabiskas tiesibas un kuri ir jaievero vaditajam, paredzot stingrus sodus, ja kads parkapj vai nepilda sos pienakumus. Abos gadijumos skaidrs ir viens - masina ir paaugstinatas bistamibas "rotallieta". Tapec par brauksanu dzeruma (narkotisko vielu iespaida), bez autovaditaja apliecibas - ir jaliek cietuma.

171193. viesis 1.jūlijs 2005 13:20
0 0 Atbildēt

-> Robchiks [?] 01.07.2005 10:07

Pa rādžu dzirdēju (SWH), kas lietas būtību nemaina. Ne mirkli nešaubos ka tas bija tieši tā. Un nebrīnītos ja viņš arī piesprādzējies nebija. ;)

171194. viesis 1.jūlijs 2005 13:23
0 0 Atbildēt

Man ir ierosinājums mūsu visugudrajiem kungiem: Aizliedziet personīgo autotransportu kā tādu un uzlieciet limitus uz juridisko personu transportu. Ieviesiet zirgu un ratu reģistru. Un nebūs problēmu!

171195. viesis 1.jūlijs 2005 13:38
0 0 Atbildēt

nu ko, tagad būs novērojamas rindas CSDD pie kases lodziņiem? :)

171201. viesis 1.jūlijs 2005 14:38
0 0 Atbildēt

pa shmigu piekriitu, par aatrumu nee

171202. viesis 1.jūlijs 2005 14:41
0 0 Atbildēt

1. Savest kārtībā ceļus.

2. Stulbus noteikumus, nevietā saliktas zīmes un ceļa apzīmējumus tauta neievēro- tātad, aizliegumus liekam tikai tur, kur tie patiešām ir nepieciešami.

3. LIEKAM CIETUMĀ par atkārtotu braukšanu šmigā.

171206. viesis 1.jūlijs 2005 14:54
0 0 Atbildēt

Storms [?] 01.07.2005 13:20

es ari dzirdeju bet redzejis neesu ...

171207. viesis 1.jūlijs 2005 14:55
0 0 Atbildēt

ātruma pārsniegšana ir tāpēc, ka ātruma ierobežojumi ir neadekvāti un vietām (piem aiz Rumbulas 50) pilnīgi idiotiski

171208. viesis 1.jūlijs 2005 14:59
0 0 Atbildēt

principā visa šī sodu palielināšana ir materialā palīdzība ceļu policistiem, kuri pelnīs vairak, šajos grūtajos laikos, un tiem nav nekāda sakara ar satiksmes drošību, tas ir daudz komplicetāk. un kā interesanti sodu autori izskaidros to ka Vācijā kur nav ātruma ierobežojuma un alkohola atļautais līmenis ir0.8 ka tur statistiski uz iedzīvotaju skaitu ir vismazākais avāriju skaits??? jēdzīgu atbildi jau iedot nevarēs

171251. viesis 1.jūlijs 2005 15:58
0 0 Atbildēt

Varu tikai aicināt CSDD pasīties Europas pieredzi. Pac lasijis neesmu, bet vietējie čomi Vācijā un UK saka ka radars (whatever kāc - automātiskais stacionārais vai manuālais) ir tikai valsts kases papildināšanas instruments. Radaru skaitam nav nekādas korelācijas ar satiksmes drošību. Drošību uz ceļiem var nodrošināt tikai Ments. Ja Ments redz ka kāc agresīvi brauc, viņam nevajag radaru lai kautko pierādītu. Ieliek pīplu uz 24h aiz #, "personības noskaidrošanai", lai atdziest... Vācijā menti man pašam ir teikuši: gribi plosīties - brauc uz autbāņa. Es sataisiju bezkaunīgu feisu, jo redzēju ka mentam radara nav, un prasiju kā viņš zin ka es plosos [braucu pārāk ātri pilsētā]. Šis tā arī atcirta - radars viņam nafig nav vajadzīgs, "atdzesēt" mani viņi var dažādos veidos, ja es pac ar sevi netikšu galā... :) Disciplinēja labāk nekā dievzemītes piecītis.

Niks

171297. viesis 1.jūlijs 2005 18:23
0 0 Atbildēt

Viss, ko dara CSDD,CP&Co ir viens liels PR un naudas iekasesanas pasakums ar loti talu sakaribu ar satiksmes drosibu. Es sava pieredze nekad neesmu aizravies ar atlauta atruma ieverosanu, bet gan savu speju un cela apstaklu novertesanu. Ari CSDD brauksana eksamenu uzskatiju par formalitati un esmu patstavigi pilnveidojis savu brauksanas prasmi gan grunts celu, gan ziemas (rumbulas lidlauks u.c.) apsataklos. Rezultata esmu nobraucis nu jau gana ilgu laiku (12 gadi) bez avarijam, taja pat laika so raditajus sasniedzot ar vismaz viena loha izglabsanu katru gadu uz savas reakcijas un prasmes rekina. 2 reizes esmu izvairijies no situacijas, kura pedeja laika ir aktuala - t.i. pretimbraucosa apdzineja. Nu jau vairakas reizes ABS ir nostradajis uz sausa asfalta(!) del cilvekiem, kas maina joslas vai uzsak brauksanu nepaskatoties spoguli. Es esmu maksajis sodu par atruma parsniegsanu uz taisna parredzama sosejas posma (120 km/h atlauto 90 km/h vieta), lai 15 min velak sabojatu savas masinas krasu krumos, izvairoties no frontalas sadursmes ar vietejo "dzigitu", kas uz grunts cel likuma brauc zem _ATLAUTA_ 90 km/h, bet absoluti neparredzama un saura vieta, bet rada realu avarijas situaciju. Esmu izbraukajis ari Eiropu ar savu auto un neesmu sastapis nekadas problemas ar citu valstu policijas darbiniekiem. Pat polu "pani" ir atsaucigi un pretimnakosi. Bet sav dzimtene es esmu spiests justies ka noziedznieks neatkarigi no ta, cik apzinigs vai neapzinigs es esmu.

171348. viesis 2.jūlijs 2005 10:50
0 0 Atbildēt

Diemžēl Latvijā cilvēks ātrāk neko nesapratīs, kamēr tiešām nebūs drakoniski sodi. Un tad, kad būs milzīgs sods, vadītājam ar laiku iestrādāsies darīt visu pareizi. Beigās paies gadi 10 un paaudze jau būs iemācījusies darīt tā kā jādara un cienīt sevi un citus. To pārņems nākamā paaudze un lieta darīta. Paskatieties kā Zviedrijā brauc - viņiem nekad mūžā prātā neienāk pārkāpt noteikumus un ignorēt pārējos cilvēkus.

171349. viesis 2.jūlijs 2005 11:56
0 0 Atbildēt

Tepat Igaunija sods par 20km parsniegsanu ir apmeram 500 latu. Man pasam pietiktu ar max vienu reizi lai atrumu vairs neparsniegtu. Tapat ja par narkotiku tirdzniecibu butu muza ieslodzijums automatiski tas butu reals arguments ar so lietu nenodarboties, nevis nosacits sods pirmas desmit piekersanas reizes un paris gadi nakamaja reize.

127.0.0.1 212.93.97.204

SAMSUNG-SGH-E630/1.0 UP.Browser/6.2.2.6 (GUI) MMP/1.0

171355. viesis 2.jūlijs 2005 13:14
0 0 Atbildēt

vopshem taa - visiem, kas tiek sodiiti par braukshanu dzeerumaa, uzreiz jaaliek kameras priekshaa pastaastiit, "kaapeec vinjapraat braukt dzeerumaa bija laba doma". Un tad visus shos "kadrus" transleet televiizijaa bez nekaadas cenzuuras, bez nekaadaam kvadraatainajaam sejaam, utt.

Iesaku atgriezties pie publiskaas nokauninaashanas.

171356. viesis 2.jūlijs 2005 13:16
0 0 Atbildēt

jumpers - nav tiesa par zviedriem. Arii zviedrijaa cilveeki brauc (vismaz brauca) aatraak par atljauto...

Zviedrijaa, tiesa diezgan ilgi neesmu bijis, bet tad tur bija tikai statiskie radari. Cilveeki mieriigi rulleeja uz 110, kur jaabrauc 90 utt.

171357. viesis 2.jūlijs 2005 13:17
0 0 Atbildēt

171251. viesis - par sutkaam ideja laba, bet mums nav arii cietumu, kur tos paarkaapeejus likt :)

171372. viesis 2.jūlijs 2005 23:01
0 0 Atbildēt

jāpalielina sodi par atļautā braukšanas ātruma pārsniegšanu, jo esošie sodi ir neadekvāti pārkāpuma bīstamībai.

Priekšlikums - dubultot naudas sodus

---

Pie d i r s a s. Dubultā nesanāk nemaz tik dārgi. Pie tam, mana pierede rādā, ka pārsvarā menti, ja viņiem nedod uz ķepas, paši cenšas izkaulēt, lai viņiem atmet pusīti no oficiālā soda.

Vēlos piebilst, ka soda apmēra izmaiņas nenozīmē tā neizbēgamību. Es neesmu nobraucis ne kilometru no vietas saskaņā ar noteikumiem, bet sodu maksāju vidēji reizi pa 15000 km. Pārējos gadījumos izglābj vai nu tehnika, vai haļava. Un man pie d i r s a s, kā jau teicu, dubults sods, kuru man piemēro reizi mēnesī vai divos. Vot ja man kāstu katrreiz, kad pārkāpju noteikumus, kaut vai 1 LVL, es jau sen brauktu kā Tengizs. :)

171384. viesis 3.jūlijs 2005 17:51
0 0 Atbildēt

Šķiet ka vajag līdzatbildību no dzērušu braucēju pasažieriem, labākajā gadījumā viņi nav novērsušo noziegumu, sliktākajā - provocējuši uz to.

171412. viesis 3.jūlijs 2005 23:59
0 0 Atbildēt

To white trash - nu cik es dzīvojos tagad Zviedrijā, es atrados kā citā pasaulē. Tu ej pa ielu, tuvojies 10m attālumā no gājēju pārejas, jau no abām pusēm mašīnas apstājušās. Tur ciena viens otru un arī necenšas pārkāpt kādu noteikumu.

171415. viesis 4.jūlijs 2005 8:40
0 0 Atbildēt

nee nu ko te daudz lauzties!!!! par katru siikaako paarkapumu tu kluusti par valsts vergu uz muuzu!!! bez atlidziibas protams!!!

nu blin tie jau tik to vien kaa maak kaa pateikt visi brauceeji cirvji, zemi lidotaaji, luuk iedomajaties uz latvijas celiem daudziem ienaak praataa pa taisnu liidzenu pagaasmeenesi remonteetu celu braukt ar 120 km/h 90km/h vietaaa , sausmas valsts sagruvums vini tax nositisies!!! nosausim taadus... nee labak lai vergo visu muuzu muusu CSDD labaa.. mees tax ir dievi!!!

izklausiijaas forsi?? ne?

man ir radies taads jautajums kapeec neviens neintereseejas kaapeec tiek parsniegts aatrums... aa nu ka es nesapratu taapeec ka tad buutu kautkas jaadara lai taa nebuutu un tas jau buutu par traku csdd nebuutu vairs naudas!!

nu varbuut juus te varat uzraxtiit kapeec braucat aatraak.

piemeeri kapeec es taa braucu.... es taa varu , gribu, gribu paspiideet meitenei, esu cirvis, esu pilots, u.c.

nee es taa braucu jo manupraat tas tajaa vietaa ir drosi!!

riiga jelgava! un sausmas ne 120 pa to taisno posmu? akjaa pareizi tur ir gaajeeju parbrauktuve!! nu ok te uz sosejas liekam ziimi 50 km/h gan jau visi taa arii brauks!

iissaak manu sito garo penteri sakot!! kad sakaartos ielas, ziimes sisteemu tad arii saks ieveerot nu gandriiz visi taas ziimes! piemeeram ja uzliks riigas centraa atruma ierobezojumu 200km/h nebuus aatruma paarsniedzeeju! nu bet neliks taks taa!!

ai vispar mana blaustisanas forumaa neko nedos!! vakag csdd un zivtinu uc atbildiigos uz diskusiju izsaukt TV raadaamu un prezidentes skatiitu! ar norunu ka ja atbilde ir nekorekta nepreciiza nu taada ka vini pieradusi tad ar mietu pa seju :)

171416. viesis 4.jūlijs 2005 8:41
0 0 Atbildēt

171415. viesis 04.07.2005 08:40

tas biju es :)

171444. viesis 4.jūlijs 2005 11:19
0 0 Atbildēt

Kas tiem cilveekiem ir - slimi vai kaa, par aatruma paarsniegshanu palielinaat sodus. Cik tad ir to kas ir avareejushi deelj taa ka ir tikai paarsniegushi aatrumu. Praksee tu vari arii uz 90 km/h viileet pa celju Riiga -Sugulda kad liist lietus un ieraut risaas un auto smuki uzpeldees, un avareet shaadaa situaacijaa arii ir ljoti viegli. Un tehniski aatruma ierobezjojumi buus ieveeroti, bet braukshanas aatrums buus bijis neadekvaats braukshanas apstaakljiem.

Un ir aizdomas ka nevis aatruma paarsniegshana noved pie crash, bet gan agresiiva braukshana kad apdzen visur kur ienaak praataa, kad redzot auto kolonnu neienaak praataa mazliet atlaist gaazes pedaali un noveerteet situaaciju par to cik daudzas automashinas spees apsteigt. Man jau saak apnikt tie dzjigiti kas apdzen smagos un nevar laikus novaakties atpakalj savaa joslaa. Ja nevari apdziit tad nesaac manevrus.

Tikpat daudz man besii tie kas brauc ta briizjiem uz 110 km/h tad briizjiem uz 80km/h pat tad kad situaacija uz celja pilnigi neprasa shaadu "piesardziibu".

171457. viesis 4.jūlijs 2005 12:42
0 0 Atbildēt

Virsraksta sakarā: ir tāds teiciens, ka loceklim esot jāvar pacelt ūdens spaini :)

171514. viesis 4.jūlijs 2005 18:59
0 0 Atbildēt

manim liekas,shitos talantiigos "apdzineejus",kas apdzen neatljautaas vietaas,vai nenjem veeraa distanci,vajadzeet likt cietumaa par slepkaviibas meegjinaajumu,ja avaarija nav notikusi. un ja ir notikusi,tad paardot krievijai darbiem uraana ieguves raktuvees. tik diemzeel muusu milicijai tas viss neruup - jaakjer ar radaru par aatruma paarkaapshanu...:(

171673. viesis 5.jūlijs 2005 22:03
0 0 Atbildēt

Hei, vai kaads nav lietas kursaa, kaads sods pashlaik pienaakas par atruma parsniegshanu +30 apdziivotaa vietaa bez tiesiibaam? Izklausaas jau briesmiigi, bet tomeer... :)

Vienkaarshi taa baumo, ka ar shaadu triku var nopelniit auto konfiskaaciju un ligumu divus gadus nokartot tiesiibas. Ir kaads eksperts?

171674. viesis 5.jūlijs 2005 22:04
0 0 Atbildēt

Kljuudas labojums: liegumu nokaartot tiesiibas oficiaali..

182598. viesis 18.oktobris 2005 16:04
0 0 Atbildēt
Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Ar 120 000 eiro vērtības kritumu – Vācijā pārdod Audi ar V12 dīzeļa dzinēju 4

Pirms 12 gadiem šī automašīna maksāja 145 000 eiro, tagad īpašnieks to gatavs atdot par 23 800 eiro. Lasīt vairāk

 

Briškens: Latvijā ceļu drošības infrastruktūras investīcijām ir kritiska nozīme

Latvijā biežākie smago ceļu satiksmes negadījumu veidi uz valsts ceļiem ir saistīti ar sadursmēm, tāpēc ceļu drošības infrastruktūras investīcijām ir kritiska nozīme, un tā noteikti saglabāsies kā prioritāte no Satiksmes ministrijas (SM) puses, ceturtdien ikgadējā Latvijas ceļu nozares konferencē sacīja satiksmes ministrs Kaspars Briškens (P). Lasīt vairāk

 

Auto asociācija piedāvā risinājumu auto servisu legālas darbības veicināšanai 11

Katru gadu valsts budžets zaudē aptuveni 200 miljonus eiro, ko rada "ēnu tirgus", kas valda auto servisu nozarē. Tāpēc, lai veicinātu auto servisu legālu darbību, augstāku pakalpojumu kvalitāti un veicinātu nodokļu maksājumus, Auto asociācija rosina Latvijā ieviest autoservisu brīvprātīgas sertificēšanas sistēmu. Lasīt vairāk

 

Komisijā neatbalsta piedāvājumu liegt pārdot alkoholu degvielas uzpildes stacijās 25

Alkohola tirgošana degvielas uzpildes stacijās (DUS) arī turpmāk netiks ierobežota, šādu pozīciju otrdien atbalstīja Saeimas Sociālo un darba lietu komisijas vairākums. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti