Nav nekādu šaubu par BMW markas popularitāti tās sabiedrības daļas vidū, kas aktīvi rosās pilsētas ielās tieši naktī - ātrie tumšie auto ļauj vadītājam ar kaķa spēju redzēt tumsā un zibenīgu reakciju teju vai vēja spārniem pārvietoties telpā.
Bet patiesībā viss ir nedaudz savādāk. Nostāk no apgaismotajām maģistrālēm ļaut pilnu vaļu visiem bavāriešu zirgiem ir vienkārši bīstami - var nepamanīt vēlīnu gājēju vai nelielu, bet ļoti izturīgu betona stabiņu. Bet tieši naktī tā vien gribas piespiest gāzes pedāli - auto ir maz, ceļi tukši.IS kameras monitors uzrāda šķēršļus, kas nav redzami pat lukturu gaismā
Iztopot īpašnieku vēlmēm, BMW speciālisti ķērušies pie nakts redzamības sistēmas, ko parasti izmanto kaujas tehnikā, adaptācijas parastiem automobiļiem. Tagad autoražotāji viens par otru ātrāk cenšas "vest pie prāta" šādas sistēmas, tomēr BMW inženieriem pirmajiem izdevies radīt infrasarkano sensoru kombināciju savienojumā ar firmas tālo gaismu kontroles sistēmu High-Beam Assist.
IS starmetis no attāluma atgādina miglas lukturi
Par jaunās aktīvās drošības sistēmas BMW Night Vision pamatelementu kļuvusi infrasarkanā kamera, kas spēj radīt attēlu 300 metru attālumā. Jo spēcīgāk objekta temperatūra atšķiras no apkārtējās vides temperatūras, jo spilgtāks būs attēls monitorā.
IS kameras attēlu var palielināt
Attēlu, ko kamera uztver no IS devēja (Far Infrared, vai FIR), var noregulēt atbilstoši ceļa apstākļiem, piemēram, palielinot kartes mērogu, BMW Night Vision var izmantot kā savdabīgu binokli.
Šobrīd BMW Night Vision ir praktiski gatavs sērijveida ražošanai – pirmie eksemplāri BMW 7 Series, kas aprīkoti ar "nakts redzamību", parādīsies jau 2005. gada beigās.
Garantētais attālums - 300 m
Turklāt, no 2005. gada septembra būs piejama High-Beam Assist sistēma, kas automātiski nosaka tālo gaismu ieslēgšanas nepieciešamību. Pateicoties iebūvētam gaismas jutīgam sensoram, High-Beam Assist nosaka trasē atrodošos automobiļu skaitu un izvietojumu un, ja nepastāv iespēja kādu apžilbināt, dod komandu ieslēgt ksenona "prožektorus".
Ja nakts redzamības sistēmu attīstība būs veiksmīga, lukturus varēs mierīgi nosūtīt vēstures muzejiem.
Vot šitas ir viens vērtīgs navarots! Nevajag pat lielos bavāriešu zirgus un nomaļus lauku ceļus lai iekultos nepatikšanās dēļ "tumšajiem spēkiem". Apdzēries velosipēdists bez atstarotājiem nakts laikā ir sevišķi bīstams objekts ikvienam autobraucējam. Ja vēl kāds autiņš nāk pretī tad ir "čau Minna...". A ar šitādu aparātu varēs tādās situācijās "po priboram" turpināt ceļu nezīlējot kafijas biezumos kas sagaida 10m priekšā.
Iespējams ka kaut ko jaucu, bet šķiet ka padzirdēju ka arī Mercedes vienu savu modeli ar šito night vision aprīkos.